Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

(fisk) white molly skiftet farve- why?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 14:36

vi har et akvarie med blandt andet to hvide mollyer. Vi har haft akvariet knap en måned. Her i løbet af dagen, er den ene mol begyndt at skifte farve. Den er nu nærmest sølvgrå. Den anden er stadig fin hvid. Er der nogen erfarende akvarie folk der ved hvorfor dette sker? Den holder sig desuden en del til bunden nu, dog virker den ikke syg.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 14:39

Jeg vil tro hun er syg... hvis fisken er nær bunden, og den ikke er "født" til at være bundfisk, er det ofte tegn på svaghed/sygdom!

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

den virker
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 14:59

ikke til at være syg. Spiser, svømmmer osv.. Er der nogen der ved om det kan have noget med "yngletid" at gøre?

Fjordhest er bedst!

0
0
Svar på denne tråd

Måske kan du
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 17:16

Finde svaret her: http://akvariesiden.dk/

Men noget kunne da tyde på, at den er ved at skifte til ynglefarver, selvom jeg ikke aner en gnist om mollyer.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg

"Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 19:24

Jo, det kan også være yngel, men jeg tror slet ikke du vil være i tvivl hvis hun er med små fisk :-)

Hendes bug, bliver meget udspilt, og når hun er lys i farven ville du også kunne se at hun er nærmest sort inden i !

De føder jo levende unger, og hvis du snupper hende i at de kommer ud de små, så sæt dig ned på en stol og se på det, for det kan være helt sjovt når de kommer ud... Blob der var en der var 2 der var 3 osv... og wupti så svømmer de sådan rundt at man øjne snart ikke kan følge med :-)

Dog spiser de mange af ungerne hvis ikke akvariet har masser af planter hvor ungerne kan gemme sig!

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

Dominans
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 01:28

Vi har lige fået omkring ca 40 små unger fra vores molly;o) Den hedder godt nok Silver molly, men er også helt hvid. Hun skiftede ikke farve da hun var med unger.

Men jeg har hørt noget om, at det med at de skifter farve har noget med dominans at gøre. En af vores fisk en anden race, mistede også farven da der kom en anden hun til i akvariet, - og hun lever i bedste velgående, bare med en mærkelig farve.

Heidi
0
0
Svar på denne tråd

laiseee
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 07:59

hun har en meget mørk bug, dog ikke specielt tyk.. havde egentlig købt en ynglekasse, hvis nu.. men kan ikke rigtig få mig selv til at "spærre hende inde" på ubestemt tid..

Fjordhest er bedst!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider