Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

1 eller 2 katte?
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 09:14

Nu har jeg jo haft min lille efterladte mis Lukas i ca. 6 uger - og jeg er bare rigtig glad for ham...

Alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på om han burde have en ven - for jeg er jo lidt væk fra ham, går i 3. G, og har egen lejlighed, dog kun ca 50 kvm (dog en kæreste der er hjemme hver week).

Lukas er en utrolig aktiv hankat, og det var derfor jeg tænkte på om en ven ku være godt. Har hørt mange sige, at om man har en eller 2 katte kan være det samme, men at det er til større glæde for katten(ene)

Lukas er som sagt idekat, men udover han er meget aktiv, har han intet ødelagt endnu - vil 2 katte hærge mere sammen?

Ja, hvad syntes I?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 09:19

Efter at jeg har anskaffet nr 2 Så bliver alt bare hærget. Men Gloria har mere at tage sig til nu hvor betterøven er kommet.. Godt nok har jeg skulle redde betterøvs skind et par gange eller tre

Sagde Pernille,

Sille født d. 18-06-07. 48 cm og 2820 gram :)

0
0
Svar på denne tråd

Katte....
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 09:25

I mange år havde jeg kun eén kat. Efter nogle år, hvor han desværre var nødt til at være mere alene, anskaffede jeg mig så nr 2 kat, for at han havde noget selskab. Og det har jeg ikke fortrudt. De hygger sig tit sammen og tager mange ture frem og tilbage, så man tror der er udbrudt krig ovenpå, hehe...

De ødelægger ikke mere af at være to, men der er selfølgelig lidt flere kattehår allevegne...

Begge mine katte er indekatte en han og en hun. Begge er dog kastereret og steriliseret!

Jeg vil ikke have betænkligheder ved at anskaffe mig en kat mere. Mis Lukas vil sikkert elske en kammerat.

Hilsen Michala.

Stutteri Holmsminde

0
0
Svar på denne tråd

Vi har 3....
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 09:38

Først fik vi en, det gik fint, men knægten ville også gerne have kat. Så vi anskaffede nr. 2. Det gik super, de legede meget sammen.

Så pludselig var der en lille dejlig killing, som skulle aflives, hvis vi ikke tog over, hvilket vi så gjorde.... de andre var 1½ år.

Det går også fint, alle er både ude og inde, inde om natten, men ude om dagen, når de gider og ikke lige skal sove....

Alle vores er hankatte, den sidst ankommet skal kastreres som de andre 2 her i foråret....

Men jeg må også sige, at ved at anskaffe dyr nr. 2, får man (vi) ikke helt samme kontakt med begge, som vi havde med kun den ene. Det samme for hund, der er jo altid 2 at nulrer....

Men helt klart for katten en oplevelse at have en artsfælle

Men husk også at du skal have øko til både mad og dyrlæge, tænkte lige på at du skrev gym. el ling...

Hilsen Vibeke

3 Heste, 3 katte og 2 hunde på www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

skaffede mig også nr. 2.
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 10:03

Kattens værn anbefaler vist altid man har to katte, hvis katten er indekat. Det er ikke så vigtigt, hvis den får lov at komme ud.

Jeg har selv to. Havde kun en i starten. Det gik rigtigt fint, men så fik jeg hest og var derfor ikke så meget hjemme som før. Jeg kunne mærke på ham, at han savnede selskab.

Jeg tog ud på dyreinternatet og fik mig en ældre hunkat. De har det bare så godt sammen. Der gik lige 1½ dag med lidt hvæsen - hehe - men nu er de bedste venner.

Og min hankat er stadig ligeså kælen overfor mig, som før jeg fik nr. 2. Det har ikke ændret sig.

Mange hilsner Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Vibs 1
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 10:05

Vibs 1, økonomien er i orden til 2, vi stser jo ikke på de skal afsted mere end til den arlige vaccination Ej, heldigvis er min kæreste kattemenneske og god til at betale hans del af regningerne, så det ville nok gå

Vedr. foder har vi bestemt os at fodre med Hills, men igen, vi har råd hvis det er det

0
0
Svar på denne tråd

tja jeg...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 10:25

har to Éuropéer

Jeg havde Anastacia alene i ca 5 måneder -så kom Basil til

De er efter samme forældre men hvert sit kuld - i starten havde Anastacia det svært med ikke at være alene om opmærksomheden

Men nu er de pot og pande

Jeg ville helt klart finde en legeven til din misser - de har så megen glæde af at have en artsfælle

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Part søges!se annonce på MP.

"Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 10:29

Jeg vil sige 1.

Efter at have læst en bog, og studeret mine 2 katte efterfølgende, så er jeg ikke i tvivl om, at det med "kattevenner" er noget vi mennesker synes, altså at vi sammenligner dem med os og vores behov for at være sociale.

Mine katte sover og leger også sammen, men jeg er ikke i tvivl om at de var lige så glade, hvis de boede alene

MVH Rikke Fejrskov

www.frkfejrskov.blogspot.com - tøsetanker

0
0
Svar på denne tråd

Katte..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 10:30

Vi havde en killing til at starte med, og hun var meget social. Vi kan fx nusse og røre hende overalt også mellem tæerne. Hun kunne tit komme hen og kradse på mine bukseben fordi hun ville lege, og det krævede da min 1 time om dagen helst mere. Hun er killing endnu.

Nu har vi 3 og hun kommer aldrig mere hen for at lege, men hun vil gerne nusses og er stadig lidt mere kontaktsøgende og kælen end de andre to, som altid har haft "søskende" her i familien. Vores katte kommer også ud, ind imellem.

3 katte er mange, fx har vi lige en del opkast og diarre, så er det sgu en lortetjans.

Men 2 katte vil jeg anbefale når de skal være inde. De har stor gavn af hinanden og jeg har ikke længere dårlig samvittighed hvis de er alene.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 11:08

3 katte og jeg kan se, hvor stor glæde de har, at hinanden! De leger sammen, spiser sammen og så har man hellere ikke så dårlig somvittighed, hvis man en dag kommer sent hjem.... ;-)

Så altid minium 2 katte ;-)

Mange venlige hilsner

Maria
OBS: HJEMMESIDE: www.123hjemmeside.dk/LauraVanB
Billeder af Van Basten, Laura & Papaya på min præsentation. Husk GB :D
OBS: Salg af 2 DV'er - se hjemmeside for mere info
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 11:56

3 katte, 2 som er både inde og ude og 1 i stalden.

De hader stort set hinanden alle 3, de 2 der også bor inde kan dog være i stue sammen nu ( det tog over 1 år ).

Hvis det er killinger er det fint at sætte dem sammen, med med voksne katte er det ikke altid lykken.

Karin

Køn, stor hoppeplag efter Kaiser Wilhelm sælges, morfar Parlør

0
0
Svar på denne tråd

helt klart to katte
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 13:29

det anbefaler dyrlægen også. de har så meget glæde af hinanden. Vi fik først en og 3 mdr efter en til og det har kun været positivt -de kan også bedre være <alene hjemme

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

jeg havde en kat
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 13:35

i et par år, (inde kat)så blev jeg gravid og fik den ide at min Erik skulle have en kammerat, så vi fandt en killing, og Erik hadet ham, men tilsidst tog han ham til sig og gjorde ham ren, og de sov altid sammen. Så nu har jeg altid minimun 2 katte.

"killingen" er så forsvundet efter vi er flyttet på landet desværre, han var dog ikke så meget killing mere han var en kæmpe kat,

Vi har i dag 4 katte alle han katte, og kastrater ( eller det vil sige vi mangler at kastere den sidst ankomne men han er stadig killing)

Erik har jeg stadig efter 9 år, han er en Mor kat :)

Jannie

Kig ind på

Næstildgård sportsrideklub

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 14:20

ja to katte vil jeg også mene... vi startede med 2 staldkatte (begge drenge) i sommers og de hyggede (var hver især knap 6 måneder da vi fik dem fra hver sit hjem), den ene døde så af sygdom som ingen kendte til meget pludseligt og den anden var så alene her... han blev nærmest ulidelig da han ville have kontakt hele tiden.. han "græd" også meget og ledte ude og inde hele tiden... vi bestemte os så for at få en ny som legekammerat og vi har nu overtaget en rød hankilling af mine svigerfamilie, der gik lige et døgn hvor den lille hvæsede af den store (han ville jo lege og var lykkelig for sin nye kammerat), og derefter er de bare pot og pande... ingen af dem er kastereret endnu men satser da stærkt på at få det gjort hvis de begynder at virke dominerende overfor hinanden eller de begynder at gå på tur... (de er altid på vores jord og går aldrig længere end de kan se stalden)..

Opstaldning tilbydes i 4460 Snertinge.

Dressurtante med de 2 stjerner !!

* Hannibal & *Morning Star

www.123hjemmeside.dk/staldhansen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes da
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 21:09

at du skal få dig en kat mere jeg har 2 stk dejlige misser og har aldrig fortrudt købet af nr 2 kat.

mvh katrine

0
0
Svar på denne tråd

To katte
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 21:17

Nu er mine katte fra samme kuld (de eneste to i kuldet), så de har altid været sammen, men de har også virkelig glæde af hinanden. De er også begge meget kælne, og tit ligger de begge to på skødet af mig eller kæresten (mest mig ). De hjælper også tit hinanden med hygiejnen, og specielt ved rensning af ører er det godt, at de kan hjælpe hinanden. De er også indekatte...

Venlig hilsen Jane

Hakuna Matata

0
0
Svar på denne tråd

vi har et
Forfatter: 
Dato:  25-01-2008 07:45

søskende par.

Og hvor er jeg glad for at vi købte 2, for de har enormt meget glæde af hinanden. Og jeg har lidt mindre dårlig samvittighed når jeg fx skal arbejde over, og kæresten også først kommer lidt senere hjem, for jeg ved de leger løs med hinanden.

Men de er nu ikke mindre kontaktsøgende end andre katte. Næsten tværtimod.

De står pænt og venter ved døren når vi kommer hjem, de sover med os, de ligger i sofaen med os, følger pænt med rundt i lejligheden når vi går rundt osv.

De er bare for dejlige!

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider