|
|
| Youtube, video fjernet |
|
|
Så tidligere idag en video af en lille hundehvalp der smides ned i en kløft af to amerikanske soldater. Totalt horibelt, og havde jeg vidst hvad det var, havde jeg aldrig åbnet den mail. Jeg læser til stor glæde nu på www.tv2.dk at videoen er fjernet fra Youtube, da hele verden har reageret med vrede, og nu vil have klynget de to soldater op. Jeg er ikke særlig begejstret for Youtube da jeg syntes der findes ualmindelig meget vold mod dyr derinde!!! Hvad sker der dog for folk verden over. Er internettet blot et sted hvor man kan udstille ondskab mod mennesker og specielt dyr? Men det glæder mig at verdens nyheder har grebet denne sørgelige historie, og jeg håber ved gud de to soldater bliver stillet over for en alvorlig straf.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har godt læst om den forfærdelige hændelse flere steder i dag. Har ik været inde og se videoen. Det kan jeg simptelthen ik klare og se, så er jeg dårlig i flere uger.. Men jeg håber ved gud at den soldat fik samme behandling. Men det sker desværre ikke. Men hans adresse er vist blevet oplyst på nettet, så man kan jo håbe han får besøg en dag og får en masse bank.. Karina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er bare |
|
|
ked af jeg så den, nu tænker jeg ikke på andet en den lille dims af en hund har har hængene fra sin hånd. Stakkels lille den... og som (formodentlig) gade/vildhund, har den sikkert i forvejen ikke haft det så let.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har heller |
| Forfatter:  |
HeidiZ |
| Dato:  |
04-03-2008 15:13 |
|
ikke set videoen, og har absolut heller ikke lyst til det. Fy for f*NDEN, man er da godt nok grotesk ondskabsfuld, hvis man kan finde på sådan noget 
-HeidiZ  The trust between horse and rider creates a unique partnership ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det har du |
|
|
ret i. det er ikke kun ude i verden folk er onde mod dyr. Min mors veninde var ude at gå i skoven og fandt en kattekilling med ekstraudstyr i form at 2 kanonslag tapet rundt om maven. Det stakkels kræ var heldigvis sluppet fri inden antændelsen. Og var faldet så meget til ro den kunne fanges og befries. Folk er syge.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ondskabsfuldhed... |
|
|
Er der så meget af. Men hvad med alle rodeovideoerne der ligger derinde! Man ser heste der får direkte tæsk i "startboksen" og selvom en er faldet om, bliver de ved med at støde den! Jeg er derfor meget målløs over den side og mener den avler mere dårligt en godt. Og hvorfor må man tæske en hest eller en kalv, men ikke smide med hundehvalpe! Hvor er grænserne for mishandling, eller er der ikke nogen, på nettet altså? Forstår ikke Youtube er så populær, jeg syntes den er ækel og frastødene. Portal uden politik eller moderatore overhovedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja der er |
|
|
Mange grimme, forfærdentlige videoer, billeder m.m. på Youtube MEN det er vel bedre at det kommer frem og folk kan reagere. Er da på en måde glad for at folk finder ud af hvordan dyr behandles så man kan presse dem der kan gøre en forskel til at reagere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Youtube- oplysende eller ?? |
teresakeldsen *Priamos* |
04-03-2008 15:21 |
|
Jeg bryder mig heller ikke om at se disse videoer.. Bl.a. har de haft en video hvor et dyr bliver flået levende og man ser hvordan det kæmper imod mens de pelser det. Kun for bagefter at smide det over i en bunke, vel og mærket stadig levende, men nu helt uden pels.. Jeg kan stadig ikke få dette billede ud af hovedet, og selv nu flere måneder efter sidder jeg med en klump i halsen.. MEN.. Nytårsaften sidder jeg så sammen med venner og dyr og hygger mig, og ind kommer der en tøs med en ræv om halsen og pels i kanten af hendes bluse.. Hende valgte jeg så at vise videoen til, og jeg kan nu med glæde fortælle at hun ALDRIG er set med pels siden.. Folk reagerer ikke på ting de ikke ved noget om, så selvom det er hårdt at se, så kan det fører til gode ting.. Det er et spørgsmål om hvad man bruger disse ting til, for de eksisterer selvom de ikke er på youtube..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min bror |
|
|
har fortalt om en kinesisk video, hvor en kvinde tramper en killing ihjel . vi snakkede om ulækkre videoer, og han kunne så nævne den. FØJ!
Hilsen Søde Julia, - Der er klar over at hun skal passe på med hvad hun skriver, for hun kan da bare skrubbe tilbage til Polen, hvis hun er utilfreds eller vil ændre noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så den... |
|
|
jeg så ikke nogen livstegn fra hunden... "hylene" fra den er når den er på vej ned så det kan være effekter. videoen er optaget så dårligt at det for den sags skyld kan være en tøjhund, eller en død hund. Der var en der havde lavet den med ko lyde og store gø lyde på også. I lille DK tror jeg der er mange hundehvalpe og kattekillinger der bliver aflivet på værre måder. for ikke at snakke om svin og køer. nuttede hundehvalpe bliver dagligt i grækenland forgiftet, slået halvt ihjel så de er 14 dage om at dø osv osv. ja det er da grumt, men har hunden været levende har den reelt "kun" været bange i 1-2 sek mens den ryger ned. hvor længe er vores heste bange når vi afliver dem, svin, køer, mink ??? så ligefrem dyremishandling af højeste grad vil jeg nu ikke kalde det. ( hvis man da går ud fra at hunden er død når den lander på stenene) de stod og snakkede "sødt" til den på babysprog inden de smed den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen, hvis |
|
|
nu ikke at det bliver vist....og de fjerner alle de ubehagelige videoer, det forsvinder det jo ikke bare af! Derfor holder folk ikke op med at behandle dyr dårligt. jo det forsvinder i jeres hoveder, men ikke i den virkelige verden. og hvad er vigtigst?!!!! jeg har også set den video hvor de flår dyrerne levende! var ved at kaste op, og ville egentlig gerne være foruden, og alligevel ikke... fordi ser vi ikke hvodan verden er, jamen så ved vi jo reelt ikke hvad der forgår.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Se her, TV2 idag |
|
|
nyhederne.tv2.dk/article.php/id- 10690891.html Det er vidst ikke et enestående tilfælde. Bekræfter kun hvad jeg altid har ment, ALT for mange soldater verden over er ikke rigtige i hovederne. Farligt at tænke på at du skal stole på sådan en volds-liderlig kampmaskine hvis din by står i flammer ikke!!! Nåh men hvad laver DI så når du keder dig? Åååh jo jeg bomber f.eks. får, kaster med hundehvalpe eller mundrer mig med en indfødt mindre årig. Ja ikke alle soldater er sådan, heldigvis, men dem der er, repræsenterer bare alt det, man IKKE har brug for i f.eks. fredsbevarende tropper verden over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| YouTube... |
|
|
Der er mange underlige videoer lagt ud derpå, men igen som der tidligere er blevet nævnt, så ville de dårlige ting jo ikke forsvinde af, at YouTube blev lukket. Jeg syntes på den måde, at det er rart at vide, at der helt reelt bliver gjort noget ved disse problemer og blev "folk" ikke holdt i ørene hele tiden, så tror jeg man ville "glemme" problemerne.. Enig i at det er forkasteligt, at folk kan slippe afsted med disse ting. Jeg har selv set videoen, med det dyr der bliver flået i live og jeg var forfærdet.. Det får da en til at tænke og lige overveje det med pelsen igen. Ejer ikke en pels af samme grund.. Jeg bruger dog YouTube til et sjovere formål - at lægge søde, sjove og flotte videoer af mine heste derpå.. Så kan alle se dem og nyde dem..
Med venlig hilsen Bolette ღ En gang Z - altid Z ღ
† Reba - altid elsket og savnet † ~~ Hastværk er lastværk ~~ www.stald-westphal.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overksrift |
|
|
avlshoppe søges til lån læs mere på min præsentation Undervisning tilbydes læs mere på præsentation passer/gratis part søges læs mere på præsentation islænder sælges læs mere på præ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
Xmille *Lion King* |
05-03-2008 20:15 |
|
den ligger stadig her nyhederne.tv2.dk/article.php/id- 10690891.html synes det er utroligt at man sender sådan en flok psykopater i krig....... er i sikker på hunden ikke er død i forvejen??? ikke at det forsvare det de gør, bare et lille håb fra min side:-( snøft
Hilsen Camilla. hø købes nær roskilde gerne med mulighed for levering.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Desværre ikke... |
|
|
En død hund holder ikke sine bagben oppe som den lille gør, det er tydeligt den ikke er død.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| den video er ikke ægte... |
|
|
...det er bare drengestreger...tror og håber jeg... Men for nogle år siden var jeg i Israel...og der var der nogle soldater der skød efter herreløse hunde... Og i et varehus var der kunder der sparkede til en hund der havde forvildet sig ind i butikken...det var gamle jødekoner der var onde...jeg så det selv med egne øjne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|