Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er der en god stemning " opstaldning "
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 14:57

Hej

Er der en god stemning hvor du har hest opstaldet?

Det var der i starten der hvor vi flyttede vores heste hen

Meeeen det er væk nu, ridehuset står med vand i den ene langside. Og ved nærmere eftersyn er der cement gulv ca 20 cm under gruset.

Når man vælter med fodervognen fejes hele muttevitten op igen, når ja også stenene, så man må kikke efter sten i krybberne hver dag ..

Ja så tænker i nok hvorfor flytter hun ikke hestene, og jo det gør vi også, endelig har vi fået plads til alle 3 heste fra 1-3

knus lene

En rigtig hest er en texas hest

Besøg den fedeste hobby hjemmeside

www.lenes3d.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vi har en..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 14:59

rigtig god stemning i vores stald og jeg har fortalt staldejer, at jeg vil NÆGTE at flytte mine heste nogensinde - også selvom jeg bliver smidt ud ;-)

Vi er heller ikke så mange derude, så der er heldigvis ikke rigtig grundlag for "tøsefnidder".

Så ja - jeg har fundet det bedste sted overhovedet...

Mvh

Line

Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift ..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 15:04

Ja, jeg glæder mig også meget til vi flytter dem Lene :-)

Det er så irriterende der næsten ligger vand hvergang, og også det med stenene, men heldigvis er hestene jo så kloge at de ikke æder stenene .

.. Trine ..

Nu med part på Flamme :) <333

Flamme+Trine=Ægte Kærlighed 4-ever (LL) <333333

En rigtig pony/hest er en Blanding ! :D

0
0
Svar på denne tråd

dejlige tøser
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 15:07

I min stald er der super stemning, alle de tøser der kommer er skønne tøser og vi har det rigtig godt sammen. Jeg vil ikke bytte stald for noget som helst! :) Elsker de skøre tøser jeg deler hver eftermiddag og aften med!

-Har nu fundet drømmehuset og venter kun på byggetilladelsen! :)

STALD BRATTENSBORG

-Mellem Odder og Skanderborg

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 15:33

der hvor min mor har sine heste opstaldet er der også en super stemning :)

Der et godt nok rideskole, men alligevel er der en super stemning

mellem privatrytterne og rideskoleelverne og deres forældre..

og ofte tager folk med der ud bare for hyggens skyld selvom de ikke kan lide heste.. :)

Hilsen
Christina

- nu med en lille blybber i maven <3

0
0
Svar på denne tråd

stemning
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 15:43

Der er en okay stemning.. til tider går der lidt for meget hønsegård i den og folk tiskerhvisker og sladrer. Men det er jo også en rideskole. Synes dog stadig der er rart at være, men selvfølgelig er der altid folk, man bryder sig mindre om end andre og som man på nogle punkter er ret uenige med.. heldigvis er pasningsprincipperne lagt helt fast fra starten af, så der er eksempelvis ingen der knurrer, fordi ens hest skal have noget ekstra/specielt foder.

// Katrine

Ja, grønne trillebører er farlige, men fortæl det

endelig ikke til min hest. :D Stormvind, charmetrold

og unghest med alt hvad der hører til.

Miss Maja efterlyses! Kender du hende, så skriv straks!

0
0
Svar på denne tråd

Det perfekte er ikke nødvendigvis fakta
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 15:48

Èt af de steder jeg har arbejdet, var der også vand i ridehuset når det rigtig sejlede med vand udenfor.

Altså det er jo naturens luner, jeg synes ikke rigtig man som opstalder bare kan kræve at tingene er 100% tiptop - der er jo også altid vejrforhold at tage hensyn til, og hvad skal man lige gøre ved lidt vand på den ene langside, hvis man ikke lige ligger inde med 200.000 kr. til at få det ordnet?

Selv som opstaldningssted, står der jo mennesker bag...

Hvis fodervognen med 300 kilo foder væltede, ville jeg nok også være typen der fejede det op, fremfor at smide hele molevitten ud.... selvfølgelig med undtagelse af det der lå helt nede í gruset.

Jeg synes at man som opstalder skal gøre sig klart, at man er en del af en helhed, og at alting ikke kan være perfekt hele tiden.

Men okay - er der ting man bare ikke kan acceptere, må man jo flytte. :-)

0
0
Svar på denne tråd

1345667
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 16:02

Jeg står også et privat sted, hvor der også bare er en kanon stemning og ejeren er rigtig flink og sidder tit i ridehallen og kikker/snakker med os.

Og vi har flere traditioner som jule tur med nissehue og julehygge samt flere stald møder.

Ridning af springheste/

1. ponyer tilbydes.

Lærenem pony sælges, 146 stg. 6 år

0
0
Svar på denne tråd

super stemning
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 17:48

På mit opstaldningssted er der også en rigtig dejlig stemning.

Jeg kan hænge ud i stalden i flere timer efter jeg er færdig med min pony, bare for at snakke med de andre.

Og tænk sig, der står 45-50 heste på mit opstaldningssted og alligevel findes intriger og hønsegård stort set ikke.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder bare så dejligt
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 19:37

Ja, det er jo bare hvad jeg kan drømme om. Min lille og hyggelige stald venter bare på nogle søde hestepiger og deres firbenede venner...

Så lige nu må jeg hygge med mig selv Så får jeg da også de svar jeg vil have og kan kun brokke mig til mig selv...meeen...glæder mig nu til der kommer lidt mere liv..

Det er dog rigtig dejligt at høre der også er gode oplevelser derude. For ellers synes jeg tit der kun er bøvl og vrøvl...denne tråd giver mig da lidt håb igen..

Hilsen
Shadowfax,
Frieseren ROMEO & G. kryds'et CASSIOPEIA

Stald AnnesMinde

OPSTALDNING TILBYDES
HOPPER OG VALLAK'ER

(Vejrup)
(min. stangmål 120cm)
0
0
Svar på denne tråd

Der hvor min/mine står
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 19:43

Der hvor jeg har min hest stående nu, er der en super stemning.. føler jeg trag til at mundkugges, gør jeg det med hanen.. der alligevel synes den skal springe op i hovedet på en, uanset om man siger den imod eller giver den ret..

Der er nemlig kun mig og ejer af gården, ja og så deres (dumme) hane.. hehe.. og de er bare de bedste mennesker i verden

De er altid så søde..

Så her er stemningen i top, hvilket jeg er glad for.. endelig har jeg fundet et sted hvor der ikke tiske-hviskes.

Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Venter føl efter Blue Horse Hotline i 2008...

Jubii... fik billetter til Hingstekåring i Herning... kl. 04.59 mandag morgen d. 1/10-07
0
0
Svar på denne tråd

Tja.........
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 22:16

Har aldrig før været et sted, hvor tingene bare fungerer fuldstændigt optimalt for både hestene og undertegnede.......

Jeg kan ikke sætte en finger på noget, der ikke er godt nok - og jeg er kritisk, og har desuden 3 heste med forskellige behov, jeg ikke gider gå på kompromis med. Det skal bare været top for dem alle.

Stemningen er generalt super hyggelig - fra langt de fleste - de sidste par stykker kan jeg ikke tage mig af - er man sur har man et lor..liv - og det er værst for en selv, hvis man ikke gør noget for at gøre det anderledes ;-)

Så super top point fra mig til mit opstaldningssted....

Hilsen May-Britt.

www.mbneumann.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 06:13

ja, der hvor min hest står er der også kun mig og ejer, hestene har det super godt.

de går ude hele dagen og deres ridebane er rigtig god at ride på.

jeg vil så bare gerne have almera tættere på hjemmet, men det kommer nu nok af sig selv, for igår var vi ude og kigge på hus i samme by og hvis ellers alt går som det skal, så køber vi nok.

kristina.

søger dygtig dressurrytter i aars området, som har lyst til at komme og undervise et par gange om måneden.

0
0
Svar på denne tråd

Min står på...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 06:50

verdens bedste rideskole, intet mindre... Her er plads til alle både privatryttere, partsryttere, handicappede, almindelige medlemmer og voksne(også dem med hesteskræk). Stedets ejer har erfaring med at tackle fnidder iblandt pigerne og det er da sket at en pige har fået at vide, at vil man ride her så kræver det at man taler pænt til og om hinanden og derefter har der intet været. Det synes jeg er utrolig vigtigt når der er så mange høns sammen, vi er trods alt 250 medlemmer men hører aldrig om folk der er uvenner. Jeg tror det er fordi vi primært kommer for det samme: For at være sammen med hestene og hinanden.

Eneste problem når et sted er så populært: Det er ofte svært at komme til i ridehusene, det kræver altså noget logistik mellem mig og familien til tider, men nu kommer foråret snart og så rider vi udenfor når det er muligt.

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

nej ikke tilfreds.
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 07:45

Jeg sidder her og er fuldstændig slået af pinden.

Jeg flytter mine to heste op på en gård hvoraf den ene skal gå i løsdrift og den anden i boks.

efter at min plag måtte sove ude i minus 6 grader fordi hun ikke blev lukket ind i flokken og næste nat så ud til at blive lige sådan tog jeg op på gården kl. 20,30 for at kikke til hende. hun står rystende af kulde og drivvåd og er helt i panik fordi hun ikke må komme ind og det er så koldt.

hun bliver så stillet ind i boksen til min anden hest og det går fint.

dog finder vi ud af min ene hest stjæler den andens foder så min plag intet foder for.

jeg beder om at få bundet den ene fast så jeg er sikker på de begge for mad men det kunne der slet ikke være tale om ??????? de kunne godt binde dem i løsdriften men ikke i boksen ???????

det resultere i min hest intet mad fik og var helt i panik når hun så fik mulighed for at score sig bare en enkel mundfuld.

ikke nok med det, så er foldene i så ringe tilstand at min plag synker i til over knæene i mudder jeg påpejer dette om hun ikke kan stå et andet sted eller vi kan gøre noget, men blankt afslag jeg må bare finde mig i det.
igår måtte min dyrlæge så ud hun kunne ikke gå og havde 4 hævede ben.
hun havde overanstrengt alle seneskeder i alle 4 ben samt betændelse i hele højre ben pga. mudder.

opstalder nægter stadig at gøre noget.

jeg bliver svunget til at flytte igen da min heste står i 1 boks og den ene ikke for foder og står med 4 ødelagte ben. jeg spørger så efter min depositum men næææ nej det er jo ikke hendes skyld jeg flytter ??????

hvad mener i er det mig der er helt forkert på den???

for 2 år siden var der meget bedre slet ikke sådanne her. skal siges jeg har stået der før og er lige kommet tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Hænger også med skuffen....
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 08:43

Efter 2 år uden fnidder fnadder flytter en ny ind. Lige siden den dag er alt mit foder forsvundet, hestebolsjer væk, wrap, gulle, æbler, hvidløgspulver og jeg kunne blive ved. Et sted hvor der ellers aldrig har været så meget som et halmstrå forsvundet og man har kunne komme og gå glemme sin pung eller mobilen i stalden og den ville være der næste dag osv osv.

Nu må jeg låse alt inde, ud og investere i kasse der er stor nok til at få låst tingene inde og hængelåse.

Men man kan ikke låse en 400 kgs wrap inde så den bliver bundet op og skiverne talt dagligt...

Men da jeg ikke har tage nogen med fingerne i kagekassen kan jeg ikke anklage nogle MEENNNNN der står kun os 2....

Så pt er jeg lidt ked over tingenes tilstand men kan ikke gøre noget - eller???? forslag søges????

Hold kaje hvor er det s..... irriterende!!!!!!!!!

Sådan er det bare hos mig

mvh

heidi

Part søges til lipizzanervallak i Smørum

Nihil intentanum

Felix vi ses igen min skat

0
0
Svar på denne tråd

heidi...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 08:50

tag en snak med hende den anden.

Evt sådan inddirekte: "det er altså irreterende at mine ting forsvinder! Gud ved om der mon kommer nogen herind, når vi ikke er her og snupper dem?"

Evt med fortsættelsen: "ellers må vi jo sætte noget video overvågning op...har set det på tilbud i harald nyborg"

Sådan en kommentar kan sætte en stopper for det meste.

Jeg har tilgengæld prøvet at en enkelt person har kunne skabe dårlig stemning i en ellers velfungerende stald.

Men det gav bagslag, og til sidst endte det med at alle pensionære bedte hende direkte om at flytte. -Der fik jeg næsten ondt af hende, men det var også efter et halvt år, hvor hun desperat havde forsøgt at skabe spild, havde løjet, mobbe osv, så kan godt forstå at de fleste reagerede som de gjorde.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er der
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 08:59

og det hele fungerer super, og der er top faciliteter.

Vi er rigtig glade for der hvor vi står

Dejó *Kilinga*

Former known as Linse

Frelst - The old fashioned way!

Man skal ikke kaste med fossile fragmenter, når man selv bor i transperante domiciler.

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg er så tilfreds
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 11:13

jeg er meget tilfreds med mit opstaldningsted. Vi er en lille stald med plads til i alt 7 heste. Men pt er vi kun 4, det har vi været i et år næsten. (fordi gården er solgt, og ny ejer har selv 3 stk) så der var jo ingen grund til at få nye lejere ind.

Som sagt er vi 4 heste, der er mor og datter mor på 50 år og datter på 20, så der en anden pige på 18 år og til sidst mig på 21 år. mor,datter og jeg har været der et år sammen, så vi har det jo forrygende sammen, griner og hygger,leger med hestene.

Det er et super sted, gårdens ejer har ikke selv heste. Men de kommer tit ud og sludre. De lukker ud, giver morgen og aftensmad. Vi andre deles om indlukning og frokost. Vi muger selv,blander foder osv, så vi styre selv hvad vi vil have vores heste skal ha.

Vi bor 5 min fra skov og 5 min fra ridehuse. Vi har 2 vinterfolde, og 1 kæmpe græsmark til sommer. Vores heste trives rigtig godt med hinanden.

Boksene er lyse og venlige, de kan have hoved ud på staldgangen samt der er vindue i boksen, så de kan ha hoved ud hvis vejret er dejligt.

ja vi stor trives alle sammen!

Heldig ejer af stjarni.

0
0
Svar på denne tråd

Kender stedet
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 12:20

Nu kender jeg omtalte sted, Lene (trådstarter) omtaler... har selv stået samme sted, og flytte MEGET hurtigt!!

Forholdene er generelt under al kritik efter min mening, men det er billigt, hvilket jo nok i første omgang er det der trækker folk til.

Mvh

Janni

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan ikke helt
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 12:22

se hvad stemning har med forhold at gøre?

Jeg har da haft den fedeste oplevelse i en lille bitte falde færdig stald... Og haft det totalt røvet i en kæmpe ny renoveret stald.

Men der hvor jeg er nu, er stemningen ihvertfald god. Og folk er gode til at hjælpe hinanden....også da vi byggede til.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm.....
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 12:24

Fik lige set din præsentation Lene.... jeg advarede dig faktisk dengang i var ude og se på stedet, om hvordan forholdene rent faktisk var på stedet.

Men det er jo en helt anden snak.... men advaret var du jo ; )

Mvh

Janni

0
0
Svar på denne tråd

Der hvor
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 12:36

min hest står, er der super god stemning.

Vi er 15 pensionærer.

Og det fungere rigtigt godt.

Er der noget som er irriterende, så bliver det sagt i en sober tone, og så er det løst.

Gensidig respekt og hjælpsomhed er kodeordene

Med venlig hilsen

****Wench****

0
0
Svar på denne tråd

Janni....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 18:07

Hejsa

Ja desværre bliver man af skade klog men sjællent rig. Mener dog ikke du advarede om sten i hestenes mad, samt et ridehus med bund af cement, Jeg vil dog aldrig nogen sinde foreslå nogen det sted.. Håber du er glad for der hvor du flyttede din hest hen..

knus lene

En rigtig hest er en texas hest

Besøg den fedeste hobby hjemmeside

www.lenes3d.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er rigtig
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 18:18

glad for at stå der hvor jeg er...

Der er godtnok en masse snak i krogene, men det er der vist alle steder, for alle kommer generelt fint ud af det med hinanden...

Hvis der er noget folk er irriteret over, så er det som regel fordi andre glemmer at tage en hest ind eller at det ikke bliver fejet osv.

Men må sige at der har været tider hvor det har været meget anstrengende...

Hvor folk de har sagt både det ene og det andet i forbindelse med Lukas... Er lidt ærgelig over de ikke var der da jeg kom hjem fra dyrlægen og han var erklæret uegnet som ridehest. Så kunne de have ådt alle deres ord i sig, kunne de...

Men som det er nu, er der meget hyggeligt... Og jeg glæder mig endnu mere til det holder tørt i længere tid ad gangen, så banen er værd at være på igen ;)

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

jep jeg står
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 18:24

et vildt fedt sted, hvor folk rider på alle plan, er søde, hjælpsomme og rare at være sammen med. Der summer altid af aktivitet på stedet, er noget i udu, bliver det fikset med det samme. Vi er ca 35 heste og mindst ligeså mange ryttere, men aldrig oplever jeg fnidder eller andet i krogene...det er skønt. Samtidig er der alle faciliteter og alt er bare tip top i orden og der er styr på tingene, og både Zeppelin og jeg stortrives der

Connie vs Zeppelin

0
0
Svar på denne tråd

Tanker om omstaldning...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 19:07

Har læst jeres indlæg, og nu sidder jeg så lige og tænker på hvordan det nu er med ejere/pensionære.

Desværre er der jo en tendens til at "man" brokker sig lidt hurtigt, hvis ikke EJEREN af stedet, som jo netop er ejenren(!)ikke lige hoster op med 200.000 til en ny bund i ridehuset, eller smider alt høet ud fordi et par baller har vist sig at være dårlige.

Den tykke er opstalet i en mindre stald med ca 20 heste, og vi har det... ja, ærlig talt: Vi har det pisse godt!

For en ualmindelig beskeden sum penge kommer der en hestkyndig og fodrer min hest hver morgen, ser efter at han har det godt, lukker ham på fold og han får sikker et lille klap på vejen.

Jeg får strøet min boks (som er stor og lys i en næsten ny stald)hverdag, jeg har valgt at mugle mit møg ud selv, men kunne også vælge at betale mig fra det og der er et fint vandings anlæg i boksen, så ingen tunge spande her!

Jeg har en stor container at smide mit (eller faktisk krikkens) møg op i og de flinke mennesker sørger også for at den bliver tømt når den er fuld.

Jeg kan opbevare mit hø godt og tørt på loftet, de stiller oven i købet transportør og en fin kasse til rådighed når jeg skal have det der op!

De har et fint foderrum, hvor jeg kan opbevare alt mit og hestens halløj, og der er ingen sure miner når jeg efterlader en spand med roepiller på fodervogen som dyret skal have til natten -heller ikke selv om det egentlig ikke er aftalen.

Der er et opvarmet sadelrum, hvor mit dyre udstyr kan hænge tørt og godt og hvor jeg kan få varmet min røv om vinteren -og en rytterstue med køleskab hvor jeg kan afkøle min madpakke om sommeren.

Jeg har adgang til alt det græs min hest kan stoppe i sig fra Maj måned og så længe jeg synes han skal gå ude -og de søde mennesker fragter min hest frem og tilbage (næsten)som det passer mig.

Om eftermiddagen når min hest har gået ude hele dagen kommer den søde hestekyndige stald"mand" og tager den ind igen -så jeg ikke selv behøver at få mudder på støvlerne, hun fodrer den og klapper den igen, og om aftenen bliver der sørme fodret igen!

Uden at jeg behøver at røre en finger!!!!

Vores ridebane er fin og har lys og vi har et vandspiltov med flotte kæder, som bliver fikset uden sure miner når man kommer til at ødelægge dem -ligesom hegnet på folden bliver lavet uden at nogen ser mugne ud!

Lyder det ikke fantastisk??

Alt det får jeg for 800 kr om måneden + foder!

Hvorfor kan det lade sig gøre?

Det kan det fordi der findes mennesker som gerne åbner deres private ejendom for os med heste fordi de synes det er sjovt og hyggeligt -og så kan jeg godt forstå at de nogle gange bliver lidt træt af brokkehovederne der ikke vil have betonbund i ridehuset, nyt hø, vame i staldgangen og folde uden mudder...

Prøv lige inden du brokker dig over et eller andet næste gang, at tænke lidt over hvor meget du faktisk får for dine penge!

Det mindste vi som lejere kan gøre er vel at se lidt stort på at der er hul i vandslangen eller for fa'en da lappe det åndsvage hul selv! Eller slev flytte den mugne halmballe fra folden -men nej det er nemmere bare at brokke sig.

Prøv at lade vær med at tage det så tungt når der er et eller andet problem, gør måske noget ved det selv, eller sig det da pænt til ejeren (og ikke alle de andre i stalden).

Jeg lover du får det meget sjovere med din hest!

VH Gamleged

PS. jeg glemte lige at sige at de også bestiller foder hjem hvis jeg har nogle ønsker, så jeg behøver ikke at skulle køre afsted efter mine roepiller selv, de henter gullerødder hver 14.dag og vi har også et fint (omend ikke helt nyt) toilet med papir og håndklæde og alt muligt!

Det er sgu da fantastisk!!

0
0
Svar på denne tråd

jah.....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 22:18

Selve opstaldnings stedet er en drøm.. Jeg giver 950kr (om vinteren) og så er der sørget for ALT.. Han er ude fra 7 morgen til det bliver mørkt. De fodre, muger lukker ud og ind.. Maddie har det virkelig godt hvilket gør at jeg har det godt.. De er rigtig søde dem der har gården..

MEEEEEEEEEEEEENNNN.. En af de andre op staldinger driver mig til VANVID!! .. hun er en dame sidst i 40'erne, der har en traver på 5.. Dejlig hest.. Uopdragen, men dejlig.. Hun er møg bange for sin hest.. Hun bander min hest laaaaaaaangt væk og siger han er syg i hovedet... Grunden til dette er at hun giver hypperne (7 ialt) gulerødder, hvilket er fint.. men min må ikke få! Så hun står og giver de andre 6 uden min får.. Underligt at han er sur??? Derudover er han flokkens fører, så de andre skal opfører sig ordenligt..

Her i fredags ville jeg ud og ride (det er ved at være længe siden da jeg har fået en lille). Da jeg vil finde mine ting er min trense forsvundet!!! HAr givet 800kr for den så blev lidt paf.. Det viser sig så at hun har taget MIN trense med hjem fordi hun ikke vidst hvis det vars og at den trængte til at blive pudset!!!!!!!!

Jeg var bare SÅÅÅÅÅ gal.. Man tager sgu da ikke bare ting med hjem når man ved det ikke er ens..

puha, det gav luft.. Men udover hende har vi det rigtig godt deroppe

Vores guldklump Freya.

Født d. 07.09.2007

Kl. 04.47

Vægt: 3020gram

Længde: 52cm

Søger: Brugt ladcykel i pæn stand....

0
0
Svar på denne tråd

enig...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 22:43

med GamleGed - sådan er Tøsens sted også

Lindsjoe: kan det tænkes hun ikke vil fodre heste uden tilladelse fra ejeren? jeg plejer faktisk (selvom man har lyst at give hele staldsektionen) kun at give min egen og så nabohesten HVIS ejeren er der til at godkende det.

Og sjovt nok ser det ud til at jeg har mere dårlig samvittighed end Davinas naboer der to minutter efter gumler tilfreds videre i deres wrap

Jeg synes faktisk det er rart at vide at ens hest ikke pludselig har fået 40 sukkerknalder (overdrivelse fremmer forståelsen)og det er derfor jeg ikke fodrer andres uden et OK

;Mht din trense - kan godt forstå du bliver irriteret, det var jeg også blevet (men jeg har så en ekstra trense hvis det er) - men det er da alligevel en sød tanke hvis det virkelig kun var for at pudse den

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Credo in Deum,patrem omnipotentem,creatorem caeli et terrae.

Credo in spiritum Sanctum,remissionem peccatorum,

carnis resurrectionem et vitam aeternam.

0
0
Svar på denne tråd

Gammelged
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 15:57

Nu er det ikke kun ridehus bunden den er gal med, eller sten i foderet.... det er rigtig rigtig mange ting.

Handler heller ikke om en enkel eller tre baller hø eller ham der er dårligt.

Det er de færreste pensionærer der er der længere end 6 mdr. så er de flyttet igen, og det er bestemt ikke uden grund.

Jeg har selvpasser stald i dag med udlejning af hestebokse, så ved bestemt godt det heller ikke er nemt at være udlejer, Tro mig! ; )

Men jeg gør dog hvad jeg kan for at hestene har de bedste betingelser.

Dog er der visse ting jeg under ingen omstændigheder vil acceptere, hverken opstaldet ude eller i egen stald.

Mvh

Janni

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 16:24

Pyha, jeg bliver helt svedt

Jeg har netop lejet en stald og er ved at finde pensionærer til de ledige bokse Jeg krydser fingre for at det kommer til at køre, selvom jeg ikke er naiv, jeg er "gammel" i faget og ved godt at det kommer meget an på hvordan sammeholdet kommer til at være i stalden, men alligevel, det er ikke alle rare historier i kommer frem med.

Bokse udlejes i Lille Rørbæk

10 min til ridehus, samt skøn natur.

1500,- alt incl. kr. 1000,- juni/juli/august

se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Mig....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 17:31

Nogle vil nok mene at det er MIG der har skabt den dårlige stemning i de stalde jeg har været. Ikke at der konstant har været dårlig stemning, men jeg kan ikke, som mange kan, holde mund hvis staldejer "glemmer" at fodre, "glemmer" at lukke ud/ind osv. Jeg vil ikke holde mund bare for den gode stemnings skyld.

Jeg vil ikke finde mig i at blive kaldt hysterisk fordi jeg gerne vil give min hest meget grovfoder, og de andresynes at jeg bruger for meget. (10-15 kg til stor hest)

Sådan nogle ting kan nemt starte en dårlig stemning i en stald. Jeg er IKKE typen der vender det blinde øje til hvis noget er helt galt.

Folk er ikke glade for en type som mig, for selvom jeg KUN brokker mig når der ER noget at brokke sig over, så er det bare ikke velset at man kommentere det.

Jeg er ikke et brokkehoved normalt, jeg er næsten altid glad og smilende, men det er svært indimellem, når man ikke vil gå på kompromis, bare for fredens skyld.

Det er ihvertfald min erfaring.

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

(Tidligere Kanoagaard)

0
0
Svar på denne tråd

dårlig stemning
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 17:56

jeg vil give Christina ret - sådan kan det også være, engang imellem - at man ikke vil finde sig i forkerte forhold og derfor bliver den, der "brokker sig".

Jeg står i en selvpasserstald, hvor vi selv klarer alt. Næsten lige så godt, som at have hestene hjemme.

Men jeg var grundlæggende uenig med de andre om nogle, for mig helt basale, ting.

Vi deltes om fodring og ud- og indlukning. Det kunne betyde at hestenes morgenfodring svingede fra kl. 4 om morgenen til kl. 9 i week-enderne, fordi det passede bedst ind i deres systemer, at udlukning svingede lige så meget og at indlukning sagtens kunne foregå kl. 14-15 om eftermiddagen, selvom det var højt solskin og fint vejr. Og hvis vi skulle gøre det sammen, så kunne de finde på at give mig besked 10 minutter før, hvor jeg fx kunne være på vej hjem fra arbejde, eller ude at gå med hundene.

Jeg blev enormt irriteret over al dette her - og bekymret, fordi jeg ikke mente det var godt for hestene - men de andre mente bare jeg var galt på den, deres heste var hyggeheste, sagde de - og derfor prioriterede de dem efter alt andet.

At jeg for det meste var den eneste, der gav stråfoder på folden og jeg ville give min heste al det hø de havde brug for var uforståeligt for dem - men det kunne jeg jo selv styre.

Ingen af dem havde haft heste før, men i ca 1 år da jeg kom til - og jeg måtte i en periode se på to ponyer der fik tildelt halm og 3 gulerrødder og i den grad var sultne, fordi "de jo var så fede, at de da bare ikke kunne have behov for mad. De kan da tære på fedtet".

Hest med halen så tung af gammel gødning at den ikke kunne løfte den, pony med skaldede, kløende pletter og fedtet pels, fordi den havde et eller andet eksem, som den ikke hestekyndige dyrlæge ikke vidste hvad han skulle gøre ved, råben og skrigen ved ud- og indlukning.

På et tidspunkt blev jeg bskyldt af den ene for at skabe en dårlig stemning, fordi jeg fastholdt, at mine heste skulle have det på en ordentlig måde - og efterhånden opgav jeg at udtale mig om de andre heste, efter sulteepisoden.

Ingen af dem jeg delte stald med har hest længere, men mistede interessen, så nu deler jeg igen stald med mig selv -

Lone

*søger ældre stor pony/lille hest. Skal bruges som opdrager og selskab for 2 unge hopper og til lidt skovtur. Gerne udlån. *

0
0
Svar på denne tråd

kender det..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 20:37

Vi er blevet for mange oppeved os,vi´kan ikke styre det mere, og alle er trætte af det, så det er jo ikke sjovt mere, der er kun ballade, men vores gruppe har det så godt sammen. Men det er så også altid os det går ud over når der er noget.

M.V.H

Cecilie

Hypperne <3

Linse&islænderne<3

www.123hjemmeside.dk/Istroldene

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 20:39

I Labs' stald er der altid super stemning, vi er nemlig kun 2 mand til at bestyre stedet. Mig selv og så Labs' ejer (og hendes far).

Jeg er enspænder og elsker at være alene i stalden hvor jeg kan gøre som det passer mig.

Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Bliv min ven på MySpace
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd

stemning
Forfatter: 
Dato:  17-02-2008 21:49

hvilken stemning. Her er kun mig for det meste. Så der er altid fred

~ G & L ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

Der er så meget kvinder ikke forstår.......om mænd!

0
0
Svar på denne tråd

min stald
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 00:20

der er plads til 10 heste, kun søde mennesker, grovfoder ad lib, fodring 3 gange dagligt, muslighed for selv at bestemme foderet, KÆMPE folde, ridebane på stedet der renoveres til sommere (den er blevet lidt skidt efter alt det regn), ridehus rundt om hjørnet, rytterstue og toilet med varme i gulvet, skoven lige uden for døren (40 km ridestier)... Og en ejer af stedet der hopper, danser og springer for at gøre det rart for os pensionærer... I forgård fældede han et træ (20 meter højt) og lagde på folden, så hestene ikke kedede sig (der er græs på folden og de får wrap ud hver formiddag :) )

Og så er der bare en rigtig god stemning i stalden, alle passer deres heste og taler pænt til hinanden, selvom man måske ikke er 100 % enige om alting...

Jeg har overvejet at flytte fordi jeg gerne vil undgå døgnfold om sommeren, men hver gang jeg ser på et sted, så finder jeg ud af hvor godt jeg og min hest har det hvor vi er...

Venlig hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Frelst

Og nej, jeg tror IKKE at jeg er bedre end jer andre...

Jeg fortæller bare hvad der virker for mig :)

0
0
Svar på denne tråd

Men det jeg bare ikke forstår...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 10:19

...er hvorfor man lader sin hest stå et sted hvor man ikke kan acceptere forholdene??

Hvis det er så forfærdenligt et sted "man" har valgt at opstalde sin hest, så må "man" da flytte den igen -ISTEDET for at jappe rundt og være så negativ at resten af dem som har hest på stedet (og som er godt tilfreds) ikke kan holde ud at være sammen med "en".

Når man bitcher over opstaldningen til de andre i stalden er det jo indirekte også at kritisere deres måde at have hest på.

For mig er der 4 muligheder, hvis man er utilfreds:

1) Gør selv noget ved det -benyttes ALT for sjældent...

2) Snak med ejen om det - et ofte overset alternativ! De fleste ejere er faktisk meget villige til at høre hvad man har at sige, såfremt det er formuleret på en sød og venlig måde, og man ikke er en der altid brokker sig!

3) Lev med det som det er!

4) Tag din hest og flyt.

Mere besværligt behøver det såmænd ikke at være. Hvis "man" føler tingene er for kritisable og uansvarlige så kan jeg slet ikke fortså hvordan man tør at efterlade sin hest alene sådan et sted?

Eller handler det i virkeligheden om at vi erne vil have mere end hvad vi med rimelighed kan forvente at få for vores penge? For ualmindelig ofte er det jo sådan man man får hvad man betaler for i denne sammenhæng -og hvis man kun vil ofte 5-700 kr/ md på at have hest -jamen så er der altså grænser for hvad man får...

VH Gamleged -en rigtig hyggespreder!

0
0
Svar på denne tråd

Gammelged - enig
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 10:53

Er helt enig med dig i, at er man utilfreds, så må man enten skride til handling på ene eller anden måde, eller klappe kaje og leve med tingene.

Lader jo også til der er en del der har valgt at handle, ved enten at påpege fejlene, eller slet og ret flytte hestene.

Et problem er dog nok mange steder, at udlejer lover lidt mere end der kan holdes... mildt sagt.

Har oplevet nogle steder jeg har haft heste opstaldet, at der slet ikke stilles krav til lejer om at passe sin hest o.lign.

Det må jeg indrømme at jeg som udlejer gør i min stald.... måske ikke alle der er vant til det, men vil ikke se på heste der ikke passes.

Hos os er det ret billigt at stå, men der bliver godt nok ikke gået på kompromis med nogle ting.

Så nogle steder kan man være heldig.

0
0
Svar på denne tråd

Og problemet...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 16:22

...er også ofte at mange staldudlejere ikke følger med i hvad der sker i hesteverdenen med hensyn til fodring, mavesår osv. Rigtig mange mener stadig at en hest ikke tager skade af at leve af andet grovfoder end halm + evt havre, at hesten ikke tager skade af at stå på en jordfold i 10 timer uden mad.

Og når man som hesteejer selv følger med i den slags, så er det svært at lade være med at prøve at oplyse en lille smule, og det er ikke velset at man forsøger at lære folk noget. Heller ikke selvom det de har gang i er helt hen i vejret.

Sådan har de gjort i 30 år og det er gået fint. Ja, måske, men det har ikke været sunde heste de har haft.

Jeg vil vædde på at mange heste er blevet opfattet som sure, skøre og hvad ved jeg, men ingen har tænkt på at det højest sandsynligt var heste som ikke havde det godt, stod med høj mavesyre/mavesår, og det gør mig sur at mange STADIG lever efter de "gamle metoder".

Og det kan godt skabe dårlig stemning i en stald når nogen er mere oplyste end andre og ikke vil lukke øjnene for hestenes mistrivsel, når det nu kunne gøres meget bedre.

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

(Tidligere Kanoagaard)

0
0
Svar på denne tråd

Man kan jo sidestille
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 18:58

det at opstalde sin hest med, at sende sit barn i børnehave eller overlade det til plejeforældre. Man vil gerne have ordentlige forhold og sikre sig at det udlejer/plejere har sagt eller skrevet bliver overholdt. Bliver det ikke det, har man da ret til at spørge ind til det.

Men det kommer vel også an på hvem man selv er og hvem udlejer er, og om man har gode veninder på stedet og ikke vil risikerer at blive smidt ud og miste dem.

Bliver der ballade, så er det også hesten det går ud over. Det må man også have i mente.

~ G & L ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.

Der er så meget kvinder ikke forstår.......om mænd!

0
0
Svar på denne tråd

svar til
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 20:05

Xoco82 ♣Davina♣: nej hun har fået afvide at hun gerne må give gulerødder, men ikke noget andet. Og det er ligemeget hvad man siger til hende så gør hun som det passer hende.

Har sagt til hende at hun ikke må stigle min hyp.. Det er trods alt min og jeg kommer alligevel selv og gør det. Men hun strigler dem alle sammen med samme børste.. Maddie (min hyp) har virkelig kæmpet med orm i efteråret (måtte få 3 behandlinger) men trods min advarsler fortsatte hun med at dele børster..

Hun er sød nok men vil bestemt ikke lytte til andre når man siger at hun skal lade vores ting eller heste være.. Jeg skulle igen op og ride i dag, men har stadig ikke fået min trense.. Har selvfølgelig andre men de er pakket ned pga flytning

Vores guldklump Freya.

Født d. 07.09.2007

Kl. 04.47

Vægt: 3020gram

Længde: 52cm

Søger: Brugt ladcykel i pæn stand....

0
0
Svar på denne tråd

stemningen.
Forfatter: 
Dato:  23-02-2008 20:27

Der hvor jeg har min part hest opstaldet, er der en god stemning.

Men det er et meget stresset sted, med rideskole og mange opstaldningsheste, så der kan være en smule forvirrende!

Men alt i alt, er det et dejligt sted:)

: Emilie

Fighting for peace is like f*cking for virginity.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider