Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

unghest - udlån ???
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 18:50

Jeg har en dejlig unghest som bliver 3 til april.

Det ham her

Han er jo en stor dejlig dreng på ca 160 ( målt i dec 07)

Min tid er der med planlægning og go vilje, men energi er bare langt nede. Fik konstateret lavt stofskifte for et par uger siden og er ret træt lige pt. Bare det at komme i ridehus med hingsten er en kamp. Jeg er ude af form, træt og kørt lidt surt i det hestesjov.

Ville egentligt gerne han fik en go start og skulle lære noget, måske af en anden end af en ikke så motiveret, træt og ude af form husmor. (min ridning de sidste 4 år består af ca 50 gange skridt, lidt trav pga knæ og rygskade)

Overvejer tilridning i starten af april (eller tidligere, han er klar)og så låne ham ud til en god rytter inden for rimelig afstand, så jeg kan følge med i hvad der sker.

er der andre der har det som mig ? lidt hestetræt...

Som mor til 3 unger, et forhold, fast arbejde, stald, hus osv der skal passes. så man træt.... Håber ikke jeg er den eneste der har det sådan pt...

Mvh Mona

Ny Rapid hestetrailer udlejes efter aftale.Post nr 8410

Kontakt profil eller på 29899156.

0
0
Svar på denne tråd

ikke hestetræt
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 19:24

Jeg er ikke hestetræt!!!!!!!

Men der har da været tidspunkter i mit liv, hvor jeg ikke har haft det store overskud til heste og ridning. Sådan er det bare. Graviditeter, små børn, studier, flytninger, renovering af hus mm ( døden har mange årsager ).

Men lige nu har jeg "luft" i mit liv til heste og ridning, og jeg nyder det i fulde drag.

Det er en dejlig hest du har dig. Men er det ikke indenfor de næste par år du får tid/ overskud/ lyst til at ride ham, så ville jeg sælge.

Det kan være fint at låne ham ud, men du ved aldrig hvornår enten du som ejer eller "låner", synes han skal hjem til dig, og så "hænger" du altså på ham igen. Han ligner en hest der fortjener seriøs ridning/ uddannelse. Og jeg synes, du skal vurdere om du kan give ham det, gennem udlån?

Jeg har selv solgt " mit livs hest" pga. ovenstående, så jeg ved hvor utilstrækkelig man føler sig.

MVH Britt

med lånehesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd

Tror det er noget
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 19:39

Tror det er noget alle oplever en gang i mellem. Synes det er modigt, at tage overvejelsen op. Hvis du kan låne ham ud som selskabshest, synes jeg det er en god ide, men det kan jo hurtigt ende galt, hvis du låner ham ud til en eller anden der vil ride ham til og måske presser ham for hårdt fordi han kun er en lånehest eller pga. uvidenhed om unge heste.

Måske er jeg bare negativ, men da jeg lånte min vallak ud i sin tid fik jeg en anden hest tilbage. Godt nok bedre uddannet, men han havde ligesom mistet det vi havde. Solgte ham et par år efter og startede forfra med et nyt føl. Det skal man bare gøre sig klar. Held og lykke med beslutningen uanset hvad det bliver.

Intet er så skidt, det ikke er godt for noget! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg står i lidt
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 21:39

samme situation som dig. Jeg er godt nok ikke hestetræt...tværtimod. Jeg har for 3 måneder siden født mit 3. barn. Vi har en shetlandspony og så har jeg 2 ungheste. Jeg har været i konstant dilemma vedrørende disse 2 ungheste i 4-5 måneder nu. Skal jeg sælge den ene? -og hvilken en af dem? (de er vidt forskellige og dejlige på hver deres måde).

Synes det kunne være dejligt hvis min datter får en større pony som kan lære hende noget mere end shetteren, men 3 heste er max for mig/os har vi bestemt (tid, råd og plads), så jeg er blevet nødt til at vælge, hvilken en af de 3 der skal sælges.

Har spurgt mig selv, hvilken situation er der størst chance for at jeg kommer i....

1 at jeg får tid til at tilride og ride 2 ungheste eller

2 at shetteren vil blive brugt

Det blev så nr. 2 da jeg jo trods alt har 3 børn og hvis min datter får ny pony, så kan de 2 små indtil videre deles om shetteren. Og så længe mine børn er små (0 - knap 3 og 5½ år), så får jeg ikke tid til at ride særlig mange gange ugentligt, og hvis det så skal deles op på 2 heste, så bliver det jo endnu mindre.

Havde også selv overvejet at udlåne den ene af unghestene i en årrække til jeg fik lidt mere tid, men jeg er simpelthen ikke sikker på at jeg ville kunne holde det ud. Jeg ville især gå og være nervøs for om hun blev trænet og redet på den måde jeg synes er rigtig og som jeg gerne ville ride hende på når hun kom tilbage. Da jeg ikke kender nogle som jeg trygt kunne låne hende ud til, så har jeg bestemt mig for at sælge hende. Er simpelthen for bange for at jeg måske får en "ødelagt" hest retur når jeg ikke kender låner. Dermed ikke sagt at der ikke findes gode lånere, men jeg tør ikke tage chancen.

Hmm ved egentlig ikke om det overhovedet hjælper dig, men nu kan du da se, at du ikke er den eneste, der synes der er for få timer i døgnet, og som også har haft (måske stadig har :-) )mange overvejelser angående de kære heste.

Mvh. Betina

0
0
Svar på denne tråd

Lad ham være baby...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 21:46

SKAL den absolut igang nu?

Kan han ikke bare være baby en sæson mere? Der går da ikke skår af ham hvis han er 4 før der kommer nogen på ryggen af ham???

Min hoppe får lov at være baby lidt længere, grunden hertil er dog at hun stadig er lidt klejn og virker som om hun er et halvt år "bagud".

Men hvorfor kan din prust ikke bare få lov at lege et år mere? Der står ingen steder at en hest SKAL rides til i det sekund den bliver 3...

0
0
Svar på denne tråd

stritt
Forfatter: 
Dato:  01-03-2008 14:40

det rigtigt og også med i overvejleserne, min datters røde unghest skal nok gå et år mere da den ikke er klar, hverken i bygning eller hoved, han er bagud.

Mvh Mona

Ny Rapid hestetrailer udlejes efter aftale.Post nr 8410

Kontakt profil eller på 29899156.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider