Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Årest 1. kortslutning
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 18:11

Hos Smukke Ganger...

Musvågerne gør kur tidligt i år, og vi har mange her omkring.

De hygger sig rundt omkring på markerne, hopper rundt og flakser med vingerne...

Og dette er FARLIGT, så FARLIGT at Smukke Ganger har styrtet frem og tilbage , frem og tilbage i strakt gallop og fri trav og så ned til arbejds trav, i 2 timer.

I forløbet har han vredet om på venstre hov, men det mærker han ikke når han ikke er "tilstede" .

Jeg måtte jo på job, så mine meget hjælpsomme "lukker ind af og til folk" kom op for at holde øje med ham.

Da jeg kom tilbage var han stadig i gang,lidt trækken på benet, han var jo varm frem og tilbage.

Jeg kunne se lidt , "venden tilbage" i blikket heldigvis, det var ved at blive mørkt.

Og endelig kom han hen til mig.

Gennemblødt, dækket af skum under sin frakke.... Og så træt i blikket. Men ikke forpustet, god kondi har han.

Så ind og vaskes af, uld tæppe på, umulig at mærke noget i hans ben må vente til han er kølet af.

Han sover godt i aften. Min skøre hest

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Uha da da....
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 18:19

så skal han vel have boksro i mindst 3 uger. Genoptræning i water-walker, i svømmehal mindst 1. gang hver uge i 2 mdr. osv osv...

Og så må du jo lære ham ikke at være bange for de små fugle

Freedom rides....on a Quarterhorse

En af tosserne

0
0
Svar på denne tråd

og det
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 18:37

er så sådan vores har det med køer ;-D

Krydser fingrer for han hurtig er klar og ok

Sasser

0
0
Svar på denne tråd

Ja hele
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 18:38

Molevitten skal han igennem, han er jo en svag DVér

Fold fra kl. 8 hvis han stadig halter i morgen til fodring

De var ikke farlige i går og de er temmelig sikker ikke farlige i morgen.

Det var som før nævnt en kortslutning og de er altid irationelle

Illum

0
0
Svar på denne tråd

det kan
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 19:06

ske for de kære muler. Min gamle dreng fik pludselig øje på de gule blade på træerne i afteråret - og de var godt nok meget meget farlige. Næsen helt op i skyerne og det hvide ud af øjnene. De træer har vi også kun set hver dag i 4 år

Sjove ideer de kan få

Godt det ikke gik værre med gangerens ben :-)

m.v.h Katrine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 19:14

Fjollehest.. håber han blir okay igen. Hurtigt.

Nu med den dejlige Wolle <3

Soya elsket og savnet. R.I.P dejlige hest!

0
0
Svar på denne tråd

Ak ja......
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 19:56

de køre dyr og deres kortslutninger

Min den grå havde total forårskuller i dag. Min mave var endelig blevet okay igen og solskinnet trak, så jeg skulle da til stranden med hesten.

Og hvilken tur.. Først var det stregerne på vejen der var farlige, så var det den mørke asfalt kontra den lyse, manden der kom cyklende, damen i vinduet på en af nabogårdene og nede på stranden var det pludselig vandet som garanteret ville æde ham hvis han kom på tæt på og det var total blik stille i vejret. Så ja... jeg havde 1½ times ridt på en fyrrig araber i dag, men halen højt løftet ørene spidset fremad og passage sidelæns i strandkanten. Han tog sig fantastisk godt ud, for hold da op hvor han tiltrak sig opmærksomhed

På vejen tilbage langs stranden fik han dog lov til at galopere i vandkanten og så var der lige pludselig intet der var farligt mere og han var glad. Ak ja... man kan nok aldrig pille vædeløbsgenet ud af en gammel galoparaber..

Men hvor var det dog dejligt at mærke foråret i dag.

Pernille

En af tosserne

Føllestur, Se her: www.heste-nettet.dk/forum/9/205933/ 205933/

0
0
Svar på denne tråd

heroppe på fjellet
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 20:03

bor der Får el Sau som de kalder dem heroppe og til trods for vi møder dem jævnligt på tur skal kyllingen aka Monty alligvel altid gir et prustende spjæt når han passere dem men igår gav han altså mere end et spjæt møgdyret lavede to kænguru hop og satte afsted i galop med halen mellem benene bare fordi en af de hestedræbene får tillod sig at fnyse igen idet vi passerede LOL dumme kræ...

Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

Bette pus da
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 21:05

Illum håber du har pustet på kære Ganger's lille hov så han hurtigt bliver frisk igen - ved jo der er en fødselsdag lige rundt om hjørnet hvor jeg håber han føler sig i humør til at blive foreviget og vist frem herinde...

Støt en god sag: www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tænkte på dig i dag Wallie
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 21:11

Og på at nu kom der endnu en dag hvor Smukke Ganger overskred den 7 års "regel".

Der var puls i ben, så efter samtale med dyrlæge fik han lige noget smertestillende, noget det gør at han ikke hæver voldsomt.

Et foto her til aften ville have vist en mega træt hest der bare ville hænge i mine arme og med en pels sat i krøller pga. gennem svedningen.

Det er fold dag i morgen.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Spøgelseskat!
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 22:10

Faxa døjer MEGA MEGET med en spøgelseskat - og naturligvis af den ONDE slags!!!

I går morges var jeg tidligt oppe at fodre, og hvad ser jeg da jeg kommer? Jep - et styk skingrende tosset DV-hoppe i fuldt firspring rundt på sygefolden (HVORNÅR fatter den konceptet "SYGEFOLD"??? )

Jeps, den formastelige spøgelseskat (alias en hvid nabokat) sad ude midt på den del af marken hun ikke har adgang til...For at få øjnene på hende i normal størrelse igen, næseborerne lidt mere tillukket og fnysene afmonteret måtte jeg vade op og få bæstkatten til at høkke sig ud af matriklen. Vupti var der fred og ro og "vi" kunne spise morgenmad uden mere ballade SUK!

Andre dage kan katten UDEN dertilhørende ballade sidde 2 meter fra folden, eller rende rundt i læbæltet eller eller eller...Jeg tilslutter mig Illums mening om irrationelle heste!

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Qidar tog også en mindre
Forfatter: 
Dato:  10-02-2008 23:51

hjerneblødning i dag.

Vi tog på en lille gåtur og han var sit sædvanlige lidt flegmatiske selv indtil vi nåede ned til mosen - der var græs, hunde og en sø (det er der så altid - alle 3 dele), men i dag var der noget der tændte ham helt op.

Folk i det fjerne på søndagsgåtur var pludselig farlige monstre, foldkammeraterne (5 stk) som alle gik stille og roligt havde ikke den mindste smule beroligende indvirkning på ham, og jeg havde en fyrig araber som dansede rundt om mig (når han ikke var ved at skvatte over sine egne ben).

Jeg nåede faktisk at ærgre mig lidt over at han er chippet så jeg ikke kunne lave ham til bøffer

Tilbage på asfalten var han igen rolig; på overfladen altså. En cykel og et lille barn på en plasticmotorcykel var nok til at sætte ham i højeste alarmberedskab. Han truttede og trompeterede så alle kunne høre at her var en hest som ikke lod sig tage uden kamp!

Tosse!

Men alt i alt var det alletiders tur :-)

Jeg kom ikke til skade og det var jo et fantastisk fødselsdagsvejr

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Qidar har nerver af stål - alt andet jern er overflødigt!

Formand For Foreningen Til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

Heldigvis
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 08:33

Næsten ingen puls i ben idag.

Illum

Min dyrlæge kan lave huller i heste tænder !!

Sejt.

0
0
Svar på denne tråd

Godt at høre
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 21:48

Godt at høre at det ikke er gået helt galt under hans udskejelser!

Husk Peter Plys plaster - det fremskynder også helingsprocessen

Støt en god sag: www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Godt han ikke
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 03:26
har men af det.

Der er ingen tvivl om at når han kortslutter mærker han ikke smerte.

Kh Camilla

Har du soundtracket fra " the secret to my succes" - " forført til succes" en film med Michael J Fox fra 1987 liggende på CD, så kontakt mig endelig via PB
0
0
Svar på denne tråd

Har kun sølvplaster
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 08:03

Mon det kan bruges :-)

Hævelsen er væk. Facinerende at han er så hurtig til at hele op.

Så i mogen er han klar til en gå tur, min meget holdt af Smukke Ganger.

Illum

Min dyrlæge kan lave huller i heste tænder !!

Sejt.

0
0
Svar på denne tråd

Og super
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 10:36

Gangeren er ren i trav igen, sej hest.

Illum

Min dyrlæge kan lave fyldninger i heste tænder !!

Sejt.

0
0
Svar på denne tråd

213456
Forfatter: 
Dato:  15-02-2008 10:55

Dygtig dreng - og dygtig mor der fik taget hævelsen i opløbet

mine hyppere har haft forårskuller de sidste par dage, de er fuldstændig fjollede når de kommer på fold, selv gamle drægtige Marchje på 20 år fes rundt med løftet hale og udspilede næsebor i 5 minutter i går.. synd at de bliver snydt hvad foråret angår..det lader vist desværre vente lidt på sig endnu.

www.Frieserstald-Birkely.dk

.

.Du skulle vel aldrig have en flaske perfume stående "Tempora Donna" af Laura Biagiotti - tjek lige skabet og send en besked hvis du har en du vil sælge til mig :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider