|
|
| KØB/SALG- hvem søger for transp... |
|
|
Hej... Står og skal købe ny hest- igen... Og vil lige høre om i selv hentede hesten da i købte eller hvad i gjorde da i solgte? - hvad er det mest normale? Da jeg solgte, bragte jeg hesten til køber og da jeg så købte igen hentede jeg selv hesten... Nu skal jeg så have ny hest igen, og tænkte hvad der er mest normal/brugt?
Marianne Møller Madsen -hende med miniatureponyerne, der tror de er bjerg-geder *Jesper Junior & Peter Plys* *DRESSUR-VALLAK* SØGES: 50.000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er forskelligt |
|
|
Det er noget du aftaler med gl. ejer.
"Jeg har ondt af folk der ikke drikker, Tænk at vågne op om morgenen og vide, at man aldrig får det bedre" Frank Sinatra Vi-savner-en-hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aftaler, |
|
|
mon ikke det er meget forskelligt alt efter hvad man aftaler sig frem til. Min første hest bragte sælger, da de havde trailer, det var nu heller ikke så langt. Min anden hest sørgede jeg selv for at få transporteret, men det var også meget langt. Det klarede en vognmand, men jeg betalte. Normalt ville jeg nok synes det var købers ansvar at sørge for at få hesten transporteret hjem. Kira.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| normalt |
|
|
er transport på køber risiko, dvs køber skal selv stå for transporten eller hyre en vognmand til jobbet. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig.... |
| Forfatter:  |
Saphira |
| Dato:  |
24-01-2008 08:47 |
|
Det er normalt køber, der står for transporten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Transport |
|
|
Ja, mener også at det er køber selv, men da jeg så skulle sende en hest retur pga fejl, mente sælger at det var mig de skulle stå for det... Det er åbenbart forskelligt fra situation til situation...
Marianne Møller Madsen -hende med miniatureponyerne, der tror de er bjerg-geder *Jesper Junior & Peter Plys* *DRESSUR-VALLAK* SØGES: 50.000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køber... |
monicasof *Majoren* |
24-01-2008 09:19 |
|
Det er købers risiko, såsnart hesten forlader sælgers matrikel - Så derfor er det køber der har ansvar for transport. Men man kan jo aftale sig frem til at få den transporteret evt. af sælger hvis muligt, bare ansvaret ligesom er aftalt og på plads... Så hvis der sker noget, er det ikke noget man skal stå og diskutere.
Mange hilsner fra Monica En rigtig hest - har 4 ben og en hale
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmmmmmmmmmm |
Jane Carlsen |
24-01-2008 10:13 |
|
dem jeg har købt ,har jeg selv hentet hjem,og 1 enkel pony jeg solgte leveret jeg,og 1 jeg sendte retur hente sælger selv. det er vist hvad man aftaler.
flot MB-MA Spring pony.kat 2 til salg. lille rytter søges til rå 3 pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| monica og andre har ret |
|
|
Det er købers risiko om der sker hesten noget under transporten til købers stald, derfor vil jeg som sælger da gerne levere en hest, hvis den er betalt, og vi er helt enige om at hvis der sker noget undervejs, så er det ikke mit problem, men købers. Det er nemlig pokkers svært at få køber til at betale en hest der er blevet skadet under transport til deres stald. Det sker heller ikke så tit, men det kan jo forekomme.
Hilsen Mette
Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
24-01-2008 10:21 |
|
noget man aftaler. Mine første to heste hentede jeg selv. Min nuværende blev "shippet" med hestetransport fra Sønderjylland mod at jeg satte aftalte sum ind på sælgers konto samme dag morgen før transporten kom.
Xoco82 & Davina Stud.theol Part søges!se annonce på MP. "Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
Hvor har i fået den med "det er købers risiko når hesten forlader sælgers stald" fra? Det er noget sluder - risikoen over går når køber får træktovet i hånden, dvs hvis køber selv henter, er det når de får hesten i hånden og læsser - hvis sælger levere er det når køber får træktovet(hesten) i hånden når hesten er af traileren. Hvis der bruget fragtmand, er det "første fremmed fragt føre" dvs. når fragtmanden læsser hesten. (se de første paragraffer i købeloven - risiko overgang sker ved levering) Jeg fik min leveret - sælger havde selv trailer og bil der kunne trække (havde vi ikke) og det var ikke så langt. Hilsen Nina (stud. jur.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Første gang jeg købte hest fik jeg den leveret. Prisen for levering med vognmand handlede vi med i hestens pris, men det var dog også ved en hestehandler. Anden gang jeg købte hest, blev hun leveret af sælger, fordi hun selv havde bil og trailer, og gerne ville se, hvor mussen skulle hen. Jeg har så lige solgt en hest, og der var det mig der stod for transporten, men dog delvist for købers regning. Igen var det mig der stod for det, fordi jeg gerne ville med op og aflevere hende, så jeg kunne se det nye hjem. Jeg tror det afhænger meget af hvilke muligheder køber og sælger har med trailer osv, men det mest normale er vist, at køber selv henter...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| henter selv |
|
|
Jeg vil selv hente, for så kan jeg se, hvordan hesten er at læsse, og hvordan de plejer at gøre det. Man skal bare huske, at forsikringen gælder, inden man henter den, hvis der skulle ske noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Delte... |
Louise ♣Lerano♣ |
24-01-2008 17:41 |
|
Da jeg købte min sidste hest deltes vi om vognmands afgiften. Han skulle fra sønderborg til fyn. Hun ville have jeg selv skulle betale men fik mig handlet frem til vi deltes. Og at hesten blev leveret nyskoet. Så det var fint nok efter som damen ikke ville forhandle prisen på hesten 
Louise & Stald Kelon´s Lerano Dressurpart søges til Lerano klik her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikringen skal være i orden |
Sys 1 |
24-01-2008 19:08 |
|
Forrige gang jeg købte stod hesten langt fra mig og jeg fik en prof. vognmand til at fragte hesten. Sidste gang leverede sælger selv. Begge gange havde jeg sørger for, at hesten var forsikret i mit navn - just in case !!!! Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !! Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|