Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er den forsømt FOR meget?
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 21:22

Godaften.

Jeg har et lidt trist problem også har jeg rigtig dårlig samvittighed.

Jeg arbejder ca. 25-30 timer om ugen. Det er jo ikke særligt, problemet er at jeg har meget skiftende arbejdstider og så har jeg 3 timer transport tid om dagen. Altså 1½ time hver vej.

En alm. uge (nu tager jeg bare denne her uge, som eksempel) ser sådan ud:

Mandag: Arbejde fra 11.30-21.30 - den anden opstalder ordner boks.

Tirsdag: Fri. Passer hesten selv.

Onsdag: Arbejde fra 15.45-21.30 - passer selv hesten.

Torsdag: Arbejde fra 10-16. Skal have en til at passe hesten.

Fredag: Arbejde fra 10-16. Skal have en til at passe hesten.

Lørdag: Fri. Passer selv.

Søndag: Arbejde fra 10-17.30. Skal have en til, at passe hesten.

Ridning er efterhånden en by i Rusland. Når jeg endelig har fridage, er jeg træt og gider ikke andet end at ordne boksen hurtigt.

Ca. 2 gange om ugen tager jeg mig sammen til, at strigle hende, selvom jeg burde gøre det hver dag, fordi hun har dækken på.

Jeg siger hele tiden til mig selv, at det bliver meget bedre til sommer, men sommer er jo bare langt væk.

Og jeg synes ikke situationen lige nu er holdbar. Overhovedet.

Jeg har søgt masser af jobs tættere på og jeg bliver ved med, at søge og søge.

Jeg har overvejet en part, men jeg synes det er svært. Det kræver en person der ikke har noget imod, at ride ude og at her ikke er andre ridepiger, at snakke med. Og mit store problem i det er, at hun altid skal være alene med Raja uden andre mennesker, for det meste og det tør jeg bare ikke.

Jeg synes slet ikke det her er holdbart og jeg har SÅ dårlig samvittighed overfor min lille hest.

Der er jo også den sidste mulighed, at sælge hende. :(

Jeg vil gerne hører jeres mening og evt. gode forslag.

Malle

- med Honeyburst/Raja :D

0
0
Svar på denne tråd

Foråret
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 21:34

Er på vej, og dagene bliver lysere og længere. Jeg vil sige, fat mod, og se om ikke, at du kan være heldig med et nyt job, inden vi går mod mørkere tider igen.

Så længe hesten bliver passet med foder, ser mennesker, kommer på fold, og har en ren boks, så tror jeg ikke, at den lider nogen nød.

Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv

Medlem af DÅHM syd

Undervis. tilbydes, se præs.

www.hammelev.com

0
0
Svar på denne tråd

Tjahh.
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 21:35

Jeg tror mange ville ØNSKE at have arbejdstider som dig .. Jeg mener du har meget tid til hesten, trods transporttid. Prøv at tænke godt efter - og som du selv er inde på - VIL du virkelig hesten?

Tit er jeg først ude at ride kl 20/21, men kan se på dit indlæg at det har du ikke muligheden for i den mørke tid.

Men der er vel lys i stalden?

Jeg mener jo nok du selv burde køre ud og strigle og i det mindste sige hej, på de dage.

Ca. 2 gange om ugen tager jeg mig sammen til, at strigle hende

-Det lyder ikke til, det er lysten der driver værket.

Men hvad vil du med hesten - eller hvad vil hesten? Egner den sig til foldbums, eller skal den aktiveres og udfordres?

Bliver du ked af at se den bare står i stalden?

Mærk efter - og find ud af om andre kan give hesten mere glæde end du måske kan.

Det behøver jo ikke være en negativ beslutning at sælge, men derimod et godt valg for jer begge..

Håber du finder en god løsning.

Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd

Raja....
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 22:01

Kan fint gå som foldhest. Bare hun kommer på fold, det elsker hun og hun kommer ud hver dag.

Jeg har altid haft lyst til hende, men ikke med det her job, jeg er bare alt, alt, alt for træt til ting. :(

Det er muligt, at jeg har nogle gode arbejdstider. Men når jeg først er hjemme kl. 23.30 de dage jeg arbejder til 21.30 så er det bare ikke lykken, heller ikke dagen efter.

Jeg tænker meget over salg, men hvad skulle jeg sælge den som? Og jeg tror ikke andre kan give Raja et godt hjem, jeg har aldrig set hende som hun er her, hun skal være et sted hvor menneskerne forstår ikke, at stresse hende og undgå situationer hvor hun er "skør i hovedet" - hun har det rigtigt godt her.

Det kan godt være jeg er forblændet af, at jeg er så glad for Raja, men jeg synes ikke hun virker ked af ikke, at blive redet.

Malle

0
0
Svar på denne tråd

nu er der
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 22:28

... jo ingen lov der siger, at hesten skal rides hver dag. Så hvis ellers hesten kommer på fold og får lidt motion der, så syntes jeg kun du skal have dårlig samvittighed over for din pengepung ;-)

Men ellers kunne et løsningsforslag måske være, at flytte hesten tættere på dit arbejde?

0
0
Svar på denne tråd

Hesten....
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 23:28

Står her, hvor jeg bor.. Så at have hende tættere på arbejde ville være besværligt når jeg har fri. Og jeg ville slet ikke have det godt med, at der ville gå 1½ time før jeg kunne være hos hende, hvis der skete noget.

Malle

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 06:25

Bare jeg havde de arbejdstider.

Jeg har stort set ik siddet på min hest i 3 uger, har så næsten heller ik set hende der.

Jeg arbejder 40-50 timer om ugen, tit og ofte fra 18-06 eller 07.

Min hest står 20 km i den anden retning.

Tror bare du ska spænde hjelmen!!

Trommeslagerfotomodelsexsymbol

Du må stå inne for det du får ut av livet,
for det er ingen som går ut av livet i live

www.jessie-fotos.dk

0
0
Svar på denne tråd

jkahdkjaj
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 07:36

Hvis hun står hvor du bor så tvivler jeg KRAFTIGT på du har vildt meget lyst til hende.

Med dine arbejdstider kan du da bare stå op kl. 6-7 gå i stalden og være klar til transporten på job lidt senere.

Jeg tror du skal gøre op med dig selv om jobbet ikke bare er en dårlig undskyldning til at forklare du ikke rigtig har lysten til din hest mere?

Hvis den står lige uden for døren - så

Det er ikke for at være ond - men jeg tror virkelig du skal overveje om du gider hende mere.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 08:14

Det kan da godt være at Malle har gode arbejdstider, men med lidt hovedregning har hun også 15 timers transport til og fra arbejde i ugen, hvilket giver 45 timer ugentligt kun til arbejde. Og så kan jeg godt forstå du er træt, nogle jobs kører også bare en mere ned end andre, uden man egentlig ser det.

Jeg synes også du skal fatte mod, dagene bliver lysere og det bliver varmere i vejret. Jeg er sikker på hesten har det som blommen i et æg hos dig, og hvorfor ændre på det? Nogle tror hesten har ambitioner, men det er altså noget pjat!

Nina

Dækkener sælges i str 135 og 145, se præsentation for link..

0
0
Svar på denne tråd

Bambambam
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 08:23

Jeg ville gerne høre hver det er du arbejder med? Og om det ikke er muligt at finde noget tættere på?

***Melanie***

Som søger rolig parthest et par gange om ugen nær Åbenrå

0
0
Svar på denne tråd

personligt
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 09:16

ville jeg ikke orke hest med fuldtidsarbejde og lang transporttid.

Hvis du virkelig gerne vil have hest, ville det så ikke være en ide at have den stående tæt på din arbejdsplads og så få en til at passe den på dine 2 fridage?

Jeg rider før arbejde om vinteren, møder kl. 10, står op kl. 05, rider kl. 07 og er på pinden kl. 10-19, det er ok.

Om sommeren er det jo ikke noget problem at ride sent.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 09:18

Hvorfor kan du ikke selv nå at passe og ride hesten når du arbejder fra 10-16?

Jeg har 45 min hjemmefra til arbejde (og hjem igen). Fra hjem til hesten er der 35 min. og fra hesten til job 20 min.

Man kan sige at hesten trods alt er på vejen til og fra arbejde.

Min 2 næste uger ser således ud:

Mandag: Arb 7-13

Tirsdag: Arb 7-14

Onsdag: Fri

Torsdag: Arb 15-22

Fredag: Arb 7-13

Lørdag: Arb 22-07 (Stævne)

Søndag: Fri fra kl 07

Mandag: Arb 15-22

Tirsdag: Arb 15-22

Onsdag: Arb 22-07

Torsdag: Arb 07-13 (Afgang eftermiddag til landsstævne i Dalby)

Fredag: Landsstævne Dalby

Lørdag: Landsstævne Dalby

Søndag: Landsstævne Dalby / Hjem

Jeg har også sådan nogle forstyrrende vagter på alle mulige tidspunkter af døgnet, men jeg er glad for dem, det gør at jeg selv bestemmer at nu vil jeg holde 5 dage fri og ta til stort stævne.

Men det kræver en del selvdiciplin at nå alt det man ellers skal nå.

Dvs: Ride alle hestene (5 skal rides), nå til træning i træningscenteret, fare fra øst til vest til stævner, og ellers sørge for at holde kontakter ved lige. Og samtidig også se sin mand lidt ind imellem

Dejó *Kilinga*

Former known as Linse

Frelst - The old fashioned way!

Man skal ikke kaste med fossile fragmenter, når man selv bor i transperante domiciler.

0
0
Svar på denne tråd

prioriteter
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 11:03

Jeg forstår heller ikke helt du ikke selv kan passe de dage du ahr fri kl. 16. Nu har jeg lige skiftet job med bedre arbejdstider og tæt på, men de første 2½ år med Amon har jeg taget hjemmefra kl. 6:30 og været hjemme igen kl. 16:30 hver dag.

2 timer i stalden og så ind og lave mad til ungerne, spise ca. 19-19:30, lektier, hygge osv. Det hele kunne nås.

Der er vel to spørgsmål i det her, er du helt sikker på at interessen for hesten er høj nok. Jeg ved godt du skriver du er træt, men jeg syntes netop jeg kobler af og lader op sammen med Amon.

Det andet spørgsmål er så om det er det job du burde have, hvis det slår dig helt ud, skulle du så ikke finde noget andet? Det er slaraffenland for jobsøgere lige pt.

Tjek lige min hjemmeside
Tror på en vej frem uden vold!

Akademisk er vejen for os!!

Medlem af HN Elite Guards (WoW)

0
0
Svar på denne tråd

Fri kl. 16...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 11:33

Når jeg har fri kl. 16 er jeg først hjemme halv 6, vores heste kommer noget tidligere ind end det.

Jeg kan selvfølgelig bede om, at min bliver ude.

Men det synes jeg er synd.

Især i det vejr vi har lige nu...

Og selvom jeg har "vildt fede" arbedstider, så har jeg altså ikke meget tid.

Jeg har ikke skrevet det i mit først indlæg, men jeg går også i skole 7½ time om ugen. Det giver 52½ time om ugen jeg er væk hjemmefra. Tit når jeg slet ikke hjem mellem arbejde og skole også er jeg væk fra halv 8 til halv 12 måske.

Jeg er kassedame, jeg ved godt jeg bare sidder på mine flade røv, men det slider RIGTIG meget på ryggen og man bliver totalt ør i hovedet af det.

Jeg sender ansøgninger til jobs her i byen hver uge og kigger jobnet, hver gang jeg har tid.

...

Jeg gider godt Raja, jeg passer hende godt. Og hvis jeg virkelig ikke gad hende, ville det nemmeste for mig så ikke være, at sælge? Jeg bruger trodsalt omkring 2000 kr. om måneden på hende.

Malle

0
0
Svar på denne tråd

Som sagt
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 12:31

Højere oppe, fat mod, træk vejret, og smid den dårlige samvittighed væk, når hesten eller har det godt på alle måder.. Det bliver bedre nu, og du har så de næste 7-8 måneder, at finde nyt job i..

Jeg kan godt følge dig, netop fordi jeg måtte overlade mine til sig selv i en periode, hvor jeg også havde trælse tider på job, skulle hente barn, masser af transporttid m.m. Det er ikke fordi man ikke vil hesten, men fordi man mangler overskuddet. Jeg er heldigvis videre nu, og det kommer du også..

Medlem af DÅHM syd

www.hammelev.com

0
0
Svar på denne tråd

Periode
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 12:38

Alle har sådan en periode i sit liv, nogle mere end andre men den kan nok ikke undgåes.

Jeg har selv haft den over en del år, men fik endelig det skub der gør at jeg er igang igen også selvom det bliver sent.

At jobbet bruges som undskyldning kan man ikke rigtig bruge, mener jeg ikke i hvert fald.

Personligt arbejder jeg mellem 39-50 timer i ugen, har 45 min transporttid hver dag oveni dette samt 8 timers skole fordelt på 2 aftener. så min uge løber op på knap 51 timer i den uge jeg har færrest timer pt, dette har jeg taget konsekvensen af og har fundet en passer til mine heste, som tager dem de 2 dage hvor jeg tager direkte fra arbejde i skole, for ikke at køre sur i det hele igen.

lige omkring slutningen af januar synes jeg det hele var noget møg og gad ikke rigtig noget med hestene, men jeg kan godt mærke vi går lysere tider i møde, for har fået mere energi og lyst til hestene så vent og se den kommer nok også hos dig.

At være kassedame kan være hårdt, har været det i nogle år inden dette job, men din ryg vil faktisk have bedre af at du rider et par gange i ugen, det blev anbefalet af min fysioterapeut da jeg arbejde som kassedame.

men ellers er det jo bare at give jeg begge to en "sabat"periode, hvor du, selvom du er træt, kommer ud og får striglet etc. og så bare lader ridningen være indtil du får overskud til det.

din hest tager ikke skade af det.

dette blev en lidt længere smøre, det beklager jeg.

mvh

Mie

med Fadligt ox og Rixion kwpn!!!

10 års vallak med super gangarter og udstråling sælges se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg hadde
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 12:45

en toårsperiode hvor jeg jobbet riktig meget, og hadde minst to timer reisevej hver vej til jobben. Det betyder at jeg på en meget god dag reiste hjemmefra klokken 0600 og var hjemme klokken 17.30.

Jeg rakk stallen før jeg reiste på arbejde, hestene ble sluppet ud på fold, og så var det stallen igen når jeg kom hjem. Ridning ble fort en by i Russland, det skal indrømmes, men siden min lade hest trives godt som foldbums, og unghesten ennu ikke var rideklar, så hadde jeg god samvittighed. Jeg forsøkte også å se til at nogen anden red hende en gang i bland og jeg hadde nogle tøser som kom og nussede om dem ett par dager i ugen.

HESTENE HAR IKKE TATT SKADE. Kun min lommebog, og det er ok. Selvfølgelig har jeg tapt tid om jeg ønskede at mine heste skulle være topptrenede konkurransemaskiner, men sånne ambitioner har jeg ikke.

Nå er mine arbeidsforhold bedre, og jeg har meget bedre tid til hestene. Det mærkelige er at det er svært å komme forbi gammel vane: Det er liksom fast i mitt hode at jeg slett ikke har tid til at ride. Det må arbejdes igenom hver gang, og derfor blir det trods alt ridning i mørket

Så slapp du av. Din tid kommer nog hvor du får tid og overskudd igen.

0
0
Svar på denne tråd

op med hovedet
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 12:54

som mange skriver så bliver vejret bedre og varmere nu- hesten ser i mine øjne ikke ud til at mangle nohget som helst hos dig.

mine heste bliver heller ikke redet så meget i vinterhalvåret- også fordi vi ikke har hal. og at mine parts piger ikke har interessen når det er koldt...

min "egen" (som kun jeg rider på) blir kun brugt når mit helbred siger ok for en ridetur. og en 5 års araber hingst med krudt i røven, ja den er bare glad når den kommer ud på fold hver dag og blir løssprunget ca 1 gang om måneden.

så op med humøret- og held og lykke med jobsøgningen.

0
0
Svar på denne tråd

Tid nok
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 14:02

Nu håber jeg ikke du tager det ilde op, men jeg synes du har rigtig meget tid til overs. Nu ved jeg ikke hvad du ellers skal nå, men det lyder i mine ører som luksus at arbejde 25-30 timer om ugen, transport eller ej.

Jeg har 4 heste, som regel mellem 10 og 16 kaniner og marsvin, to katte og en hamster. Jeg har fuldtidsjob (37 timer) og har jævnligt overarbejde. Derudover er det mig der står for stort set alt hvad der hedder rengøring og husligt arbejde derhjemme. Jeg bor med min kæreste og hans datter på 4, som mest er hos os. Det er mig der laver mad og ordner køkkenet efter madlavning. Jeg rider ikke selv mere end et par gange om ugen, men har et par parter til resten. Det er også mig der laver det meste staldarbejde. Mine weekender går ofte med at nå alt hvad der forsømmes hjemme i løbet af ugen, besøge venner og familie, eller have dem på besøg. Jeg løbetræner to gange i ugen, og kører gerne 100 km hvis jeg skal se på en sadel, eller dobbelt så langt for at kigge på et dyr jeg måske skal have, eller måske skal jeg på udstilling eller til et andet arrangement med dyrene. Men så ser jeg altså heller ikke fjernsyn ;)

Lige i tiden er jeg træt, men jeg tror det skyldes vinteren, og jeg tror også helt sikkert det er det der påvirker din energi hos hesten og i det hele taget. Sommeren skal nok gøre noget ved det, men husk at du har hesten af glæde - løber du sur i det, og bliver det bare en pligt, ja så er det måske bedre at sælge eller låne hesten ud en periode.

"It's not why you're weak, but what will make you strong"
U2

Ny Kieffer Carmen trense sælges
Har endvidere diverse sadler til salg
0
0
Svar på denne tråd

Tina..
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 16:26

Hun skriver jo, at hun også går i skole...

Jeg når også en pokkkers masse med et fuldtidsjob, men ikke alle mennesker har lige meget overskud..

Medlem af DÅHM syd

www.hammelev.com

0
0
Svar på denne tråd

Inde/ude??
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 19:01

hvorfor skulle den blive ude for at du kan passe den.

kan den ikke komme med ind, og du så tager den i stalden

kan den ikke komme ud igen når den først er kommet ind.

Jeg forstår altså ikke lige din begrundelse, måska jeg kan få dig til at uddybe den.

Dejó *Kilinga*

Former known as Linse

Frelst - The old fashioned way!

Man skal ikke kaste med fossile fragmenter, når man selv bor i transperante domiciler.

0
0
Svar på denne tråd

Ind/ud
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 22:51

Den kan sagtens komme ind med dine andre, men når jeg siger "passe den" er det = ordne boks, give wrap/foder.

Og min hest skal ikke ind i en beskidt boks - sådan er dét ;)

Tina - for mig, at se har du ligeså meget tid til overs, som mig.

Jeg går også i skole, skal læse lektier til hver gang, skrive opgaver osv. Læse til terminsprøve lige nu f.eks.

Derudover er det såmænd også mig der står for ALT her - for guess what? Jeg bor her helt alene + de andre dyr jeg har ;)

Såå.. 1-1.

Tak for alle jeres svar.

Jeg har taget ved mig selv nu. Og gør meget mere ud af hende. Ikke ridning, men bare for striglet, ordnet ben osv. hver dag :)

Ridning kommer måske. Jeg er ligeglad, mine penge er givet lige godt ud, hvad enten jeg rider eller ej!

Malle

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 07:47

Er pengene godt givet ud. Uanset om du rider eller ej, så får du jo en ro af at omgåes hesten, nusse om den, og stresse af i dens selskab..

Medlem af DÅHM syd

www.hammelev.com

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 13:13

Halløjsa.

Nu har jeg heller ikke ridehus. Så om vinteren rider jeg når vejret er til det. Jeg er så så heldig at have ren aftenvagt så jeg rider om formiddagen. Men men det jeg ville sige er at der er mange ryttere der giver deres heste mere eller mindre "fri" om vintren og så rider mere om sommeren. Det gør jeg selv i perioder når det hele bare bliver for meget. En bette tur i ny og næ er fint. Og når tiden og vejret er til det rider vi lidt seriøst på banen.

Dit skema ser lidt stramt ud men du passer da din hest flot og hun har det garanteret fint. Så jeg synes bare du skal komme igennem den mørke tid og ride når du nu kan og ellers lade hende holde fri.

Til foråret kan du starte op igen med ture og mere seriøs ridning :)

Jeg skal snart igang med undervisningen igen nu vejret er så mildt. Gider ikke bruge penge på undervisning i løbet af vinterhalvåret pga banen ofte er så våd eller frossen.

Så mine krikker har også ret meget fri i løbet af vinterhalvåret og det har jeg det fint med. :)

Hilen heidi

Just do it !

DV/Oldenborger/Hannoveraner

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider