Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

vaccinationsbog eller?
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 09:33

Nu har jeg aldrig set en stambog/hestepas, da jeg kun har et blåt stykke papir på Rollo, men jeg stod for nylig og skulle svare på om en hest ved sin første vaccination skulle have en bog eller der er åbenbart også felter til det i passet.

Hvad er smartest? Umiddelbart vil det jo være at kun have 1 bog at holde styr på, men af og til indleverer man jo passet diverse steder? Og går det så tabt, ja så kan man begynde forfra med at grundvaccinere hesten.

Hvad gør I?

Caliber har en normal vaccinationsbog som har fulgt ham fra føl.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Hej vi har
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 10:00

begge dele så bruger vi vacbogen til stævner hvis de vil se den . På den måde har vi altid passet hvis vacbogen skulle blive væk.

Et liv uden dyr er som en sko uden såler:)

Lille lækker pintohingst udlånes(se præ)

0
0
Svar på denne tråd

Tja da
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 10:00

MiniMule fik sin 1. vac. her hos mig fik hun sin egen bog.

Smukke Ganger har en, der er en del år gl. Den fik jeg med ved køb.

Sammen med andre bøger osv.

Illum

Som også i 2008 forbliver sig selv, så er det nemlig svært at falde ud af "rollen" ;-)

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 10:58

jeg har vaccination i passet,det syndes jeg er nemeste for når du skal afleveret div.papir skal du af med det hele alligevel.så har du stadig kun en bog at holde styr på

flot MB-MA Spring pony.kat 2 til salg.

lille rytter søges til rå 3 pony

0
0
Svar på denne tråd

overført
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 12:24

Normalt vil det være smartest at have vaccinationerne ført i passet,hvis hesten har sådan en,ellers have en vaccinationsbog ved siden af .

Men kommer passet først til senere,og man har et godt forhold til sin dyrlæge,så kan han/hun overføre dem til passet .

Det handler jo kun om at kunne dokumentere, at hesten ER vaccineret.Så NEJ du skal ikke have den basisvaccineret igen med mindre, du mister vaccinationsbogen .

Mvh Graven

Ponyspringpart søges til stor kat I .

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til afbenyttelse i Østjylland

0
0
Svar på denne tråd

smartes
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 19:05

Jeg har normalt fået alle vaccinationer sat i passet, for at have dem samlet. MEN da jeg også rider stævner på min hoppe og har fået hende kåret i tyskland, er det ikke så smart længere!! Passet blev udleveret til det tyske forbund og dermed også alle orginalvaccinations underskrifterne. Dette betyder, at jeg i 3 måneder kun har haft en kopi med til stævner, og det har ikke alle rideklubberne været tilfredse med. Derfor vil jeg anbefale at have vaccinationerne i en vaccinationsbog (og dette mener jeg alle heste burde have)

Kommende hestekonsulent med speciale i hestevelfærd og bekæmpelse af indvoldsparasitter!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider