Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Katten kaster op.
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 08:21

Jeg har en stor, stærk hankat på 5kg. som er i super form på alle leder og kanter - undtaget, at han i perioder kaster meget op.

Selvfølgelig er der hårbolde (*mums*) i mellem, men f.eks. her til morgen, så har han "lagt" en hårbold for et par timer siden, men alligevel har morgenfoderet lige passeret spiserøret den forkerte vej

Han får afmålte portioner morgen og aften (Hill's C/D - han er blærestenskat og må ikke få andet).

Jeg har prøvet med vand i foderet (både kogt og direkte fra hanen) - det gør ingen forskel).

Pt. serveres det så bare tørt, men altid med frisk vand ved siden og han drikker ok (dette er jeg meget obs på, da han helst skal "skylles" så effektivt igennem som muligt aht. til hans blære og struvitterne).

Nogen gange brækker han sig hver morgen fjorten dage i træk (ALDRIG om aftenen) og så kan der gå flere måneder, hvor der intet sker!?

Jeg har en teori om, at det er fordi fjolset overfylder sin lille mave - han kaster typisk op en halv time efter indtagelse. Han er parat til at spise og drikke igen to minutter efter, så jeg ved ikke, om han oplever kvalme - jeg tror det ikke. Han brækker sig aldrig to gange i træk.

Bæstet:

Nogen bud?

www.hesteklip.dk

Nordsjælland, Roskilde, Amager og Vestegnen

Optimalsadel.dk

0
0
Svar på denne tråd

overkrift
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 08:41

Jeg ville ringe til dyrelægen og høre hva det kan være, og så få ham tjekket,

Jeg aner ikk hva det kan være, har ihvertfald aldrig oplevet det med mine..

Lonni

Mor til et lille tallent med ponyen Josefine..

Og den skønneste Lånehest Freja Også kaldet Feuer miss..

Tænk før du taler...

0
0
Svar på denne tråd

Camilla (Felur)
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 08:47

Hej

Hvis din kat skulle have mange orm, kan den blive så dårlig at den kaster op, held og lykke med at løse gåden

knus lene

En rigtig hest er en texas hest,

vinder af over 250.000 kr i løb

Besøg den fedeste hobby hjemmeside

www.lenes3d.dk

0
0
Svar på denne tråd

Opkast...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 08:51

Min hunkat kan også finde på det. Og det er aldrig hårboller.

Men det er som regel fordi hun enten grovæder eller at hun er blevet forstyrret/skræmt under spisningen. Hun er en meget forsigtig og skræmt kat i forvejen...

Mine katte får også kun Hill´s R/D.

Engang imellem får de dog lov til at få noget snaskemad ved siden af, (ca 1-2 gange om måneden) og det er tit der det sker, da hun simpelthen bare grovæder for meget...

Og jo, hun kaster helt sikkert op, hvis hun angriber en af mine stueplanter...

Min gamle hankat er der som regel ikke nogen problemer med. Det er som regel kun hvis han har hjulpet den lille med angrebet af diverse stueplanter...

Hilsen Michala.

Stutteri Holmsminde

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 10:54

Min hankat, ca. samme størrelse som din, brækker sig også sommetider.

Dog ikke i så "stort et omfang" som din.

Tit har katte og hunde brug for at kaste op - det er derfor de spiser græs.

Men jeg synes du skulle prøve at tage ham med til dyrlægen.

Mvh. Freja

-----

And now you're positive something's happened

But you don't know what it is

Do you, mister Jones?

0
0
Svar på denne tråd

Tygger han godt nok?
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 15:54

Det kan også være fordi han ikke får tygget maden ordentligt - altså forsluger sig.

Da min gamle Mikkel "afleverede" nr. 2 kindtand hos dyrlægen, spurgte jeg, om jeg fortsat kunne give ham tørfoder/om han kunne tygge det med de tiloversblevne bisser. Jeg fik at vide, at hvis han ikke kastede op efter måltidet, var det fordi han fik tygget maden godt nok.

Så måske .............?

Prøv at give dyrlægen et kald på telefonen og spørg.

Hvor er han foresten blevet en stor, kraftig og dejlig hankat at se på - sidst jeg så ham var en ikke meget end ½ år - og utrolig lækkerkælen!

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 16:08

Jeg ville nok også kontakte dyrlægen.

Men har du prøvet at dele hans 2 måltider op i 3 i stedet for? Sådan at han får lidt mindre portioner men oftere. Så kan det være han ikke spiser det for hurtigt.

Køn kat. :)

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Grovæderkatten.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 15:46

Maden er knapt nok tygget, når den passerer op igen, så en slughals - dét er han!

Jeg giver ham aftensmad ret sent (kl. 22) og morgenmad kl. 7.

Om eftermiddagen kan der godt falde en lille portion af kl. 17-18 stykker også.

Så det er mellem de to store måltider, at der er mindst tid og der ligger han jo bare og sover.

Måske er hans mave stadig for fyldt til morgenmaden??

Hmm, det er et forsøg værd, at give aftensmad et par timer tidligere, mens han stadig er "aftenaktiv".

www.hesteklip.dk

Optimalsadel.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved godt...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 17:03

Jeg ved godt, at det er ømtåleligt at nævne.. Men jeg tror altså at løsningen på opkastningsproblemet, er at få noet foder med større stykker, så er katten tvunget til at tygge det grundigt.

Jeg har så ingen anelse om, om det er muligt at få specialfoderet i en større version, men det var måske noget dyrlægen, eller evt fabrikanten kunne hjælpe med at opklare.

Jeg har lært ovenstående på den hårde måde. Mine katte fin noget foder, hvor stykkerne var meget små, og de slugte det, og kastede det op igen. Nu hvor de får noget, der er lidt større, og hvor de enkelte dele har forskellig facon, og vist også smag, går det meget bedre, og de kaster stort set aldrig op, bortset fra en ren hårbolle i ny og næ.. (og det skulle også være underligt andet, da den ene er langhåret)

MoonQueen/Tina
:D
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd

MoonQueen
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 07:27

Tanken ER skam tænkt, men foderet findes kun i den ene version med de små mundrette bidder.

Faktisk så spurgte min nabo forleden, om hun måtte prøve noget af mit foder til sin kat, da det hun fodrede med nu var i for store stykker til hendes bette kat/store killing.

Men jeg kan da altid skrive en mail til fabrikanten :-)

www.hesteklip.dk

Optimalsadel.dk

0
0
Svar på denne tråd

kat der kaster op
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 07:45

Hej

Når mine katte kaster op er jeg 100% sikker på

at de har orm.

Orm får de tit ved at de gerne fanger mus og spiser dem.

Ormekur kan du få i pille form og som dråber til nakken.

Jeg synes personligt at dråberne er bedst.

Det er vigtigt at være ops på det for ormene kan æde katten op inde fra.

Held og lykke.

MVK. Tenna.

0
0
Svar på denne tråd

Foder fra RC
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 11:07

Mine kaster også op, og de har bestemt ikke orm.

Anyway RC har faktisk lavet en okay foder til meget sensible maver. Foderet er lidt mystisk, et styks knas er dobbelst så stort som de små stykker fra hills. Derudover har det en blød konsistens i forhold til alm. knas.

Hvorom alting er, har dette foder formået at sætte en stopper for slugeriet på 2 af mine katte, nu spiser de ordenligt.

Den sidste er bare en håbløst tilfælde, han skovler alt i sig i løbet af nul,5 for derefter at ørle. Desværre er han også den med mest sensibel mave og en lille indsnævring på spiserøret.

Jeg ved snart ikke hvad vi skal stille op, alt fra dyrlægen er prøvet og katten er tjekket i hovde og mås. Det eneste der var at komme efter var den lille indsnævring, som skulle være uden betydning.

De har for det meste haft "fri" adgang til mad, hvilket i vores tilfælde har mindsket grovæderiet, og nedsat ørleriet en smule, i forhold til hvis de kun får i potioner.

Heldigvis er de gode til selv at styre det, så ingen af dem er fr fede.

Skimmel 1'er ca 143-145 høj, 16-18 år vallak Savnes.

.

Se efterlysning

.

www.heste-nettet.dk/forum/7/104754/ 104754/

0
0
Svar på denne tråd

En rigtig godt ting!
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 16:27

Prøv dog at give dem kattemalt!

Det virker rigtig mange gange. Jeg arbejder på Kattens Værn, og vi prøver det tit. Der skal bare være 1 hår i vejen, så er det galt.

Der er mange som prøver det samme som jer, og de aner faktisk ikke at man kan give dem malt. De bliver ofte meget overrasket, da det faktisk virker.

har lige hjulpet en ældre dame som har en ældre kat. Hun var næsten overbevist om at nu skulle hun af med katten. To dage med malt var alt der skulle til.

DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn.
Oldenborgheste er bare SÅ dejlige.

0
0
Svar på denne tråd

grovæder
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 16:35

mine katte kaster osse op engang i mellem (har gjordt det i dag) Og brækket er ikke fordøjet spor. Tror det er fordi de sluger det og for ondt i maven. Kattene er ikke påvirkede efter brækning

Hilsen Tea

Alle kan lave fejl.

Ellers havde man ikke sat viskelæder på blyanten...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider