Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

irriterende folk :(
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 15:45

ja, nu er det anden gang vi har lavet en aftale om at komme ud og se en hest (køb) hvor ejeren ringer dagen før og siger de lige har solgt den!!!

de kunne da bare sige det var først til mølle, eller at de var ligeglade med hvor den kom hen bare den kom væk NU.. man kan simpelthen ikke lave en aftale og så bare sælge... Det er i hvert fald ikke pænt gjort..

øv, siger jeg bare.. og stakkels heste der bliver solgt til den første der kommer og kigger.

0
0
Svar på denne tråd

Trala..
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 15:50

Det er jo ikke sikkert det er den første der har været og kigge.

Måske var det lige dét hjem de søgte til deres hest, og derfor blir den solgt.

- Det er da altid noget de ringer, og fortæller dig det - det er der altså mange der ikk gør.

Selvfølgelig er det træls for dig, men det er da endnu mere irriterende at køre ud og kigge en hest, hvis sælger alligevel har bestemt sig til, hvem den skal sælges til.

Jeg skal ud og kigge en på søndag, og hvis hun ringer i morgen, og siger den er blevet solgt, så er der jo ikk noget at gøre ved det - jeg blev tilbudt at komme i tirsdags, men der ku jeg ikk pga arbejde, så jeg kan først på søndag - så er det jo ikk hendes skyld, hvis det helt rigtige hjem er dukket op i mellemtiden.

Hvis du gør noget rigtigt, at de forkerte grunde - så er det stadig forkert.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 15:52

den er jo svær.

Alle mulige og umulige købere viser jo gerne deres ansigt på banen, men når det kommer til stykket, er det jo ikke altid så mange der synes at hesten falder i deres smag og er parate til at handle.

Så HVIS der, dagen inden dig, er dukket den rigtige køber op, så sælger man da.

Den første behøver jo ikke at være den bedste. Men det er nr. 2 i rækken heller ikke nødvendigvis. Så jeg havde også solgt, hvis jeg mente at "først til mølle" var et godt match med den hest jeg havde til salg.

Man må da gi' sælger så meget kredit, at de ringer og gi'r besked....det gør de nemlig heller ikke altid....

KH:) så op på hesten igen . . . .

Annette

rigtige piger rider hver dag

0
0
Svar på denne tråd

Du har helt ret!
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 15:52

Da jeg ledte after en hest, var der nogle der sagde at det var først til mølle princippet (staves?) så man vidste det, og andre som du siger solgte bare. Det er mega irriterende, når man regner med det er lige hesten, også sælger de den bare!

Latino er bare verdens bedste hest<3333

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ?
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 15:54

Hvorfor er hesten stakkels ????

Den første der kigger kan da sagtens have været en reel og hestekyndig person. Og ejeren af hesten kan da sælge til hvem de vil.....

Mangler hjælp til ridning af heste i Esbjerg

Kontakt mig på PB for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Man KAN
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 15:54

altså risikere, at men SELV er den første der kommer og ser/prøver en hest, og vælger at købe den....

Kan godt forstå at du synes det er trælst, men fordi du har en aftale om at komme og se en hest, betyder det altså ikke, at folk undlader at sælge den inden, hvis de mener den rette køber står der.... Så kan du da være glad for, at du har fået besked FØR du er taget hjemmefra!

Går ud fra, at dit sure opstød, er pga. du er skuffet.... Men sælger behøver langt fra at være desperat, fordi de sælger til nogen andre....

Et mærkeligt indlæg som får dig til at lyde som et forkælet barn.... På den ufede måde....

Zamangah

Sælges; 17" Hubertus Flexline, kombi.

Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd

Desuden
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 16:00

kan sælger heller ikke vide om du har tænkt dig at komme

der findes desværre folk, der laver en aftale om at se på hesten, men ikke dukker op

Chanell

1986 - 2008

Elsket og savnet

R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

nemlig
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 17:35

JA Jeanette O det har du fuldkommen ret i .

Det ER nu køberne , der er de værste til enten at løbe fra aftalerne,ignorerer eller svigte , så jeg har ikke en skid medlidenhed med købere der enten er for langsomme eller som lige skal tænke.

Enten er hesten der og man slår til, eller så er den der ikke eller man er i tvivl, og så er den væk !!!!!

Alle de gange som jeg har prøvet at stå model til folks falske løfter/aftaler eller folks dårlige undskyldninger gør, at JEG er blevet kynisk og hård .

Mvh Graven

Ponyspringpart søges til stor kat I .

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til afbenyttelse i Østjylland

0
0
Svar på denne tråd

Ikke...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 19:53

Man kan ikke bare lave en aftale og så sælge???

Det mener jeg så godt man kan... hvis ikke man direkte har lovet at holde varen tilbage, så er varen til salg til den der vil købe... Og det er altså uanset om det er en Cykel eller en Hest.

Sælger aner jo ikke om du brænder dem af, bare er nysgerrig kigger, ikke har pengene, ikke kan tilbyde ordentlige forhold, eller på anden vis ikke vil købe hesten.

Jeg synes så at det er et must at sælger ringer til dig og aflyser, som de har gjort, for selvfølgelig skal du ikke køre forgæves.

Mvh
Lin
da
***Jack og Pascall ***
:-) :-)

Thor R.I.P

Nu 16 kg lettere og på vej nedaf....

0
0
Svar på denne tråd

Jeg plejer at have det på det rene inden
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 20:06

De gange jeg har handlet og på forhånd været meget opsat på køb, har sådan noget altid været aftalt - uanset om det har været dyr eller ting.

Jeg spørger om det ligeud - om jeg kan have fortrinsret indtil jeg kommer, det plejer jeg så at få medmindre der er for længe til.

Jeg har aldrig oplevet sælger har fraviget det - men måske har jeg været heldig :-) - omvendt er det også altid endt med køb fra min side - så det har ikke ligget nogen til last - men det kan man selvfølgelig ikke garantere på forhånd, - men jeg laver kun den slags aftaler når jeg er MEGET interesseret :-)

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels hest fordi:
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 22:11

Ja, grunden til jeg skrev stakkels hest var at så kunne man jo evt.SIGE det som det er: først til mølle, i stedet for at spørge; hvornår passer det jer bedst.. Hmm.

det er nu ikke for at lyde som et forkælet barn, men hvis køberen før os virkelig ville have hesten, tror i så ikke de var villige til at kunne vente et par dage på at sælger havde vist den frem til alle interessede købere, og fundet det bedst passende hjem for deres hest ?

og det er anden gang hvor begge sælgere har spurgt: hvornår har i tid? så skal man ikke spørge så skal man sige i kan komme når i har lyst men jeg kan ikke love jer den ikke er solgt...

en aftale er sgu en aftale, så kan i sige hvad i vil.

0
0
Svar på denne tråd

orv, glemte
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 22:17

pointen i det med at jeg skrev stakkels hest: hvis sælger bare sælger til "først til mølle" køberen, bare fordi de skal hurtigt af med hesten kan de jo sælge til hvem som helst... hestehandler, slagter, lille lotte, gamle fru hansen eller hvem det nu kunne være. HVis folk er ligeglade hvor deres hest kommer hen kan de jo sige det...

Når jeg kommer ud og ser en hest "an" regner jeg da også med at ejeren ser mig "an" så de kan få et billede af vores deres gamle ven kommer hen og bor...

0
0
Svar på denne tråd

Mon ikke også
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 22:18

sælger har set den nye "ejer" an!!!!!!!!!!!!

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Vi har fået ny beboer, han hedder Coby

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 22:20

Og jeg har stadig så hamrende dårlig samvittighed over den ene gang jeg glemte en aftale. Det var simpelthen for dårligt af mig, men undskyld er altså bare ikke helt nok når folk bruger tid og ressourcer på at vente på en der ikke kommer.. NØJ jeg flovede mig.. gør jeg stadig.

Synes alle siger der slet ikke er gang i salget for tiden? Men når der nu er alligevel synes jeg det er fint de ringer til dig.

Vi forsøgte i flere dage at få en aftale i stand hos en hestehandler, men hold da fast det var svært for dem.. så det droppede vi altså igen. Det virkede noget useriøst

0
0
Svar på denne tråd

1245678
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 22:28

Jeg har engang solgt min pony jeg havde to hold der skulle komme på en dag det første hold sagde efter at have prøvet den at de ville have den, ringet da til andet hold at hesten vaqr solgt.

et par dage efter ringet første hold at de ikke ville købe alligevel.

Så kunne jeg jo ligesom starte forfra igen.

så for mit vedkommende er der ik noget der er solgt før jeg har pengene i hånden.

Ridning af springheste/

1. ponyer tilbydes.

Søger talentfuld ung spring hest.

0
0
Svar på denne tråd

Nej, nu er det jo
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 23:14

så første gang jeg skal ud og købe en hest så jeg troede man gik lidt mere op i hvem den endte hos end hvis det var en brugt bil.. ja, jeg blev da skuffet.. men tilfældigvis ved jeg også at køberen før mig var den FØRSTE til at se hesten og hun havde ringet samme dag hun købte den, det gør mig lidt gnaven..

men ja, nummer et er da selvfølgelig at sælger ringer og siger den er solgt, meeeen øv, hvor er det dog trist at folk har så travlt med at tjene penge :(

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...................
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 23:19

Hvad nu hvis du var kommet først, og havde købt den.......var det så ok??????????

Pia

Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af

Vi har fået ny beboer, han hedder Coby

Citronmåne er bare sådan en taberkage

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 23:26

derfor finder du drømmen af en hest så smid alt hvad du har i hænderne og køre der hen. iøvrigt er det jo ikke sikkert at de mener at du er den rette køber af hesten ivel. dem der sørger for at komme hurtigt og se hesten viser jo også netop at de er meget interessert.

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

hurtig....
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 23:51

Er bare så enig med oliviemilie. Ser du "Drømmehesten" til salg, så er det med at få den set/ prøvet. Er du bagefter faldet for den med et "brag", Så skal der handles straks, med alt hvad dertil hører.

Tirsdag ringede jeg til en større salgsstald for at høre, om de havde HESTEN til min veninde/ svigerinde. Det mente de de havde.

Jeg ringer tirsdag aften til min veninde og giver hende tlf. nr. samt oplysninger om hesten. Hun får samme aften en aftale med salgsstalden om at prøve hesten onsdag.

Hun prøver hesten onsdag og er vild med den.

I dag fredag prøvede hun den igen, samt havde mig med til at prøveride og "godkende" den.

Hesten bliver to timer senere handelsundersøgt af dyrlæge og blev sidst på eftermiddagen leveret til den lykkelige nybagte hesteejer.

For 3 døgn siden anede hun intet om hendes "drømmehest", og nu står den, gennemtjekket og prøveredet, 2 gange i hendes stald.

Så det er bare med at få fingeren ud af r.... og startet bilen, hvis man vil eje dyret.

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels hest??
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 00:37

Tror du at du er den eneste i hele Danmark som kunne gi hesten et godt hjem??

Kanskje de som købte hadde erfaring med heste i årevis, og var reelle flinke mennesker?

Og det kan jo være at sælger forsto at du er førstegangskøber og gjerne ville at hesten skulle til nogen med mere erfaring?

Du ved jo heller ikke hvor mange som har kontaktet sælger innen dig.

Syns sælger har vært flink og reell, vedkommende tok sig tid til at ringe dig i god tid innen du tog hjemmefra.

Og som en annen skriver, sælger kunne jo ikke vide 100% om du ville komme.

Og ingen sælger regner noget som solgt innen pengene ligger på bordet og kontrakten er underskrevet.

Så sannsynligvis har du rendt ind i en reell og flink sælger, og glem det med stakkels hest osv.

Personlig ville jeg vælge en køber med et lidt mindre rosenrød innstilling til eget hestehold og heller sælge til nogen som lot en hest være hest og behandlet den godt som det dyret den er. Okey, ved jeg får hug nu, men det får jeg heller ta.

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

Elsoma
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 02:07

Ingen hug herfra :-)

Mvh

MonaK

No signature

0
0
Svar på denne tråd

Jamen sådan
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 09:12

virker hestehandler altså.... Den første man finder egnet, og som vil købe hesten, bliver der da handlet med.... Sådan er det.... Det er da ikke ensbetydende med, at folk er ligeglade med hvor hesten havner.... Du kan få en lille historie fra mig:

Jeg fandt en annonce på HN da jeg aktivt søgte en hest, en billig ifolet hoppe.... Jeg ringede ½ time efter den var indrykket. Kunne desværre først komme og se den, to dage senere. Sælger varså sød, at sige, at der ikke ville komme nogen før mig.... Der skulle være lidt fordele ved at ringe på en hest, ½ efter at den var indrykket.

Vi kom op og så hoppen, som jeg synes var STOOOOOOR, en dejlig hest, der fandt sig i ALT. Vi aftalte at vi lige skulle snakke om det, og så give sælger besked, når vi kom hjem. Som nævnt var det jo en meget billig hoppe, så der var jo andre der ville komme og se hende.

Vi ringede så til sælger da vi kom hjem, og sagde, at vi faktisk havde besluttet, ikke at købe hoppen, ene og alene fordi jeg syntes hun var alt for stor til lille mig. Det var ok med sælger, det ville ikke blive noget problem at komme af med den hest.

Nu var det så bare sådan, at jeg efter en uge, stadig gik og tænkte på den her hest. Hun var jo så flink og rolig, så måske var hun alligevel værd at give en chance.... Jeg kunne vel vænne mig til størrelsen. Kontaktede så sælger, for at høre, om jeg var så heldig, at hun stadig havde hesten. Det havde hun, mærkeligt nok... Vi handlede lidt frem og tilbage, indtil hun sagde, at hun havde accepteret et bud fra en anden, men hun ville acceptere samme bud fra mig. Godt så....

Hesten står nu hjemme hos mig, og jeg har ALDRIG fortrudt, at jeg købte hende. Sælger har været 100% ærlig omkring hesten, og den lever i fulde drag op til det lovede... + lidt mere.

Jeg var bare rigtig heldig, at hesten ikke var væk, da jeg kontaktede sælger igen. Rent faktisk, ville det have været normalt, at den var solgt. Sælger var også blevet ringet op af hestehandlere osv., men hun har da ikke været desperat, selv om hun skulle af med hesten ret akut.

Samtidig tænker jeg; hvad så med hende hvorfra sælger havde accepteret buddet? Hun sad sikkert og var lige så fornærmet som du!

Så det jeg ville sige er, at det er sjældent at man er så heldig som jeg var der. Man skal altså tænke hurtigt, når drømmehesten står der, for sælger har ingen grund til at forvente, at du vil købe den mere, end den der står der dagen før. Og det er ikke ensbetydende med at folk er ligeglade med deres heste.

Zamangah

Sælges; 17" Hubertus Flexline, kombi.

Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd

Aftaler
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 09:34

Bare fordi du havde lavet en aftale, så er det jo ikke sikkert, at du rent faktisk ville have købt hesten....

Jeg er også på udkig efter en ny hest og har da flere gange kørt efter drømmehesten, som så bare slet ikke var drømmehesten, da jeg stod derude.

Som sælger ville jeg også slå til, når der kom et bud jeg kunne acceptere.

Og jeg ville i din situation vælge at sige, at der var en dybere mening med at du bare slet ikke skulle have den hest....

Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Du skal da
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 10:49

bare være glad for, at de i det mindste ringer og siger at hesten er solgt!

Og jo, som sælger kan man godt tillade sig at sælge heste, selv om man venter et andet hold kunder eller måske 3 og 4 hold.

Der er da ingen grund til, at ulejlige både kunder og den "stakkels" hest, når den jo reelt er solgt.

***Pejtersen***

www.dp-horses.dk

Mor til Mikkel d. 3-4-07 kl. 11.25

www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Trala...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 13:50

Nu skal jeg jo som sagt ud og kigge ny hest i morgen - hvis jeg bestemmer mig for at jeg gerne vil købe hende, og sælger vil sælge hende til mig, så vil jeg da blive noget ked af, hvis hun siger at der jo også liiiige er nogle andre der skal komme først, for så ser hun jo ikk mig som den rette ejer alligevel.

Omvendt, hvis hun ringer i dag, og siger den er solgt, jamen så er det ærgerligt - så ku jeg være kommet i tirsdags, som jeg var blevet tilbudt.

Sådan fungere det altså.

Sku jeg sælge, og der kom en rigtig sød familie, og så min hyp, og som var interesseret, og jeg følte de ku gi hende det helt rigtige hjem, så ville jeg også slå til, selvom jeg måske havde 3 aftaler mere.

Det er da endnu mere "stakkels" hest, hvis 5 ekstre personer skal op og prøveride den, selvom sælger engentlig har bestemt sig.

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror IKKE i forstår hvad jeg mener
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 20:25

vi kunne have stået der en time eftervi ringede og meldte os interessede, men når hun SPØRG hvornår det passer os bedst og siger at der ingen har været at kigge på hesten så går man da ud fra at hun ikke går efter først til mølle princippet. Ja, jeg blev rigtig skuffet... og nu har min familie haft hest mange gange jeg har bare aldrig haft min EGEN, så det med erfaring er intet problem...

Selvfølgelig tror jeg ikke jeg er den eneste der kan give en hest et godt hjem, men nu kan jeg ikke udtale mig om folk jeg ikke har mødt.

0
0
Svar på denne tråd

Så skrækkeligt?
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 20:34

Hvorfor er det så slemt?

Landet er fuld af salgsheste.

Du må da bare ud og kigge på nogle andre heste.

Du ved jo ikke engang, om hesten var noget for dig!

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 22:51

Hvis i kunne ha stået der en time efter i ringede, burde i jo lige netop ha gjort det, hvis i havde været så interesseret.

Jeg er da også interesseret i den jeg skal ud og kigge i morgen, jeg kunne bare ikk før.

Det er bare ingen undskyldning - den der kommer først, er interesseret, og kan gi hesten et godt hjem, for altså lov at købe den - sån fungere det bar.

Sælger har absolut intet gjort forkert.

Forstår godt du blev skuffet, men det må man jo ta med, også ellers komme videre, og huske at være lidt hurtigere ude næste gang

0
0
Svar på denne tråd

sssssssssssssså
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 11:58

hejsa

nu vil jeg lige på banene ! og fortælle om min oplevelse !

den 17. jan læste jeg her på hn under hest/pony købes, at en ungdame ville køben en old. plag og da jeg har 2 til salg henvendte jeg mig til hende med mit link.

hun var bare vildt interesserede og efter mange sms´er frem og tilbage den 18. jan i dagtimerne, ringede hun og vi talte sammen i tlf. i 1 1/2 time den aftenen og hun slettede sin søge profil her på hn i medens jeg talte med hende - hun havde faktisk bestemt sig til at købe den lille 97% med hendes egne ord -

men hun kunne så ikke komme før den 25. jan - den dato blev så den 24. jan ændrede til den 26. jan ok med mig -

så kom vi til den 26. jan - da hun så var på vej hertil blev hendes mand kaldt på arbejde _- ok det var der så ikke noget at gøre ved -- surt vente vente kom de eller ej det trak ud det arbejde osv. de kom ikke

så lavede vi en aftale om at de skulle komme den 1. feb. den var jeg så nød til af aflyse pga. at jeg ikke viste, hvordan mine føller ville tage larmen af ridehuset i sadanne et blæse vejr osv.

---- så fredag aften skriver køber om vi kunne lave en aftale i dag søndag og om hvordan vejret vil blive - jeg skriver så tilbage at vi godt kan lave en aftale der - men at hun så skal vide at vi så bliver nød til at aflyse en anden aftale - og at vejret bliver i.flg. vejr udsigten fint til at vise føller frem osv.

siden har jeg intet hørt!!!!!!!!!!!

- og hun svare nu hverken på tlf.opkald eller sms

jeg er nu ganske fustrede var det en køber som jeg ville kunne sælge et føl til ?

eller var det bare en oser ?

hilsen hanne

Se de dejlig sommer billeder af mine heste på min præ.:

2 oldenborg dressur plage e. Continental til salg:

0
0
Svar på denne tråd

Anja...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 13:29

Det er jo ikke sikkert at sælgeren følger "først til mølle princippet" :-) Det kan jo bare være at den første der kom og kiggede simpelthen bare var den rigtige.

Min var også blevet solgt med det samme, hvis jeg mente at det var det helt rigtige at gøre.

Så ville jeg være helt ligeglad med om jeg havde aftaler med andre købere efterfølgende.

Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 13:47

hejsa igen

nu er jeg så kommet i kontakt med "den evt. køber"

og gu hjælpende me om hun ikke er begyndt at presse mig for at få lov til at købe på afbetaling

dette har aldrig været oppe og vende før og hvis hun havde skrevede dette i hendes søge profil så havde jeg "aldrig" henvendt mig til hende.

jeg føler mig godt nok "dum" at have troet på hende i 16 dag osv.

hilsen hanne

Se de dejlig sommer billeder af mine heste på min præ.:

2 oldenborg dressur plage e. Continental til salg:

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 16:09

Det synes jeg nu er i orden. Det er vel vilkårene... Med mindre man har lavet mere specifikke aftaler... Men kan da godt forstå skuffelsen.

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider