Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Brug IKKE ansjoser
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 12:51

Gør det IKKE!... heller ikke selvom Jamie Oliver siger det fremhæver den gode smag i lammekødet

Lavede en praaaagtfuld lammegryde i går - med lammeskank, koriander, chilli, balsamico, rosmarin, persille og merian... hmmm og gulerødder,løg og hvidvin. Det duftede og var lige i skabet.

"tilsæt 3 ansjosfiletter - det fremhæver den fantastikse lammesmag" skriver Jamie Oliver

"Arh - kan det nu passe???" tænker jeg... "jow det passer nok, når nu mesterkokken siger det"

..Og I ryger ansjoserne........

En mistænkelig dunst breder sig i køkkenet.... og da vi sætter os til bords lugter der mere af Esbjerg end af Provence..

Med let rynkede bryn smager vi forsigtigt på denne ret....og... ... Vi så ca sådan ud.

KATASTROFE.... Jamie Oliver griner nok endnu. "Tænk hvis der er en idiot der hopper på den med ansjoserne"....

Ja - det var så mig.

Nu er advarelsen givet videre.... GØR DET IKKE!

Eva

Stengårdens DSP'er - smukke ponyer der er velredne, godt opdraget og ikke til at modstå

www.stald-stengaarden.dk

www.123hjemmeside.dk/easytouch

www.123hjemmeside.dk/friluftsliv

0
0
Svar på denne tråd

Man skal ikke...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 12:58

... stole ubetinget på de der engelske kokke.

Jeg tror at de sommetider siger noget bare for at snyde os.

Som jeg skrev om i en tidligere tråd, de laver noget der ser vildt lækkert ud, og står i fjernsynet og laver "ummm" lyde - og så når man prøver det samme, er der ingen "ummm" lyde når det spises.

Fuskere og løgnere er de...

(men ansjoser tror jeg nu ikke der er nogen der kunne lokke mig til at forurene min mad med )

Gammel tråd om kulinariske katastrofer

£isbeth & Baloo
*
Content makes poor men rich;
Discontent makes rich men poor.
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd

Faktisk
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 13:05

er der ansjoser i mange leverposteje.

Bl.a. Stryhns den grovhakkede.

Der skader de bestemt ikke .

Er det ikke også wienerschnitzler man spiser dem på?

Jeg gør bestemt ikke. Lugten er nok. Badr.

Synd i puttede dem ned til jeres fione lammekød. Det var vist den ene gang og så aldrig mere :-)

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

jeg putter
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 13:42

Jeg putter ALTID ansjoser i min lammekølle eller min gedekølle...faktisk bruger jeg ansjoser i rigtig meget, og folk som kommer her og spiser som ikke kan lide ansjoser spiser løs af tredje og fjerde portion også, uden at vide det er i.

Men hvis man for eksempel kommer til at bruge de der kryddersild i stedet for, som de vidst nok hedder, som til forveksling ligner og endda også hedder ansjoser nogen gange, så kan maden komme til at smage aldeles grumt.... der er STOR forskel på rigtige ansjoser og kryddersild!!

Ansjoser bliver opløst når de kommer i maden, de smelter ud, og giver en helt speciel saltet smag som understreger de andre smagsarmoaer. Kan det have været en dårlig gang ansjoser du har haft fat i?

Jeg bruger altid de saltede ansjoser i olie, de er de bedste synes jeg, men det er ikke alle steder man kan få dem desværre.

Katrine

Marsvin og kaniner, det er da noget man spiser!
*
*
-Nothing is original
everyone imitates someone-
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider