|
|
| Hvad er Kefir?? |
|
|
jeg ved det er noget man spiser og det er sundt... nogle der kender til det??
Venlig hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!! Frelst Og nej, jeg tror IKKE at jeg er bedre end jer andre... Jeg fortæller bare hvad der virker for mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg følger da lige nysgerrigt med, for det har jeg da aldrig hørt om, men nu er jeg også forfærdeligt usund 
Du kan komme langt længere med et venligt ord og et gevær, end du kan med et venligt ord alene. - Al Capone
Opstaldning søges Valby/Kbh/Lyngby www.heste-nettet. ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kefir.. |
| Forfatter:  |
christina (nash) |
| Dato:  |
11-02-2008 21:32 |
|
er det ikke et surmælksprodukt ala A38? Mener jeg kan huske det fra da jeg var barn..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg googlede |
|
|
og fandt: Kefir er en svamp, der dyrkes og hvor væden indtages. Mælkekefiren menes at stamme fra Tibet og/eller Kaukasien, og har - mere eller mindre videnskabeligt - været koblet sammen med folks lange levealder. Svampen dyrkes ved stuetemperatur i mælk i et døgns tid, hvorefter den sies, skylles under rindende vand og tilsættes ny mælk. Det er den frasiede væde, der drikkes. Kefir har konsistens som drikkeyoghurt, en syrlig smag og en lav alkoholprocent. Siges bl.a. at være forebyggende og behandlende på grøn- og grå stær. Svampen nedbryder laktosen, hvorfor den også tåles af laktose-lavtolerante. Det lyder klamt, en svamp der vokser i mælk som man så drikker.. mmmm - sur mælk med svamp mums...
Venlig hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!! Frelst Og nej, jeg tror IKKE at jeg er bedre end jer andre... Jeg fortæller bare hvad der virker for mig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kefir... |
|
|
... er en svamp, og det er den væske denne svamp afgiver man bruger til f.eks at tilsætte brød, drikke osv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har haft sådan en kefirsvamp ..... |
Lisbeth Sejberg |
11-02-2008 21:37 |
|
..... engang for 25-30 år siden og jeg er bestemt ikke blevet underlig af det  Det smagte nu ikke ret godt  Mvh. Lisbeth
Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kefir.. |
maikenm |
11-02-2008 21:38 |
|
var meget moderne i 70érne, endnu en årsag til man er som man er, når man har været barn i 70érne.  havde mareridt om at den voksede ud af glasset og ind på mit værelse. kan stadig huske lugten!
Maiken held afhænger af tilfældigheder succes af vilje
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er vist |
|
|
på vej frem igen. jeg læste om det i det nye iform, at det var en god ide at spise (?) men jeg anede ikke hvad det var... Synes det lyder klamt... det er jo en svamp???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i norge er |
tralle-trold *Tone* |
11-02-2008 22:14 |
|
kefir en sur tykk mælk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi i............. |
Ine Sophie ♣Novak Way♣ |
11-02-2008 22:16 |
|
norge drikker kefir og det smager som a38. Ikke noget spesiellt mystisk...........kun et surmælksprodukt. Smager herlig på knust flatbrød.
INE SOPHIE*NOVAK WAY* Vend alltid ansiktet mod solen så vil de mørke skyer falde bag dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jannej............... |
Jasper |
11-02-2008 22:27 |
|
Det var også vejen frem for omkring 20 år siden, dengang havde det ikke den store effekt, tror ikke der er sket bedring på den front. En sund og varieret kost er meget bedre 
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Vi har fået ny beboer, han hedder Coby Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor er det ulækkert? |
|
|
Det er vel ikke værre end youghurt, der består af de samme bakterier, som vi har "der nede"... Min gamle biolærer yndede at fortælle, at youghurt blev opfundet af en malkepige som lige havde "stillet den søde kløe", glemt at vaske fingre og stukket hånden i mælken. Vineddike bliver også lavet af en svamp, det er da ikke ulækkert...
"Jeg har ondt af folk der ikke drikker, Tænk at vågne op om morgenen og vide, at man aldrig får det bedre" Frank Sinatra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kefir.... |
|
|
Ingen dag, uden morgenkaffe i stalden  Husk tavshed er sommetider det bedste svar ( Dalai Lama ) Bon Ami´s Lafayette, den smukkeste stjerne på himlen.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|