Her sidder jeg så og venter.. Om en times tid ankommer mit nye "vidunder" - nemlig den dejlige DV Vallak Heartbreaker's Avalon - og kort efter rejser min vidunderskønne DV hoppe Poldehøjs Finess til sit nye hjem - Avalon's gamle hjem - i nordsjælland.
Det har været en hård beslutning - og ligenu føler jeg mig helt tom indeni.
Jeg vil virkelig savne min smukke røde Finess - og hendes fantastiske glade sind - hendes arbejdslyst og hendes store smukke øjne.
Men Finess skal over og nyde sit "otium" som avlshoppe - noget jeg ikke vil kunne byde hende mere. Føllet i hendes mave vil nok være i mine tanker som endnu et "hjertebarn" - men jeg er sikker på at deres nye ejer også bliver super glad for dem begge.
Jeg mødte Finess første gang for 9 år siden, og så hende tit i 4 år frem- og for 2½ år siden blev vi "genforenet" da min veninde valgte at sætte hende hos mig så jeg kunne sælge hende. Men AK. Den røde dame havde altid mit hjerte - og jeg fik lov istedet at låne hende og lave et føl på hende. Føllet forelskede veninden sig hovedkuls i - og BUM! Så var Finess min.
Da jeg fik Finess til låns - da red jeg for første gang!
Forstå mig ret. Jeg har skam redet i mange år inden - men for første gang lærte jeg at ride korrekt! Hun har lært mig utroligt meget. Hun er en ener.
Men nu skal livet gå videre - for os begge. Finess skal være avlshoppe - og jeg skal være rytter igen.
Savne hende - det vil jeg! Meget endda. Men jeg vil prøve at besøge hende når jeg kan. Jeg er sikker på hun hurtigt glemmer mig - i sir nye gode hjem. Men jeg glemmer aldrig min røde dame...
Farvel Finess. Tak for nu!

Milla