Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Indlæg om ildere
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 22:43

Jeg prøver at samle så meget viden som overhovedet muligt, inden jeg anskaffer mig en ilder. Så vis der er hn'er herinde som han én ilder eller flere, er i meget velkomne til at dele ud af jeres erfaringer mht.

Adfærd

Foder

Pleje

Tilbehør

Burer

Evt. links til tilbehørsshops på nettet.

At få en ilder har været et af mine største ønsker i mange år.

På forhånd tak.

Mvh

Christine

0
0
Svar på denne tråd

De er dejlige.........
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 22:54

jeg har haft, men du skal være indstillet på at de lugter af gnu i hele huset. Det gjorde min, det var en tæve, og det gør de andres også, som jeg kender, føj hvor de kan lugte.

Køb en han, og få den steriliseret, så får du ikke problemet med at de kan dø, når de kommer i løbetid. Det var der jeg mistede min, selv om dyrlægen gjorde hvad han kunne.

De kræver et rimeligt stor bur, selv om de kan løbe frit ude meget af tiden, de går som regel ind i buret når de skal på potten, og der er de meget renlige. Så skal de have en hængekøje som de elsker at sove i.

Vores fik speciel tørfoder så det er ikke noget problem. Du skal regne med at den skal vaskes ret tit, hvilket de elsker.

Deres adfær er noget i retning af en kattekilling, de elsker at lege og gemme sig i sko og så pjatter de rundt, søde det er de, jeg savner godt nok min ind imellem, men ikke nok til at jeg vil have den stank i huset mere.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg har haft
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 22:56

en ilder og det er da bare et super dejligt kæledyr. Hr. Nolle som den sidste hed gik på kattebakke. Reagerede som en hund når familiens medlemmer kom hjem og elskede at gå i snor. Han kunne jo ikke gå så langt så han havde en hule i en skråtaske på min ryg.

Han levede af kattemad og havde et bur men sov for det meste i et rund kattedyne hule ting. Han var helt ekstrem legesyg, elskede is og at lege med katten.

Jeg har en god kammerat der har holdt rovdyr- ilder, vaskebjørn, shavaller, markat, og han har hjulpet mig med at lære hvordan jeg skulle give en ilder det bedst mulige liv. Jeg har samtidig læst bogen" jeg holder Ilder" som varmt kan anbefales.

Hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo

http://www.123hjemmeside.dk/MariBo

Vi forhandler Vaks hundefoder fra henne pet food

0
0
Svar på denne tråd

hejehj
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 00:22

er deres lugt virkelig så slem?

Jeg har tænkt mig at købe en tæve og så steralisere hende.

0
0
Svar på denne tråd

hfjhlkælø
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 08:05

Hej.

Nej deres lugt er ikke så slem. Det ikke værre end at lugte til våd hund, efter min mening.

Altså hvis du sørger for at rense bakken for høm høm, vaske bakken helt af 1 gang om ugen, fjerne madrester fra buret tit, og når det trænger, og vaske alle tæpper med mere 1 gang om ugen, så kan du altså holde lugten temmelig okay nede.

Sørg for buret ikke står i træk, og luft ud hver dag, så hjælper det altså også meget på det.

Men det er jo rovdyr, så lige meget hvor meget du gør overstående, kan man altid lugte lidt, men intet vildt efter min mening.

Jeg har haft 2 ildere selv, og kender end med 12-13 stk, og selvom hun har så mange, så synes jeg ikke lugten er slem.

Ang. tæver og hanner, der er den risiko med tæver ja, men på bagtanke af at der er så meget skavanker som kræft, og andre ting, der ikke kan styres altid, selvom du køber en sund og rask ilder, rammer kræften altså nogengang alligevel.

Så jeg synes roligt du kan købe en tæve.

Ang. adfærd, er hannerne nogle rigtig dovnekropppe, kan de være hvor hunnerne er lidt mere egnrådige, men der er stor forskel, ikke en ilder er ens i deres måde at være på.

Hvis du får ind på ilderforum eller ildernettet, mener jeg det hedder, så kan du få en masse af dine spørgsmål besvaret og måske finde en med ildere, så du lige kan komme ud og se dem først.

Skulle jeg vælge mellem hest og ilder, som jeg holder mest af at dyr, må jeg sige dem begge 2.

Hilsner Dorthe

Tilbage til en trist start, gad vide om jeg nogensiden lykkes.

Trist i øjeblikket, øv også :(

Viljen til positive fremskridt ligger hos en selv, men vær aldrig bange for at spørger om hjælp.

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 13:31

Ilderen lugter kun slemt hvis:

Hannen er i brunst - føj for den lede gedebuk....

De får tørfoder med fisk

De er syge

De bliver bange og "slipper" analkirtlerne

Der ikke bliver vasket sengetøj hver uge

Jeg havde ca 15, og selvfølgelig kunne man lugte at jeg havde dem, men slemt...nej.

Man må heller ik vaske sin ilder ofte. De har et naturligt fedtlag (hvor lugten sidder) i pelsen. Når det vaskes ud, så rå-producerer ilderen et nyt. Vasker man meget, så bliver pelsen klasket, og den producerer virkelig meget fedtstof. Dårlig cirkel at komme ind i

En rigtig go side med hjælpsomme ilderejere:

http://www.ilderkliken.dk/

En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!

Silkehøns kyllinger

Chabo kyllinger

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt :)
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 20:36

Syntes helt klart du skal købe en ilder, hvis du er HELT sikker på du har tiden, for de kræver tid.

Køb en fra hvalp af også læs rigtig meget om hvordan man opdrager dem, for det betyder virkelig meget om du for den opdraget rigtigt, eller er de altså ikke sjove at ha. Men hvis de er , er de det dejligste kæledyr at ha . Skal ha en igen engang

"Love is when someone you trust cuts a smile in your face"

>>Mardy,min. Jeg elsker dig<<

0
0
Svar på denne tråd

Kirstens dyrebutik
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:07

Du kan købe udstyr til din ilder (og sikkert få nogle gode råd med på vejen) hos www.kirstensdyrebutik.dk.

Hilsen Louise

wondersport.dk

Sportsundertøj og sportsBH'er i A til I skål.

Dag-til-dag levering

Ingen kortbegyr

14 dages returret

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 21:07

En ilder kan vel godt tåle at være i bur 8-9 timer om dagen, når jeg er på arbejde?

Den vel selvfølgelig stadig blive aktiveret som den skal.

0
0
Svar på denne tråd

ilder..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 23:17

Ilderen er det sjoveste kæledyr!!

Jeg har haft 4.

De elsker at lege og pjatte, og er rigtig sjove.

Ang. lugt, så følg rådene i tråden. Derudover er det vigtigt at købe rigtig ildermad, så bliver lugten også mindre.

Hvis du mangler et ilderbur har jeg et til salg. Det er stort med 2 etager. Orginalt fra Marshall.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 00:00

Jeg er da meget interesseret i dit bur. Har du et billed af det?

Hvad er standen på det, og målene?

Prisen?

Mvh Christine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider