Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Farvel Finess...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 17:21

Her sidder jeg så og venter.. Om en times tid ankommer mit nye "vidunder" - nemlig den dejlige DV Vallak Heartbreaker's Avalon - og kort efter rejser min vidunderskønne DV hoppe Poldehøjs Finess til sit nye hjem - Avalon's gamle hjem - i nordsjælland.

Det har været en hård beslutning - og ligenu føler jeg mig helt tom indeni.

Jeg vil virkelig savne min smukke røde Finess - og hendes fantastiske glade sind - hendes arbejdslyst og hendes store smukke øjne.

Men Finess skal over og nyde sit "otium" som avlshoppe - noget jeg ikke vil kunne byde hende mere. Føllet i hendes mave vil nok være i mine tanker som endnu et "hjertebarn" - men jeg er sikker på at deres nye ejer også bliver super glad for dem begge.

Jeg mødte Finess første gang for 9 år siden, og så hende tit i 4 år frem- og for 2½ år siden blev vi "genforenet" da min veninde valgte at sætte hende hos mig så jeg kunne sælge hende. Men AK. Den røde dame havde altid mit hjerte - og jeg fik lov istedet at låne hende og lave et føl på hende. Føllet forelskede veninden sig hovedkuls i - og BUM! Så var Finess min.

Da jeg fik Finess til låns - da red jeg for første gang!

Forstå mig ret. Jeg har skam redet i mange år inden - men for første gang lærte jeg at ride korrekt! Hun har lært mig utroligt meget. Hun er en ener.

Men nu skal livet gå videre - for os begge. Finess skal være avlshoppe - og jeg skal være rytter igen.

Savne hende - det vil jeg! Meget endda. Men jeg vil prøve at besøge hende når jeg kan. Jeg er sikker på hun hurtigt glemmer mig - i sir nye gode hjem. Men jeg glemmer aldrig min røde dame...

Farvel Finess. Tak for nu!

Milla

Min elskede Basse - nu den smukkeste stjerne i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!
0
0
Svar på denne tråd

Puha synes
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 17:36

Synes det lyder som et hårdt valg for dig at komme af med Fitness.. Men sikkert det bedste for jer begge. Skøn ser hun ud. Tilykke med den nye hest, håber I får det godt sammen

Mange tanker sendes herfra

Hvor tindrer nu min stjerne,

hvor bølger sig min skat,

dig søger i det fjerne

min sjæl ved dag og nat

0
0
Svar på denne tråd

Så.....
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 21:20

Er jeg hjemme fra stalden - og trænger vist heftigt til et bad efter en hel "hestedag".

Avalon ankom 18.30. De kørte med Finess ca kl 20.

Nøj hvor var det hårdt. Jeg småtudede lidt inden de kom - men da jeg så hvor godt hendes nye ejer håndterede hende - og hvordan hun straks gav ham sin tillid - så var jeg vundet!

Jeg er slet ikke i tvivl om at Finess får det super godt - og hvem siger også at andre ikke kan give vores kære et ligeså godt hjem og liv som vi selv kan.

Avalon er skøn! En dejlig, glad, tillidsfuld gadedreng - i super stand og med et dejligt glimt i øjet!

Jeg glæder mig til at lære ham at kende - men faktisk glæder jeg mig ligenu allermest til at høre at Finess er kommet sikkert og godt til sit nye hjem. Det er en lang rejse - især for en tyk dame som hende!

Tak fordi i læste med

Milla

!
0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 13:42

Billeder - billeder - billeder!

Vi skal se det nye vidunder!!!!

Mvh. Pia

* FJORDHESTE i avl og sport *

(nu også med langbenet brun hest)

Læs mere her:

www.123hjemmeside.dk/oesterled

0
0
Svar på denne tråd

Hård beslutning..
Forfatter: 
Dato:  24-02-2008 15:54

Men det lyder til hun får det godt herovre..

Og jeg vil se meget frem til at få besøg af dig, når du skal besøge hende

Hilsen Diana.

0
0
Svar på denne tråd

Så!!!!
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 21:16

Så er der billeder af vidunderet.

www.heste-nettet.dk/forum/14/684167/ 684167/

Milla

!
0
0
Svar på denne tråd

hvor er han fin
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 22:08

Hvor er er han dog skøn!

Held og lykke med ham - glæder mig til at høre mere!!1

-og nøj et fikst pandebånd du har dig

Knus fra os

-nu som pony-mor....

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Chris....
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 22:55

Sad sjovt nok lige og tænkte på dig/jer! Går det godt???

Du må endelig hilse den smukke fra hendes "gamle mor"...

jaja - Mit pandebånd er vældig kikset - men det virker! Og det ER faktisk "hestemærke" - så dril mig bare...

Milla

!
0
0
Svar på denne tråd

Til de dovne...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 22:59

Så får i lige et enkelt billede her. Resten findes i den linkede tråd...

Tag jer ikke af mit store grin. Jeg fik lige et mindre chok over hvor nem han er at parrere.

Milla

!
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke....
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 23:47

Tillykke Milla, med den "lille ny"

Jeg må dog give eks-ejer ret i han kan blive lidt mere fiks, hvis han kom forbi OS eller lign - godt det snart er Herning :-)

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Grete...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 23:55

haha - svensen er skam ikke hans tidl. ejer. Hun er den lykkelige ejer af Nisha - Teklas 2. føl.. ;)

Og det er vist mit pandebånd hun driller med..

Men ja - han kunne også fikses lidt op... Har dog lagt billet ind på en lækker rundsyet trense som en veninde vil sælge - så mon ikke det hjælper...!

Milla

!
0
0
Svar på denne tråd

ingen undskyldning...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 22:23

Ej Milla bare fordi det er et hestemærke bliver det da ikke mere fikst!?!?!

Nisha har det fint - laver ikke så meget for tiden da både parten og jeg har lidt for travlt - og søster liiiige skulle ødelægge sit knæ....

Men når vi får redet så går det faktisk super! - og hun har jo slanket sig så hendes underlinie ikke længere er så "problematisk"....

Bortset fra det Grete har jo ret - han trænger til en opfriskning - enten LANG eller KORT man ikke det der midt imellem... hov og har gamasherne ikke forskellig farve??? - ej stakekls hyp (FNIS)

-nu som pony-mor....

Vi er med i "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

svensen...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 15:52

Haha - Nej - men lad mig nu lige undskylde mig med det...

Jamen det lyder da til i hygger jer... Nisha har sikkert ikke noget imod at holde lidt hyggefri...

Enig mht manen. Men den søde "dreng" har aldrig prøvet at få rykket man - så han synes det kilder så frygteligt - så vi tager lidt af gangen og vænner ham til det. For tro mig - han har man som en islænder - så der er noget at tage fat i!

Og nej - Gamasherne har skam samme farve. Det er bare fordi du ikke kan se indersiden af dem på bagbenene - så ville du se at det skam er et fuldt sæt bourdoux Eskadron springgamasher. Faktisk de samme som Nisha har båret utroligt mange gange...

Milla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider