Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Faldt næsten af idag...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 23:39

Ja, det lyder jo slet ikke så voldsomt som det føltes!

Jeg var igang med balance træning, hvor min ridelære styrede hyppen i longen, og jeg ikke havde ved tøjlerne.

Vi var igang med galop, og det hele gik forrygende, lige indtil en traktor startede ude foran, som resulterede i at hesten lavede et ganske stort hop til siden, og fortsatte så ellers "lidt vildt" rundt i galop!

Selve hoppet resulterede i at endte ude på siden af hesten. Mit højre ben var i stigebøjlen, men venstre ben var et sted imellem hestens ryg og mit højre ben. Jeg nåede lidt krampagtigt at gribe fat i nogle få manhår, og nåede at tænke "nu ryger jeg &%#&%¤ af!!!"

Men da mine øjne lige så hvor langt der var ned (hesten er lidt over 180!!) tror jeg min krop blev enig med sig selv om at det nok ville gøre for ondt!

Så på en eller andet måde fik jeg hevet mig selv tilbage, men desværre med det resultat at min venstre ankel tog hele læsset, da den ramte "perfekt" ind i stigebøjlen!

Så nu sidder jeg en smule veltilfreds med mig selv over min præstation, men med en temmelig øm ankel der vist har bedst af lidt hvile...

Men morer mig stadig lidt over hvordan verden virkelig går i slow-motion når sådan noget sker - jeg har vel hængt på siden af hesten i 3-4 sek., men skal da lige love for at det føltes som aaalt for lang tid!

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 10:20

... valgte så rent faktisk at falde af i dag, eller hvad man nu siger...

Knut havde bare været så dygtigt i går formiddags, da jeg var ude og ride og så tænkte jeg "lad os da skridte af uden for". Så ud igennem proen i barrieren, men da jeg så nåde til den store port ud af ridehuset, ramte mit højre knæ porten, Knut blev bange og satte i højere tempo, hvorved jeg havnede ude bag sadlen, og gled af og lande lige på r*ven!

AV AV siger jeg bare, jeg tror jeg har forstrukket et eller andet, jeg er nemlig helt stiv i den side at hoften, men kan sagtens gå (halter lidt) og så tror jeg har trykket det nederste ribben i højre side ved faldet

Har dog ingen blå mærker fået, men er nu lidt hævet!

Men hva' vi overlever

Mvh. Lotte - som nok ikke lige skal ud og ride i dag!

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

Sirius

* * * A star in the making * * *

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

Det er altid sjovt
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 11:57

når man er blevet hængende og var sikker på man var faldet af :-)

Kan huske engang hvor jeg red min hest ude på en pænt stor springbane. Så rider jeg rundt, og tror nok jeg vil have den til at changere (kan ikke huske det). men fanden tager simpelthen ved hesten, og den laver et ordentligt bukkespring, og jeg sidder langt ude på venstre side af hesten. Da vi så når slutningen af banen, så vælger den selvfølgelig at dreje til højre - kun så jeg kan komme endnu længere ud til venstre. Heldigvis stoppede den også der, ellers så var jeg nok røget. Men det lykkedes mig på mærkværdig vis at komme op igen... spørg mig ikke hvordan...

Så var der dengang, hvor jeg var ude og ride en pony som en veninde passede (Det var maaaaaange år siden). Hun havde redet den først osv. Så skulle jeg op og ride den. Men hun havde åbenbart ikke spændt gjorden ordentligt. Mens jeg galoppere rundt, begynder sadlen pludselig at glide - og glide - og glide... til sidst ku jeg godt opgive at holde fast mere

Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One

Dejlig 10-års vallak på 164 cm til salg, springer LA, nem at have med at gøre, se www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/175030/1/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 13:11

Jeg lavede også en genial næsten-afsidning i sommers. Kom galoperende på en lang mark i et tempo over middel i let sæde. Længere fremme ligger en slange til en vankanon, hvilket jeg er ganske velvidende om. Jeg var så også ganske sikker på, at hesten blot ville galopere hen over slangen, allerhøjest lige lave et lille hop hen over den. Men hvor tog jeg grueligt fejl, for hesten trak sgu håndbremsen og drejede så 90 grader. Resultatet var, at jeg faktisk stod i luften på venstre side af hesten, kun holdt oppe af venstre stigbøjle, som jeg stadig havde på. Hesten stod heldigvis bomstille, mens jeg svingede mig tilbage i sadlen. Men jeg undgik at røre jorden, hvilket var ret heldigt, idet jeg næppe var kommet op med de korte bøjler igen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider