Jeg har selv haft min ridehest til at gå i løsdrift ind til november måned, hvorefter jeg så havde hestene inde om natten fra 22-06, og så ude resten af tiden.
Og jeg har så valgt at have dem inde om natten, bla for at mit føl har en chance for at få kontrolleret foder og hø ifht shetteren 
En af mine naboer har sine rideheste gående i løsdrift, og det fungerer fint.
I år har jeg ikke klippet min ridehest, og det har fungeret udemærket, fordi man jo kan putte et ulddækken på dem efter ridning, og så skifte dækken efter et par timer - de står jo lige uden for døren 
Mht fravænning af føl, ja så har jeg også oplevet flere avlere sende deres hopper væk i 1-1½ måned, når de små skal fravænnes.
Da jeg skulle have mit føl fra avler af, ja der måtte de opgive at afvænne ham, fordi han stæsede igennem hegnet hver gang han så sin mor.
Så han blev afvænnet ved, at jeg hentede ham, og så var der ingen mor. Hoppen tog det værrere - hun brugte en dags tid på at kalde på ham.
Mht hvor længe man kan lade hopper og føl gå sammen, ja så kommer det jo an på om du får hoppe- eller hingsteføl.
Mit hingsteføl havde allerede som 3 måneders begge testikler nede, og jeg vil sige, at han nu som 9 måneders begynder at vise "bedæknings-teknik" på sin hingstekammerat.
Og så er der lige det med at få redet effektivt.
Jeg har måtte bide i det sure æble, og har fået min ridehest opstaldet ude i en stald med ridehus. Jeg kom simpelthen ikke afsted, når det var bælgravende mørkt, og jeg var kommet sent hjem. Så er det nemmere, når man kan kører hen til stedet og trække kræet over i ridehallen.
Jeg er så heldig, at jeg kun har 2 km derhen.
MVh Charlotte