|
|
| Aldrig har jeg været |
| Forfatter:  |
Midnight-s |
| Dato:  |
09-02-2008 08:31 |
|
Så rasende som jeg var i går aftes, er heldigvis kølet noget ned nu, men stadig virkelig gal på denne heste ejer. Hvad i alverden bilder ejeren sig ind, at sende sin hest til mig og ikke være 100% ærlig omkring forløbet med hesten, frem til den ankommer hos mig?? Hvordan kan man lyve folk op i deres åbne ansigt, og dermed sætte deres liv og lemmer på spil, med god samvittighed?? Ja jeg fatter det ikke, og da slet ikke når det er et voksent menneske, og en stutteri ejer, som jo lever af sine heste. Ydremere ryster det mig, når jeg tænker på at hesten var sat til Leje/udlån, og det kunne være en ung pige, med knap så meget erfaring, som hesten kunne være endt hos. Jeg valgt at hjælpe ejeren, fordi jeg bare er sådan, og det skulle ikke koste hende noget, andet end udgifter til opstaldning og dyrlæge til tandraspning, (hesten stod med 4 mm lange tandspiser og kroge), jeg skulle ikke betales for min hjælp. Jeg har brugt timer på at arbejde med hesten, timer og kroner i telefonen, for at holde ejer opdateret, og i samtaler med ejer, for at finde ud af hvor problemerne kunne stamme fra: det er nok fra da han var i træning et andet sted!!!!! Hun stak mig en løgn, den ene gang efter den anden. Takken??...... at blive hængt ud.......... Men heldigvis ved jeg bedre og det gør dem, som hender mig også. Hvad vil jeg med indlægget?? Have luft og egentlig høre, om jeg er den eneste som ville blive stik tosset. Ønsker jeg at hænge hende nu?? Nej det er ikke baggrunden for indlægget, men vil gerne høre jeres mening, hvordan ville i have reageret???
Karoline Som hverken er hellig eller frelst, men bare en god rytter. (som kan se sig selv i øjne hver dag, uden at få en grim smag i munden) Healing/Massage og clairvoyance til heste tilbydes, skriv PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fatter intet |
inger christensen |
09-02-2008 08:33 |
|
af dit indlæg. det er lidt for rodet for mig at forsåt hvad du mener med dit indlæg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inger C |
Midnight-s |
09-02-2008 08:36 |
|
Hvad er det du ikke forstår?? skal gerne uddybe det......
Karoline Som hverken er hellig eller frelst, men bare en god rytter. (som kan se sig selv i øjne hver dag, uden at få en grim smag i munden) Healing/Massage og clairvoyance til heste tilbydes, skriv PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja tak.. |
inger christensen |
09-02-2008 08:42 |
|
enten er det mit hoved, der grundet influensa ikke fungerer, eller så mangler der en del info omkring hvad det drejer sig om. Har du en hest i træning, har ejeren bagtalt dig, har ejerne snydt dig økonomisk eller har ejeren hængt dig ud i et åbent forum ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inger C |
Midnight-s |
09-02-2008 08:49 |
|
det er simpelt at svare på: Havde en hest i træning, ja. Ejeren har løget overfor mig ang hesten, og hvad der er sket med den, inden den kom op til mig, og da ejeren blev spurgt direkte, ja så løg hun overfor mig. Hængt mig ud tja det er som man tager det, men positiv om tale er det ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har ikke influenza, og forstår heller ikke ret meget af dit indlæg. Måske du bare skulle fortælle historien som den er, sådan fra A til Z og så slutte med hvor det er du føler dig uretfærdigt behandlet. Selvfølgelig uden at nævne navne. God bedring Inger.
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu kan jeg jo læse.. |
inger christensen |
09-02-2008 09:03 |
|
nederst i din signatur, at du tilbyder en hel del ting, feks clairvoyance til heste, eller er det måske stadigvæk min influensa der driller mig lidt.  Hvis man kan dette , må du da selv ha kunne opdage at hesten talte sandt og ejeren forkert, da du fik hesten ind i behandling/træning. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indlæg |
|
|
LOL!!!! 
"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden." -Henry Mencken-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt korrekt |
Midnight-s |
09-02-2008 09:16 |
|
Inger det burde jeg kunne, og det kan jeg. Men gjorde det ikke, det gjorde min veninde tilgengæld, og hun fraråede mig at forsøge at ride hesten, ligeledes fortalte hun at ejer, tilbageholdte informationer om hesten og hvad der var sket med den. Nu er det sådan med clarivoyance, at når det er noget som står tæt på en, så får man ikke de informationer, som man ellers ville, da man er føleslesmæssigt involveret (staves). Ponymor: nu er det svært at fortælle hele historien, uden at komme til at hænge pågældende ud, og det vil jeg ikke, det er ikke det som er meningen. Det korte og det lange er, at hun sender hesten op til mig, fordi jeg skal gøre tilridningen færdig. Hesten er dødsens angst og springer i luften ved den mindste berøring eller forsøg på at komme på den, og vi er ikke Uerfarene eller usikre mennesker i og omkring heste/ungheste. Jeg kontakter ejer og fortæller om problemet, og forsøger sammen med hende at finde ud af hvorfor han reagere med så tydelig angst, for rytter og rytteres bevægelser. Havde vi ikke set billeder af hesten med rytter på, ville vi ikke ahve troet på det. Ejer siger at der ikke er sket noget med hesten under tilridning, men kun at den har haft en dårlig oplevelse et andet sted i forbindelse med show træning. Igår kommer sandheden så frem, her på HN, Hun er styrtet på samme hest under tilridning, det har hun bare "glemt" at fortælle, selv om hun blev spurgt direkte. Ergo lyver hun, og det tænder mig af. kan bedre forstå hvor man ikke vil svare på sms og opkald nu, man må have en rigtig dårlig smag i munden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dit indlæg |
|
|
Den svada du kommer med må være møntet direkte på vedkomne, desværre gør den det lidt svær forståelig for os andre. Måske du kunne uddybe?
"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden." -Henry Mencken-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Inger................. |
Jasper |
09-02-2008 09:18 |
|
Din influ. har da ikke ødelagt din humor 
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Vi har fået ny beboer, han hedder Coby Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kedsomheden |
Midnight-s |
09-02-2008 09:23 |
|
Har mange ansigter...... Når man ikke fatter meningen, som eller er ganske simpel, så nedgør man andre....... Ja ja ..... små fornøjelser...... Altid noget at man kan more sig festligt på andres bekostning. Glæder mig at jeg kan tilføje jeres dag med et lille smil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg undre mig.. |
inger christensen |
09-02-2008 09:24 |
|
for den med at man ikke får info, når det er noget tæt på en selv, ja den har jeg aldrig hørt om før, når det gælder clairvoyance. Hvis din veninde, vidste der var noget galt og du overhørte hendes advarsler, ja så under det mig, at du gik igang med hesten. Hvis du selv er så meget inde i det, må du også vide at man skal stole på dem der kan se ind bag hestens indre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et lille ps. |
inger christensen |
09-02-2008 09:28 |
|
jeg nedgør dig ikke, jeg mener det jeg skriver i ramme alvor. folk der udgiver sig for at kunne noget specielt og som vitterlgit kan det, ja dem har jeg respekt for. resten tjaa. det er i mine øjne respektløst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jamen inger.... |
Midnight-s |
09-02-2008 09:34 |
|
Det er helt korrekt at når man er følesesmæssigt involveret, så får man ikke de samme informationer, som man ellers ville, fordi man ikke er åben overfor dem på samme måde, som man er når man ikke er involveret. Og det kan du jo så tror på eller lade være. Men det var ikke det, tråden handlede om vel??? Og om hvorvidt du syntes, jeg dermed er respektløs, tja det er jo din holdning og den kan og skal jeg ikke ændre på, ej heller forsøge på at overbevise dig om mine evner. Men jeg ville sætte pris på, at man holder sig til emnet i tråden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man har ret |
|
|
Man har ret til at vide 100%, hvad det er man sætter sig op på. Det er for farligt andet. Jeg antager ud fra dit indlæg, at ejer har givet udtryk for, at denne hest var godheden selv (som du skriver, var den sat til salg, og du gruede for tanken, hvis en uerfaren ung pige el. lign. havde sat sig op). Jeg kan godt forstå din harme
Positive riding, Henrik Johansen Smykker i godt håndværk, Louise Degn AT Horsecare, Annette Kolstrup
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| AnneMarie |
Midnight-s |
09-02-2008 09:38 |
|
Tak for svaret.  Lige netop.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxxxx |
|
|
Jeg fatter ikke hvorfor voksne mennesker ikke holder uoverensstemmelser privat. Der er ingen grund til personfnidder her på HN og hvem har noget ud af at skulle høre om hvem der har sagt hvad og gjort hvad og hvem og hvorfor osv. ovs.... Det gavner ingen og er bare med til at sprede dårlig stemning - så mand jer op og få afklaret jeres uoverensstemmelser i det virkelige liv. Mvh Rikke (der er træt af al den mudderkastning der er her på HN)
Til salg: 3 års hoppe - kanudos xx - Induc (deltaget ved eliteskue) 1 års hoppeplag - Heartbreaker - Induc Hoppestammen har avlet nr. 7 ved senior DM i dressur 2007 Se dem på http://www.stutteri-bruun.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hold da dine uoverensstemmelser i egen hønsegård. Du giver dig jo selv til kende i den anden tråd. Havde du klaret det du gerne ville, med ejeren privat, havde ingen anet hvem du var. Der er kun en der står i et dumt lys i denne sag nu og det er dig, pga den måde du håndterer denne sag på.
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg undres endnu engang |
inger christensen |
09-02-2008 13:39 |
|
en tråd bliver started op af en ejer der med glæde fortæller at hun endelig er kommet på hesten. det viser sig så, at den omtalte hest har haft en del begynder vanskligheder, både hos ejeren og den person der skal forsøge at hjælpe. Lidt ærgelgit er det jo, at det viser sig at ejeren har fortiet oplysninger, der kunne ha hjulpet med at forstå hestens reaktioner i forbindelse med ridning. Det kommer så frem i indlægget og fint nok at man så får det belyst der. Men så knækker tråden knagmer , for hvorfor skal der gudhjælpe mig laves et nyt indlæg, hvor den person der føler sig forurettet, lægger tydeligt op til at skulle ha skulder klap fra os andre, for ihh og åhh hvopr er det dog forfærdeligt og ihh og åhh hvor føler man sig dog jogget på og svinet til. Hvorfor dog ikke holde det i den tråd der er started op. Få snakket om det der eller over beskedcenter det så jo fint ud i indlægget og du holder jo en fin tone i dine svar og bærer præg af at være skrevet af en prof. med begge ben på jorden og en stor portion overbærenhed over for ejeren, der rent ud sagt har dummet sig. Men at lave dette her indlæg, jamen det sætter knagmer da en lavine igang og får os andre til at trække på smilebåndet og tænke lidt over om vedkommende nu også er så prof. i sin være måde, at det er en god reklame for dennes firma. Det du har været ude for, oplever andre heste folk, som tilbyder de helt samme ydelser som dig, jo netop ofte i deres dagligdag. Kunder der måske ikke er helt ok i deres beskrivelse af vidunderdyret, jamen dem tager man en snak med personligt, eller får løst problemerne på den måde som du selv lagde op til i det andte indlæg. Men begynder ikke at grave sit eget huld i jorden, ved at ribbe op i det hele igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
Laura ♥Mango♥ |
09-02-2008 14:02 |
|
Normalt esker de fleste HN´ere da en god gang personfnidder - og sandheden er den mindst interessante af det hele  Jeg kender en der jævnligt havde hesten i ridning - og her var der rystende sjældent man fik hele sandheden at vide. En mand afleverede en kæmpe oldenborg med beskeden om at den bare lige skulle i form igen. Da den havde været redet i en måned, og han selv skulle op kom det pludselig frem at havde stejlet bagover fire gange sidste den blev redet Sådan noget havde man da gerne vist fra begyndelsen - eller i det mindste da der blev ringet og sagt at den var mere vanskeli end ventet.... ....Men det typiske billede efter 6 måneder som "hestepasser" i en stald med heste i ridning og tilridning er kort og godt at 80% af hesteejerne er fulde af løgn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg beder ikke |
Midnight-s |
09-02-2008 14:54 |
|
Om skulder klap eller ros, men om andres mening om sagen, og hvordan de ville have reageret i givne situation, THATS IT INGER C. Iøvrigt burde du ikke udtale dig om hvad jeg vil og hvorfor, for dette har du så absolut ingen kendskab til, overhovedet!!! Mudderkastning?? HVOR??? Jeg giver, som så mange andre herinde, udtryk for mig skuffelse og vrede, og det er min ret, i ved ytrings frihed, eller er det et ukendt fænomen??? Der er jo ingen som tvinger jeg til at læse, indvidere at kommentere tråden, Så hvem er det som kaster med mudder???? Ligeledes har jeg givet udtryk for min glæde herinde. At det kommer fra Inger C og Jasper undre mig ikke, for i har før givet udtryk for jeres uoverenstemmelser, med mine indlæg, og fred være med jer, det røre mig ikke. Men at man som voksne mennesker ikke kan forholde sig til et indlæg, som er lige ud af landevejen, tja det er uforstpeligt for mig. ydre mere bliver i bedt om at holde jer til emnet, men vælger bevidst at kommentere på andre ting ..... fair nok mine skuldre er brede nok, til at klare jeres sure opstød. AnneMarie og Laura: tak for jeres svar, rart at vide at jeg ikke er alene om at blive mere eller mindre muggen. Dejlig der er nogen, som formår at svare reelt på tråden, og det den drejer sig om.  Jeg kunne selv have lagt linket til den anden tråd, men valgte ikke at gøre det, da jeg ikke så grund hertil. de har forbindelse til hinanden, ja, men skulle ikke blandes sammen. Der var flere som bad om en uddybning, og det fik i så, men ikke af mig. Skinne solen også hos jer?? det gør den her!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da fast |
|
|
Selvfølgelig er det for dårligt, at ejeren lyver - det kan jeg kun give dig helt ret i - når det er sagt, så er jeg nød til at give de andre medhold i, at det du starter med i denne tråd, ganske enkelt er usammenhængende og ikke giver skyggen af mening.  Der er nok heller ikke så mange af os der har læst denne tråd, der vil komme til dig, hvis vi skulle have healet en hest, da vi jo nok ikke har den største tiltro til dine clairvoyante evner nu 
Hvorfor skal sunde og raske hunde aflives? På luxushunden giver vi hunden mulighed for at finde et nyt og kærligt hjem: http://www.luxushund.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er utrolig |
HeidiZ |
09-02-2008 15:20 |
|
umodent og temmelig usmart, ikke at fortælle sandheden. Et styrt er jo et uheld, men jeg forstår ikke hvorfor folk ikke siger det. De heste jeg har redet, har ejerne heldigvis altid været ærlig, og det er noget jeg sætter stor pris på. Jeg har mit livt for kært til, at ville ride mere eller mindre livsfarlige krikker! (Ikke sagt at overstående hest er det, men bare generelt!!).
-HeidiZ  2 billetter til lørdagens GALLASHOW i Herning købes!! kontakt mig over PB The trust between horse and rider creates a unique partnership
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
Midnight-s |
09-02-2008 15:21 |
|
Jamen tak Lise. Og nej burde nok have holdt ved mit respons i den anden tråd. Dog er jeg bare et ærligt menneske som ikke kan begribe hvordan man kan lyve om sin hest, da det jo ikke tjener til den bedste, ej heller gør arbejdet lettere med den,og det giver jo, i de fleste tilfælde, flere udgifter for ejeren, som jo vil have sin hest hjem hurtigst muligt.  Det kommer bag på mig, fordi jeg er så naiv, at jeg tror på det bedste i andre mennesker. For fordi en er en idiot, behøver alle jo ikke at være det.  Om jeg har troværdighed i andres øjne, er ligegyldigt, jeg er tro mod mig selv, og det er det vigtigste. Dem som har brug for hjælp, ringer og jeg skal forsøge at hjælpe dem, efter bedste evne. har allerede hjulpet de første, og tror ikke de er utilfredse. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HeidiZ |
Midnight-s |
09-02-2008 15:23 |
|
Tak for dit svar. Nej uheld sker, og vil altid ske. Men ikke at fortælle det.... tjaaaaa... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ærlig talt.. |
inger christensen |
09-02-2008 17:21 |
|
nu ved jeg ikke rigtigt hvem du er. Jeg kan ikke huske dig fra andre indlæg og jeg vil være ærlig og indrømme at du ikke siger mig ret meget i min hukommelse, når det gælder hvilke holdninger du har og på hvilken måde du ytre dig i dine eller andres indlæg. Men nu er jeg jo også over 40 og de små grå hjerne celler er ikke hvad de har været. Du er ikke en person som jeg kan nikke genkendende til og tænker ahaaa, nå det er hende der´ med de eller den mening. Du er for mig en rimeligt ukendt indlægskriver, så det har åbentbart ikke være noget at huske dig for, hverken godt eller dåårligt. Så hvordan du skulle føle at jeg åbenbart efter din opfattelse svarer uden anden interesse i at være negativ kun udelukkende fordi det er dit indlæg, tjaa det undre mig en hel del. Jeg sætter ofte sprøgsmåls tegn ved det folk skriver i deres indlæg, for når man kun har indlægskriverens ord at læse sig igennem, ja så er det ofte svært at forstå hvad der menes. Mange ting bliver misforstået og for at få den helt rette betydning, jamen så er man da nød til at spørge hvad der menes med indlægget. Som jeg før har skrevet i dette indlæg, jamen så er det da forkert af ejerne at fortie det over for dig. Ingen kan være i tvivl om, at ejeren burde ha været ærlig over for dig. Men samtidigt undre jeg mig over den måde du reagere på, du får netop min helt ærlige mening, men det er åbenbart ikke god nok for dig, at jeg ikke giver dig 100% ret i alt hvad du skriver i dit indlæg. så er det jo meget nemmere at skrive " det er også hende inger christensen hun skal altid svare negativt i mine indlæg". ps. du er ikke ene om at ha brede skuldre, men nu ved jeg ikke om du også har en lige så stor rumpe som mig, for der ligger nemlig at det som der ikke er plads til på mine skuldre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ************** |
|
|
Jeg kan godt forstå du er sur, og jeg synes egentlig du gjorde ret meget for at understrege, at det IKKE var nogen der skulle hænges ud, at du bare ville af med din harme (og som du nævner, egentlig bare som så mange andre herinde). At der så er en anden, der linker til den tråd hun tror det handler om, er jo ikke din skyld. Det er jo stadig ikke dig der har hængt nogen ud, og så vidt jeg har forstået, var det heller ikke det du ønskede at gøre.
Mvh. Freja ----- And now you're positive something's happened But you don't know what it is Do you, mister Jones?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chibi.... |
Midnight-s |
09-02-2008 17:29 |
|
Nej jeg havde ingen intetioner om at hænge nogen ud, og har det stadig heller ikke. Ja jeg ville bare af med min harme, og skuffelse over det hele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| abcdefgh |
Pernille ♥Egost♥ |
09-02-2008 17:35 |
|
midnight-s jeg forstå dig sørme godt ,,  at man ka lyve om sin hests velbefinde er sku noget underligt noget
hvor kærlighed brænder gør det altid ondt....... egos ,,, molly i er større i mit hjerte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op... |
Tine Lykke |
09-02-2008 17:36 |
|
... altså at jeg linker, er på ingen måde for at være strid, Karoline har jo selv skrevet i den tråd og det var en forklaring til de som undrede sig. Alt person fnidder-fnadderet vil jeg ikke blandes ind i, men jeg var blevet dybt skuffet hvis nogen havde sendt en hest til mig med "en fortid" og ikke fortalt mig om det. Jeg synes det er respektløst overfor min sikkerhed. Hvad der er sket i den konkrete sag, i mellem de 2 aner jeg ikke og kan derfor ikke vælge side. Hvad Karolines clairvoyance har med det hele at gøre, det fatter jeg ikke! Så vidt jeg har forstået det, så kræver det at man stiller ind på menneske/dyr og at man lukker personlige følelser ude- hvilket kan være problematisk med dem tæt på. Jeg synes ikke denne situation hverken be- eller afkræfter Karolines clairvoyante evner, jeg kan simpelthen slet ikke se sammenhængen. Karoline, det er en ærgelig sag. Heldigvis går det jo åbenbart nu godt med hesten, og vigtigst af alt- du kom ikke til skade.¨¨
Tine Hestens Urtehave Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ********* |
|
|
Tine Lykke Det var overhovedet ikke for at sige, at du linkede for at gøre det hele værre! Intet med det at gøre =] Min pointe var bare til det, at folk snakker så meget om at hænge vedkommende ud, og bla bla bla, og jeg ville bare understrege, at det ikke var Karolines mening, så vidt jeg har forstået. Så det var slet ikke et angreb på dig.
Mvh. Freja ----- And now you're positive something's happened But you don't know what it is Do you, mister Jones?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine Lykke |
Midnight-s |
09-02-2008 18:18 |
|
Ja du søde, det er nemlig det vigtigste, at hesten har det godt og at jeg ikke kom til skade. Kan heller ikke se hvorfor mine evner skal blandes ind i det, men fred være med det. Går det iøvrigt godt med ibber drengen?? Nu skal i ikke skændes indbyrdes, alt rigeligt der skændes på mig  Men tak for jeres forståelse. Det er rart at vide at min reaktion ikke er helt hen i været, for jeg var virkelig rasende, lignede vist en furie da jeg læste indlægget. Men nu vil jeg slukke pc og gøre mig færdig, skal på tøse hygge tur i aften, og glæder mig. vender tilbage engang i aften eller i morgen  Kan i alle have en super hyggelig aften.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|