Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

To hunde en god ide?
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 09:03

Jeg har overvejet at købe mig en hund til for at få selskab til gamle hund, som er en tæve på to år, men mit spørgsmål er om det altid er en god ide med hund nr. 2? Eller kunne man forestille sig at den gamle hund ville blive jaloux eller trist over at der kom en ny? Hvad er jeres erfaringer? For det skulle jo gerne være for at glæde min hund med lidt selskab :)

0
0
Svar på denne tråd

Vores 3
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 09:19

hunde, har meget glæde af hinanden og har man mere end en, så er de jo aldrig alene hjemme Når din ikke er ældre, så tror jeg da bestemt hun vil elske, at få en ven. Det kommer selvfølgelig også an på om din hund generelt er glad for andre hunde? To af vores ligger sådan lige nu

Foran brændeovnen

Kørepony, shetl. sælges, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

hundene
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 09:46

Da vores dejlige labrador var 6½ kom Maja hjem med lille Gucci en JR tæve på ½ år. De har det bare så godt sammen og den gamle elsker den lille tøs. Hun har klart nogle fordele.. og storebror der altid passer på hende.

Vi er meget opmærksomme på at Silas, labben, er førerhunden. Det er ham, der først får mad, bliver børstet, får snor på ol.. selv om den lille altid prøver at gøre os opmærksom på sig selv. Silas lader hende få sin vilje til en vis grænse. Hun må ligge på hans tæppe, han deler med hende hvis han får noget "godt", men hun skal ikke tage hans bamse... så er fanden løs.. Det er så sjovt at se hvis den lille bliver bange. Så løber hun hen og lægger sig mellem Silas ben.. Så er hun jo beskyttet

Det er så dejligt at have 2 hunde der kan sammen og de er aldrig alene.

Bimsemor

Velholdt rideudstyr sælges

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

Vi har seks...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 09:49

Meget snart 8 hunde, alle fungerer fint og der er et meget fint hieraki.

De finder bedst ud af det uden menneskers trang til at blande sig.

0
0
Svar på denne tråd

jep jep
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 09:53

vi har da også 2 og det er ret de har hendanend

Nu med film af ponyen

0
0
Svar på denne tråd

Nr. 2 hund
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 09:53

Normalt har vi også altid haft 2 hunde, på et tidspunkt endda 4 hunde.

Synes tit de har megen glæde af hinanden, og vores nuværende hund fik vi som hvalp da vores gamle hun var 12-13 år.

- Den gamle livede helt op igen :-D Hun blev helt "hvalpet" :-)

Lige nu tror jeg personligt at vores hund ville ha' rigtig godt af at vi havde en nr. 2 hund også, - hun ændrede adfærd efter hun blev alenehund, hun blev mere "hysterisk" end hun var tidligere.

Så jeg tror ofte nr. 2 hund er en god ting, hvis man selv har tid, plads, råd og overskud til en til.

Mvh. Julie Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

| Krogens.com - marsvin til salg! | RolloPigen.dk - min hjemmeside |

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate...

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 10:15

Kan også kun anbefale hund nr. 2

Fik hund nr. 2 da min første var 1,5 år og den nye var så på samme alder.. De er bedste venner nu og skal helt sikkert altid have min. 2 hunde fra nu af :)

Den hund jeg havde først er blevet en meget gladere hund og har aldrig fortrydt det:)

Du kan jo evt. få en hund fra grækenland? Det var hvad jeg gjorde og den er verdens rareste og dejligste hund :)

0
0
Svar på denne tråd

også kun en klar
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 16:29

anbefaling herfra.

Det absolut eneste der taler imod, er at to hunde sviner dobbelt så meget som en hund

KH:)

Annette

rigtige piger rider hver dag

0
0
Svar på denne tråd

2 hunde
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 16:36

Ja, mon ikke - 2 hunde sviner dobbelt så meget.

Jeg synes ikke man skal anskaffe hund nr. 2, hvis man mener, at de så kan være længere alene hjemme, fordi de har hinanden.

Hundene skal stadig stimuleres og opdrages, og det skal man være indstillet på.

Jeg har hørt flere der ville anskaffe en hund mere, fordi de så kunne være alene hjemme uden man havde dårlig samvittighed!!

Ann & Gislev´s Gucci

SUPER VELHOLDT PRESTIGE DRESSUR SADEL, SÆLGES 17" BOM 33 (MEDIUM MOD BRED). SADLEN HAR EKSTRA LANGE SADELKLAPPER.

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

"hunde date"
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 16:38

Vi ville også finde en ven til vores gamle hund, vi fik en lille fin hvalp som hun desværre ikke kunne udstå! de sloges hele tiden og tilsidst måtte vi skille os af med hvalpen..

min Veninde fik en god ide, med at vi kunne tage vores hund ud og "date" de andre hunde der var til salg.. så kunne hun selv vælge hvem hun ville ha som "bedste ven"

Først efter vi havde set på 4 hunde fandt hun en hun kunne li, men det var tilgengæld også det hele værd! de elsker henanden.. :)

0
0
Svar på denne tråd

Jamen, det
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 18:28

lyder jo som om at det overvejende er gode erfaringer folk har. Jeg havde selv tænkt på at tage Sika med ud når man skal ud og kigge på den nye, for at være sikker på at de kan enes.

Det jeg egenligt kan se som det største problem er om det kan være sværere at få dem passet når der er to, men jeg har jo mine forældre som også har hund og vi passer for hinanden, så det tænker jeg heller ikke bliver et problem!

Jeg anskaffer mig ikke hund nr. to for at de så skal være alene hjemme, men der er da ingen tvivl om at jeg vil se det som en fordel at de aldrig er alene, når jeg er på arbejde f.eks... mærkelig filosofi at anskaffe sig to hunde for de kan være alene hjemme

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 20:59

Hunde ér jo også flokdyr. Jeg mener kun det kan anbefales, har meget gode erfaringer med det

Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum
quidquid latine dictum sit altum viditur

0
0
Svar på denne tråd

2 hunde.
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 06:56

Vi har også 2 hunde. De er lige gamle (7 mån) og har utrolig stor fornøjelse af hinanden. Det er en basset og en cavalier. De lærer også meget af hinanden - både gode og dårlige vaner.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Vi har ...
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 07:36

altid haft 2 hunde ad gangen (labber).

De har utorlig glæde af hinanden trods den ene lige er blevet 11 år og den anden er 4½.

Selvfølgelig sviner 2 hunde mere end en, men hundene skal jo luftes uanset om der er en eller 2, og det er ikke mere besværligt med en end med 2.

Hilsen

Mumse

Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

Chanel
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 10:27

Selvom jeg ikke fik hund nummer to for at min første hund ikke skulle være helt alene hjemme, vil jeg gerne tilføje at min første hund var dybt ulykkelig når han var alene hjemme! Han græd og græd Så fik jeg nummer to og nu er der intet!

så selvom jeg ikke mener at hund nummer to skal komme af den grund, kan det altså hjælpe meget:)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 10:47

Vi har to hunde og står til at skulle have en tredje

Mvh Heidi

"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars."

Citat: Brian Littrell, Backstreet Boys

0
0
Svar på denne tråd

Har 3 stk.
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 11:50

De enes altid.

Illum

Smukke navlesmykker i overskud.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad kan jeg sige?
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 21:11

Hvad kan jeg sige?? Et snus er altid bedre når man har nogen at dele det med

Sarah

Hvis din hund fælder, skal du blot dyppe den i fernis.

(Garfield)

Fyns Hundeteam:

Holdtræning, adfærdskonsultationer m.m

www.hundeteam.dk

0
0
Svar på denne tråd

at have to hunde
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 21:51

Jeg kan varmt anbefale at have 2 hunde sammen, det har jeg altid haft. De 2 jeg har nu er Plet som jeg havde sammen med min gamle hund Blacki. Da Blacki blev aflivet gik der ikke lang tid før jeg fandt Molly i den blå avis. Hun blev næsten givet væk af en ung pige der vist ikke havde tænkt på at valpe bliver større. De to kan ikke leve uden hinanden

Molly t.v og Plet t.h

0
0
Svar på denne tråd

Det er en
Forfatter: 
Dato:  01-03-2008 03:47

stor fordel med to hunde.. Men også en god ide at lade der være et par års forskel på dem, så der ikke opstår problemer om hvem der skal være føren i flokken.. To hunde på samme alder kan godt gi problemer - især når de når kønsmodningen kan de begynde at slås da de ik naturligt ved hvem der bestemmer..

Vi har også haft op til 4 hunde samtidig, men jeg syntes nu at to hunde er nemt og optimalt for alle parter..

Mette & Miss I´Will

Nok har den der nøjes..

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  01-03-2008 21:46

Var der ingen af jer de oplevede jalousi i starten? Min hund kan normalt godt lide andre hunde og er vant til at være med i hundeskov osv. men der er ingen tvivl om at hun er temmeligt dominerende. Hun kan finde på at holde mine forældres tre gange så store labrador ude fra stuen, hvis hun har mad derinde. For mig at se gør hun jo ikke rigtigt noget, men labradoren går hvert fald ikke derind frivilligt!

Så havd gjorde I i starten for at undgå sådan noget? Eller er jeres hunde bare ikke så dominerende?

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  02-03-2008 15:32

3 hunde... og har altid synes det er dejligt. Ja det er ekstra arbejde, men ikke meget, man vasker jo ikke gulv eller støvsuger det to gange.. Jeg har også tit en hund i pleje. Privat pasning.. og der er aldrig problemer for mine eller den nye hund med at finde plads i hierakiet.. for herhjemme bestemmer jeg.. (skønt at være dronning)

Bare for at sige det ikke behøver at være et problem at have mere end en hund... og jeg har tit været glad for jeg ikke er den der skal lege så meget med en hund, som de leger med hinanden... jeg ville gå død.

Tror det er som med børn, de kan lide hinandens selskab, og man kan blive aflastet ved at have flere... men de skal da stadig opdrages individuelt.

Det er så bare min mening, uden det behøver at være den endelige sandhed.

hilsen Anni
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider