en af dem, der ikke ret mange virkelige venner har.
Jeg tror at man bliver mere opmærksom på, hvad man finder sig i og ikke gør.
Jeg syntes da jeg var yngre, tog jeg det ikke så tungt. Jeg fandt mig i mere end jeg gør nu. Nok for at beskytte mig selv.
Jeg havde en veninde engang, som jeg har kendt siden hun var spæd (der var 6 år imellem os). Men det gik stille og roligt over, efter hun flyttede fra Jylland og til Sjælland.
Og det tog mig noget tid, inden jeg accepterede det.
Jeg har en kusine, som har været en del af min familie. Min mor og far tog sig af hende og hendes søster da de var små.
Fordi min moster ikke kunne. Og der var de i 13 år.
Og indtil den dag mine forældre var væk og min stedfar osv, ja så gik det også stille og roligt over.
Jeg blev frygtlig skuffet over hende for et par år siden.
Vi havde aftalt at hun og hendes mand skulle komme på besøg i en weekend, hvor hun skulle over besøge sin far i den uge.
Og jeg glædede mig til at se hende og vise hende vores gård osv.
Så dagen før ringer hun at hun desværre ikke kunne komme, fordi hun var blevet inviteret til vores fætters datters fødselsdag. Og det var jo ikke så tit hun så ham....
.
Jeg var fuldstændig målløs og paf. Om jeg blev sur over det osv. Og jeg svarede selvfølgelig at det var jeg da ked af hun ikke kom, men jeg kunne ikke forhindre hende i det.
Siden hen skrev hun til mig vi måtte komme på besøg osv. Og hver gang svarede jeg hende, jamen I kan komme her først.
Så sidste år var jeg til konfirmation ved vores fælles kusines datter. Og der spurgte hun mig om jeg var sur på hende osv.
Og jeg svarede hende, ikke længere. Jeg følte at jeg var ikke interessant nok. Men jeg kom ikke til Sverige før hun kom hjem til mig. Og det tror jeg hun blev lidt stødt over, men det er jeg faktisk lidt ligeglad med.
Jeg har genfundet nogle af de veninder jeg fik da jeg gik på Husholdningsskole for 18 år siden. Og der føler jeg, at jeg har nogle jeg kan være fortrolige med. Og regne med.
Men jeg har tit lagt mærke til, hvordan folk er for en, dem man møder senere hen i livet. De fleste jeg har mødt i mit voksenliv (undtagen en), føler jeg at jeg ikke helt kan stole på.
At jeg ikke rigtig ved hvor jeg har.
Nogle har jeg nævnt det til og andre kan jeg mærke de er ligeglade.