Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Eksamens angst.. What to do?
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 17:36

Ja som overskriften siger, så har jeg eksamens angst og ikke bare almindelig nervøsitet men virkelig direkte angst for at gå til eksamen. Det hænger sammen med en andre række af problemer jeg har på halsen.. men altså det her er jo et større problem til tider. Især når man skal til eksamen til sommer.

I forvejen er jeg tilmeldt et kursus for at afhjælpe men de kan ikke hjælpe mig siger de.. Det er angsten for stor til.

Jeg er bare SÅ bange for at gå i sort. Og så er det lige mor her tænker, what to do? Jeg er bare blank.

Jeg har ikke meget tiltro til det offentlige system. Det har sat min tålmodighed på prøve mere end en gang inden for det sidste år.. Og gør det nu igen igen.

Min tiltro til behandlere er heller ikke særlig stor, men jeg har nu heller aldrig haft en god oplevelse med det.

Så nogle der har et par råd der virker? Jeg er altså blank. For skal jo op alene i alle fag.. SUK ! Sådan er gym.

Frelst. Heldigvis

- Den lille Prins:

Det væsenligste er usynligt for øjet, kun med hjertet kan man se rigtigt.

0
0
Svar på denne tråd

Læge...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 17:53

Ned til lægen og få en recept på propranolol.

Enkelt. Hurtigt. Effektivt.

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 18:02

Pu ha, du har det ligesom mig!!! Det er virkelig ikke sjovt og have det sådan!

næsten hver gang er jeg kommet ud med skodkarakter, og læren er fortvivlet, og siger jo "hvad skete der? Du ved jo godt hvad det handlede om, hvorfor sagde du det ikke? " men men men jeg går bare i selvsving!!!

Jeg syntes du skal prøve og øve dig i at stå frem for folk, fx hvis i har en lille familie komsammen eller lign, hvor der måske ikke nødvendigvis er behov for en tale, men rejs dig op, og sig et eller andet "hej" og sæt dig ned... det er angsten for at skulle selv, angsten for at det kun er dig, og ingen andre!!!

Sådan nogle små ting!

Jeg har prøvet mange ting, og jeg ved virkelig ikke hvad der fik mig til at gøre det her, men jeg skulle til samfundsfags eksamen, og jeg kunne ingen ting, og jeg mener ingen ting!!!! Jeg var dømt til 03!!!

Men, jeg måtte jo prøve nogle nye metoder, for jeg VILLE kunne klare det! i forberedelsen skrev jeg en masse ned, uden endelig og vide om det var det rigtige, inde til eksamen "GJORDE JEG DET!!!" jeg vidste jeg ville få 03 så havde ingen, og absolut ingen forventninger til mig selv, og vidste jeg ingen ting have og tabe!

Så jeg kom ind satte mig ned, og lod som om jeg var klog, snakkede om det jeg havde skrevet ned, og prøvede virkelig!

Eksamen færdig! Stolt af mig selv, gik ikke i sort, hvorfor gjorde jeg ikke det??? Måske fordi jeg vidste at jeg ingen ting havde og tabe!

Så da jeg kom ind igen for at få karakteren fik jeg sku 8 på B nivuo!

Hvorfor det ??? Det fag som jeg absolut ikke kunne! ingen forventninger!

Tror det har noget at gøre med at man har for høje forventninger til sig selv, man ved at der er ingen og give skylden udover sig selv!

Mvh Lise...

Sterling dressur sælges, se billeder på præs.

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 18:22

Jeg følger lige med på sidelinjen.

Sidste år var jeg oppe i to mundtlige eksamener, og jeg gik næsten helt i sort.

Allerede nu er jeg virkelig bange for at gå til mundtlig eksamen til sommer. Jeg ved, jeg skal op i tre mundtlige, men allerede nu kan jeg gå helt i panik bare ved tanken om det.

Anna: Kan det virkelig fjerne eksamensangst?

"If you can dream it

- You can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

1223344
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 18:25

Det har ikke kun noget at gøre med forventningerne til mig selv. Jeg sætter ingen forventninger. For jeg får ikke årskarakterer i løbet af året - så har INTET at holde mig til på det punkt.

Jeg har da en idé om hvor jeg ligger men ja ikke noget særligt.

Jeg har en masse andre problemer oveni min eksamens angst. Bl.a. at jeg nemt går i panik i andre situationer.. men det kan en god psykolog som regel hjælpe, hvis ikke det var, fordi at jeg har været til en samtale i det sidste år på psykiatrisk afdeling = TOTALT håbløst at få hjælp inden eksamen pga. ventetid. Det skal en socialrådgiver so whatever henvise til. SUK !

Men hvad gør det medicin. Jeg er ikke typen, der propper mig med piller for at skjule mine problemer. Det er virkelig ikke mig. Jeg tager sjældent smertestillende.. Medmindre det er direkte grælt og det er nødvendigt for at jeg kan fungere.

Men jeg kan faktisk heller ikke stå frem foran en forsamling at sige noget alene. Det er mig umuligt. Jeg prøver dog at overvinde angsten, men jeg kan ikke love noget som helst for resultatet for hver gang jeg står op.

Men sjovt nok så er jeg aldrig gået i sort til en eksamen for jeg plejer at kunne mine ting til så meget hudløshed at jeg ikke er i stand til at glemme det. Og har da aldrig fået en dårlig karakter. Dog er det flere gange blevet påvirket af min pæstation at jeg har været nervøs. B.la. til fysik/kemi og tysk i 10. hvor jeg gik næsten 2 karakterer ned i forhold til normalen. De andre eksamner. Tjaeh. Måske i dansk.. Men det var vidst bare en enkelt karakter. Men skal jo heller ikke bruge de karakterer til en skid i dag.

Frelst. Heldigvis

- Den lille Prins:

0
0
Svar på denne tråd

uha det kender
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 19:03

jeg rigtig godt. Bare tanken om eksamen har gjort at jeg har været adskillige måneder længere om at aflevere mit speciale.

Jeg var fuldstændig panisk ved tanken om eksamen, så meget at jeg fik det fysisk dårligt med hjertebanken og opkastningsfornemmelser, bare ved tanken om det.

Jeg kunne godt se at situationen ikke var holdbar, da man ikke kommer langt med at klappen går ned, så snart eksamen starter, så jeg valgte at gå til en hypnotisør, og det har virkelig hjulpet.

Jeg skal op og forsvare mit speciale imorgen, og jeg har kun lidt kriller i maven, ellers har jeg det fint - til trods for at jeg ved der sikkert kommer en masse tilhører til eksamen. Så jeg kan helt klart anbefale hypnose, det fjerne både symptomer og årsag.

Derudover sagde min veninde også noget som hjalp rigtig meget, det var at eksamen er jo kun én dag ud af resten af éns liv, dagen efter er det glemt, og det har hun jo ret i.

Mvh. Louise O.P.

Fanatisk tilhænger af arabere, bomløse sadler og akademisk dressur-

det er det eneste der dur.

0
0
Svar på denne tråd

jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 19:22

Ja, når jeg skal op til eksamener snupper jeg også lige en propranolol og så kører det bare derud ad.

Jeg har gået til eksamentræning, men det hjalp ikke en hylende hatfis!

Ned til lægen og få¨en recept.

Mvh.

Regina Sørensen

Nu med RDH hoppe, Wega

Staldjob søges pr 1. August 2008 og året frem, med mulighed for at kunne medbringe egen hest.

Kontakt mig via PB, hvis du kender til noget

0
0
Svar på denne tråd

skrallespand
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 19:28

min sidste eksamen på gym, var pskyologi.. der sad jeg med skrallespanden på skødet (i frygt for ...) og det var selvom min lærer for inden havde taget lidt "privat-eksamens-træning.."

ja det er ikke nemt, synes stadig ikke det er det sjoveste i verden.. jeg sover meget dårligt op til, er sur og MEGET hidsig, ked af det og spiser intet..

til gengæld har jeg lært, men har det lidt bedre hvis man føler man har læst grundigt.

DE SORTE PERLER

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 19:37

Nu kan jeg se at flere nævner det medicin, men kan nogen meget venligst forklare mig hvad det gør. Jeg skal ikke have kemikalier i min krop uden der er en rigtig god grund til det - lidt kemiker er der altså over mig.

Jeg ved ikke med hypnose. Jeg tror ikke jeg har nerver til at falde i den slags må jeg erkende. Jeg havde bedre af noget reel psykolog rådgivning det ved jeg godt - men når det offenlige system nu er så langsomt, så kan man jo ligeså godt helgardere sig i nødstilfælde.

Men vil da uden tvivl nævne det for hende jeg skal til samtale med næste gang... når jeg ellers kan få en anden tid.

Frelst. Heldigvis

- Den lille Prins:

0
0
Svar på denne tråd

ja, få hjælp af lægen
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 19:39

Propranolol har også reddet mit liv et par gange. Snupper det også inden et stævne. Men til eksamen var jeg pludselig rolig og havde overblik, og så kørte det bare derudaf, for jeg kunne jo godt mine ting.

Held og lykke med det

JC Great Pine Image

Rainy June,smuk guldpalomino hoppeføl sælges (30.06.07)

Crates Western sadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

123454
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 19:48

Men er en så venlig at forklare mig HVAD det skidt er for noget??

Vi prøver bare lige en gang til.. for de døves skyld

Frelst. Heldigvis

- Den lille Prins:

0
0
Svar på denne tråd

jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 20:46

Hmm ja det er jo et godt spørgsmål. I den sedel der var med i pakken stod der at det gjorde at din hjerterytme ikke blev helt vild i varmen, altså du får ikke et galoperende hjerte, du slapper egentlig bare af i din krop osv.

Så det er vel i bund og grund bare berolignende.

Men man bliver virkelig træt efter man har taget dem og har ydet en præstation! Men snak nu med din læge om det, så kan du få alt afvide.

Mvh.

Regina Sørensen

Nu med RDH hoppe, Wega

Staldjob søges pr 1. August 2008 og året frem, med mulighed for at kunne medbringe egen hest.

Kontakt mig via PB, hvis du kender til noget

0
0
Svar på denne tråd

Du kan..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 20:56

roligt tage dem - de er ikke sløvende eller noget - og derfor må man også gerne føre motorkøretøjer efter indtagelse

Mvh

Line

Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider