|
|
| Har jeg nogle rettigheder? (dødsfald) |
| Forfatter:  |
GeLabs2203 |
| Dato:  |
29-01-2008 13:23 |
|
Min far døde pludseligt tidligt søndag morgen, vi ved endnu ikke hvorfor. Han skal begraves fredag. Jeg har så lige snakket med min chef, og han ville have, at jeg skulle være tilbage på arbejde senest på mandag og gerne tidligere. Min arbejdsplads har givet mig 'fridagen' igår, resten af dagene skal jeg selv betale. Kan jeg slet ikke søge (økonomisk) hjælp nogle steder? Lige nu ramler det hele. Det er ufatteligt hårdt at have mistet en man holder så meget af uden varsel, og endnu mere hårdt at se sin mor knække sammen. Der er så mange ting der skal gøres, og det hele kører bare rundt i hovedet på én. Jeg har lidt overtaget min fars plads og sørget for bedemanden og det andet praktiske. Det kan være et stort pres på ens skuldre. Er det bare sådan når en dør, at det bare er med at komme på benene igen og så bare arbejde det hele væk? For jeg kan vitterligt intet overskue lige nu.
Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes - besøg Labs' hjemmeside Darren & Labs, I love you! I don't believe in God - I believe in Darren Hayes Bliv min ven på MySpace
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej..... |
|
|
Generelt skal du bare passe dit arbejde. Din arbejdsplads er som hovedregel ikke forpligtet til at give dig fri. Du kan bruge afspadsering eller feriedage. Der kan dog nogen steder være skrevet specielle lokale aftaler ind i ansættelseskontrakten eller personalehåndbogen over viksomhedens politikker. Du kan altid spørge din fagforening vedr. dine lovmæssige rettigheder. Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm... |
|
|
Msåke kan du tale med min læge og bede om en sygemelding pga psykisk pres? Og det var da en meget lidt flexibel arbejdsplads du har der  Eva
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Læge... |
Louise ♣Lerano♣ |
29-01-2008 13:28 |
|
Jeg var i din situation sidste år og jeg fik en sygemelding fra min læge så længe jeg havde brug for det! Synes ikke du skal lade dig presse på arbejde hvis du føler du ikke kan magte det lige nu. Du får vel sygedagpenge fra de dage du ikke er der?? Det gjorde jeg da?
Louise & Stald Kelon´s Lerano Dressurpart søges til Lerano klik her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Savage Garden! |
GeLabs2203 |
29-01-2008 13:30 |
|
Louise ♣Lerano♣ Nej, jeg skal selv betale. Jeg er medlem af 3F, jeg skal se om de kan gøre noget...
Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes - besøg Labs' hjemmeside Darren & Labs, I love you! I don't believe in God - I believe in Darren Hayes Bliv min ven på MySpace
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sygemelding |
Baronessen |
29-01-2008 13:30 |
|
Jeg er ked af at høre at din far er død, og det er da super træls at du oveni købet skal spekulere på sådan noget som at skulle betale fridage og hvornår du skal møde på arbejde igen. Er det ikke sådan, at hvis man ikke er "i stand til" at tage på arbejde, så kan man sygemelde sig, og ens chef behøver ikke at kende årsagen? Der kan jo være mange årsager til at man ikke er i stand til at varetage sit arbejde, lige fra hovedpine til influenza til at man er helt nede og fortvivlet over tabet af en i nær familie. Jeg tror da ikke at du selv skal betale de dage du er væk i denne uge heller, hvis du ikke er i stand til at arbejde. Men jeg er spændt på at høre hvilke svar der kommer, så jeg følger lige med.
BARONESSEN Velvære og forkælelse den dejligste gave:
Varmepuder med hvedekerner sælges ...Se min præsentation ♥ ♥ ♥ SØGER 2 BILLETTER TIL GALLASHOW HERNING 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sygemelding! |
|
|
Jeg er ked af at høre at du har mistet din far så pludseligt og uventet - det må være enormt hårdt både for dig og din øvrige familie. Desværre er arbejdsgiveren ikke forpligtet til at give dig noget i den sammenhæng. Nogle steder får man fri en enkelt dag til begravelse af nære familiemedlemmer - andre steder er arbejdsgiverne mere fleksible og giver længere tid - og andre steder igen må man bare passe sit arbejde. Jeg mener også at en sygemelding vil være på sin plads - i et tilfælde hvor det hele ramler omkring dig ER du faktisk ikke i stand til at passe dit arbejde ordentligt.
£isbeth & Baloo * Content makes poor men rich; Discontent makes rich men poor. (Benjamin Franklin)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sygemeld dig |
|
|
Kan du så få ringet til din læge og få en sygemelding. Du skal under ingen omstændigheder gå og bokse med dit arbejde oven i den sorg du oplever lige nu. Bedste tanker, Linda
Du kan ikke forhindre sorgens fugle i at flyve over dit hoved, men du kan forhindre dem i at bygge rede i dit hår.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej.... |
Mette J |
29-01-2008 13:59 |
|
..hvor forfærdeligt for jer  Jeg kondolerer. Jeg synes, som flere andre nævner, at du skal bede din læge om en sygemelding. De bedste tanker herfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kondolerer |
|
|
Er ked ef at høre du har mistet din far, så pludseligt. Som de andre siger, så ring til lægen og få en sygemelding. Betaler din arbejdsplads ikke løn under sygdom, kan du søge om sygedagpenge gennem kommunen.
Mvh. Bodil Mor til to vidunderlige piger  Freya 16.05.03 Frida 17.02.07 Blob i maven 1.4.08
"Livet leves forlæns, men forstås baglæns" Søren Aabye Kierkegaard www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fri med løn |
Nyset |
29-01-2008 14:09 |
|
Her hos os får nærmeste pårørende fri (med løn) i begrænset omfang. Har man brug for mere, aftaler man med sin leder om evt. afvikling af ferie el. lign. Tjek din overenskomst, eller måske har I en personalehåndbog, hvor der står noget?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kondolerer... |
|
|
Jeg vil gerne kondolerer dig og resten af den efterladtes familie. Jeg mener, at i tilfælde af pludselige dødsfald i meget nær familie, kan din læge henvise til psykolog hvis der er behov. Så en sygemelding burde da bestemt ikke være et problem at få. Du har vist brug for mindst muligt at skulle bekymre dig om. Når man så ovenikøbet får/tager det meste af ansvaret, fordi andre er opløst i deres sorg, kan det være svært at finde plads til sin egen. Din fars begravelse og din egen sorgprocess må være vigtigst i denne svære og sørglige stund. Kilden Jeg tænder et lys
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej merete |
|
|
Det gør mig ondt med din far, jeg håber i får en god begravelse hvor i får sagt ordenligt farvel. Og al lykke fremover til at komme ordenligt igennem det, heldigvis har du nogle at få snakket det hele godt igennem med.(Tænker på Rie).. Samt håber jeg du får lov at holde lidt fri for at finde dig selv igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Århh Merete |
HeidiZ |
29-01-2008 16:26 |
|
jeg har simpelthen så ondt af dig Har virkelig tænkt meget på dig siden jeg fik det afvide, det skal du bare vide. Det er simpelthen så frygteligt, at i skulle miste ham så pludseligt, jeg er helt tom for ord  Vedr din arbejdsplads, så synes jeg godt nok at din chef er noget af et tankeløst svin (undskyld ordvalg, men det mener jeg), hvis han virkelig mener du er i stand til at komme på arbejde så hurtigt igen. Hvad tænker den person lige på?? Han/Hun har vidst aldrig prøvet at miste nogle de elsker.. Jeg er fuldstændig enig med Kilden - du skal simpelthen ikke have sådan noget at tænke på oven i alt det andet. Jeg ville også ringe til min læge, og så få ham til at sygemelde dig. Juridisk ved jeg ikke hvordan du er stillet. Men jeg synes godt nok det virker groteskt, hvis din chef mener du er klar til job igen. Kæmpe trøste knus og mange varme tanker til dig Merete.
-HeidiZ  2 billetter til lørdagens GALLASHOW i Herning købes!! kontakt mig over PB The trust between horse and rider creates a unique partnership
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Savage Garden! |
GeLabs2203 |
29-01-2008 18:37 |
|
Mange tak for alle jeres svar og søde ord, det varmer meget i en hård tid. I morgen skal jeg snakke med min læge vedr. en lægeerklæring, og derefter skal jeg snakke med min tillidsdame, da hun skal høre hele historien. Derudover ringer jeg til min chef i morgen tidlig for ar melde mig syg.
Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes - besøg Labs' hjemmeside Darren & Labs, I love you! I don't believe in God - I believe in Darren Hayes Bliv min ven på MySpace Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kondolerer! |
Signus |
29-01-2008 18:46 |
|
Jeg vil også blot sende dig en masse tanker og varme knus. Hvor må det være hårdt! Jeg håber, at du vil tage dig den tid det tager at få bearbejdet sorgen og choket. Knus Signe
Er det okay at være modbydelig i ærlighedens åbenbart hellige navn?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej nej nej |
|
|
Selvfølgelig skal du ikke gå på job før du er klar til det!!!!! Da jeg mistede min far sidste år gik jeg ca 14 dage efter bisættelsen tror jeg .. Min chef begyndte også hurtigt at komme med små kommentarer, men holdt op da jeg sagde at jeg ikke kom før jeg var klar, og hvis han ville have det skaffede jeg bare en sygemelding.. INGEN skal presse dig tilbage før du selv føler du er klar til det! Louise.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det gør mig meget ondt at I har mistet jeres far i så tidelig en alder og så pludseligt.. Håber i sammen kan komme igennem denne smertefulde tid. Hans Jacob mistede sin farfar sidste onsdag, og han blev begravet i lørdags. Det var hårdt, men det må være endnu hårdere for jer.. Føler virkelig med jer, og håber I kommer ovenpå igen..
Elbækgaard Venter 2 føl i 2008 efter: Aljano og Aswad Al Walad OX Sælges: Hubertus Flexline spring MINI WRAP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov hov |
|
|
du skal da ikke komme med en decideret lægeerklæring. Hvis din arbejdsgiver forlanger en sådan skal han da selv ha lov til at betale for den. Den kan han ikke forlange med det samme. Mener og synes jeg. Sådan et fjols.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gør mig ondt |
Nusser12 |
30-01-2008 00:51 |
|
Åh det gør mig ondt at høre. Og sikke en dum chef. Du skal ikke komme med en lægeerklæring før arbejdspladsen forlanger en. Du ringer bare og melder dig syg. Og hvis de vil have en lægeerklæring så skal de bede om en.Når de ber om den er det dem der skal betale. Mange varme hilsner fra Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| økonomisk hjælp |
|
|
det glemte jeg lige i PB - hjælpekassen i virksomheden... prøv lige at kontakte dem 
Karina82 Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du skal sygemelde dig |
|
|
"psykisk" sygdom er ligeså velbegrundet som fysisk sygdom. Hvis din arbejdsgiver ønsker en lægeerklæring, kan den først kræves efter 14 dages sygdom og arbejdsgiver skal betale for den. Trøstekram herfra - forstår til fulde at du ikke føler dig i stand til at skulle andet end at bearbejde din og dine nærmestes sorg pt.... KH:)
Annette rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|