Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dejlig ponyekvipage
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 22:20

Ja, så var der stævne på klubben idag..

så de sidste tre klasser, og især én ekvipage sprang mig i øjnene..

en lille pige, vil tro max 10 år, på sin lille brune 2'er pony...

nøøøj, det var en fornøjelse at se dem på banen sammen, det så så let og elgant ud.. ponyen var ikke en mini DV, men vil tro en new forrest blanding..

jeg blev helt blød i knæene, for det var SÅ fantastisk at se dem samarbejde pigen sad pænt og roligt, selv i øgningen, uden at bumbe i sadlen.

For mig gjorde hun at programmet lige blev det mere interresant at se.

bare en lille glædes historie herfra, da vi jo ofte hører om de grimme ting fra ponyverden.

andre med sm glædeshistorier ?

Hilsen Søde Julia,

- Der er klar over at hun skal passe på med hvad hun skriver, for hun kan da bare skrubbe tilbage til Polen, hvis hun er utilfreds eller vil ændre noget.

0
0
Svar på denne tråd

gsgdhdhsgs
Forfatter: 
Dato:  16-02-2008 22:23

Jeps, synes helt ærligt det var en rigtig dejlig pony. Som endda stod pænt i halsen, gik foran lod og arbejdede fint. Den havde nogle fine øgninger og gode bare tingene så godt (y).

Det ligende lidt en dartmoor blanding af en art, vildt nuttede altså.. :D

- Jeg kunne dog ikke lide at en vis person red på sin pony selvom den rent faktisk havde kolik - bare fordi hun gerne ville vinde !

:(

Synes det var en general pæn ridning der blev vidst derude idag af ponyrytterne. Der var ingen grejle ting af ponyspark og sav i munden, lidt - men ikke overdrevet..

Glæder mig meget til at se hestene imorgen gå :)

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

sandra-cashew
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 14:05

ja, så taler vi om den samme ekvipage.. se sådan skal ponyrytterne ride :)

Hilsen Søde Julia,

- Der er klar over at hun skal passe på med hvad hun skriver, for hun kan da bare skrubbe tilbage til Polen, hvis hun er utilfreds eller vil ændre noget.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 22:43

Sandra (Cashew): Hun havde jo nok ikke redet på sin pony hvis hun havde vidst den havde kolik!!

Hun har vundet hundrede tusind gange derude så en gang til eller fra betyder da ikke noget for hende, derfor hun kun starter en klasse for der kunne hun starte det program hun ville!!

0
0
Svar på denne tråd

gdgdgdgdgd
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 22:53

Det virkede underligt for så vidt gik han da rundt i ridehuset nogle timer inden hun startede fordi han havde ondt i maven.

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 23:05

Jaa det ved jeg så ikke noget om men det er da ikke unormalt at gå rundt med sin pony, det kan være at den så lidt sløv ud og at de lige ville vurdere den!!

De ville nok lige se hvordan den var at ride og der var den jo normal nok, dommeren var da ihvertfald enig så helt syg kan den jo ikke have set ud !!

0
0
Svar på denne tråd

gsgsgdgdgdgd
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 23:18

Det var bare hvad JEG fik afvide.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 23:23

Jaja, det os fint nok.. Men synes du skal lade være med at skrive ting på nettet som du har fået afvide, det kunne jo være det var en falsk kilde du havde fået det fra........

0
0
Svar på denne tråd

meeeeeeen
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 23:33

Men jeg vil gøre ejerne opærksom på denne tråd, så de kan se hvad du skriver om dem på internettet..

- det er jo aldrig særlig fedt at blive omtalt på denne måde, det ville være bedre at tage det op med ejerne selv!

0
0
Svar på denne tråd

Ej come on
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 23:51

Sara slå lige koldt vand i blodet... Der er jo ikke nævnt navne eller peget fingre... Det er da klart at man tager afstand hvis man tror folk rider stævne på en kolik hest... Så ville jeg da også blive lidt harm...

Var det ellers et godt stævne? Det var helt vildt så mange anmeldelser der var, desværre kom jeg ikke derover da jeg var til fødselsdag søndag...

Venlig hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Frelst

Og nej, jeg tror IKKE at jeg er bedre end jer andre...

Jeg fortæller bare hvad der virker for mig :)

0
0
Svar på denne tråd

dfgfgfgfdg
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 00:03

om hesten har kolik eller ej er ejers ansvar. derfor mener jeg ikke det er noget der bør diskuteres i et offentligt forum, hvor personer fra stedet kan læse det, og skabe falske ondskabsfulde rygter.

stævnet var ganske fint, og der blev set fin ridning, og tidsplanen holdte nogenlunde.

Hilsen Søde Julia,

0
0
Svar på denne tråd

Nej det kan du have ret i
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 00:46

men der er da forskle på at nævne det, og så fortælle hvem der er tale om... Man lad det ligge... Godt at høre at stævnet var vellykket...

Jeg og Sandra har jo et lille væddemål om at starte næste gang :)

Venlig hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Frelst

Og nej, jeg tror IKKE at jeg er bedre end jer andre...

Jeg fortæller bare hvad der virker for mig :)

0
0
Svar på denne tråd

stævnet var fint
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 08:12

jeg var der om søndagen. Og ja der var mange afmeldelser. Og jeg forstår godt hvorfor.

2 af mine veninder skulle fx have redet kl bæ søndag aften!

Den veninde som red tidligt på aftenen, hun red over en time tidligere end det først var planlagt.

Et lille men har jeg dog. Jeg observerede (nu står jeg primært i opvarmning, da det er mest interessant), at flere blev kaldt ind tidligere end de havde starttid. Og det krævede lidt polemik med dommeren. Det havde da været smart, hvis man både havde en dommer, som vidste at det er ganske lovligt at overholde sin starttid, og/eller havde sendt en stafet i opvarmnings ridehuset og hørt rytterne ad, om de mon var klar tidligere??

Det skabte for flere ryttere lidt kaos, og hvis man ikke er rutineret stævnerytter, kan det snildt ødelægge ens opvarmning, samt ro.

Dertil fattede jeg simpelthen ikke, at det er ok, at folk sadler op og af i opvarmningsridehuset. Samt lader deres seletøj liggene. Og at flere ark ryttere kom ind og red, på trods af et propfyldt ridehus.

Men det adskiller sig jo ikke synderligt fra andre stævner, men måtte lige af med den

Mht at snakke om folk der bare starter for at vinde på en syg hest, er under lavmålet! Hvis man har snakket med personen så kan man diskutere det, men som 3. mands fortælling er det altså for barnligt.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

stævne
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 08:53

Jeg var der ude og starte søndag aften og det var faktisk fint! Det er et dejligt ridehus i har fået jer! opvarmningen var lidt kaotisk, men sådan er det jo!

Problemer med overholdelse af tider oplevede jeg ikke?

Men vi kommer da igen en anden gang!

gennemført præstationsavl - www.lundehoj.dk

dressuremner sælges

0
0
Svar på denne tråd

fsfsfdhdhd
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 09:22

Ja, der var noget rodet over i ridehuset..

Jeg har ikke nævnt nogle navne eller noget så egentlig er det irrelevant hvem jeg snakker om. Jeg forstod bare ikke hvorfor hun valgte at stille op, men det kan vel diskuteres. Men hvis hun ikke vidste han havde kolik, så det selvfølgelig noget andet. Selvfølgelig vil hun ikke skade ham bevidst - jeg fik bare noget andet at vide og derfor blev jeg en smule forarget.

Jeg synes det var et fint stævne, men jeg ved intet mht til starttiderne osv, det lagde jeg egentlig ikke mærke til. Synes bare det var dejligt at det sluttede søndangen lidt tidligere end det egentlig skulle.

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette ♥Foxy♥
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 11:36

jeg så dig godt ride.. det er fanme en smart hest du har ;)

Hilsen Søde Julia,

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 11:54

ja jeg kan høre, at så har intet ændret sig siden jeg rejste derfra, når nogle ARK ryttere skal ind og ride i et ridehus der allerede er propfyldt med stævnedeltagere...

Jeg havde i rigtig mange år min daglige gang på ARK og det slog ikke fejl. Hver gang der var stævne, var der altid en portion privatryttere der skulle ind og ride i ridehuset imens der var opvarmning.

Det burde der jo i sig selv ikke være noget i vejen for, hvis ikke fordi tonen i ridehuset hurtigt blev temmelig negativ, "for her kommer jeg på min store dressurhest og vi skal sørme til at træne changementer, så der er dælme ingen der skal komme i vejen for mig..."

Nå men det var jo ikke det denne tråd gik ud på. Måtte bare lige af med det nu når en anden havde observeret det samme.

Pernille

En af tosserne

0
0
Svar på denne tråd

nu var det
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 11:58

om søndagen mest pony ryttere der red der inde, ingen changemanger fra deres side ;)

jo sys også det er træls folk rider når man varmer op, derfor valgte jeg også at spadsere rundt med frieser drengen på gårdspladsen, for hvor ville det være træls for de deltagende hvis han lavede baduthop, og piskede en stemning op..

men kan jo desvære ikke skrive for alle, jeg ville bare ikke havde redet;) måske skridten på hesten, hvis den opførte sig ordentligt, og ikke påvirkede de andre. men man kan jo være så bagklog:P

Hilsen Søde Julia,

0
0
Svar på denne tråd

jeg så nu heller
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 12:03

ikke nogen, der lavede det vilde, men der var 3 ark heste som blev trukket rundt og rundt og rundt... og der var på højdepunktet 4 ark heste inde og ride alment (med dertil hørende ikke kiggen efter hvor andre er henne af), og samtidig har der vel været omkring 8 stævneryttere. -Hvoraf 2 stævneryttere (mener jeg det var) fik undervisning oveni hatten!

Det her var så bare da der var mest pres på. Selvfølgelig var der tider, hvor der kun var stævne ryttere.

Jeg var bestemt meget glad for, at jeg bare var tilskuer/passer.

Men man bliver nok også lidt forvent, når man har et ridehus på 20X60 og max er 3 af gangen!

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

SødeJulia
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 14:07

Mange tak skal du have! Jeg er også rigtig glad for hende, selv om hun er så lille!

Men med alle de der skulle opvarme, så er det jo en fordel med en lille hest, som kan stoppe og dreje hurtigt!

gennemført præstationsavl - www.lundehoj.dk

dressuremner sælges

0
0
Svar på denne tråd

ej Pernille
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 14:11

Har du redet på ARK?? Jeg havde hest derude for 100 år siden

Hilsen dressurrytteren

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Vi har fået ny beboer, han hedder Coby

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

Jamen Jasper
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 14:55

Jeg har haft min daglige gang på ARK fra den dag de flyttede dertil omkring 1980 og så 100 år frem til jeg fik børn og ikke længere havde tid til at ride på daværende tidspunkt :-)

Ej nu er jeg nysgerrig. Hvilken hest var din?? og i hvilken stald??

Pernille

En af tosserne

Flere gode ting til salg. Se mine annoncer. Link på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Pamar...........
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 15:02

En lille rød ox Stald 6 tror jeg han stod i - den anden sidste ned mod ridehuset.

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Vi har fået ny beboer, han hedder Coby

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider