|
|
| Sorte klinker/fliser på badeværelse? |
| Forfatter:  |
HeidiZ |
| Dato:  |
20-02-2008 17:52 |
|
Er der nogle af Jer, som tilfældigvis har sorte klinker på jeres badeværelse?? Er i glade for det? Og hvordan med rengøring? Jeg kunne nemlig godt forestille mig, at det hurtigt vil kalke til, og måske nemmere komme til at se beskidt ud? Og er i blevet træt af det? Og kunne i forstille jer at have det om 5-10 år? Og et lille tillægsspørgsmål, hvordan ligger jeres klinker i fx. køkken/alrum? (her tænker jeg alle farver) Har i dem til at ligge lige, eller er de drejet? Vi kan nemlig ikke helt finde ud af, om det kan svare sig at få dem drejet, for det koster en del ekstra. Ja, lige en masse spørgsmål, håber en eller flere venlig sjæle vil svare 
-HeidiZ  2 billetter til lørdagens GALLASHOW i Herning købes!! kontakt mig over PB The trust between horse and rider creates a unique partnership
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps ... |
|
|
Jeg har - eller dvs. får, da vi endnu ikke er flyttet ind - sorte fliser på badeværelset. Da rummet endnu ikke er klar til brug, kan jeg desværre ikke svare dig på, hvordan det kommer til at tage sig ud efter brug, men jeg håber og tror, at det med jævnlig indsmøring i en god omgang nanocover/formel1-voks ikke kommer til at blive så slemt med kalken. Vi var bevidste om kalk-problemet, da vi valgte fliserne, men jeg var så hooked på dem, at det æstetiske smed det praktiske af banen (og så er det min kære kæreste, der står for badeværelsesrengøringen herhjemme  ) Jeg kan sagtens forestille mig, at beholde de sorte fliser mange år - med alt det slid og slæb og ikke mindst håndværkeruheld, vi har haft, så kan jeg faktisk ikke forestille mig andet  Her kommer lige et par billeder af vores endnu ufærdige bad med sorte fliser (som ikke er renset for fugesnavs endnu) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kalk... |
Louise ♣Lerano♣ |
20-02-2008 18:55 |
|
Jeg ville bestemt ikke vælge sorte fliser i badeværelse. Med mindre man gider at stå og tørre dem af efter hvert bad. Der kommer MEGET nemt kalk på!!!!
Louise & Stald Kelon´s Lerano Dressurpart søges til Lerano klik her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har ... |
Vibs 1 |
20-02-2008 18:59 |
|
Vi har i nok 3 år haft små sorte mosaik fliser i selve bruseren, hvilket så skide godt ud. Det var intet problem at holde det kalk frit, eddike er super. Det skal dog siges, at vi absolut ikke bor i meget kalk holdigt område, hvordan det er hos dig, ved jeg jo ikke.....
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Verden er da skøn, når man tuller rundt og passer sine dyr www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For det første......... |
|
|
så forbyder min dovenskab mig at have sorte fliser i badeværelset, for det andet er her så meget kalk i vandet at det vil komme til at se forfædeligt ud, hvis jeg ikke tilbragte selv juleaften derude med at gøre rent. Køkken -alrum. Jeg har fliser der ligger alm. det med at sætte sammen med hjørner frarådede min murer, da han mente det ville give en masse uro, da jeg valgte at lave køkkenent så enkelt som muligt. Det er vel omkring 40m2. MEN MEN hvis jeg skulle vælge fliser om i dag, så blev det med afrundede kanter, de er meget nemmerer at rengøre istedet for de skarpe kanter der kan forekomme. Jeg er glad for de grålige jeg har, når lyset skinner på dem glitrer de. Du kan se det på min præs.
Med venlig hilsen Merete Shetlænderavl Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser. 1 års sortbroget hingsteføl sælges. http://www.stutteri-winther.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sorte fliser |
Illum |
21-02-2008 07:49 |
|
Er en garanti for at man får rengjort badeværelset HVER gang efter brug. Har haft sorte granit, med højglans, sådan noget smukt &%¤&¤&&%. Godt jeg havde "Laura" for det var et vanvid at holde rent. Vand efterlader mærker også selv om man tørre af efter fx. brus. Det skal poleres ialtfald hvis fliserne er højglans poleret. Og det er HVER gang, vægge og gulvet. Aldrig mere, mine sådan lidt lysgrå meleret er perfekte.
Illum Min dyrlæge kan lave fyldninger i heste tænder !! Sejt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sorte fliser |
|
|
Har vi også på badeværelset og har fortrudt det lige siden. Vores er sådan nogle rustikke italienske nogle, hvis det "bare" havde havde været højglans var det mpske nemmere. Vi er nået dertil at når resten af huset er helt færdigt skal der enten nye fliser derude eller også skal vi kun gå i bad på det andet badeværelse. Vi har meget kalk i vandet, og badet bliver brugt 3-4 gange om dagen. så skal gulvet være sort skal jeg bruge ca 4 timer kun på det om ugen. tidspilde.... så det kan ikke anbefales.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sorte fliser |
|
|
I det første hus, vi byggede, havde vi skaktern på badeværelsesgulvet, 10x10 cm. I bruserummet havde vi kun de hvide fliser. Vi har aldrig fortrudt og de blev ikke grimme. Så da vi byggede hus igen, blev det igen med skaktern på gulvet i det ene badeværelse, men igen med hvide fliser i bruserummet. På det andet badeværelse har vi lagt meget mørke koksgrå fliser på gulvet. Så mørke, at folk tror de er sorte. Det giver ingen problemer. Her har vi dog valgt cremefarvede fliser både på gulv og væg inde i bruserummet igen. Nu er vores badeværelser så også indrettet, så der kommer meget lidt vand udenfor bruserummene. Så hos os har vi nu haft sorte/mørke fliser på gulvet i badeværelserne i 12 år, uden fortrydelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er nemt |
|
|
at holde. Du skal bare behandle med "nano teknologi" det fungerer fint Irena
To DV hopper til salg:Areté 3 år Ofelia 5 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tunebjerggaard1 |
Vibs 1 |
21-02-2008 09:21 |
|
Hvad hedder dit nanno halløj når du køber det? Og lige en mere, hvor køber du det?
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Verden er da skøn, når man tuller rundt og passer sine dyr www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej tak |
|
|
da vi i 2004 byggede om VILLE min mand have sort gulv på badeværelset, og jeg endte med at give efter. Øv hvor jeg fortrød det. i brusekabinen gik såå ofte i bad med afkalker, og alle nullermænd kune ses på gulvet Godt vi solgte det hus  Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pjat Karina |
|
|
Det matchede da hunden og flot var det  Karin
Køn, stor hoppeplag efter Kaiser Wilhelm sælges, morfar Parlør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fliser..... |
smukke-ped |
21-02-2008 12:29 |
|
Vi har fået lavet nyt badeværelse som vi lige har taget i brug. Vi overvejde sådan nogle blanke sorte fliser,samt små sorte og grå mosaik fliser,men blev frarådet af arkitekt og flise forhandlere.....man skal virleig være flittg med rengøringen og afkalkningen. Vi valgte så nogle franske fliser,med en tilhørende mosaik i kanten,og en lys fuge. Her har vi lige taget det i brug,der mangler at blive vasket af i noget syre en enkelt gang mere...så kanten er lidt kalket,fra fugen...og så manger der lidt andre småting. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind TAK |
HeidiZ |
21-02-2008 12:45 |
|
for alle jeres svar, det var rigtig pænt af jer Jeg tror, vi har besluttet at få nogle lyse fliser. Jeg synes det ser rigtig godt ud med sorte fliser, men tror simpelthen der er for upraktisk. En rengøringsdame bliver der vidst ikke rigtig råd til de næste par år, så det bliver kæresten og mig som skal gøre det. Og ingen af os, synes det er så vildt hyggeligt med rengøring Vilius (Nanna): Hold op i specielt badeværelse. Men fedt ser det ud. Held og lykke med projektet!  smukke-ped: Det er lidt ala samme farve som jeres, vi får lagt i badeværelset nok.. De er dog ikke rustikke. Det ser rigtig pænt ud hos jer  Og så er næste projekt, om der skal være spa, eller om der ikke skal.. hmm 
-HeidiZ  The trust between horse and rider creates a unique partnership ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| badeværelse |
|
|
Sådan ser vores badeværelse ud. Vi er rigtig glade for vores fliser og synes ikke de er slemme at holde. Men de bliver selvfølgelig alle skrabet og tørret af efter brug. Di fliser vi har på gulvet hedder blue pearl de glimter i blå, hvid og rosa alt efter hvordan lyser falder på dem. Super flot synes vi  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| resten af huset |
smukke-ped |
21-02-2008 13:24 |
|
"Og et lille tillægsspørgsmål, hvordan ligger jeres klinker i fx. køkken/alrum? (her tænker jeg alle farver) Har i dem til at ligge lige, eller er de drejet? Vi kan nemlig ikke helt finde ud af, om det kan svare sig at få dem drejet, for det koster en del ekstra." Jow ser du...vores badeværelse fliser er ført ud i baggangen som ligger i forbindelse til badeværelset,de er lagt så de bare fortsætter direkte ud i baggang,med mosaik og kantflisen....så får man en helhed der går fra rum til rum. Jeg har fået lagt fliser i mit køkkenbord med fliser i samme serie og nuance,bare en mindre flise....og i køkken er der også porcelæns vask med samme gammeldags armatur som i badeværelse og bruser....sådan et det er gennemført fra rum til rum.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har sort |
Nusser12 |
21-02-2008 16:36 |
|
Vi har helt sorte fliser på vores badeværelsegulv. Og jeg ville ønske jeg havede lyttet til min mor da vi lavede det. Hun sagde nemlig at det ville vi fortryde. Og ja det har vi også. Det kan ikke anbefaldes
Med termin den 31. Juli 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flot... |
Hurricane ♥fleur♥ |
21-02-2008 16:47 |
|
badeværelse Smukke-ped 
Du siger din mening så må du accepterer jeg gør det samme Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Verner/Karin |
|
|
fliserne var da ikke flotte i forhold til den rundmurede brusekabine  Det var da den der vandt på det badeværelse. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hørt hørt illum |
|
|
de der blanke sataner skal man lede længe efter i mit hjem (og fremtidige hjem) GUD du glade for et rent helved. når du har været i bad skal de poleres bagefter for ikke at få hvide pletter, når du har vasket gulvet er det ned på alle 4 og polere (og jeg har en dårlig ryg - av av) for at (min daværende kæreste- det var i hans hus) lige kom ind og skulle hente noget - og har man bare fusser - ja så er der fodaftryk på gulvet - SUUUUUUUUUUUUK! ingen sorte fliser til mig.
Karina82 Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sort glasmosaik |
|
|
Vi har mosaik fliser i mat sort glas i brusekabinen, og ja det ser godt ud, når de er rene, men det er et helvede at holde rent. Har sådan fortrudt og glæder mig til badeværelset skal laves om igen om mange år. På gulvet har vi koksgrå melerede fliser og det er helt fint. De er ret nemme at holde rene, men der plasker vi jo heller ikke med vand hver dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mosaik i køkkenet?? |
Miasorensen |
06-06-2008 16:11 |
|
faldt over denne tråd, og jeg er lidt nysgerrig efter om der er nogen af jer som har mosaik i køkkenet ?? jeg overvejer det nemligt, men er lidt i tvivl om hvor meget der skal op og hvor samt farve ?? håber i vil give nogen gode ideer ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja altså.. |
|
|
Vi har skaktern - og det er skrækkeligt! Det er super flot, men man skal bare tørre gulvet op HVER gang, og afkalke alt for tit. Nu er der vidst også ret meget kalk i vandet hernede.. Det værste er, at badeværelset ikke er ret stort, så der er ikke nogen bruse kabine, derved er der endnu mere der skal tørres af 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er godt |
Trymur |
06-06-2008 18:16 |
|
det er godt nok ikke fliser, men en bordplade i sort vi har og uha hvor er den svær at holde.
MVH Line ......Gør livet til en fest, rid islandsk hest......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har det i vores køkken/alrum |
Sanne |
06-06-2008 18:45 |
|
og er glade for det, men ihh hvor kan man bare se ALT
Hilsen Sanne Søger min gamle hest Frk. Liva. Skimmel hoppe på 165 cm. og 8 år. Måske står hun nær Holbæk. Billeder på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke billeder?? |
Miasorensen |
06-06-2008 19:14 |
|
er der slet ingen af jer som har lyst til at vise noget mosaik frem ?? det skal være i køkken ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Vi har sorte klinker i køkken, bryggers, badeværelser. Og ja, man skal tørre af når man har været i bad, men det er vi vant til. Vi er i hvert fald super glade for dem.  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| køkkenet |
|
|
Sikke en god tråd - står nemlig også overfpr et badeværelsesprojekt i år og havde overvejet sort - det er ude af billedet nu... I det lille badeværelse har vi hvide fliser, men de bliver hurtigt okkerfarvet pga meget okker i vandet. I vores køkken har vi sorte granitfliser med lidt spil. Og hvordan de ligger - det kan du selv se.  Og et mere fra et ikke helt færdigt køkken:  -Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tine G |
Miasorensen |
06-06-2008 20:21 |
|
fedt køkkengulv  er her ingen som har mosaik på vægene ?? her tænker jeg på de helt små fliser 1,5 x 1,5 cm ...? hvordan er jeres erfaring med det??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
HeidiZ |
06-06-2008 20:55 |
|
Vi har valgt sorte klinker ud til vores badeværelse (bare matte, da de ellers vil blive glatte).. Skal nok vise jer resultatet når de gerne i løbet af næste uge skal blive lagt 
-HeidiZ  The trust between horse and rider creates a unique partnership ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mia.... |
|
|
Tak. Da billedet blev taget var jeg også meget glad for det. Men har en hvid hund, så det giver lidt arbejde. Især når det regner, alt kan ses på sort. Det er værre end hvid. Men flot er det da - når det er rent. -Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har vi.... |
TinaR |
07-06-2008 23:22 |
|
Vi har MEGET mørke grå fliser på begge badeværelser - de er ikke helt ensfarvede og det gør nok, at man ikke ser evt. snavs så meget. Kalk har vi absolut ingen problemer med - har boet i huset 2 år og har ikke kalket dem af overhovedet - støvsugning og alm. gulvvask et par gange om ugen. I vores næste bolig vil jeg også meget gerne have sort klinker, syntes det er så FLOT! Mht. klinkernes retning, så ligger vores helt normalt - men da vi har en masse skæve vinkler og køkkenet også er "skævt" så sker der en hel masse alligevel. Min holdning er, at man ikke skal lave for meget tuttelihut, for det bliver man træt af - alt i vores hus er lavet i fede men enkle materialer, mønstre mv - så sætter jeg spræl og særpræg med tilbehør mv.
TinaR ***Nu FRU Rasmussen*** Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fedt!!!! |
MaFilaNoir |
07-06-2008 23:27 |
|
jeg synds sorte fliser/klinker er mega fede og super flotte. vil også ha det på mit bade værelse når jeg får mit eget det er helt sikkert 
Søger med lys og lygte en passer til min dejlige Fila! hun står i Ørbæk. skriv privat for mere info 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|