Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bær bar eller stationær pc ?
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 12:21

Nu er min computer jo ved at være 9 år gammel og er godtnok blevet langsom det da helt vildt,så mon ikke snart den trænger til en udskifter he he min veninde har lige købt en bærbar og den er entlig ret smart men ved ikke rigtigt skal jeg købe en bærbar eller en stationær ? mvh katrine

© Yrja ©

Medlem af Huginn & Muninn

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 12:30

Jeg har næsten lige købt bærbar, og den er jeg rigtig glad for :-) Havde en stationær før, så nyder bare at kunne flytte rundt på computeren som det passer mig ;-)

TRINE BLOCH AGER
Søger halvpart i 6800-området
- Skriv PB
0
0
Svar på denne tråd

bærbar!
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 12:33

Jeg har bærbar og ville aldrig vælge andet! Det er skønt bare at kunne smide computeren i tasken og tage hjemmefra med den og alt det man har på - og det er fedt at ligge i sengen inden man skal sove og lige surfe det sidste net - eller tage maskinen med i køkkenet, når man skal lave mad - og så fylder den ingen ting! Vi gemmer gerne vores maskiner væk under sofaen, hvis der skal være plads på bordet - vi sidder med dem ved sofabordet normalt her hjemme :-) En bærbar er super fleksibel, og selv de maskiner, der kan trække de helt nye spil er kommet ned i et ok prisleje.

Mette

Isabella Molly - 15. juni 2007

Jeg skal giftes 12/7-08

pænt, tæt, 133 liters akvarium til salg - Kbh Ø

OBH glattejern sælges - fejlkøb - aldrig taget ud af æsken

0
0
Svar på denne tråd

bærbar
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 12:35

og hvordan har du kunnet holde ud at have en maskine i så mange år? i den periode har jeg haft 1 stationær og 2 bærbare! De gamle var bare ikke kraftige nok længere....

Mette

Jeg skal giftes 12/7-08

0
0
Svar på denne tråd

kommer an på...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 12:52

Det kommer meget an på hvad man skal bruge sin maskine til om man skal vælge en bærbar eller stationær. Men efter som din computer er 9 år gammel og håbløs langsom er jeg sikker på du kan nøjes med en bærbar og den vil stille dine krav tilfreds.

Hvorfor skriver jeg så nøjes?? Ja det gør jeg fordi jeg nu er kærester med en spille freak eller forhenværende - han valgte at sælge sin stationær og købe en bærbar for den kan ikke trække de store spil som han brugte al hans tid på...

Så det kommer meget an på hvad man kræver af en computer - kræver man at den skal kunne spille noget som battelfield og de andre større spil på højere plan så er det en stationær man skal invistere i. Ellers vil jeg klart anbefale en bærbar. Den fylder ingen ting i hjemme og kan hurtig pakkesvæk hvis man får gæster - den behøver ingen fast plads, man kan tage den med hvor det lyster en... Det er simpelthen en genial opfindelse!

Jeg syntes du skal invistere i en bærbar!

Ninkamus

"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"

Nogen der har set Islænderen Ás www.heste-nettet.dk/forum ... - Han er fundet :D

0
0
Svar på denne tråd

Ninkamus
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 12:59

min kæreste er også håbløs spilfanatiker, men har lige købt bærbar, da specifikationerne nu er lige så gode som i en stationær til nogenlunde samme pris.

Mette

Jeg skal giftes 12/7-08

0
0
Svar på denne tråd

Helt klart bærbar
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 12:59

Jeg havde en stationær før, men fik så en bærbar sidste år da jeg startede på uddannelse - og jeg er super glad for den. Man kan sidde hvor man vil, man kan tage den med når man skal noget, og den er nem at pakke væk når det er nødvendigt. Kunne ganske simpelt ikke undvære min bærbare nu.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Mette (B-F)
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 13:03

Ja det kan godt tænkes de er det - men har hørt flere i hans vennegruppe der stadig køber stationær da de åbentbart stoler mere herpå - og samtidig bygger de dem selv op og så er de vidst noget billigere...! og skal der på et tidspunkt kun et større grafik kort i men resten er ok er dette vidst nok både billigere og nemmere i en stationær!

Ninkamus

Nogen der har set Islænderen Ás www.heste-nettet.dk/forum ... - Han er fundet :D

0
0
Svar på denne tråd

bærbar
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 13:13

Det er rigtigt nok at det er lettere og billigere at skifte komponenter i en stationær, men når der så skal skiftes er det som oftest flere dele, der trænger og så er det stadig billigere at skifte hele computeren ud. Min kæreste havde også kig på en "selvbygget" bærbar - altså hvor han selv bestemte hvad der skulle i, men han fandt så en Acer i TDC butik, der var en anelse bedre til samme pris! - Så hvis man kigger sig for så er det muligt - han gav lige over 8000 for sin i efteråret 2007. Det var vigtigt for min kæreste, at maskinen kan trække de nyeste spil, da han arbejder i en spil-butik og gerne skal kende til de forskellige produkter, og så er det jo bedst at afprøve dem.

Mette

Jeg skal giftes 12/7-08

0
0
Svar på denne tråd

bærbar...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 13:16

Jeg har indtil for et halvt år siden kun haft stationær. Nu hvor jeg har en bærbar, kunne jeg ikke tænke mig andet. Synes det er super fedt at kunne flytte rundt med den uden problemer, og sidde lige hvor man vil

Hilsen Christina.
0
0
Svar på denne tråd

Mette (B-F)
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 13:18

Ja så har han nok styr på det :) Men jeg kan jo kun sige hvad jeg har hørt - ved en af min kærestes kammerater lige har købt en byg selv pc den har han givet små 5000 for og så kan den virkelig trække...

Nå men jeg vil stadig anbefale en bærbar!!!

Ninkamus

0
0
Svar på denne tråd

Du sparer
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 13:31

80% på strømmen med en bærbars skærm, i forhold til en stationær skærm.... Det er MEGET....

Ved ikke om der er noget at foretrække, frem for andet, for det kommer jo an på behovet. Vi har her i huset 2 bærbare og en stationær der ikke er sat til... Så vi bruger jo de bærbare....

MEN man sidder bedre ved en stationær.

Zamangah

Sælges; 17" Hubertus Flexline, kombi.

Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd

hey.....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 14:15

Jeg har både en bærbar og en stationær :)

Hvad der er at foretrække, er op til ens behov.

Stationære er bedst til at spille på. Bærbare er gode når man skal have dem med rundt, og så fylder den ikke så meget! En stationær er nemmere og billigere at skifte dele ud på, end en bærbar er.

Ved en stationær får du mere for pengene (hvis du f.eks. står med 5000 kr., får du en betydelig bedre stationær end bærbar).

Og husk, at med it går det enorm hurtigt med forældelse.. Der kommer hele tiden nye og hurtige programmer der kræver mere.. Dette kræver, at man måske skal opgradere sin computer.. Dette er nemmest med stationær!

Jeg sidder mest ved min stationære computer, men bruger min bærbare til skole (eller når jeg har den med oppe i sengen ;) )

Mvh Moni

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

0
0
Svar på denne tråd

bærbar
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 14:19

og gem din mus og tastatur til den stationære, som du så plotter ind i den bærbare, når der skal skrives opgaver og lign.

Til almen daglig surfning, så kan du godt nøjes uden.

Bærbar er bare fedt. Fylder mindre, larmer mindre, og kan være overalt!

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 14:39

Bærbar til HVER en tid

Led mig ikke ind i fristelse -

(Jeg kan sagtens selv finde vej)

Dansk Varmblod - det eneste der dur ;-)

Ja okay, så Svensk også da *Gg*

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 14:46

Vicky02: Hvis der er en 9 år gammel pc hun har i forvejen kan hun højst sandsynligt ikke bare plotte det gamle tastetur og mus til da bærbar idag kun tager usb.

Det du kan gøre er hvis du ikke kan nøjes med tasteturet og musen på den bærbar er at enten købe en ny mus og tastetur eller købe en omformere til det gamle så det kan sættes til. Personligt syntes jeg det er meget mere rart at skrive på en bærbar end en stationnær og kunne aldrig drømme om at sætte et andet tastetur til - musen har jeg også klaret mig uden men efter jeg har førsøgt mig lidt med hjemmesider er det nu rarest med en mus - jeg gav 150 kr for min optiske trådløse mus den er fra microsoft.

Glæder mig til at høre hvad du bestemmer dig for!

Ninkamus

0
0
Svar på denne tråd

ninkamus...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 14:48

det har du ret i mht gammelt tastatur osv.

Men det er at anbefale, da det flere gange er blevet pointeret fra bla arbejdstilsynet, at det er usundt at arbejde ved en bærbar pga ergonomien.

Derfor opfordre jeg folk til, at bruge eksternt ved længere tids arbejde.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 15:34

Jeg har også en godt 9 år gammel computer, men købte i sidste uge en bærbar. Jeg glæder mig til alt er installeret på den nye, for så ryger hele maskinen og bordet væk fra min stue!!

Og så glæder jeg mig til, at jeg ikke længere bliver mobbet af en veninde (og tidl. kollega)....Min nuværende computer var nemlig min hjemmecomputer, da jeg arbejdede i it-branchen.....Hun er ved at dø, når hun hører, at jeg kører med den originale opsætning fra 1999 ;-)

Til trådstarter: Vurdér, hvad dit behov er. Hvis du blot er lidt på nettet, bruger tekstbehandling og måske lidt fotobehandling, så er de fleste bærbare gode nok.

Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 16:46

Personligt sværger jeg til en stationær, da en bærbar aldrig nogensinde vil kunne opfylde mit behov :)

Jeg har dog en gammel bærbar HP som jeg bruger til tekstbehandling, pcschematic og div. PLC programmer.

Du bør sætte fordele kontra ulemper op for både bærbar og stationær.

Derfra kan du så vælge hvad du har behov for.

=)
Morten - Lille nørd med seje venner...

---
Hope is the first step on the road to disappointment.

0
0
Svar på denne tråd

Begge dele
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 16:51

har vi, men ville til hver en tid foretrække den bærbare..

Mette & Miss I´Will

Nok har den der nøjes..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en trådløs mus nu
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 20:57

sååh tror godt den kan monteres på en bærbar hvis det er,jeg har blandt andet lige lånt Simps 1-2 af min veninde og de kræver en del og kan ikke spilles på min enorm gamle olde puter

det jeg kræver af en computer er net surfing anml spil som simps osv ikke vilde kampspil,en god hastighed hvor man ikke er lige ved at falde i søvn når den skal tænke gaabb hi hi,samt jeg da entlig osse gerne vil kunne se lidt film/nyheder kan jeg heller ikke på min nuværende pga hastigheden, det hvist sådan ca hvad krav jeg stiller til min nye pc,det der så er ved en bærbar det er at skærmen kun er 15 tommer og 19/20 stykker på en stationær men skal nok lige fortælle jer hvad jeg beslutter mig for jeg har store planer om en dell mvh katrine

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 21:13

Jeg fik i sommers den bedste bærbar i verden. HP Pavilion dv6000.

Det gode ved en bærbar er selvfølgelig at man kan tage den med alle steder og den er rar at sidde i sofaen med.

Men det kommer jo meget an på ens behov. Men hvis du vil have begge dele, hvor man fx synes at de bærbares skærm er lille er det jo muligt sætte en skærm til, rigtig mus og alt det andet man er vant til. Så måske er det bedst med en bærbar, de er heller ikke så dyre mere som de har været.

M.V.H

evA med sin Aslan

...One girl will fight to find the HERO within!

0
0
Svar på denne tråd

computer
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 21:15

jeg har både en stationær samt en helt ny bærbar. Men jeg foretrækker at side ved den stationære, selv om den bærbare har mere af det ene og andet.

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Der er ikke noget så skøn som fjordheste

fjordhest hingste føl fra 07 år sælges

Hestetrailer udlejes

0
0
Svar på denne tråd

jeg....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 21:43

helt klart bærbar.

Jeg havde før en HP Pavillon men købte for 1½ år siden et mere ukendt mærke - det var den eneste lille og lette på markedet der ikke kostede 16,000 som Dell's Lattitude men 6000 inkl programmer

Den fungerer upåklageligt til mit behov (mails, net surfing og Office pakken, ca a4 størrelse og vægt 1,8 kg - lige til skolen

Skal siges jeg ikke bruger min til spil udover SuperMario3 på internettet en sjælden gang imellem

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Credo in Deum,patrem omnipotentem,creatorem caeli et terrae.

Credo in spiritum Sanctum,remissionem peccatorum,

carnis resurrectionem et vitam aeternam.

0
0
Svar på denne tråd

skærmstørrelse
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 00:17

Så vidt jeg ved kan du da vidst i dag få bærbar med skærmstørrelser helt om til 17" :) Og i dag kan man jo så meget smart så man kan vidst også "bare" kople den til sit tv :) -men det har jeg ikke noegt forstand på så det vil jeg ikke udtale mig yderlige om!

Ninkamus

0
0
Svar på denne tråd

Hjælp..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 07:36

Hvis du ikke ved så meget om computere skal du have nogen til at hjælpe dig med at finde den rette og det gælder jo både bærbar og stationær.

Vær opmærksom på at spil som Sims 2 ikke kan afvikles på en maskine med delt grafikkort, hvilket de fleste bærbare i den lave prisklasse har.

Ofte er det grafikkortet der spares på i bærbare, for det lægger folk ikke mærke til. Det er også fint hvis det er en studiecomputer men ikke så fedt hvis man skal spille.

Jeg tror pt det billigste jeg fandt en statinær til, som kunne trække det hele var 6500 inkl. skærmen.

En bærbar i samme kvalitet er oppe på 10.000

Tjek lige min hjemmeside
Tror på en vej frem uden vold!

Akademisk er vejen for os!!

Medlem af HN Elite Guards (WoW)

0
0
Svar på denne tråd

Så skal der købes ny pc
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 15:36

Har besluttet mig nu og valget faldt på en stationær,jeg fandt en nede i føtex i denne uge en Acer med 19 tommer fladskærm tastatur og det hele for 5000 så glæder mig jo bare enorm meget til og få den hjem.lige lidt opdatering herfra mvh Katrine

© Yrja ©

Medlem af Huginn & Muninn

0
0
Svar på denne tråd

håber...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 16:12

Jeg håber du bliver glad for dit valg!

Ninkamus

0
0
Svar på denne tråd

Hovs he he
Forfatter: 
Dato:  01-03-2008 20:36

det blev ikke Aceren jeg fik købt mig,men valgte istedet en HP pavilion den er entlig osse federe syntes jeg.mvh katrine

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2008 09:23

Jeg skal ihvertfald aldrig have andet andet bærbar.

Den bruger MEGET mindre strøm end en stationær...

Mvh. Line - stolt fuldblods rytter!

Fotografering tilbydes:LineFoto.dk
Flere ting købes og sælges - BL.A. 3 SPRINGSADLER!

0
0
Svar på denne tråd

computer
Forfatter: 
Dato:  02-03-2008 21:32

ville helt klart købe en bærbar!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider