Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

græsk yoghurt
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:03

Nu har jeg hørt så meget om græsk yoghurt, hvorfor er det så godt?

Jeg har lige prøvet at købe en bøtte, og jeg syntes såment ikke det er så meget anderledes end andre af den slags produkter? er det bare mig der lidt langsom

Mvh Marianne

POny bokse udlejes, i lille hyggelig stald med rytterstue/sadelrum - 450kr foder hø/wrap kan købes - se præsention.

Passer søges - www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/185263

0
0
Svar på denne tråd

Græsk....
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:17

Græsk yoghurt er nu bedst til tzatziki.

Og så godt med hvidløg! :-)

Tina...En af Tosserne!

----------

Sticking feathers up your butt does not make you a chicken

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla....
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:22

Jeg har smagt, græsk yoghurt en gang, i en brounch. Det resulterede så i at jeg næsten ikke kunne spise noget andet.. (:

Jeg var vild med de friske frugter der er/var i. Og så synes jeg så at den mættede mere..

Jeg ved faktisk ikke hvad forskellen er på græsk yoghurt og dansk? yoghurt.

men det smager nu meget godt.

Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.

0
0
Svar på denne tråd

græsk yoghurt
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:24

Okay tak for det, jeg har også lige puttet noget blandet med vanilie oven på nogle friske frugter - smager okay - men er det menningen at det er sådan noget grynet noget?

Mvh Marianne

POny bokse udlejes, i lille hyggelig stald med rytterstue/sadelrum - 450kr foder hø/wrap kan købes - se præsention.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har heller
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:26

Jeg er en af dem som heller ikke har set idéen med græsk yoghurt

Men oplys mig gerne - måske det skulle prøves en dag

Hilsen

Ane A & Hesten

~~ KLOGEST ER DEN SOM VED HVAD HUN IKKE VED ~~
-MEDLEM AF HN FREDAGS-SLANKE-SUPPORT-CLUB
0
0
Svar på denne tråd

Verdens letteste desert
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:30

Laver man med græsk yoghurt, man smøre det ud på en flad talerken i ca. 05-1cm tykkelse og hælder lidt acaice honning(tynd flydende honning) ud over det i nogle tilfældige striber eller mønster hvis man er kreativ, jo flere jo sødere. så mangler man bare at drysse nogle hasselnøde flager ud over det hele og så er den hjemme. lyder det for simpelt? prøv engang!

M.v.h. Carsten I Nielsen.

"Det sværeste ved ridning, er at gøre det så let som muligt"
0
0
Svar på denne tråd

Det er drænet
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:32

Græsk (og tyrkisk) yoghurt er drænet, dvs. at den er mere fast (og har som regel et fedtindhold der hedder 10 gram fedt pr. 100 gram yoghurt), modsat den alm. "naturel"-yoghurt, der er mere flydende pga. et større vandindhold, og derme dogså har et lidt lavere fedtindhold.

Den græske med et fedtindhold på 2% (og 7%) er ofte grynet og lidt mere sur i det end den med 10% fedt.

- Salvia

0
0
Svar på denne tråd

Det er..
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:34

Græsk jogurt er mere drænet for væde er mere fast i konsistensen. og så er det som regel mere fedt fattigt.

Det kan bruges til mere en alm. yoghurt.

Det kan bruges til dessert, dip, kolde sovs, dressinger. istedet for creme fraish.

Prøv at røre en pulver bearneise op med græsk yoghurt og bruge det istedet for alm bearnaise sovs..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:41

jeg bruger græsk yoghurt til tzatziki og guacamole, af og til med vanilie og frisk frugt simpelthen fordi den er mere fast i det....alm yoghurt er for "slasket" til mig.

Malle

* Living is easy with your eyes closed *

www.stoetbrysterne.dk

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:49

jeg takker, det var jo det jeg ikke forstod, for den jeg har købt er nemlig ikke ret fast, den er nok for fedfattig så

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:51

Jeg bruger græsk yoghurt til næsten alt det, man normalt bruger ymer og creme f til

Tyrkisk yoghurt kan jeg simpelthen ikke få ned, uanset hvor meget det er sødet

MVH Rikke Fejrskov

www.frkfejrskov.blogspot.com - tøsetanker

0
0
Svar på denne tråd

Advarsel
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:56

Vi prøvede også lige at købe en bøtte på anbefalning. Og det smager jo vældigt - Men pas på med at overdrive.

Troede det mættede lige så meget som alm. yougurt. og efter en halv potion kunne jeg ikke mere. men det smagte for godt til at smide væk, så måtte bide mætheden i mig og spise. Det skulle jeg aldrig have gjort !!!

Har gået med kvalme og haft det underligt i maven siden (i går morges) Rigtig vammel kvalme.

Så ingen overdrivelse af produktet..

- Jeanette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 18:30

Med sirup og lidt frugt er det en gudespise, og en forholdsvis sund dessert.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

10% fedt
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 08:01

er da noget man kan mærke både på smag og konsistens.

Vi bruger det nogen gnge til en hyggedessert om aftenen.

Hvis man rører det op med lidt sød, lidt kakao og lidt instant kaffepulver så får man nærmest choko/mokka-mousse. Fedtfattig i forhold til den ægte vare og helt uden sukker)

Skal der rigtigt være fest så knuser man lige lidt makroner nederst og hælder lidt kahlua på dem inden man hælder snasket ovenpå....mm...

Men også morgenmadsversionen med feks en god müsli og akaciehonning eller frisk frugt er godt.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider