|
|
| Har du redet kvadrille.. |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
02-02-2008 17:08 |
|
Ja jeg er jo lidt nysgerrig, da vores nystarted rideklub, har aktive medlemmer, som snakke rom at dte da kunne være sjovt at lave et hold og deltage i drf kvadrille runder. Men har nogen af jer været med i sådan noget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
deltaget i et mix-kvadrille hold Det er faktisk ganske sjovt og meget hyggeligt, det kræver dog en vis møde-disciplin når man skal træne... 
=) Morten - Lille nørd med seje venner...
--- Hope is the first step on the road to disappointment.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det har |
|
|
ja det har jeg. Det er vildt sjovt, og faktisk mere krævende end man lige regner med. Og som morten siger, så er det ret vigtigt at folk møder op, og at det ikke kun er de to første ryttere der øver på programmet
EquiFit Hestemassage Massage tilbydes for 350 kr. + kørsel Foderplaner udarbejdes for 175 kr. inkl. 12 ugers tjek.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo da - har |
|
|
både redet og undervist i kvadrille..... Hvis det skal "blive til noget" kræver det at heste såvel som ryttere har nogenlunde samme uddannelsesniveau....og at hestene yderemere har stort set samme gangarter.... Men det er vildt sjovt,- og gider man - så lærer man virkelig meget..... Det er jo præcitionsridning, a´la synkronsvømning.... Klø på ! KH:)
Annette rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja...alala |
Asta ♣Isabella♣ |
02-02-2008 17:51 |
|
ja det har jeg rent faktisk men vi gjorde det ikke så lang tid og var heller ikke så gode 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvadrille ridning |
|
|
Ja, jeg har redet kvadrille i 7 år. Vi startede et kvadrille team i 2001 og vi har trænet lige siden. ( og deltaget i landsfinalerne 7 gange - og også vundet et par gange) Der har selvfølgelig været en del udskiftninger på holdet undervejs - men de 4 af os er ikke sådan at slippe af med !! Kvadrille er en holdsport - ego-ryttere får sig oftest en slem forskrækkelse, når de prøver kvadrillen - for her drejer det sig ikke kun om, hvordan din hest går til biddet og hvordan du sidder og om du husker programmet !! Alfa omega er helhedsindtrykket - din hest kan gå nok så smukt og du kan sidde flot i sadlen - men følges du ikke i tempo og holder den rette afstand til de andre, ja, så er det andet ikke meget værd. Kvadrille er meget vanedannende - jeg ville ikke undvære det for noget. Sammenholdet er også noget af det bedste, selvom vi ind imellem er ved at rive hovederne af hinanden. Derfor holder vi også nogle gode fester !!! Har du specifikke spørgsmål, så svarer jeg gerne.... Hilsen Solveig
Det, som man har lært at forstå, frygter man ikke længere. Marie Curie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvadrille |
|
|
Ja, jeg har også redet kvadrille. Det er utrolig hygsomt, men for pokker da - hvor skal man dog holde øje med alt og alle - det er sandelig ikke noget, man kommer sovende til. Tror, at det er utrolig sundt for både hest og rytter, at ride kvadrille som afveksling. Pøj-pøj med at få et kvadrillehold op at stå.
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder Trakehner = Tragedie; Taipan DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine DV = Diverse Varianter; Fan Gogh Karoline er en shetlænder, og ikke en ko
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| takker mange gange |
inger christensen |
02-02-2008 19:18 |
|
for alle jeres gode svar. Ja vi er jo på helt bar bund, så vi skal nok få en del spørgsmål, og så vil jeg 100% udnytte dit tilbud solveig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yup og det er sjovt |
Jhez |
02-02-2008 19:21 |
|
Jeg red kvadrille hos Helmer i Algestrup som ung. Og morede mig glimrende - det er bare pinligt at ride forrest på ridelærerens egen hest som den ældste og mest erfarne rytter - og tage fejl af højre og venstre... ;-) Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvadrille .... |
Sys 1 |
02-02-2008 22:27 |
|
Det er rigtig sjovt - og rigtig krævende - at ride kvadrille. Man oplever en super teamånd - for man er meget nødt til at være obs på sine medryttere. Jeg red - med min nu afdøde vallak - på et hold, som kvalificerede sig til DM på Vilhelmsborg, vi vandt nu ikke, men det var en stor oplevelse at være med. Rigtig god fornøjelse med det !! Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !! Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kvadrille |
Heidi (Heidi) |
02-02-2008 22:55 |
|
Jeg har redet kvadrille og det var skide sjovt Det kræver et godt team work og man skal virkelig være opmærksom på de andre. Men det er en kæmpe oplevelse og en dejlig afveksling fra hverdagens ridning. Vi kom til landsfinalerne i Odense i 2001, og selvom det ik gik specielt godt i den frie kür, var det en kæmpe oplevelse for både Savoux og mig samt holdet 
- Heidi - Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Jeg red kvadrille da jeg red pony (uha det er mange år siden ;o) ) Det var med connemareponyer - brune og skimlede, hvor dem på de brune var udklædt som mænd og dem på de skimlede i lange kjoler. Det var en sjov tid. Vi var da ude og give opvisning nogen gange. Før min tid på holdet var de inde på Roskilde Dyrskue til hesteshowet og give opvisning. Tror det var i begyndelsen af 80'erne. Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det har jeg |
Ronjaven |
02-02-2008 23:54 |
|
og det var delme skægt syntes yrja også, vil vildt gerne prøve igen engang.knuzz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ja, har redet kvadrille da jeg var yngre til at juleshow på SRL for nok 15-16 år siden. Vi var 4 piger på 4 brune ponyer med samme højde, jeg syntes det var rigtig sjovt!
Nu med en baby i maven Cavello Læderridestøvler sælges str 39-40 Højde 45 Læg 39
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja - det har jeg ... |
AnneSN |
03-02-2008 11:11 |
|
Men det har været klassisk eller Spansk kvadrille (show). Den største kvadrille jeg har redet med i, var vi på Roskilde Dyrskue 2007. Vi skulle have været 12, men p.g.a. bl.a. sygdom blev vi "kun" i selve kvadrillen. Ellers har vi typisk været fire, når vi har været ude  Det er meget sjovt, men også krævende, da det er helheden, der betyder meget !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lasseminmin - Jeg elsker dig ! <33' |
Chelle ♥Vestergaards In-zeit |
03-02-2008 17:00 |
|
Jeg har også redet mix kvadrille (: og endda været på vilhelmsborg til Dm i det. - Selvom vi ikke vandt, var det virkelig en oplevelse, jeg virkelig har været glad for at have med i bakspejlet! Bare det at ride inde midt på vilhelmsborg, inde i gården. var virkelig en drøm der blev opfyldt. ... Vi var en flok piger på 11-17 år, som sat os for at komme til Vilhelmsborg, og det kom vi. Selvom vores heste ikke lige helt gad at hører efter, var det virkelig en oplevelse - som jeg gerne ville prøve igen. Men det bliver ikke lige forløbig. bare klø på !
»Lasse's Chelle« ¬ Vestergaards In-zeit, Tico, Calypso & Tulle ! Linka R.I.P Ingen mennesker er ens og uden fejl, For så ville verden være kedelig at leve i. Lasse, jeg ved lægerne kan gøre dig rask, så vi kan være sammen forevigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kvadrille |
|
|
vi red kvadrille i min gamle klub, hvilket var sjovt, men nogen af os var lidt mere ambitiøse end andre, og så bliver man super irriteret når de andre ikke kan holde tempoet, udføre øvelserne korrekt osv, desuden havde vi desværre en rytter med en stor DV med bagsko - som sparkede, konstant, og rytteren var ligeglad, han skældte aldrig hesten ud når den sparkede. så efter at min hest blev sparket to onsdage i træk, gad jeg ikke mere...
Med Ridedyrene Monty og Champstar <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har redet noget spring |
|
|
kvadrillie i min rideklub, det var fordi vi skulle opvisning til vores 5 års jubilærum, det var hyle skægt, men nøj man skal godt nok holde øje med de andre og springene og det var kaos de første mange gange, men lykkes da tilsidst og var meget skægt JAnnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Hvor finder man stævner og programmer for kvadrille (pas de deux)?? HAr ledt og ledt
Mvh Sandie. Med Dixie & Sally + det lille dværghamster Lisette Golden stibe dækken det ægte, vinterdækken og andre ting billeder på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Sandie |
|
|
Der bliver kun udskrevet klasser i Pas de Deux, hvis klubberne selv finder på det, så det er ikke let at hjælpe med. Der afholdes DRF-kvalifikationer i kvadrille her i løbet af foråret med finale til Landsfinalerne på Vilhelmsborg den 27-29 juni. Alle distriktsbreddeudvalg burde have sendt datoer og propositioner ind til sekretariatet den 1.januar; men det er desværre ikke alle, der får gjort det til tiden eller i det hele taget. Jeg kan se, at du er fra Nordjylland, og der sker desværre absolut intet på den front. Jeg mener, at der var en enkelt klub fra dis. 14 med på Vilhelmsborg sídste år. De var taget til dis. 12 for at ride kvalifikationer. Dis. 12 har desværre heller ikke meldt datoer ind. Hvis I har et hold, der gerne vil med, skal I ringe til breddeudvalgsformanden og brokke jer. Som du kan læse i indlæggene i denne tråd, går I glip af en kæmpeoplevelse. Det er bare så ærgerligt, at de distrikter, der ligger tæt på Vilhelmsborg, er så sløve på breddeområdet. Der er andre distikter, hvor der er hård konkurrence om at komme med. Der får rytterne nogle rigtig gode oplevelser. I mange distriktsbestyrelser er der kun interesse for dressur og spring, og når rytterne aldrig hører om andet, kommer de selvfølgelig heller ikke og spørger efter breddeaktiviteterne. Ekstra ærgerligt, fordi det er holdaktiviteter, der skaber sammenhold mellem ryttere, forældre, heppekor m.m., og det kan vi godt bruge noget mere af ude i klubberne. Vh Elisabeth
Sommerhus på Fanø udlejes - ta' evt. hesten med og rid tur på stranden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har redet |
|
|
Mix-kvadrille og været "træner" i det og det er rigtig sjovt  Men man skal have nogen klare spilleregler om hvem der gør hvad og hvem beslutter hvad, ellers kan det give nogen heftige debatter undervejs  Inger jeg mener desværre jeres klub hører til D4 ikk? Og her går hele breddeudvalget Jeg kan se på D4's hjemmeside, at datoerne for finalerunderne er lagt ud, men indtil videre er det overladt til klubberne selv, at stå for det. Vi kan kun krydse fingre for, at der på torsdag står en masse mennesker i kø for at komme ind i breddeudvalget 
Mvh Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvadrille |
|
|
Jeg red kvadrille i min gamle rideklub (NSRK) midt i 1980'erne. Næsten alle elevheste/ponyer var skimler så de passede fint sammen. Jeg red på den højeste af hestene og skulle så have anderledes tøj på - røde ridebukser og hvid bluse - de andre havde hvide bukser og røde bluser på. Jeg er næsten helt sikker på at Minski herindefra var med på det hold også.
KH Pia Indehaver af HN's med garanti GRIMMESTE hund... Se selv HER!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa. |
|
|
Jeg har også redet kvadrille på Roager rideklub, til indvielse af de nye baner. Vi øvede i en tre uger før og fik tilsidst skruet et ret godt program sammen  Det var virkelig en fed oplevelse. Vi var et meget spredt hold med hensyn til kunnen. Jeg havde på det tidspunkt redet i et års tid, som den der havde redet mindst og dem, der havde redet længst havde redet i rigtig mange år. Til trods for det gik det, som sagt, rigtig godt. Ja okay, man kan jo nok sætte finger på et par ting eller to, der nok kunne have været gjort en del bedre med et hold på helt samme niveua, men hold da lige op, hvor vi hyggede os. Savner stadig Thilo, jeg red på dengang. Han troede tydeligvis, at det hele gik ud på, at løbe så langt oppe i bagdelen på hesten foran som overhovedet mulig 
Riding is a dance between two friends.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|