Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Blanding af racer
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 11:45

Nu har jeg set det med....

Det er ikke noget personligt angreb på nogen, men sidder og følger lidt med på MP, da jeg er på udkig efter hest. Og der er netop sat en blandingshest til salg: en jyde/islænder.

Det var ikke netop en blanding, jeg synes ligger lige for, da de 2 racer har MEGET forskellige kvaliteter. Men det kan jo selvfølgelig være et uheld.....

Og så kom jeg til at tænke på, om der er andre, der har sjove eller mærkelige blandinger mellem racer???

Og hvad har været grunden til, at I har valgt, som I har valgt???

Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

blanding
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 11:50

min første pony var en islænder-nordbagge-shetlænder balnding, hun lignede en mummie trold mixet med en gravhund og var krid hvid.

Samtidig var hun verdens dejligste pony, ville aldrig gøre nogen noget fortræd og gik igennem ild og vand for en

avlshoppe søges til lån: læs mere på min præsentation.

Selskabspony(er) søges til lån: læs mere på præsentation.

Undervisning tilbydes: læs mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Blanding
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 11:53

Personligt synes jeg ik Nikoline er en mærkelig blanding, men har ofte fået det at vide...

Men hendes mor, chivas, er Trakehner/araber og hendes far er quarter. Grunden til at Chivas blev bedækket med en quarter var, at vi på daværende tidspunkt havde en krise og slet ik ku samarbejde. Jeg snakkede med min smed om det, og han mente en bedækning ville være en god idé. Så Chivas blev bedækket med hans quarterhingst og ud af det kom Nikoline.

Chivas kan godt være lidt ilter, hvor Danbar har et kanont dejligt temperament. Så jeg har fået en hest der kan tænde lidt, men lige så hurtigt rolig igen

- Heidi -

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 12:02

jeg har engang set en jyde/welsh..

som du skriver, Lisbeth, så har en jyde og en islænder meget forskellige kvaliteter.. men hvis man blander de to racer, og får de forskellige racers fordele, så giver det da masser af mening..

hygge/dressur-låne/lejehest søges

det var godt nok en mærkelig sætning, men ikke desto mindre sand!

skriv til mig!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 12:39

Jeg har en blanding der er 1/2 araber og 1/2 fuldblod. hun har et kanon temperament. Hende har jeg så valgt at ifole, med en trakener. Mange folk kigger godt nok lidt når jeg fortæller at jeg vil mixe sådanne nogle racer, for de er jo mest kendt for at være "skøre" i hoved.

Men hoppen har rigtig godt hoved. Det er lige før hun er mere rolig end vores fjordheste

Og hingsten er A hest i spring og jeg vil gerne have føllet måske kunne arve lidt derfra.

Så jeg er rigtig spændt på at se hvad der kommer ud her om 5 måneder

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Der er ikke noget så skøn som fjordheste

fjordhest hingste føl fra 07 år sælges

Hestetrailer udlejes

0
0
Svar på denne tråd

En hyper-blanding
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 12:55

Mulen er Oldenborger-lippizaner- knapstrupper.

Det har resulteret i en kraftig bulderbasse med energi som et DAMP-barn; men til gengæld lærer han hurtigt

0
0
Svar på denne tråd

min gamle pony
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 16:11

var halv fjordhest og halv shetlænder. Han var et hul i hegnet, men havde dog 2 helsøskende også. De var åbentbart glade for hinanden hans mor og far. Moren var shetlænder og faren fjordhesten. faren stillede sig nede i grøften, og moren oppe, så kunna han nå hende hehe. Det gjorde de hele 3 gange. Der kom nogle mini fjordheste ud af det.

Bobby var 128 stg og lignede en fjordbolle. Sætter lige et billede ind af ham. Jeg syntes han var kær.

Her er han. Så bare en mini fjordhest. Han blev 15 år.

Heldig ejer af stjarni.

Passer/part, evt hjælp til

tilridning søges.

Hesten står på amager.

0
0
Svar på denne tråd

Blandinger..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 16:16

Blandinger kan være rigtig godt, da man kan få en helt unik hest ud af det.

Jeg kan godt se ideen med at sætte en welsh hingst på en araber, for at få en mere rolig hest (kun et eksempel)

Men jeg synes godt nok at nogen af de blandinger der er, simpelhen er for meget, at sætte to helt vidt forskellige hest på hianden, - kan jo gå helt galt.

Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

- til døden os skiller

0
0
Svar på denne tråd

Nogle heste
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 17:54

Nogle af de bedtse heste jeg har redet på, har været blandinger. Så jeg vil ikke skyde kaninen før den er hoppet. Man kan ikke bare dømme en hest ud fra hvad racer den stammer fra. Man skal se dyret før man kan give den fingeren ned

Hvor tindrer nu min stjerne,

hvor bølger sig min skat,

dig søger i det fjerne

min sjæl ved dag og nat

0
0
Svar på denne tråd

blanding
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 17:59

min hest Latino er en blanding mellem halv pinto kvart traver og jeg ved ikke hvad det sidste er, men han er blevet ret køn alligevel<3 hehe<3

Latino er bare verdens bedste hest<3333

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 18:47

kender en der har blander en connemare og en nordbagger.af uviden,så resutatet kommer til sommer

flot MB-MA Spring pony.kat 2 til salg.

lille rytter søges til rå 3 pony

0
0
Svar på denne tråd

Bacardi
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 00:37

Min lille Bacardi er godt nok også en blandet hyp. Hans far er fuldblods araber. Hans mor er nordbagge/new forrest/dansk varmblod/pinto.

Og selvom mine to andre heste er med papier, og meget fine (syntes de i hvert fald selv ), så er Bacardi altså min lille yndling og ham har vi selv fremavlet. Hans mormor var min første pony og der er så meget fra hende der skinner igennem, det er dejligt

Hilsen Henriette

Jeg søger part til Bacardi, McAdoo og BlazingStar

Få et dejligt dyr fra Dansk-Dyreværn-Århus

0
0
Svar på denne tråd

Blandinger
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 00:56

Jeg sidder faktisk og kigger på forskellige hingste til min DV (hannoveraner) hoppe...og "sjovt" nok er det ikke DV´s hjemmeside jeg kigger på, men i stedet kigger jeg på pinto´er, frederiksborgere og har endda et lille øje til en araber, som simpelthen er så smuk (og jeg er ellers ikke til arabere ).

Jeg har ikke valgt en endnu for syntes godt nok det er svært, så hvilken blanding jeg ender med vides ikke endnu (hvis jeg da finder den rette hingst)

Har selvfølgelig kigget på dv´er også, men syntes ikke lige at der er nogen som fanger - priserne er vildt høje.

hilsen Jane

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

fylkir....
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 04:21

fylkir min blanding mellem fjordhest og islænder er simpelthen det skønneste af det skønneste, og lige præsis derfor laver jeg blanding nøjagtig magen til, til foråret som gerne om 5 år skulle blive en ny fylkir ridehest ;)

0
0
Svar på denne tråd

jyde/islænder
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 04:39

den der jyde/islænder blanding er der en der gider smide et link til den? kan simpelthen ikke finde den.

0
0
Svar på denne tråd

Nordbagge/knabstrupper
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 07:58

Har redet to halvsøstre hvor mroen var en skude af en gammeldags nordbaggehoppe på ca 150 cm.

Faren til den ene var en ædel knabstrupperkrydsningspony på ca 140 cm og føllet blev også ca 140 cm.

Den andens far var en superflot knabberhingst (Nikolaj) på vel 160 i stg. Der blev afkommet 153 i stg.

Begge utroligt charmerende med stor personlighed og power.

De fik desuden en tredie halvsøster. En pinto efter en pintohingst. Hoppen lavede altså tre føl med andre racer mens de to gang ehun ble holdt til ved nordbaggehingste blev der ikek ngoet ud af det.

De var avlet af ejeren af den stald hor jeg kom som barn.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 08:02

Nu har jeg så ikke nogen blandinger i stalden, udover en knabstrupper der er forædlet med DVblod som så er blanding af holstener og fuldblod... Det er ikke så slemt ;p

Gitte Kristensen: jeg sys det lyder som en PERFEKT blanding :D

Lige min type hest, smil =)

Kunne selv finde på at lave sådan en blanding, hvis jeg havde hesten til det..

©» MalenePedersen «©

Robin Surprise - Julia - Zijawa Azale - Shalom E'jaaz

Og nu rytter af stjerne hingsten Wareno OX

En rigtig hest er en fuldblodsaraber

0
0
Svar på denne tråd

tije *fylkir*
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 08:05

Her er linket:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/188485/5/

Nu er der jo nogen blandinger, som er mere logiske end andre, da kvaliteterne ved de racer er mere tæt på hinanden. I andre tilfælde har man jo slet ingen ide om, hvordan føllet falder ud. Og det er da at gamble. Det kan blive noget brugbart og det kan blive noget, som man absolut ikke kan bruge til ret meget, da det måske er begge racers forkerte kvaliteter, man får frem.

Men OK, en jyde der kan tölte er da en meget sjov ide, især hvis man nu mener, at islænderen er en smule klein i det

Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:32

Jeg har selv 2 blandinger med welsh/islænder.

Tænk hvis det her indlæg var lavet inde på AVL så havde der været ballade -for det er jo PIRAT-avl, hehe!

Hilsen Katrine

Nu med Tumleponyen Tumle

0
0
Svar på denne tråd

En veninde..
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 13:01

havde en gang en blanding mellem en Jyde, en Frederiksborg, og en Araber. Den var meget rar, og faktisk flot, når han var i god form. Og god til dressur.

Mvh

Heidi

"If you don't design your own life plan, chances are you'll fall into someone else's plan. And guess what they may have planned for you? Not much."Jim Rohn
0
0
Svar på denne tråd

Jeg red engang
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 13:13

en lille hest som var en blanding af Oldenborg, New forrest og Pinto, den lignede en lille Oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd

Dansk Varmblod
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 15:08

Nu skal vi jo ikke glemme, at Dansk Varmblod faktisk også er blandinger, så der er vel flest blandingsheste her i DK!

0
0
Svar på denne tråd

Dansk Varmblod
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 15:11

Nu er det jo sådan at DV er en blanding af sammenlignelige racer - det jeg efterlyste og undrede mig over var mindre oplagte blandinger....

0
0
Svar på denne tråd

Min er uden at vide det...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 15:17

...men efter mange avleres kyndige blikke konstateret blanding af frederiksborg, araber og fuldblod. Da jeg købte hende for 18 år siden, sagde sælger, at det var en blanding mellem XX og OX, men den køber jeg nu ikke helt selv .

Apropos blandinger, så har min "blanding" nu alligevel gjort det meget godt på stævnebanerne, så de er ikke alle sammen lige skidte, selvom jeg ikke kunne drømme om at avle på hende selv - dertil har hun alt for mange eksteriørmæssige fejl, men døm selv:

/Nat

Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.

0
0
Svar på denne tråd

ponyblanding
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 15:23

En af ponyerne på min rideskole er

blanding af araber/fjordhest. Hun er slank og har elegante gangarter. men ligner en fjordhest rigtig meget:P

Hilsen Tea

Alle kan lave fejl.

Ellers havde man ikke sat viskelæder på blyanten...

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 15:33

Jeg har tidligere set en blanding mellem en jyde (eller også var det belgier) og en islænder. Helt ærligt - Det var godt nok en nitte! Den var klumpet og så kort, at den ikke kunne bruge sadel. Resultatet var/er, at den gik som foldbums....

Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 16:01

Malene Pedersen »E jaaz« : he he jag skal da nok skrive til dig hvis jeg vælger at sælge føllet

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Der er ikke noget så skøn som fjordheste

fjordhest hingste føl fra 07 år sælges

Hestetrailer udlejes

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 05:43

Tak for linket, jeg syntes nu hverken den ser stor eller kluntet ud, med 20.000 for en 4 års blandingspony der ingenting kan er måske liiige i overkanten.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 07:01

ja, nu er jeg jo en af de frygtelige mennesker der har lavet en mærkelig jyde-bl.

min plag for forrige år, er en blanding af jyde - DV/OX/FRB.

og resultatet er en kraftigere plag, med meget gode gangarter.

lidt billeder.

derudover har jeg to hingste plage, som er en

DSP - DV/FRB/OX bl.

lillebroren

Naja

www.StaldLindgaard.dk

tilridning/undervisning-kommision tilbydes

hjemmeside:www.staldlindgaard.dk

***RYTTER SØGES***

"SE PRÆS."

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2008 07:02

og nå ja, så venter min jyde sig i år med en frieser...

Naja

www.StaldLindgaard.dk

tilridning/undervisning-kommision tilbydes

hjemmeside:www.staldlindgaard.dk

***RYTTER SØGES***

"SE PRÆS."

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider