Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Forældre der skaber sig til stævner
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 18:01

Jeg var i Tune sidste weekend og kigge på spring stævne. Ind kommer en lille pige 9-10 år, på en pony der ihvertfald ikke havde de store planer om at springe over de opsatte spring. Jeg lurede lidt da hesten stod stille lige foran springet, og tøsen sparkede og banker løs med pisken på den stakkels pony. Hvad havde hun tænkt sig ? skulle den fra stående stilling springe lige op i luften og over springet eller hvad. Hun drejede ponyen rundt og ville prøve igen, udefra tilskurer pladserne kunne man høre pigens mor stå og råbe og skrige efter både pony og barn, og lige lidt hjalp det, Og da moderen pludselig sprang ind på banen, løb efter ponyen viftene med armene og skreg "kom så kom så" I håb om at den ville springe, Ja der tænkte jeg hvad sker der lige for Damen?

Det kan godt være at jeg er sippet, men jeg syntes ikke at vejen frem er med tæv og trusler

Både moderen og pigen burde skamme sig.

0
0
Svar på denne tråd

contry girl
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 18:08

helt enig med deg...

---------------------------

- Aina, Nanga og Gittiamo -

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 18:08

Barnet har vel bare lært fra moderen, at det er okay at "tæske" ponyen...

Men sørgeligt er det, også det at (hvad jeg kunne fornemme af dit indlæg) ingen gjorde mine til at stoppe dem...

/DarkAngel

"At give en grund til noget er at så tvivl om det.
William Hazlitt"

"Folk født med Fanden i hælene er god til at få rumpen med sig"

0
0
Svar på denne tråd

mine forældre...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 18:11

min mamma og pappa er typen der ankommer til det lille klub stævne (med tre starter i hver klasse) og har taget hele familien med sig, alle er blevet udstyret med et banner hvor der står "go liv go!!" og så hepper de ellers på livet løs! da jeg var 10 år blev jeg altid pinlig berørt (mildt sagt..)... nu er det bare sødt...

jeg ville da tro at man blev diskvalificeret hvis der pludselig rendte en "trold" rundt på banen og råbte af ponyen??!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 18:20

Synes tit folk opføre sig underligt!

Men vil da sige når jeg tager med til stævner, hvis hesten stopper foran springet, og det er min veninde der sidder der, så plejer jeg gå hen ved det spring hun er på lige råbe til hende hun lige skal tage 2 rundter også komme frem mod springet igen, og huske tænke at de flyver over. Synes tit folk lidt panikker når de er derinde og ikke kan få hesten over..

0
0
Svar på denne tråd

Grotesk!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 18:36

Det er simpelthen for dårligt at der ikke er nogen der griber ind og her tænker jeg specielt på stævneledelsen da de overordnet har ansvaret for at tingene går som de skal (og vel også en slags "myndighed" til at bede folk om at ride pænt eller forsvinde).

Jeg er "slem" til at gå og tale lidt højlydt når nogle er hårde ved deres ponyer og heste, men jeg tror at mange har det sådan at de ikke vil blande sig.

Jeg tror også at sådan en mor der, ville have mere respekt for at stævneledelsen kom og pointerede at de(vi) vil se pæn ridning, end en tilfældig forbipasserende.

Måske vi alle burde være bedre til at gå til personer der kan gøre noget ved det?

0
0
Svar på denne tråd

Håbløse forældre
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 21:38

Ak ja, når man endelig får sig et sæt forældre, så er det skisme for sent at opdrage på dem...

Det kan godt være, at rytterne skal gennemgå div prøver(!), inden de f.eks. kan få rytterlicens.... men der burde F*nden-galme-mig også være et kursus for forældre, hvor de kunne lære lidt om, hvordan man opfører sig bl.a. til stævner, i den daglige omgang med rytter / pony / hest.

Og endelig - hvorfor skal, ikke alle - men mange, ryttere ride på forældrenes ambitioner...???

Det er måske samfundets skyld - thi det er jo ikke kun indenfor ridesporten, det opleves - prøv f.eks. blot at overvære en mini-put-foldboldskamp; også her opfører nogle forældre sig højst besynderligt...

Der burde, som i en fodboldskamp, uddeles gule og røde kort til de forældre, der opfører sig højst upassende - ligesom rytterens manglende opførelse også burde blive kommenteret...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

ikke kun forældre
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 11:23

det er nu ikke kun forældre der kan finde på at gøre de særeste ting til stævner.

Var med en ung pige til at stævne i januar, hvor hendes pony pludselig vælger at stoppe foran springet, jamen hun vender da ponyen for at ride til på ny, og da er der en mand inde på banen som vælger at han da lige kan jage lidt på ponyen for så kommer den da over, og da hun så er kommet over ja så fortsætte han med at jage på ponyen med en viftende hat mm hen mod det næste spring så både pony og rytter bliver lettere paniske, jeg kan godt sige jer jeg blev forarget, især da jeg fik at vide at det var banebyggeren der gjorde det.. der blev der godt nok klaget til stævneledelsen.

Men så blev der også gjort noget ved det, så det hjælper altså at klage folk skal bare bliver bedre til at gøre det i stedet for at "ignorer" det

mvh

Mie

med Fadligt ox og Rixion kwpn!!!

10 års vallak med super gangarter og udstråling sælges se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Tjae....
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 11:32

Hvis ikke pigebarnet blev disket for stop, så må hun da være blevet det pga. moren. Mig bekendt må man ikke modtage hjælp når man er på banen.

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 12:15

Der hvor vi står opstaldet, bliver der afholdt en del ponyspringstævner.

Når jeg er der når sådan et stævnet afholdes, kan jeg ikke lade være med at se mere på forældrene end på ponyerne - det er top-undreholdning.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider