|
|
| Hvad spiser man når man er løs |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
09-02-2008 08:40 |
|
I stalden en lille time inden fodring, og hedder Tøsedullen  Der er ikke noget farligt foder til rådighed. Der er en spand med ret tørt, dog har det fået vand, roepiller. Det ædes ikke. Der er en falmingotønde med gulerødder, den nippes der lidt i. Der er wrap, det røres ikke. Men så er der en kagedåse på en hylde, fra forleden da smeden var her. Der er havergryns og hindbær småkager i. Den hives ned på gulvet, mules lidt rundt og så kommer låget af....Den tømmes til sidste krumme  Men det var hyggeligt at se hendes, kære kønne, ansigt over staldens halvlågen da jeg kom over gården. Intet ødelagt, ikke over skidt og ingen ophidset Smuk Ganger. Godt her ikke findes sultne heste, kun lækresultene 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klog pige |
|
|
hun går da kun efter det bedste 
Hilsen Nanna Som søger halvpart på en fjordhest Mine Dejlige Drenge: Sejr 04/01 - 07 Brian 19/10 - 07
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MiniBandit |
|
|
Hehe Illum, det lyder som om hun har haft en hyggelig morgen. Forestil dig hvordan S.Ganger har stået og heppet: " Nej nej, ikke roepillerne, gå efter guldet, det står deroppe på øverste hylde...Ja, brug bare halmballen til at stå på, men skyyyyynd dig, hun står snart op". Mon hun har delt i porten eller bare stået og smovset hindbærkager med havregryn helt op til begge ører mens Gangeren bare måtte stå med misundelige øjne og kigge til?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja de kære hypper.. |
inger christensen |
09-02-2008 08:47 |
|
for en del år siden. mødte jeg min lille shetlænder hingst rasmus, da jeg åbnede døren til vaskehuset, som er gennemgangs rum til stalden. Midt imellem vasketøj, og kurve og med hovedet smurt ind i sæbepulver og duftende af skylle middel, ja der` stod lille rasmus og hyggede sig. Ikke noget med at gå ned i foderummet og æde sig en mave forstoppelse til i foder, nææ døren til vaskehuset skulle da åbnes og så har han hygget sig med alt det der ikke kunne spises.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ha ha ha |
|
|
Hvor sjove oplevelser I har haft med jeres løse heste . Jeg kan lige se både Illums med hindbærskæg og Ingers duftende lille hingst ha ha ha .
Mvh Graven Ponyspringpart søges til stor kat I . Heste/ridepiger søges ,kontakt på PB Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til afbenyttelse i Østjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nåår det |
|
|
er da sødt  kunne du ikke lige havde taget et billed af den kære TD, hehe sød lille pony, med en mule fyldt med krummer, og et udtryk der siger :" Neej da, jeg har ikke set kagedåsen". mon hun delte med Smukke Ganger? 
Søde Julia, guldklumpen fra vestegnen Part på frieserdrengen, og har verdens bedste gule ven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inger, skummede |
Illum |
09-02-2008 10:30 |
|
Rasmus så når det regnede  Selv om hun ikke er grådig, så tror jeg ikke hun har delt. Hun fandt, hun fik. Det at han ikke har givet lyd undre mig, men glæder mig mest for det viser hvor langt han er kommet i sit hoved. Hvor meget ro han har fået i sig selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He he.... |
|
|
Selvfølgelig..... Jeg siger heller aldrig nej til en småkage - eller en hel dåse. 
*Snepony* "A woman travels the world over in search of what she needs and returns home to find it" *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LOL Dullen har hygget sig |
|
|
Og Gangeren har enten tænkt lad dog barnet el HA hun kan bare vente sig til Illum pådager det jeg forholder mig helt roligt så har jeg mit på det tøre heheh.... Ja det er dejligt han ikke har givet lyd fra sig men bare ha taget med med ophøjet ro den gamle...
Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too. ~ Voltaire ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En mæt Tøsedulle |
Jasper |
09-02-2008 10:45 |
|
Og en rolig og afslappet Ganger, så kan man da næsten ikke forlange mere  Ja, når man har en speciel hest, så er det ofte nogle andre ting man glæder sig over!! Jeg kan godt forstå, at du er blevet glad over den stores reaktion 
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Vi har fået ny beboer, han hedder Coby Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det er |
Illum |
09-02-2008 10:57 |
|
Andre ting der glæder, når man har en speciel hest. Og fodertønder tiljubles 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hahahaha |
|
|
Hun har da udsøgt smag den bette  Hos mig går Medoc også efter lidt andre ting end det sædvanlige. Hos en tidligere opstalder ja der blev roepiller heller ikke rørt, hestebolscher i en 2 l bøtte var også bare blevet rodet ud og jokket på, ændernes majs var blevet væltet - men det som var sjovest var skraldespanden  Skraldespanden var blevet totalt hærget, papirssækken trukket op og splittet ad, og alt roderet rundt på gulvet. Forleden dag var det så det nye sted har står, som havde besøg af en fritgående Medoc. Havre og tilskudsfoder var ikke rørt. Wrappen var der rodet lidt i, og noget svinefoder havde han også lige rørt lidt ved. Men der hvor Medoc havde slået til var - KATTEMADEN  Stakkels gårdkatte, som lige pludselig havde fået en +600 kg's tung konkurrent til Missemam med fisk  Skøre heste - det må være konklusionnen. MVh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Viser jo med gru |
Illum |
09-02-2008 11:27 |
|
At vi som heste ejer ikke aner HVAD vores hest allerhelst vil spise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmmm......... |
|
|
Hvad dælen mon Missemam med fisk vil forrykke i en lagt foderplan ? Det kunne da være hyggeligt at skrive til et sted med foderprogrammer, og så lige pointerer at kræet får 300 g kattemad dagligt, bare for at se hvordan de ville indregne det  MVh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ha ha ja illum |
inger christensen |
09-02-2008 14:04 |
|
han kunne net være brugt til en reklame for rent vasketøj. Han var kun 88 cm høj, normalt kridhvid og med sorte ringe rundt om øjenen, så en lille smuk fyr var han knagmer. min kære gemal, var engang evd at køre ham over med lastbilen ups. for lille rasmus stod tøjret rundt omkring hvor græsset trængte til at blive slået. Gemalen havde bare glemt at han sørmer havde sat rasmus ude bag ved laden, så da han skulle parkere lastbilen, opdagede han pludselig i bagspejlet, lille rasmus der tittede frem bag lastbiljulet, som om han lige ville som om per nu også havde opdaget ham.  ja ja de minder er over 20 år gamle..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så ved du |
|
|
hvad der fra nu af skal være en del af hendes variedede kost  - og ejg ved hvad jeg skal have emd næste gang  Kh Camilla
Har du soundtracket fra " the secret to my succes" - " forført til succes" en film med Michael J Fox fra 1987 liggende på CD, så kontakt mig endelig via PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Går den - så går den |
NinaL |
09-02-2008 14:53 |
|
Hestene her på matriklen kan også nogle "ting".  I sidste uge formåede Cæzar at åbne for Sìas boks, så hun gik på opdagelse.  Hun fes direkte ind i foderrummet og gik i gang med at spise "Safe & Sound", som ikke var hældt i fodertønden. Sækken klappede åbenbart sammen for hende - for der var ikke forsvundet meget af indholdet. Derimod havde hun nået at spise 3-4 kg. gulerødder, inden morgenfoderværten tog hende på fersk gerning.  Normalt er der lukket til foderrummet - men pga. en stædig mus, står døren åben i øjeblikket, så kattene kan komme derind. Sìa tog ingen skade af gulerødderne, men måtte lide den tort at få en minimal morgenration - hun skyndte sig ellers ind at stå ved krybben og vente på foder.  Nu er låsen til hendes boksdør udskiftet til en model, som Cæzar ikke kan åbne.  Her er et billede af den morgenvakse:   Venlig hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Greve |
Illum |
09-02-2008 15:34 |
|
Småkager der stinkr af syntetisk kagecreme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Næste gang smeden har været der, kunne du jo lade en termokande med the stå i stalden. Det tror jeg dullen ville synes om, så hun havde noget at skylle kagerne ned med. 
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest på foldbold banen |
|
|
Hej jeg har en som elsker foldbold hver tirdag og torsdag går han på foldbold banen han kan slv åbne døren og hver gang ringer de så kan du gå hente stumpen har er på banen igen .DE er ikke vilde med ham men de synes to bene er formeget da han har fire men stumpen e´lsker dem han er kun to her til sommer men lidt hygge er der også da de ved han kommer han får altid en godbid he he mvh winni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| WOW!!!!!!!!!!!!!!! |
NinaL |
10-02-2008 17:44 |
|
.. Ingen mudderkastning ang. vi sølle uansvarlige hesteejere, der sådan lader vores heste gå "løs"???  Fantastisk!!!  Venlig hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er der |
Illum |
10-02-2008 17:45 |
|
Så mulighed for nu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja altså |
|
|
Jeg syntes det er totalt uansvarligt at nogle hesteejere ikke sørger for at deres heste er forsvarligt lukket inde, hva pokker ligner det??? Tænk nu hvis lille Rasmus var druknet i skyllemidlet eller tøsedullen havde fået småkagskrummerne galt i halsen?? ja jeg spørger bare ??? LOL Skønne historier *GG* som heldigvis viser at vores heste er glade og har mod på livet, der er ikke noget mere trist end at se heste der bare står og hænger, skønt med heste med "glimt" i livet  At mine geder stikker af gang på gang, nej det snakker vi ikke om, det tæller ikke med, og slet ikke dengang han løb over og åd en spandfuld nyplukkede kirsebær der var uden opsyn hos naboen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå ja ... |
anjasm |
10-02-2008 18:07 |
|
Her har vi altså også en 'forvalter', det er welsh mountain ponyen, der går ind og ud som det passer ham ... Kan jeg ikke finde ham, går han på græsplænen, stille og roligt, de andre heste opdager ikke at han er væk ... han trisser rundt, uden at ødelægge noget, uden at gå i fodertønderne, han tjekker bare lige at alt er ok , det er da sødt. Og græsset i haven er gødet og trimmet, kan man forlange mere?
Når trækket blir' sejt - Trækker de seje ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En herlig |
|
|
historie. Hun må da omdøbes til Lækkermulen. 
Ann & Gislev´s Gucci SUPER VELHOLDT PRESTIGE DRESSUR SADEL, SÆLGES 17" BOM 3 (MEDIUM). Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hest på bytur |
|
|
Min gamle hoppe stod i sine velmagtsdage på en lille lokal rideskole. Hun var ekspert i at bryde ud, og det på trods af, at hun var låst forsvarligt inde og boksen lukket med reb og adskillige knuder. Men ud skulle hun. Hun gik så lidt rundt i den lille landsby og endte som regel i haven til forsamlingshuset 250 m væk - det var åbenbart der græsset var bedst - og når hun så havde spist det hun havde lyst til, så gik hun bare tilbage i sin boks.... Lidt spøjst at se en toptunet DV hoppe på 172 cm. i stg. tjekke ud om alt var som det skulle være og så stille og roligt trisse tilbage. De første gange syntes folk det var lidt farligt, men begyndte efterhånden at synes det var meget hyggeligt. Og de var søde at ringe til mig, når hun ikke lige gik sin vante rute. Og nej, hun var ikke til at holde inde uanset hvad eller hvordan vi gjorde - eller dva. indtil min far opfandt den ultimative bokslås, som ikke på nogen måder kunne lirkes op. Det skal siges, at den samme hoppe som plag hjemme hos mine forældre morede sig med om natten at låse boksdøren op og lukke alle de andre ud. På de rigtig gode dage havde hun også lukket vandhanerne op, så der var 10 cm. vand i stalden om morgenen, når vi kom ud og skulle fodre. Og hesten stod ligeså uskyldigt i boksen og lod som om, den slet ikke vidste, hvad der var galt  Sådan en hest, får jeg aldrig nogensinde igen, men heldigvis har hendes 2 sønner ikke arvet udbrydertendenserne.
Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hæ hæ hæ... |
|
|
Super skønne muler m. personlighed som i holder jer...;o) Et par af mine har rent faktisk også været smuttet ud idag (for første gang i mange år) - jeg har en del rokation i div. stalde i disse dage og det passer desv. ikke lige alle hypperne lige godt..;o) Nå men jeg kommer med en hoppe til den omtalte stald, hvor at min hingst og staldejerenes ene hoppe står ude på vejen og tumler...ikke et gram foder er blevet rørt, nææe nej her er det "damer" som det drejer sig om...dejlig bredmåsede damer (nord-svenske trækheste på ca. 8-900 kg...stor mås nemlig...hæhæ!) Nå men fik da ret hurtigt styr på hypperne og fik dem trukket på stald, og så kom den nye hoppe i boks op ad hingsten der stadigvæk var ret hyper....= hun kom i stor brunst på få min. meen hun kender ham også og har gået på fold med ham, og er blevet bedækket af ham i mange år...meen sikke da en leeben, især da der kort efter kom købere langvejsfra til en et års...;o) Nå ja men sådan er hestlivet nu engang..;o) Mvh.
OX Fuldblodsaraberheste m. UNIK int. Multi Champion afstamning sælges/udlånes! TOP kvalitet alle ca. 160 cm. Fra KUN 7.5oo kr. Se fotos på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skønt... |
|
|
Skønt med en lille kreativ hoppe. Sikken en sød historie, tak for det 
Hilsen fra Lise
Kongelundens Rideklub - www.kongelunden.com - glad for at være barselsvikar på det røde springdyr Diabloo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alternativt foder.. |
diablogirl *almera* |
11-02-2008 12:01 |
|
ja, vi havde i stalden en hoppe ved navn sanders marilla da jeg var barn, hun var også en værre houdini.  hun gik decideret efter hundefoderet og det var ligemeget hvad du gjorde, så brød hun ud den laban..  men hun var nu en sød hypper.. kristina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ud af staldens |
|
|
Tjah ud af staldens 7 heste er jeg så heldig at have hele 2 stk. der meget gerne vil undersøge stalden meget nøje når lyset er slukket. Kong Bob, undersøger hele stalden nusser og snakker med de andre muler, opdrager lidt hist og her hvor det er nødvendigt. Vender alt som ikke er boltet fast på hovedet. Han har og skal have ekstrasikring på hans boks, underligt nok har han aldrig pølset på staldgangene i hans runder, tror simpelthen at han fint har bakket ind i hans boks, også jobbet videre med staldundersøgelsen. Ingrid der imod den lille rod hun går efter alt spiseligt, går meget op i at sortere affald. Sjovt nok kan Kong Bob hurtigt finde sin boks når jeg begynder at lave morgenmaden klar til dem Også står det madøre klar til at få serveret på sengen som de andre. Da jeg havde Fjordhesten Basse og de stod ovre i den gamle hestestald, var det helt sikkert at man vidste at det var tid til morgenfodringen. Basse tændte lyset i stalden Så kunne man godt daffe derud og give dem mad.
De bedste hilsener Tina Slave af: Radissen, HN og alle vores dyr se os på www.kloevested.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun brød ikke |
Illum |
11-02-2008 12:36 |
|
Ud. Staldmesterne hvade ikke slået slåen for. Det opdagede hun så næste morgen. Ja staldmester HAR fået en skriftlig advarsel...;-)
Illum Min dyrlæge kan lave huller i heste tænder !! Sejt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| diablogirl *almera* |
|
|
Guuuud hvor skægt! Var det en knapper? For min gamle part har en helsøster der hed Sanders Marilla. Og hun kan også bryde ud fra hvadsomhelst når det passer hende  Mvh Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hrmf... |
|
|
Forbandede velopdragne ponyer I har  Tulle har lavet det nummer to gange -begge gange kostede det besøg af dyrlæge med sprøjter, slange gennem næsen og jeg skal komme efter jer... Hun går direkte i kornet  Men jeg kan jo også bare lære at lukke damens boksdør 
Tine & Tulle Det klinger!  Som vi tænker i vores hjerter, således er vi...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle opbevare |
Illum |
11-02-2008 17:10 |
|
Kornet i en "ikke mulig at åbne for heste" tønde/kasse. Da jeg ikke har foderrum er ALT, korn majs og heste bolcher lukker nede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yay.... |
|
|
Yes, det gør vi så også nu Første gang var hun somend bare en tur rundt stalden og tømme 4 store hestes krybber inden de selv nåede det - lidt voldsomt for en bette ski' som hende 
Tine & Tulle Det klinger!  Som vi tænker i vores hjerter, således er vi...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum...! |
ElseG |
12-02-2008 00:13 |
|
Med TOSSEhilsner fra Else.
Man lugter ikke af hest, man dufter.. 
HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !! SE HER:
www.internationalhestetransport.dk/ Rytter til Rino søges: Forhør på 27848079
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum.. |
|
|
Hun er da bare kvalitetsbevidst den kære Tøsedulle  Hun blev garanteret IKKE spurgt, da du lagde hendes foderplan..., se, det er hvad man får ud af ikke at tage implicerede parter med på råd..
Mvh Line Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| signe.. |
diablogirl *almera* |
12-02-2008 07:01 |
|
ja, det var en brun knapper, tror hun var 3 eller 4 da hun stod der.. jeg har fornylig skrevet med avleren og fået at vide at marilla er død da hun var 5, hun blev aflivet pga en hjertefejl. kristina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næ ikke før smed |
Illum |
12-02-2008 07:58 |
|
Kommer igen, så kan hun få en enkel  Men staldmesterne husker, for evigt, at lukke boksdøren efter forskrifterne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
hun vidste da bare godt at det snart var spisetid, og så ville det da være dumt at spise det mad man alligevel skulle have om lidt... der hvor jeg stod før havde vi en hest der selv havde fundet ud at at åbne boksen, og lukke sig selv ud af den og døren og ud på fold... han glemte bare at tage sin bedste ven med (mango)... der hvor også en anden gang hvor mango havde en vane med at stå og slikke på slåen på boksen, hvor han fik åbnet både hans og surprises boks, staldejer kommer ind for at sige godmorgen og kan se at begge bokse står piv åbne, men intet foder er spist´, helelr ikke hø og halm og den slags... de var simpelthen bare blevet i boksen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvilke veloppdragne |
lilleulv |
12-02-2008 10:22 |
|
heste i har! Min udbryderdronning bruger ikke at gi seg før hun har endevendt hele stalden, skidt i høet, smadret dyrt udstyr for flere hundre kroner og tatt en bid av hvert æble eller gulerod hun kunde finde. Sortering av søpler har derefter foregått delvis inde i boksen, mens hendes mor har stillet seg til skue ude i luftegården for å understrege at hun, minsannn, aldri kunde finne på noget lignende. Og det har hun da skam bare gjort en gang. Og det var et meget prydeligt udbrudd, hvor hun kun hadde konsentreret seg om to kasser ferske blomkål som skulle fodres dagen efter: det kunde de ikke, for hun hadde prydlig tatt en bid av toppen på hver.... Nåja, de er nå søde. Ikke så rart at mine fodervarer står innelåst i salkammeret!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|