Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Uddannelse uden matematik?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 12:29

I jagten på en uddannelse har jeg nu i længere tid kigget lidt på noget inden for kontor-branchen.

Jeg falder altid over, at der står økonomi, og jeg kan IKKE regne. Jeg må være det der svarer til ordblind inden for matematikkens verden.

Til min HF eksamen dumpede jeg i både mundtlig og skriftlig matematik med 03 - endda til trods for, at jeg havde ekstra undervisning i månederne optil, og mødte op hver gang i et spinkelt forsøg på, at kunne redde karakterene i det fag - og hatten af for min lærer, hun gjorde hvad hun kunne for at redde mig.

Til den skriftlige eksamen blev jeg i lokalet alle 3 timer (mener jeg det var) og lavede faktisk alle opgaver, det må ligesom give et indtryk på, hvor dårlig jeg er til det fag, også selvom jeg tager mig sammen så godt jeg kan.

Men er regning/tal/økonomi altid en stor del af at arbejde på kontor, eller kan man finde noget, hvor jeg ikke skal ind på dette område?

Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Bliv min ven på MySpace
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd

matematik..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 12:35

Ja jeg syntes også det er svært at komme uden om den matematik - jeg har mat på B niveau som jeg heldigvis er bestået så jeg er godt hjulpet på vej... Men ja syntes også man falder over den rigtig ofte - måske du skal søge helt andre græsgange...

Jeg vil for alt i verden ikke sidde på kontor - jeg skulle have en uddannelse hvor jeg skulle ud og lave noget... Hmm til sommer søger jeg ind som multimedie designer :P Det kan man ikke lige frem sammenligne med at arbjede ude :)

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig men håber meget du finder ud af hvad du skal :)

Ninkamus

"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"

Nogen der har set Islænderen Ás www.heste-nettet.dk/forum ... - Han er fundet :D

0
0
Svar på denne tråd

hullebullu
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 16:21

Uha, du er ikk den eneste, der bander matematikken langt væk /:

Veterinærsygeplejerskeuddannelsen har ikk matematik på skemaet, hører jeg. HG (Handelsskolernes Grunduddannelse) har erhvervsøkonomi, men det er ikk med tal og regning. Det er at bruge hovedet og tænke logisk - hvordan kan vi tjene penge let?

Det fag kunne jeg godt lide, det var faktisk meget enkelt. :)

Held og lykke :D

Klitsgaarden

Snart med Flaks :)

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 18:55

Okay, så kan det være at jeg godt kan klare mig igennem EØ. Jeg har nemlig altid fået at vide, at jeg tænker for logisk til at regne i matematik:)

Og hvis man skal tænke logisk i EØ, så...

Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Bliv min ven på MySpace
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 19:07

Du har faktisk mulgiheden for at tage det der hedder en Hgs på din lokale handelsskole. Det er et 18-ugers suppleringsskursus+2 års elevplads, hvor du får handels/kontorfaglige fag, så som salg & service, IT og erhversøkonomi. Jeg er også en af dem, der også har langt nemmere ved eø end mat. Når man først har fanget tråden i eø, så er det generelt meget nemt at følge med. Og som der bliver skrevet, så er det et meget logisk fag.

Inden for kontor - hvis du stadig vil uden om økonomistillingerne, er der det der hedder administration og offentlig administration. du kan læse meget mere om der på: www.ug.dk.

Held og lykke

MVH

Louise og Rufus!

0
0
Svar på denne tråd

bimbumbum
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 19:35

Er det de "tænke" opgaverne der giver grå hår? Altså opgaver med geometri osv???? For så er købmandsskolen måske noget. Der er der kun erhvervsøkonomi, og det er på en ret lavt plan. Så kan du komme ind som forskellige slags sektretær eller inden for import/eksport.

Er det erhvervsøkonomien der er svær, så er der kreative fag som teknisk designer, multimedie designer osv, da det er mere de grafikske matematik der skal laves der.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider