|
|
| Ting til nyt hus |
|
|
Da jeg er ved at købe hus sammen med kæresten, skal vi selvfølgelig finde ud af, hvad der er vigtigt at få købt, når man flytter ind. Der er jo så mange ting, som man får brug for  Indtil videre er vi kommet på følgende: Inde: - Vaskemaskine - Gardiner/persienner etc. Ude: - Græsslåmaskine - Hegn (pga. hund) - Haveredskaber (trillebøre, rive, hakke, skovl, kost) Kan I komme på andet??? Jeg har hørt, at der skulle være en hjemmeside, hvor der netop står tips til, når man flytter i nyt hus - hvad man har brug for osv. - men kan ikke finde den  Håber I HN-folk har lyst til at hjælpe.
Antoinette & Manika Stald Micha TIL SALG: Flotte malerier - se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Træd ind ad døren... |
| Forfatter:  |
Camilla (Felur) |
| Dato:  |
22-02-2008 07:40 |
|
... og vurdér det derfra. Det er et nærmest umuligt job at købe gardiner/persienner uden at have været i huset i forvejen og kender husets "sjæl", så man kan matche indboet derefter med stil, møbler og farvevalg. En vaskemaskine følger ofte med i købet af huset. Køb også haveredskaberne efterhånden, som I får brug for dem. Jeg har f.eks. aldrig i mit liv haft brug for en hakke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke med huset |
|
|
Hej Det jeg syntes man altid mangler er lamper. Hilsen Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Toiletrenser |
Illum |
22-02-2008 08:18 |
|
Børste, vaske balje og børste, spande i 2 str. kost og vaske halløj til gulve. Måtte ved indgangs døre. Knager. Klude til at tørre alt muligt af og op med.
Illum Min dyrlæge kan lave fyldninger i heste tænder !! Sejt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husting |
|
|
Altså mht gardiner, så køber vi selvfølgelig ikke dem, førind vi ER flyttet ind Og de andre ting køber vi selvfølgelig også først, når vi overtager huset - men f.eks. en vaskemaskine og hegn i havet skal laves temmelig hurtigt, da dette simpelthen ikke kan undværes. Der er køkkenhave, som jeg har i sinde at beholde...så dér får jeg brug for en hakke og rive Dette haster selvfølgelig ikke mere end det jager....men eftersom vi overtager huset til sommer og samtidig holder ferie, så ville det være rart, at man kunne få lavet lidt ved haven - så det skal ihvertfald købes ind dér. Lamper, baljer og andet indbo har vi - vi kommer fra 2 lejligheder, så det er egentlig kun de ting, som er påkrævet ved at flytte i hus i forhold til lejlighed 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et helt nyt... |
Maria C |
22-02-2008 08:35 |
|
lokumsbræt, gerne fra Pressalit!Dem sidder man fremragende på og desuden er det et must med et ubrugt bræt!! Man ved aldrig hvad.....eller hvem.... 
Bare rolig, solen kommer jo tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Toiletbræt |
|
|
Så skal det dælme også være dette toiletbræt!  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til haven... |
Helle-Mimi |
22-02-2008 08:48 |
|
hvad med havemøbler, har i det? Og en grill er også hyggelig når man endelig får have 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til haven... |
|
|
Nej...havemøbler har vi hellere ikke...og egentlig hellere ikke en grill - men jeg har noteret det derhjemme, fik bare ikke lige skrevet det herind Men ja...det er da uundværlig, når man har have!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj |
|
|
Husk at tage værktøj med,man mangler altid lige en hammer,målebånd eller tommestok og en skruetrækker samt vatterpas,en stige der kan bruges ude og inde.osv.
Wintec Isabell Werth 17" sælges eller byttes til anden dressursadel. Jeg har mudderfolde og jeg spiser hestekød. Malerier sælges og bestillinger modtages. Se min hj.s. http://michellesbix.webbyen.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og vigtigt... |
Helle-Mimi |
22-02-2008 08:58 |
|
en fodbold til hunden I hvert fald hvis den minder det mindste om mine.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vigtige ting |
|
|
Åhhh ja....en stige! Værktøj har vi dog - ihvertfald til husbehov  Vovsen er ved at være lidt gammel, så den gider sjældent lege med bold...men en rusketur med en bamse, som den bagefter kan bide arme og ben af - den er i vinkel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lokumsdesign... |
Maria C |
22-02-2008 09:06 |
|
Vestrup; fantastisk design og en sjældent set sag! Fandt lige en en helt anden model som er lidt nuser.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er der jo ingen... |
|
|
... der siger at man skal købe det hele på en gang  Heldigvis! Havemøbler og grill kan jo snildt vente nogle måneder - og det samme med de fleste af haveredskaberne. Jeg ville vente med at købe noget som helst til jeg VAR flyttet ind og opdagede hvad jeg manglede. (men en velassorteret værktøjskasse vil nok være meget god at have)
£isbeth & Baloo * Content makes poor men rich; Discontent makes rich men poor. (Benjamin Franklin)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lokumsbræt |
|
|
Se...dét bræt kan jeg forholde mig til Men....det kan kæresten bestemt ikke, tror jeg ikke! Badeværelseelementerne er i forvejen pink/lilla agtige...og det var noget af det første han sagde: "De skal baaaaaaaare sprøjtelakeres en anden farve!!!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i jeres tilfælde |
|
|
ville jeg nok oprette en konto til disse "ting". Så kan i altid købe dem når i har fundet huset, så ved i hvad i har brug for og hvad der er overflødigt. Så undgår i at kaste en masse penge efter ting, der aldrig kommmer i brug.
Fjordhest er bedst! Mor til Naia født d 4-1-06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fryseboks |
lilleulv |
22-02-2008 09:47 |
|
er en ting man ofte ikke har i lejlighed. I alle fall ikke nogen god størrelse på den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vestrup: |
Maria C |
22-02-2008 09:57 |
|
jamen, så får din mand en anden farve på lokummet og du får et skønt nyt bræt! Det er da at mødes på halvvejen! Du må bare installere det når han ikke er hjemme, og vupti.. han bliver sikkert glad for at sidde på det. Det er da ikke til at stå for det lokumsbræt! Har i købt hus på landet med plads til krikker? Det er da skønt når man endelig kan købe sit helt eget! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Konto.. |
|
|
Vi har også sparet penge sammen, som står på en konto til netop dét. Vi skal også have lagt noget trægulv osv. Men jeg har det bare rarest med, at være lidt forberedt på, hvilke ting man kan få brug for. Indtil videre er det jo ihvertfald en bekostelig affære og en masse ting dukker op, som man aldrig havde skænket en tanke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Landbrug |
|
|
Maria C: Hi hi....dét må jeg gøre Jeg kan jo lade som om, at jeg ikke kender noget til det. Det er da godt nok et hus på landet...eller dvs. en lille bitte landsby men desværre ikke en gård med plads til heste. Jeg har hellere ikke min egen hest, så det går nok. Der ligger en hestemark ved siden af huset...så jeg kan da nusse lidt med dem. Det kan da være, at man finder en part derude eller med tiden får min egen hest igen - tiden skal jo også bare være dertil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hus på landet.. |
Maria C |
22-02-2008 10:11 |
|
er jo en rigtig dejlig ting. Fred og ro! Og natur. Men pas på med de små landsbymiljøer, der snakkes...  Ja, manglende tid er et problem, der er for lidt timer i døgnet! Jeg må desvære også kaste håndklædet i ringen og skaffe mig af med min hest. Surt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vent og se... |
Tine Lykke |
22-02-2008 10:15 |
|
.... mange ting følger måske med i handlen.
Tine Hestens Urtehave Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Af med hest |
|
|
ØV, at du skal af med hesten Det er altid træls, når man ikke har den tid, man har lyst til mht dyrene. Det bedste er så, når man selv kan se, at den er gal og tænker på dyrenes behov fremfor ens egne  Glææææææææææææder mig til at komme ud på landet igen. Har tidligere haft mit eget lille landsted - og der er sådan en dejlig fred og ro!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kunne jo... |
|
|
£isbeth & Baloo * Content makes poor men rich; Discontent makes rich men poor. (Benjamin Franklin)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grineren |
|
|
Lisbeth: Ja...det er jo kun fantasien som sætter grænser Har en svoger, som er hamrende god til at male med airbrush...så ham kan jeg da sikkert lokke til at lave noget genialt med toiletbrættet - det er nok den billigste løsning Det må da lige med i mine overvejelser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lav en ønske seddel |
TSB |
22-02-2008 10:58 |
|
lav en ønskeseddel og invitere til indflytterfest  Du kommer til at mangle en vandkande og vandslange til haven + pistol til vanding af dine grøntsager i urtehaven. Grillen bør indkøbes inden sommeren går på hæld. En parasol er heller ikke at kimse af. Skal nemlig fortælle dig at sommeren bliver enorm god i år. Skal gå hjemme på barsel hele sommeren  . Kompostbeholder, tørrestativ, små håndredskaber til bedene, havehandsker, hækklipper, høgenæb, fakler til haven, krukker, en trailer er ting der også kan bruges med tiden. . Held og lykke med købet af huset. Det er jo ved at være købernes tid nu så mon ikke I vil gøre en ok handel. Og forresten, vent med at købe tingene til I er flyttet ind. Intet haster så meget. En liste kan man dog altid have liggende klar til brug.
Med venlig hilsen Lena GRATIS RIDNING TILBYDES I 8464 OMRÅDET se min præsentation www.minimule.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ønskeseddel |
|
|
Som sagt, så laver vi også blot en ønskeseddel med de ting, som bliver absolut nødvendige inden for kort tid efter overtagelse. Men selvfølgelig venter vi også med at købe tingene, til vi ER flyttet ind og samtidig har ferie  Jeg glæder mig til en dejlig og lækker varm sommer i år, når nu jeg skal være husejer Godt planlagt med barslen...hi hi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maling |
|
|
Litervis af kvalitetsmaling og gode maleredskaber/afrensningsmidler. Køb f.eks. Ladyserien fra Flügger. Dyrt men super at arbejde med og meget dækkende/holdbart. Vælg det rigtige til vådrum/paneler osv. Hvis man skal male et hus tager det laaang tid og man bliver rigtigt træt af det hvis man har købt noget skodmaling. Og de fleste vælger at male/tapetsere hele eller en del af et hus de overtager. Gardiner og tæpper og den slags kan det være nødvendigt at skifte. Nogen gange følger gardinerne med og nogengange kan de købes med. Knæk og bræk med huskøbet. Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|