|
|
| lånehest/pony kan jeg det ? |
|
|
jeg har et lille spørgsmål som jeg går og grubler med . Jeg har fået lov til at låne en stald til min pony og mine fremtidsplaner (planen er at min kæreste og jeg køber gården om nogle år). Men nu har jeg det problem at jeg har jo kun en pony lige nu, og så ville jeg spørge jer hn-er om man kunne låne en anden pony (bare til selskab) jeg synes jeg har kigget over alt og mp, men der er det vist kun hest der skal rides hver dag. Og den jeg søger skal bare gå og hygge sig med min pony, og nyde livet på landet . Jeg betaler selfølgeligt alt til den og sørger for nogle gode forhold for den. Spørgsmålet er egentligt om i kender et sted hvor man finde sådan en ? det eneste krav jeg har til sådan en er at den er sød overfor min pony som er en welsh mountain, og den er nem og havde med at gøre, da det er min kærestes morfar og jeg der skal styre den stald sammen . Jeg ville jo heller ikke havde noget imod hvis det var en ældre pony der skulle på pension eller en der måske havde fået en skade, den skal bare gå og hygge sig sammen med min, og om det er en hoppe eller vallak er også underordnet. Kan man finde sådan en ?
Avlshoppe lånes, til seriøs avl. helst en dv. Jeg tilbyder gode ordnede forhold for hende. Skrive hvis du har nogle spørgsmål eller kender en
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
Du kan jo tilbyde at tage en hest/pony på pension eller ligende. Der er jo mange der pludselig står med en hest der ikke kan rides mere, og som ikke har råd til at have den opstaldet, når de også gerne vil have en ridehest. Og så heller ikke vil sælge. Der er så vidt jeg ved en hest der botgives på markedspladsen - under bortgives. det kunne måske være en mulighed. Men jeg synes du skal have i tankerne også, at det ikke er sikkert det kommer til at fungere med kun to. Når du så tger den ene ud, så står den anden alene - jeg ville overveje om det kunne være muligt at have tre. Hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nina ♥capri♥ |
|
|
jo jeg har også lidt tænkt på at to måske heller ikke er det bedste tal i flokken, men ville ikke lige overdrive, vi ville sagtens kunne havde plads til 3 ponyer. Jeg tænkte også om der måske var nogen der lige præcis havde en hest med en skade eller lign. Men jeg vil samtidig ikke havde en der er alt for stor, da min pony jo heller ikke er den største af slagsen, og synes tit at heste enes bedre hvis de ikke er alt for forskellige, men man jo aldrig.
Avlshoppe lånes, til seriøs avl. helst en dv. Jeg tilbyder gode ordnede forhold for hende. Skrive hvis du har nogle spørgsmål eller kender en
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
Det er jo bare at lave en annonce eller ligende, hvor du tilbyder evt. opstaldning/lån af en skadet hest/pensionshest. Jeg har selv min den gamle dreng stående som pensionist hos en bekendt. Måske kunne det være en ide at lave en kontrakt hvor ejer af dyret betaler evt. uventet dyrlgeregninger - så beskytter du også dig selv lidt økonomisk. Jeg ved ikke hvor vigtigt det er med str. - det kommer vel meget an på de indivduelle heste, men vi har da haft en lille shetter til at styre elevfolden med hårdhånd - der var både en stor DV og store ponyer. Hun var den ubestridte boss. Hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nina ♥capri♥ |
|
|
det lyder som en meget god ide med den der kontrakt. jamen min pony har det med ikke rigtigt at fatte hvis nogle af de andre går til angreb før hun nærmest er blevet bidt, så derfor er jeg lidt nervøs for hvis jeg nu smed en stor hest indtil hende og den så ikke kunne lide hende og hun så første flytter sig når det er forsent og har fået en skade
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lånepony |
|
|
Jeg tror da det ville være et forsøg værd at oprette en annonce. Jeg står selv i den situation, at jeg for nyligt mistede min ene pony, så min hoppe nu går alene. Jeg har hende gående i løsdrift hos mine forældre, men enten skal hun sælges, opstaldes ude eller så skal jeg købe en selvskabspony.. Jeg synes du skal gøre et forsøg. Det lyder til, at du kan tilbyde nogle gode forhold. Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
Ja, husk endelig en rigtig god kontrakt - i sær ved lån, husk også at få skrevet noget ind med opsigelse (hvis det ikke allerede står i den) så du ikke pludslig står med en hest alene. Det med skader - det kan jo ske ved alle str. hest, men når din svigerfar også skal håndtere den, er det måske meget rart den ikke er så stor... Hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Makker søges |
| Forfatter:  |
Jhez |
| Dato:  |
02-02-2008 16:16 |
|
Du finder selskabsheste eller kan tilbyde plads til en sådan under "Makker søges" på markedspladsen.  Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Du kan oss købe (en meget billig) eller låne en avlspony-hoppe, og så lave et føl på den? Så får du jo både selvskab og en ny lille fin pony du kan ride op, eller sælge på et tidspunkt?
>> Isabella & Dos << RIGTIGE piger rider DRESSUR! -Med part på I'eren DosMil ( Tildligere Chirsto ♥Chrissen♥ )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| allesammen. |
|
|
jeg takker virkelig for jeres gode råd . Carina4: kan se at du jo så også står i nogenlunde samme situation som jeg. selvfølgelig vil jeg havde forholdene helt klar til heste . jeg vil jo så heller ikke til at havde pensionære ind endnu, da jeg ikke synes at mine forhold er til det endnu (min det er planen). nina ♥capri♥: ja der skal være en kontrakt på alt ting, også hvis det er en skadet hest jeg får ind at jeg ved lige præcis hvad jeg skla gøre og bare ikke må gøre. Jhez: jeg har kigget lidt derinde, men synes ikke helt at jeg fandt nogen derinde der passede sammen med noller (min pony). Isabella »DosMil«: jeg prøver jo at finde en avlshoppe allerede . men dem der har tilbudt mig en har det været sådan at den på ingen måder kunne flyttes over til mig, og skulle blive stående hos dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det burde ikke være tilladt at give levende væsner væk Gratis! Jeg håber du finder en god og rar låne pony/hest, som en anden foreslår så skulle du næsten oprette en annonce hvor du tilbyder en boks til 1-2 heste ponyer der bare skal gå som selskab.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annelise ♥Friser fan♥ |
|
|
du siger godt nok noget. Jeg arbejdede som frivillig på et dyreinternat i mine yngre dage, og der sagde de at man ikke måtte give dyr i danmark gratis væk, man skulle sætte en pris, men så kunne prisen så være 2 kr eller sådan noget .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| købe en? |
|
|
kunne det ikke betale sig at købe en selskabs pony? dem får man jo efterhånden smidt i hovedet! en shetlænder ville vel være godt nok?? de koster jo stortset ingen ting!...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Det kan sagtens lade sig gøre at låne en..! Det har vi gjort to gange, den første i ca. 2 år, den anden omkring ½ år. Vores fandt vi på mund-til-mund metoden. Er der ikke en rar bondemand i nærheden der har nogle ponyer gående, som godt kan undvære den ene i et stykke tid?
Dejligste ♥ ♥ ♥ ♥ Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django ♥ - Every song ends, but that's not a reason for not to enjoy it!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
GitteEriksen |
03-02-2008 07:59 |
|
jeg har en pony til udlån. om han bliver redet eller kun er til selskab er underordnet.. det er min datters første pony og han har fået gigt men er super frisk og går på fold hele dagen. han er superbillig i foder, skal faktisk kun have wrap og vitaminer.. men kig på ham under mine annoncer og så kan du bare ringe hvis du har spørgsmål 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift. |
|
|
Liv (eisla): jeg har også kigget lidt, men synes kun at det er hingste der bliver sat til salg som selskabsponyer for en slik. og sådan en kan jeg ikke lige bruge. Dejligste (DjangoFanta): desværre ikke, de fleste i nærheden har nogle kæmpeheste, som de selv rider på. og de er desværre ikke interesseret i at låne dem ud til mig. GitteEriksen: ej hvor sjovt at du nævner ham, for jeg har skam også kigget lidt på ham. også fordi han står i viby sj som min pony også gør nu, og det er ikke særlig langt væk fra der hvor jeg kommer til at havde "min" stald
avlshoppe søges til lån: læs mere på min præsentation. Selskabspony(er) søges til lån: læs mere på præsentation. Undervisning tilbydes: læs mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
GitteEriksen |
03-02-2008 11:54 |
|
du er velkommen til at ringe og høre nærmere. hvornår skulle det være fra... og hvor skulle han stå..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GitteEriksen |
|
|
jo jeg snakker lige med svigermorfar (lige det bedste ord jeg kunen finde for ham) og høre om hvornår vi kan sætte planerne igang . hvordan er han over for andre ponyer ?
avlshoppe søges til lån: læs mere på min præsentation. Selskabspony(er) søges til lån: læs mere på præsentation. Undervisning tilbydes: læs mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| TheNobody *Team Korshøje* |
|
|
mene du at jeg skal købe en til unghest . eller ? jeg klikkede på linket og kom ind til ung hest og pony siden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
GitteEriksen |
03-02-2008 12:59 |
|
hej han er legesyg og elsker at lege med grimer.. Vi har 5 gående sammen uden problemer, selvfølgelig er der heraki, og han er ca i midten af det. Han har stor respekt for vores unghoppe, er faktisk den eneste af vallakerne der kan gå med hende da hun uddeler bagben.. Han har en gang fået et par bagben af hende, og så var respekten lagt  Ellers er han sød og rar på stald, ingen problemer. Vi har bare ikke tiden til ham og synes det er synd. Men det lyder ikke som om det er nu du har brug for en pony.. eller????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GitteEriksen |
|
|
jo jeg ville godt kunne ovetage ham nu. men jeg vil bare rigtig gerne have gået hele atlden igennem inden jeg begynder at putte heste i den. og så har vi lidt problemer med hvor folden skal være. for det bedste græs er lige ud til en stærkt trafikeret vej, og det vil jeg simpelhent ikke byde hestene, men selvfølgelig vil jeg jo også gerne havde at de har det bedste græs overhovedet muligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
GitteEriksen |
03-02-2008 14:08 |
|
du kan bare ringe når det passer.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har en til udlån |
|
|
men han er ikke tilredet færdig endnu, og kan desværre ikke bare stå stille. Jeg syntes det er svært at finde en låner.
Heldig ejer af stjarni. isvallak udlånes på sjælland. 4 år, 135 stg, ej tilredet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hoppe til udlån |
|
|
jeg har en hoppe som jeg udlåner, hun har tidligere været brugt til avl, eller kunne det bare være som selskabshest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mullemusen |
|
|
jeg søger jo faktisk både en selskabspony og en avlshoppe, helst af racen dv. så hvis det er sådan en du har dig, så er jeg meget interesseret
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|