Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Research- hvor skal jeg lede?
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 21:17

Kan man overhovedet finde noget?

Jeg leder efter en lille notits i en daværende lokalavis, der må også være noget 1-2 år efter, men jeg er kun sikker på den førdste dato.

Der har måske stået noget i ndre aviser. Kan man så ringe til dem/maile og få kopi? Altså som "almindelig borger"?

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg

"Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
0
0
Svar på denne tråd

Biblioteket
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 21:47

plejer at have aviser gemt på mikrofilm.

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 00:41

lige i dag fået en artikkel om min farfar fra han vandt sølv i OL i 1920 af våres avis. Samt en faksimille fra 1964 og fra 2000.

Jeg kontaktet avisen og de var mer end behjelpelige.

Du kan ikke få værre enn et nej fra lokalavisen om du spør dem, så du har ikke så meget at tabe. De siste 10 år har de fleste aviser på data nu og finder det ganske nemt om de trenger noget.

0
0
Svar på denne tråd

Takker- så vil jeg
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 01:32

Prøve!

Jeg oplevede en ganske slem trafikulykke et år eller to efter jeg selv kom til skade. Jeg vil gerne, hvad der skete. Om min hukommelse stemmer, med det, der skete. For jeg kan ikke huske ret meget- det er totalt sort. Min mor sagde, jeg var grøn i ansigtet, da jeg kom hjem. Jeg husker ikke noget af resten af den dag!

Men jeg husker meget godt, den lille pige, der steg af bussen- og løb liger ud i en lastbil. Hendes mor stod på den anden side og ventede.

Lastbilen lå i grøften- han havde gjort, hvad han kunne. Men pigen lå på vejen. Så stoppede buschaufføren bussen og gik. I bussen var nogen af pigens klassekammerater- og de var ved at panikke. Jeg kan huske, jeg sagde noget med "De er så dygtige på sygehuset- tag det roligt"- og så er det sort.

Jeg er nok gået i chock.

Nå men pigen var død ved ankomsten.- Og moren blev aldrig sig selv.

Mvh

xtiny

"

-Dan Greenberg

0
0
Svar på denne tråd

Første trin...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 08:05
...er lokalavisen, derefter lokalhistorisk arkiv - så biblioteket, evt. et større universitetsbibliotek (Roskilde Universitetsbibliotek har MANGE aviser på microfilm).

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
Om vores tur til Colorado
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 05:36

Jeg ved godt, det virker irationelt, men dengang var der ingen former for krisehjælp. Jeg kørte da i skolebus i et par år efter.

Men det gnaver nu så mange år efter. Hvad skete der? Min egen ulykke- og hende der døde.

Mvh

xtiny

"

-Dan Greenberg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider