Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gider I kigge?
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 09:09

Jeg har forsøgt at opstille et måneds budget over mit forbrug.

Gider I kigge om det er realistisk?

Husleje 3000
Forbrug 1000 (vand, varme, indboforsikring)
Boligsikring + 500

Hest 1000 (opstaldning + smed + lidt ekstra)
Bil 1000 (forsikring + vægtafgift + ekstra)
Benzin 1500
I alt 7000

Jeg giver ca. 4000 for min bilforsikring og ca. 3000 i vægtafgift (mener jeg) så jeg sparer lidt ekstra op i fald der er noget der skal ordnes.

Jeg har en stor opsparing som er nødløsning til uforudsete regning (fx dyrlæge)

Jeg har en elevløn på 7600 kr.
+ et weekend job hvor jeg tjener mellem 1500 - 3000 (alt efter hvor meget jeg vil arbejde)

Så har altså minimum 2100 kr. hver måned til at klare mig for.
Er der nogen udgifter jeg har glemt?

Jeg får selvfølgelig kørselspenge da jeg har 38 km på arbejde, men har valgt at få dem tilbage i skat én gang om året, for at have en lille opsparing på den måde.

De 2100 skal dække: Mad, dagligvarer, telefon (som jeg maks. bruger 100- 200 kr. om måneden) og TV.

Ang. Vask har jeg lavet en aftale med mine forældre.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

det ser okay
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 09:11

ud, men hvor kan du opstalde hesten til den pris? Godt med en opsparing.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

hesten
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 09:14

Jeg ville nok skrive mindst 2500 på hesten.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Poster
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 09:15

Lige umiddelbart ser det OK ud, men har du husket ulykkesforsikring, licens, antenneafgift mv.???

Og er 1000 kr. om måneden nok til hesten??? Det kunne jeg ikke gøre det for uanset hvor billigt den står med foder, smed, dyrlæge, udstyr og evt. undervisning....

Det er i hvert fald vigtigt, at der er lidt ekstra sat af i budgettet til opsparing, så du har til evt. uforudsete udgifter og ferie.

Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 12:31

Ang. opstaldning så har jeg en speciel aftale med ejeren af stalden. Hjælper lidt ekstra til og sparer så penge. Smed har jeg hver anden måned.

Og jo kan godt gøre det for 1000 kr om måneden.

Skal jeg noget ekstra (fx herning næste måned) arbejder jeg ekstra så jeg har de ekstra penge.
Jeg bestemmer selv hvor mange timer jeg vil have i mit fritidsjob.

Har bare sagt at arbejde ikke skal være alt. Hvad er pointen i at arbejde hele tiden for at have råd til en hest som man ikke har tid til

Så vidt jeg ved er der kabel i lejligheden, ulykkesforsikring kører over mit budget, ligeledes gør mit HK medlemskab. (budget er de 1000 kr til bilen jeg sætter til side, samtidig sætter jeg nogle af mine kørselspenge ind på den konto. (ca 4000 hvert år)Det kører automatisk.

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

hmm tror 1000 kr
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 12:53

til bil bliver for lidt jeg sætter 2000 til siden om måneden til min = 24000 på et år, de 20000 er brugt nu, på vægtafgift (2800) forsikring (4500) og resten på rep og service, hesten synes jeg også lyder meget billigt sat, men det kommer jo også an på om du får undervisning starter stævner om den går med sko, hvor tit den får ordenet tænder osv. og hvis du har 38 km på arbejder er det jo 76 km om dagen så er jeg ikke sikker på 1500 rækker til benzin. men fedt hvis du kan få det til at løbe rundt for der er da ikke mange der har råd til både lejlighed hest og bil som elev;)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Belboy
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 14:23

Jeg ved heller ikke om jeg kan få det til at løbe rundt, men jeg vil i hvertfald prøve...

Benzin skulle passe... Bilen kører 15 km på literen...

Og ang reperation er min far mekaniker så det er dejligt nemt

Men som sagt ved jeg ikke om det kan løbe rundt.... Men gør forsøget. Tænker bare på at der ikke er mange over 20 der bor hjemme, selvom de er under uddannelse, og hvad gør de?

Og ja det bliver hårdt, og pengene bliver få, men selvom mors mad er den bedste så trænger jeg til at komme ud og stå på egne ben.

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 14:25

Har du husket licens?

/DarkAngel

"At give en grund til noget er at så tvivl om det.
William Hazlitt"

"Folk født med Fanden i hælene er god til at få rumpen med sig"

0
0
Svar på denne tråd

Det er godt
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 14:31

nok en rigtig dyr husleje du har dig. Det vil jeg tro, at du sagtens ville kunne gøre billigere? Det første sted jeg boede, kostede 2200 alt incl :-)

-HeidiZ :-)

2 billetter til lørdagens GALLASHOW i Herning købes!!

kontakt mig over PB

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 14:42

HeidiZ: Nu kan du jo ikke rigtig sige om huslejen er dyr når vi ikke ved hvor stor stedet er ;)

Min husleje er på 4300 kr....

/DarkAngel

"At give en grund til noget er at så tvivl om det.
William Hazlitt"

"Folk født med Fanden i hælene er god til at få rumpen med sig"

0
0
Svar på denne tråd

Dark angel HeidiZ
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 15:15

Nej Licens har jeg glemt, ved heller ikke lige hvad det koster. Det må jeg lige undersøge - takker.

Lejligheden er 68 kvm. Helt nyistandsat med nye vinduer og nyt tag. Der er stue og køkken med en halvmur imellem, soveværelse, badeværelse og entre med indbygget skabe.

Det er nok en af de dyrere, men kunne ikke få det billigere med mindre det skulle være en ungdomsbolig.

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

ungdoms...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 15:50

Du kan vel godt få en ungdomsbolig når du er elev... så var der lidt at spare der...

Der er jo ikke andet for end at se om det kan lade sig gøre. Det er ikke altid nemt som alene at få økonomien til at løbe rundt.

Hvis du har 2100 til dig selv, så vil jeg mene at det kan løbe rundt for dig, det er jo til mad og andre ting, så må man jo prioritere hvad der er vigtigst... Ikke i bio og hvad man nu ellers kunne tænke sig.

Lene :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider