Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Fastelavnstønder - i vand eller ej?
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 18:53

Hejsa HN :)

Vi skal i rideklubben holde Fastelavnsfest på søndag for de små :) Vi bliver ikke ret mange (ca.12) og har derfor kun brug for én tønde; og den har vi fået af en derudefra :D

Men! Det er vidst noget med, at sådan en tønde skal lægges i vand 24 timer, hvis den skal kunne holde til noget. Men det er jo små piger (og drenge), der hovedsageligt skal "angribe" tønden

Så vil I sige, at tønden skal i vand eller ej?

Hvad har I af erfaringer med sådanne arrangementer for de små purke?

God weekend fra en syg Simone

0
0
Svar på denne tråd

fastelavnstønde
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 18:58

Jeg er lærer i 2. klasse, og på min skole bliver tønderne sat i vand. Børnene er inddelt klassevis, og de kan sagtens slå den ned. I min datters børnehave tror jeg ikke, de har gjort det, men der er børnene jo heller ikke så gamle! Grunden til, at man gør det, er, at så bliver de ikke slået i stykker med det samme. Hvor gamle er børnene? Karina

Rolig DV hoppe søger en partrytter i Thyregod (7323), som kan komme og ride 2 gange om ugen. Se min præsentation for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

erfaren mor
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 19:00

Som "erfaren" mor har jeg oplevet, at de små purke skal have hjælp af deres store fædre, for overhovedet at få hul på sådan en tønde.

jeg tror vand er overflødigt, men det kommer jo an på børnenes størrelse.

Hilsen Mette
og
Tanni
Part søges til unghoppe - se præsentation

;-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 19:06

Jeg har mange gange oplevet at de metalbånd om tønden måtte pilles af, og at ungerne tæver og tæver og tæver løs på tønden uden held alligevel. Når der kun er 12 børn vil jeg altså mene at det bliver kedeligt for dem til sidst hvis den har ligget i vand- det kan jo tage forevigt!

Men ja igen, kommer an på børnenes alder, de får jo flere og flere "muller" med alderen.

God tøndeslagning

0
0
Svar på denne tråd

Børnenes alder
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 19:44

Jeg mener, at de fleste af de tilmeldte ikke er særligt gamle - hmm 7-12 år ca. gætter jeg på :) De fleste er forresten piger.

Jeg husker nemlig selv fra folkeskolen, hvor maaaange børn bruge laaaang tid på at slå tønderne ned. Så derfor har jeg lidt mine tvivl omkring, hvor meget tønden egentlig skal kunne holde til. De skal jo helst kunne mere end bare kigge på den, uden at den går i stykker - men de må gerne have armene i god behold efter festen

Tak for jeres råd :) Keep 'em coming (Y)

Mvh. Simone

0
0
Svar på denne tråd

vand er nødvendigt
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 19:46

For at tøndebåndene "passer" jeg ville helt sikkert ligge den i vand i nogle timer og så evt. slå nogle hårde slag inden børnene kommer til.

Ellers kan i risikere at de får den slået ned lige med det samme, fordi båndene er alt for slappe og det er jo heller ikke sjovt!

God fest!!

Hotbandit!

VI SKAL GIFTES!!

10/10-08 & 11/10-08

JA!! der kommer hvalpe- 6 stk,termin 10/3-08

www.123hjemmeside.dk/ElvisogEmma

0
0
Svar på denne tråd

Ikke vand..
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 20:35

Jeg arbejder i børnehave og lægger vi ikke tønden i vand, selv de store børn mellem 5-6 år har svært ved at få hul på den så der kommer som regel et til to voksen slag til hvis ikke flere..

Bare min vurdering...

Mvh. Dina Weibull

SÆLGES

Frieser hoppe, 160 istang, 13 år - 35000kr

0
0
Svar på denne tråd

fastelavn
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 10:02

Tønder ved jeg ikke så meget om. MEN jeg er håndboldtræner for vores lokale mikrohold, de er fra 3-7 år, de små på 3 har ingen kræfter, dem som er 5 kan akkurat kaste bolden helt ind til målet . De 6 årige kan efterhånden godt kaste til, hvor dem på 7 år kan skyde forholdsvis hårdt.

Pointen med mit indlæg er at fortælle om deres kræfter i de forskellige aldersgrupper, og jeg vil tro at dem på 12 år, er i stand til at smadre sådan en tønde til pindebrænde, hvor dem på 7 har lidt svært ved det, da sådan en tønde jo "slår igen".

God fornøjelse

tanja

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

Ingen vand
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 10:50

Hejsa alle sammen igen :)

Jeg besluttede mig for ikke at lægge tønden i vand - den virkede mere hård end andre ikke-i-blød-lagte tønder, jeg er stødt på. Så jeg satsede, og tønden er nu malet :) Så må vi håbe, det går.

Hotbandit - Efter dit indlæg tjekkede jeg lige tøndebåndene, og de sidder rigtig stramt. Tak for tippet :)

Tak for hjælpen!

Mvh. Simone

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider