Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

skal man følge sit hjerte - tålmodighed!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 09:22

Som overskrift siger, skal man følge sit hjerte - tålmodighed.

Det sidste har jeg ikke, ikke når man skal ind på emnet her

Gennem flere år på bagen som "hjemmegående" pga. visse ting, er jeg endelig inde i en positiv udvikling, og drømmen om enkle fag på VUC, er begyndt at melde sig, for jeg har kunne engang, følge okay med, så det skal bare frisket stille og roligt op igen. Alt støtte, opbakning er noget jeg i den grad får brug for, og ved også jeg får den, især fra familien, hvis jeg virkelig vælger at gennemføre forsøget, hvis man kan kalde det et forsøg.

Men, der er altid et men . Jeg har hjemve, ikke mod at bo hos min mor igen, men mod byen, stederne jeg har været, og ir for sig godt kan komme til at bo igen, men det kræver en flytning. Og at jeg er heldig i at finde noget det på gældende sted, at bo i. Men jeg har forsøgt at finde, men hver gang har det været for småt, for dyrt, eller udlejer ikke lød helt fortrolig, nok til at jeg ikke gider bruge tid overhovedet for at komme ud og se. Jeg skal føle jeg er tryg i telefonen ved udlejer, først der vil jeg overhovedet tænke på at tage afsted at kigge.

Nu er det så jeg har fundet en okay bolig i nærheden af hvor jeg bor nu, men der er så godt 1 time til min hjemve`s by/steder. Længere tid tager det at besøge min familie, dem jeg stadig snakker med og det. Kan jeg leve med det? Jeg kender ingen faktisk der hvor jeg bor nu, og det er frusterende, at alt jeg kender ikke er i min nærhed. Flytter jeg til det sted jeg har fundet i nærheden har jeg 3-5 personer jeg kender og kan snakke med, og det. Så helt alene det "nye" sted ville jeg ikke være, jeg er dog bare lidt længere væk fra min mor, men stadig tæt på. Kan jeg leve med det? Hjernen siger ja, hjertet ved det ikke helt. Eller gør det??

Skal jeg følge mit hjerte, eller tage middelvejen. Eller skal jeg have tålmodigheden eller hvordan. Jeg aner hverken fra eller til.

Hvad ville I gøre?

Hilsner Dorthe

Viljen til positive fremskridt ligger hos en selv, men vær aldrig bange for at spørger om hjælp.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis....
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 09:27

Du ikke har hverken mand eller børn, så er det da bare at flytte.... Hvis der ikke er noget der "holder" på dig, derhvor du er nu....

Zamangah

Sælges; 17" Hubertus Flexline, kombi.

Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd

bmkn,-.-,.-
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 09:31

Nej har hverken mand eller børn (er 23 år). Har da en kæreste, men ham skal det tages roligt med. Min hjemve er dog stærkere, hvis man kan sige det sådan, og ja elsker min kæreste men....

Det der holder på mig nu, er at jeg ikke har fundet noget at bo i, jo det har jeg, det sted som ligger lidt væk fra mig. Et sted som jeg nok tror jeg kunne falde til, og har nogle jeg kan snakke med. Men vil nu helst "hjem" hvis sandheden lige helt skal graves frem.

Hilsner Dorthe

Viljen til positive fremskridt ligger hos en selv, men vær aldrig bange for at spørger om hjælp.

0
0
Svar på denne tråd

hjemve
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 09:36

Har aldrig prøvet at have hjemve, er også vant til at bo mange timer fra min familie, men hvorfor flytte hvis det kun er halvhjertet? Bedre vente til du finder det du tror du ønsker.

Men mindre du gider flytte to gange - så har du prøvet både det ene og det andet. En beslutning er jo sjældent mere bindende end at man kan tage en ny.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider