Pu ha, du har det ligesom mig!!! Det er virkelig ikke sjovt og have det sådan!
næsten hver gang er jeg kommet ud med skodkarakter, og læren er fortvivlet, og siger jo "hvad skete der? Du ved jo godt hvad det handlede om, hvorfor sagde du det ikke? " men men men jeg går bare i selvsving!!!
Jeg syntes du skal prøve og øve dig i at stå frem for folk, fx hvis i har en lille familie komsammen eller lign, hvor der måske ikke nødvendigvis er behov for en tale, men rejs dig op, og sig et eller andet "hej" og sæt dig ned... det er angsten for at skulle selv, angsten for at det kun er dig, og ingen andre!!!
Sådan nogle små ting!
Jeg har prøvet mange ting, og jeg ved virkelig ikke hvad der fik mig til at gøre det her, men jeg skulle til samfundsfags eksamen, og jeg kunne ingen ting, og jeg mener ingen ting!!!! Jeg var dømt til 03!!!
Men, jeg måtte jo prøve nogle nye metoder, for jeg VILLE kunne klare det! i forberedelsen skrev jeg en masse ned, uden endelig og vide om det var det rigtige, inde til eksamen "GJORDE JEG DET!!!" jeg vidste jeg ville få 03 så havde ingen, og absolut ingen forventninger til mig selv, og vidste jeg ingen ting have og tabe!
Så jeg kom ind satte mig ned, og lod som om jeg var klog, snakkede om det jeg havde skrevet ned, og prøvede virkelig!
Eksamen færdig! Stolt af mig selv, gik ikke i sort, hvorfor gjorde jeg ikke det??? Måske fordi jeg vidste at jeg ingen ting havde og tabe!
Så da jeg kom ind igen for at få karakteren fik jeg sku 8 på B nivuo!
Hvorfor det ??? Det fag som jeg absolut ikke kunne! ingen forventninger!
Tror det har noget at gøre med at man har for høje forventninger til sig selv, man ved at der er ingen og give skylden udover sig selv!
Mvh Lise...