|
|
| Kan jeg kalde min hest hvad jeg vil... |
|
|
Som overskriften lyder så vil jeg lige høre om der er nogle som kan hjælpe... Min lille pony skal fole her sidst i April og går da og tænker lidt på navne, og har da fundet et par stykker.. Nu hedder mine forældres gård Ulrikkaholm og tænkte at jeg ville kalde den lille ny "Ulrikkaholms ......", men har så hørt fra andre at det kan/må man ikke medmindre det er et stutteri...????? Er der nogle derude som ved mere om dette...?? Nu er det ikke lige er stutteri jeg har men mener da jeg kan kalde min hest hvad jeg vil, eller....?????
Hej fra Anette... -Lykkelig ejer af Bjerregårds La'Mir...- ~ Consul - elsket og savnet ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig |
|
|
Må du det. Vi havde også en ejendom på et tidspunkt, som hed Søglimt, og det føl Andrea fik dengang kom til, at hedde Søglimt's Monroe. Det er der ikke nogen, som kan sige noget til. Jeg mener dog, at nogle hingstenavne er beskyttede, men jeg er ikke sikker..
Det, som er smukt, truer dig ikke. Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv Medlem af DÅHM syd Undervis. tilbydes, se præs. www.hammelev.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bummelum |
|
|
Max 2 x 15 bogstaver. Hingstenavne er beskyttede i deres eget avlforbund. Ser evt. her
Gode venner kan man lave alting sammen med, men kun de bedste venner kan man lave ingenting sammen med. Citat: P. Plys www.passionforhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mange tak for hjælpen.... 
Hej fra Anette... -Lykkelig ejer af Bjerregårds La'Mir...- ~ Consul - elsket og savnet ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du kan kalde den |
|
|
Dejó *Kilinga* Former known as Linse Frelst - The old fashioned way! Man skal ikke kaste med fossile fragmenter, når man selv bor i transperante domiciler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Begge de hest |
|
|
Jeg har avlet er født på gårde med et navn og jeg spurgte om jeg måtte bruge gårdnavnet som en del af hestens navn og det var helt ok, så du kan sagtens kalden lige hvad du har lyst til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LAlalalala |
|
|
Du må kalde den lige hvad der falder dig ind. Det behøver ikke være et stutteri før du må kalde den gårdens navn. Der hvor min hest er opstaldet i en lille privat stald, hvor vi kun er tre opstaldere og de sidste heste er deres egne, der hedder gården Kærskovgård, og de har avlet to heste. Den ene hedder Kærskovgårds Kicki, og den lille de fik i sommers hedder Kærskovgårds Kipper. Og det hedder de også i deres pas. Så det er helt lovligt 
SOFIE DYBERG Med Zobell og Lisa. Der findes INGEN som jer. True love without a end. <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa..... |
|
|
Nej det kan du ikke, du er simpelthen nød til at kalde den for la´mirs junior. Og når nu det er en pony, så skal den da hedde, Buller - trunte - flicka - oskar osv. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det håber jeg |
|
|
da man må.. jeg drømmer om at min hest skal hedde :" Den lille Havfrue". men er det ligesom med børnenavne at de ikke må være stødende eller upassende?? fx Adolf Hitler, eller Bæ.?
Hilsen Søde Julia 5. Verden er et grusomt sted at leve, og livet en plage Tag nu ej dit eget liv, vi lytter til din klage Høje blonde viking -- Altid klar til Kamp Bare ikke dagen hvor du skulle prøve hamp
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså Julia |
|
|
Nu ødelagde du hele mine plan om, at Phoenix skulle have navneændring til Osama Bin Laden, da jeg jo ikke tænkte på det dengang han blev født.
Det, som er smukt, truer dig ikke. Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv Medlem af DÅHM syd Undervis. tilbydes, se præs. www.hammelev.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er der ingen regler om |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
15-02-2008 13:42 |
|
Jeg havde en strid rød killing, der kom til at hedde Stalin. Min søsters hund hed Con (forkortelse afConquerer)- og hvad dét betyder på fransk, nænnede jeg aldrig at fortælle.  Det er kun på menneskenavne, der er indlagt beskyttelse for barnets skyld. Dog er det måske en anelse upraktisk at kalde sit føl for "Blue Hors Hertug", selvom det er en anden race.
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg "Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Xtiny.. |
|
|
Lige nøjagtig Blue Hors er navnebeskyttet, så den går ikke  Min veninde ønskede at give sit føl sit mellemnavn og så et hestenavn, da hun fik føl for knap 4 år siden. Hun var i tvivl om hun måtte, fordi hendes mellemnavn er det samme som et stort ridested her i DK, som vist også avler. Vi snakkede om det, og jeg foreslog hende, at hun "bare" indberettede navnet til LR - og så måtte de jo give besked, hvis navnet var "lukket". Men det var det ikke og hesten fik hendes mellemnavn...
Mvh Line Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|