Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nogen med kendskab til gyllebeholder
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 19:28

Jeg bor 100 meter fra en gyllebeholder, nu har jeg så lige været oppe og kigge i naboens gyllebeholder, og der er en bræmme på 1- 1½ meter diagonalt igennem hele gyllebeholderen hvor der ikke er flydelag og hvor det bobler op igennem.

Jeg har så ringet til svineavleren som mente jeg ikke kunne undgå at det lugter og at jeg selv havde valgt at bo hvor jeg bor.

Det har jeg også men det er en ny svineavler der har købt ejendommen, og jeg mener som den gamle ejer burde han også tage hensyn og sørge for ordentligt flydelag.

Men til spørgsmålet må der være en bræmme på 1-1½ meter gennem hele gyllebeholdern hvor det bobler op.

Og skal en gyllebeholder lugte ?

Lene

0
0
Svar på denne tråd

gylletank
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 19:31

Hvis de lige har haft rørt op i gyllen eller flyttet gylle til en anden tank, har landmanden 14 dage til at få rettet flydelaget i gylletanken. Ellers skal der være flydelag ove hele tanken. Det er lovkrav.

Hestemassage tilbydes

www.helenethomsen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Som Helene siger..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 19:34

hvis de lige har lavet et eller andet med gyllen, så går flydelaget i stykker..

Krone og Bølge - En selvfølge

R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 19:35

Tanken er helt fuld 5 cm til kanten og de har ikke hentet gylle eller rørt i det.

Han var tosset over jeg ringede, han sagde det var i orden og hvis myndighederne mente noget andet måtte han tage et påbud med.

Jeg ringer jo kun til ham for ikke lige at anmelde ham.

0
0
Svar på denne tråd

Tja, der kan..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 19:37

jo være noget galt.. Han får jo sikkert kigget på det..

Dog forstår jeg slet ikke du klager over lugt, havde du regnet med at det lugtede af roser ved sådan en gylletank.?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 19:43

Han siger der er kigget på det, og ja jeg forventer ikke det lugter 365 dage om året fordi han flytter ind, når der ikke har gjort det før.

før kunne vi også lugte det en sjælden gang, og når de pumpede over, men ikke hele tiden.

Men der boede landmanden også selv på ejendommen men det gør ham her ikke.

Og så spurgte jeg forøvrigt bare om det skal lugte hele tiden fra sådan en gyllebeholder, jeg har boet her 20 år nu uden en eneste klage.

0
0
Svar på denne tråd

Så er der..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 19:44

jo ingen udvej end at melde ham, hvis du ikke tror han år styr på det..

0
0
Svar på denne tråd

1245678
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 19:49

Omkring ind/udgang må der være et område på ca 1 m2 der ikke skal være flydelag.

Ridning af springheste/

1. ponyer tilbydes.

Lærenem pony sælges, 146 stg. 6 år

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 19:58

Ja det lyder jo som om det ikke er iorden, så må jeg vurdere hvad jeg stiller op.

Hvis kommunen skal hjælpe mig med at kigge på det skal der være en anmeldese.

Men jeg kan jo også vente og se om der bliver et uanmeldt besøg fra myndighederne.

0
0
Svar på denne tråd

Det tror jeg..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 20:02

ikke du skal regne med, altså uanmeldt besøg.. I de fire år jeg var på samme gård, havde vi uanmeldt besøg en eneste gang og det var for at tjekke øremærker på køerne (som var selvfølgelig var iorden)..

Så du bliver nød til selv at melde det ellers kan der gå mange år inden der sker noget..

0
0
Svar på denne tråd

1 februar
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 22:32

Man må først køre gylle ud fra 1 februar, og vejret har ikk lige været til at køre ud med en tung gylle vogn, så tankene rundt omkring er mere end fulde, og mange landmænd er nød til at flytte gylle til andre tanke for at ku have det!

En mulighed for den er så fuld!

Charlotte

Stop spritbilister

R.I.P Hontas 4/11-07

http://www.team-mouridsen.dk

nu ejer af den gule Dana Tidselbjerg

0
0
Svar på denne tråd

vi udlejer
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 07:26

begge vore gyldebeholdere.

Og der skal være flydelag på! Uanset om man har rørt i det og det er gået i stykker. Men desværre så overholder ikke ret mange det.

Men jeg syntes du skal sige til ham hvad du er blevet oplyst og så sige til ham, at får han det ikke bragt i orden, så ser du ikke anden uvej, at melde det til offentlige instanser.

Og så ved han godt hvad du mener.

Det kan være han bliver knotten, men det er bedre du gør det på den måde, og giver ham en advarelse. End bare melde ham.

Det er jo også træls med evig fjendskab fra naboen.

Det andet skal nok gå over.

Pøj pøj med det.

Mvh. Lotte

Dejlig oldenborg hoppe og hingst sælges se mere på www.staldmiller.dk med videoklip. Købes: Kieffer Donau str. 17 med mellem bom, brun. Mails med billeder foretrækkes.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 10:10

Havde en snak med ham i går, og han mente tingene var i orden, og at jeg ikke kunne undgå lugt.Han var villig til der kom en ud og kiggede og var der noget galt så tog han et evt påbud med.

Kommunen ville godt kigge ud og se om det var i orden, så det gør de i dag uden anmeldelse af klage bare for at kigge om der blot skal mere på.

Så med bævende hånd går jeg og venter og ser hvad der sker.

Men de siger at den ikke behøver at lugte.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 10:12

hvis jeg var dig ville jeg kontakte foreningen http://www.gylleramt.dk/

de har mulighed for at hjælpe dig

hilsen jette

den heldige ejer af 5 mini muler og den glade ponyrytter mor kan man være mere heldig???? et par læderridestøbler str 36 sælges kun brugt få gange

0
0
Svar på denne tråd

Når det
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 10:21

Når man bor op at en svine ejendom vil det lugte lidt engang imellem. Mine forældre havde selv svin engang, og det lugtede. Dog tog vi så meget hensyn til naboer at det kun lugtede lidt engang imellem. Desværre er det bare ikke alle landmænd der er sådan. Nogle er ligeglade med evt. naboer, og lader det lugte hos dem. Så jeg synes det fint at du siger noget til ham. Det mangler bare.

Synes det træls at der findes landmænd som ham, der skal ødelægge det for alle os andre

Hvor tindrer nu min stjerne,

hvor bølger sig min skat,

dig søger i det fjerne

min sjæl ved dag og nat

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider