|
|
| Træt af min forsikring |
|
|
Øv hvor er jeg træt af min indbo forsikring.. har haft brug for den 2 gange og den dækker bare nada  Først havde vi indbrud i vores aflåste kælderrum i vores aflåste kælder hvor kun beboere har adgang (tror også vi ved hvem) men nej dækker ikke fordi det er kælderrum.. Så fik jeg stjålet min pung med penge og smykker (snittet hul i rygsæk) men nej dækker ikke penge og smykker med mindre de er i aflåst rum  Hvad pokker skal jeg dog bruge en dyr forsikring til som aldrig dækker når man har brug for det ?? de dækker åbenbart kun ved brand eller indbrud i selve lejligheden.. og det sidste er temmeligt usandsynligt da vi bor i lejlighed på 3 sal og de ikke kan bryde ind uden naboerne høre det.. Føler bare lidt jeg går og betaler til ingenting..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvad er det dog for en forsikring du har ? Hver gang vores hund har spist nogen af vores ting dækker vores forsikring, og den anden dag kom min gamle far til at brænde hans jakke, plus telefon af fordi han ikke lige tænkte sig om og der dækkede den også . .
"Love is when someone you trust cuts a smile in your face" >>Mardy,min. Jeg elsker dig<<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhhhhhhh |
|
|
Citat: Hver gang vores hund har spiste nogen af vores ting....... Det lyder til det foregår tit.. Hvordan kan man være bekendt at ulejlige forsikringen, at man ikk har opdraget sin hund???? Jeg havde dælme ikke udbetalt penge til sådan noget.... Ikke underligt at forsikringer koster..... BOON som synes han betaler ALT for meget i forsikring:(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ej slap lige af , den har gjort det 3 gange eller sådan noget . Skrev det måske forkert !!! og er træt at folk der dømmer, selvfølgelig har jeg opdraget min hund ordenligt, men der er noget der hedder en HVALP som IKKE har lært det endnu !! Tsh !
"Love is when someone you trust cuts a smile in your face" >>Mardy,min. Jeg elsker dig<<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring. |
|
|
Vi har også prøvet at have et døj med forsikringer. Første gang var efter en bilist var kørt ind i siden på vores bil. Bilen var blevet afhentet og taksator havde skrevet under på hvad vi skulle have for bilen. Så vi gik bare og ventede på at vi fik pengene. Men pludselig ombestemte forsikringsselskabet sig og vi fik ingenting. Så vi måtte på hug og hente vores bil igen. Vi havde desværre ikke overskud på daværende tidspunkt til at køre en sag mod selskabet, hvilket jeg ærgrer mig meget over i dag, da jeg er sikker på at vi ville have stået rigtig godt. En anden gang var da vi havde indbrud. Pludselig mente selskabet (et andet end det første) at vi slet ikke havde en indboforsikring og at den først skulle træde i kræft året efter. Så vi skulle tale med det selskab som de skulle overtage forsikringen fra. De mente jo så at vi ikke havde noget hos dem mere. Det endte med at vi sendte en klage til det nye selskab over det der var gået galt med overtagelsen og at vi pludselig ikke var dækket ind som forventet. Og det fik vi medhold i. Jeg synes du skal læse din police igennem og tjekke om din forsikring dækker det du gerne vil have. Ellers kan du vel tjekke andre selskaber ud. Hvis de allerede forsikrer det du vil have, men at de ikke er enige i det kan du klage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen det |
|
|
er da ganske normalt at en forsikring dækker også hvis man er 'dum' - da jeg som 3-årig havde fået fingre i en saks og klippede et stort hul i min mors dyrt indkøbte bluse, så dækkede forsikringen da. Minus selvfølgelig selvrisiko. Signe, det er som regel sådan at jo mere den dækker jo dyrere er den også - men jeg forstår godt du er træt af det. Jeg kan anbefale de forskellige fagforenings-forsikringer, de er både bedre og billigere og også mere til at 'have-med-at-gøre' - siger min erfaring i al fald. Jeg har fx Lærerstandens Brandforsikring fordi jeg er medlem af Dansk Magisterforening (fordi jeg læser retorik) - de er rigtig gode. De skal ikke indkradse overskud til aktionærer, så et evt. overskud bruges på at gøre forsikringerne bedre - fx dækker min rejseforsikring (inkl i indbo) nu også de ting, som de gule sygesikring ikke længere dækker - uden ekstra omkostninger - fordi der var overskud sidste år. Hvad angår tasketyveriet dækker de fleste forsikringer faktisk kun hvis man 'gør anskrig' - dvs hvis man råber 'stop tyven' og altså opdager det. Hvis det sker uden man opdager det - som i dit tilfælde - så mener jeg kun det er de færreste som dækker... Men se om du ikke kan få en fagforenings-forsikring!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Goddag |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
06-02-2008 13:11 |
|
Er det forsikringen ?? "Ja Ragnarok har ved tandskift og bare som almindelig underholdning, spist lynlåsen i min ridejakke , ja og så har hun spist en dørstopper og vist nok også et lille bitte hjørne af en sofa" "Nej ved I hvad, jeg kunne sgu da bre have tænkt mig om og hængt jakken op og så ellers lukket hende og Terror ud i kasserne, når jeg ikke er hjemme " Undskyld ulejlighede, det ville da være spild af forsikring....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er IKKE .... |
|
|
... normalt at ens forsikring dækker egen dumhed eller egne børns uheld. At et barn ødelægger noget i eget hjem er noget forældrene selv må tage ansvar for, det er først hvis det er i en fremmeds hjem at ansvarsforsikringen gælder. Det KAN da være at man i nogle selslkaber kan tegne en ekstra forsikring der dækker egne børns og hundes hærgen i eget hjem - jeg har bare ikke hørt om den. (det jeg HAR hørt om er at folk enes om at de melder til hinandens selskaber, så det var naboens barn der "gjorde det"... kort og godt, forsikringssvindel!) Ens indboforsikring gælder normalt ting der befinder sig i hjemmet - altså ikke i et kælderrum eller bagagerummet i bilen eller andre steder. Men det klogeste er at læse forsikringsbetingelserne godt igennem ved tegning af forsikringen, og spørge selskabet hvis man er i tvivl. De vil GERNE hjælpe med at opklare for en hvad der egentlig er dækket, hvis man selv er i tvivl.
£isbeth & Baloo * Content makes poor men rich; Discontent makes rich men poor. (Benjamin Franklin)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring |
|
|
Jeg har faktisk en forsikring der dækker hvis jeg f.eks taber væske i min computer, eller nogen hælder øl ud over mit kamera eller jeg smadrer tv'et mens jeg er ved at støvsuge. Der er så en selvrisiko på 1000 kr på, men det er da rart at ha hvis uheldet skulle være ude... På min alm. indbo har jeg ikke nogen selvrisiko. Jeg forstår ikke helt en forsikring der ikke dækker indbrud i kælderum, og tyveri troede jeg da også de dækkede... Jeg har da undersøgt hvad der sker hvis jeg får stjåjdet mit kameraudstyr ( dyrt) på en ferie feks, og de sagde at de dækkede, så det vil jeg lige undersøge igen, tror jeg. Hvilket selskab er det? Den eneste af mine egne forsikringer jeg nogensinde har brugt er hestens dyrlægeforsikring.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
Tryg.. har en ret høj selvrisiko (1600 kr) for at holde forsikringsprisen nede og stadig have god dækning (troede jeg) har endda tegnet ekstra til dækning af dyr elektronik og dyre smykker.. for så troede jeg at jeg var dækket ind.. Ja jeg troede også de dække et aflåst kælderrum i en aflåst kælder og jeg troede også de dækkede tyveri fra en lukket taske..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvis ens forsikring vil dække noget de ikke behøver er det da deres beslutning, man misbruger sgu da ikke forsikringen , tag jer lige sammen tak !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min forsikring |
|
|
dækker også ved tyveri af mine ting uden for hjemmet, har dog ikke prøvet med penge, men vi fik sjålet et meget dyrt camera, og mobil telefon, der dækkede de alt ned til termokanden der var i tasken der blev snuppet. MIn forsikring dækker også ting i min bil, og mit rideudstyr jeg skal bare dog have haft det hjemme på adressen 1 gang om året eller sådan noget. Men da katten brækkede sig i fjernsynet og det røg sig en tur, kontaktet vi dem ikke, det tvivler jeg på de ville dække, selv om det var helt nyt. Så ærgelig ærgelig. Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ohh... forsikring |
| Forfatter:  |
kirstenj |
| Dato:  |
06-02-2008 14:36 |
|
Jeg "elsker" mit forsikringsselskab, som insisterer på at opkræve præmie for nyprisen af bilen, men ved skader kun udbetaler til uoriginale dele. Ja, til og med brugte dele er tilladt at sætte på min bil (dét har de dog ikke gjort!). Og hvis den bliver totalskadet får jeg IKKE en ny bil, men kun en tilsvarende brugt bil.. Så hvorfor betale præmie af NYprisen?? Tænk, dét kan man ikke få svar på når man spørger?! Jo, jeg "elsker" mit forsikringsselskab..  mvh kirstenj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg havde tryg, indtil |
|
|
for ca ½ år siden, da jeg fik et bedre tilbud. De har dækket 2 stjålne cykler og et indbrud i kælderrum, hvor der blev stjålet en del pc udstyr. Og det uden at kny. Jeg var meget spændt på hvor omstændigt det ville være at anmelde tyveriet i kælderen, men det var super nemt. Så jeg har ikke oplevet noget af det, du siger med Tryg. Måske kan det være der du bor, de har vurderet det er et højrisiko sted, og derfor er væsentlig mere pertentelige med at udbetale?
Mvh. Tine Equi-work.com Jobportalen for hestefolket 2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring |
|
|
Kælderrum er dækket med op til 5 % af indbosummen for almindeligt privat indbo. Særligt indbo er ikke dækket. Kort fortalt dækker særligt indbo elektronik og lidt dyrere ting. Dog ville computere ikke være dækket under vores indbo, som i Vicky02's tilfælde. Cyklerne ville dog være dækket. Som en længere oppe skriver skal man ha' gjort anråb for at forsikringen dækker at ens pung bliver stjålet. Det der ligger i ens bil er også dækket, men som i ovenstående eksempel kun alm. indbo. De ting ens børn/hunde laver af ulykker er ikke dækket i ens eget hjem, men hvis de gør skade på andres ting eller person er det dækket. Ved tilfældet med hunden er det dog dens ansvarsforsikring der dækker. Kirstennj: Det giver ikke nogen mening. Hvad forsikringsselskab er du i? For det er da i hvert fald ikke tilfældet hos os. Den dækning Lunah snakker om kaldes hos os pludselig skade og er et tilvalg til indboforsikringen. Den koster ikke ret meget og er faktisk super god. Ovenstående er fra det selskab vi udbyder forsikringer fra, så det kan sagtens være at det er forskelligt fra det selskab i har 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|