samme situation som dig. Jeg er godt nok ikke hestetræt...tværtimod. Jeg har for 3 måneder siden født mit 3. barn. Vi har en shetlandspony og så har jeg 2 ungheste. Jeg har været i konstant dilemma vedrørende disse 2 ungheste i 4-5 måneder nu. Skal jeg sælge den ene? -og hvilken en af dem? (de er vidt forskellige og dejlige på hver deres måde).
Synes det kunne være dejligt hvis min datter får en større pony som kan lære hende noget mere end shetteren, men 3 heste er max for mig/os har vi bestemt (tid, råd og plads), så jeg er blevet nødt til at vælge, hvilken en af de 3 der skal sælges.
Har spurgt mig selv, hvilken situation er der størst chance for at jeg kommer i....
1 at jeg får tid til at tilride og ride 2 ungheste eller
2 at shetteren vil blive brugt
Det blev så nr. 2 da jeg jo trods alt har 3 børn og hvis min datter får ny pony, så kan de 2 små indtil videre deles om shetteren. Og så længe mine børn er små (0 - knap 3 og 5½ år), så får jeg ikke tid til at ride særlig mange gange ugentligt, og hvis det så skal deles op på 2 heste, så bliver det jo endnu mindre.
Havde også selv overvejet at udlåne den ene af unghestene i en årrække til jeg fik lidt mere tid, men jeg er simpelthen ikke sikker på at jeg ville kunne holde det ud. Jeg ville især gå og være nervøs for om hun blev trænet og redet på den måde jeg synes er rigtig og som jeg gerne ville ride hende på når hun kom tilbage. Da jeg ikke kender nogle som jeg trygt kunne låne hende ud til, så har jeg bestemt mig for at sælge hende. Er simpelthen for bange for at jeg måske får en "ødelagt" hest retur når jeg ikke kender låner. Dermed ikke sagt at der ikke findes gode lånere, men jeg tør ikke tage chancen.
Hmm ved egentlig ikke om det overhovedet hjælper dig, men nu kan du da se, at du ikke er den eneste, der synes der er for få timer i døgnet, og som også har haft (måske stadig har
)mange overvejelser angående de kære heste.
Mvh. Betina