Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har du været i Island?
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 13:47

Så kan du måske hjælpe mig...

Jeg sidder og er ved at planlægge ferie til Island her til sommer.

Har jo både læst og hørt så meget om at det er et meget dyrt land at være i.

Vi er 2 voksne mennesker der skal afsted.

Hvor mange penge mon jeg skal regne med at have med til mad (frokost+aftensmad) og lommepenge (ikke til udflugter. Og regner ikke med at skulle bruge mange penge på souviner o.l.).

Vi skal være afsted 8 dage.

Hvor mange penge har andre der har været afsted brugt om dagen, ca? Hvor meget skal jeg mon ca regne med?

KH Helle.

0
0
Svar på denne tråd

Mange penge
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 14:01

Vi brugte vist ca 15.000 pr snude for en uge.

Det var dog incl fly, bil, hus og alt andet. Knap 8.000 gik til fly, bil og hus og en enkelt hotelovernatning.

Så det giver 1.000 kr om dagen pr snude.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

0
0
Svar på denne tråd

Island
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 14:14

Da jeg var der i 10 dage i 2003 brugte jeg omkring 7000 kr, og så flybillet til 1700 derudover.

Jeg overnattede så et par nætter hos en veninde og sparede lidt penge der, men ellers er de 7000 inklusiv alt - både udflugter, billeje, mad, overnatning (mener jeg havde 5 overnatninger, som ikke var hos veninden), busbilletter, indgang til Blue Lagoon. Jeg købte faktisk slet ikke noget med hjem deroppefra, men det var mest, fordi der ikke var noget, jeg ville have.

Det er lidt dyrt at gå på restaurant deroppe, men der findes billigere alternativer, hvis man vil spare.

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Island
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 14:21

Jeg havde vundet turen derop med alt betalt incl. mad og rideture, så jeg ved ikke så meget om priserne, men den ene dag da vi var ude at køre en tur. Stoppede vi på et cafeteria/grillbar til frokost, der kostede en burger 145 kr . Så billigt er der ikke. Men klart et smukt land.

tanja

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

Island
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 14:24

Jeg boede i Island i 3 måneder. Selvfølgelig er det end smule dyrere end man er vant til, men man skal også lige tænke på, at det er hulens besværligt at få fragtet ting derop :-)

Restaurant osv. brugte jeg ikke voldsomt meget på. Drinks og sådan, er noget dyrere. Det jeg fik det største chok over, var prisen for indgangen til den blå lagune. Tal lige om at blive snydt.

Men ud over det, er de fleste (natur) serværdigheder gratis. Jeg kan blandt andet anbefale Thingvellir - Geysir - Gullfoss ruten.

Der er også en varm kilde på vejen, i byen Fludir. Alt dette ligger i nærheden af byen Selfoss.

Jeg håber i får en rigtig god tur, det er et fantastisk land!

Stokkerupgård

Træning tilbydes

Uddannet C-træner i 2006 med årets højestes gennemsnit i Danmark

www.sgislandsheste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 14:35

Tak for alle jeres svar.

Jeg glæder mig også bare rigtig meget - det har været en stor drøm gennem mange år.

Helle.

0
0
Svar på denne tråd

Det er hunde dyrt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 15:10

Da vi var der oppe for 1½ år siden, var vi godt nok 7 personer, vi boede på div. hoteller/moteller og alle steder fik vi morgenmad.

Det lykkedes os alligevel at bruge 42.000 til mad og seværdigheder på den uge, og det var uden shopping, det kom ved siden af.

En gange alm. gang dagens ret, på en udendørs cafe, kostede 1200 kr for 4 personer, uden alkohol, og det var det billigeste vi prøvede.

Det er så et spændende land, og når man har været der forstår man godt hvad det er der går mad priserne så dyre. Der kan jo intet dyrkes på Island. Det er det mest øde og golde sted jeg nogen sinde har været. Vi kørte så hele Island rundt den uge, så vi fik set det meste.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Eeeeeelsker Island
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 18:25

Jeg har været på island én gang - og jeg eeeeeeelsker island

Men dyrt, det er det godt nok - min kæreste og jeg havde telt med og boede på campingpladser og spiste absolut ikke gourmet mad... Men damn, kartoffelmos og pastaskruer smager dejligt efter en hel dag i naturen... Specielt når det laves over gasblus.

Vi lejede en lille bil og kørte rundt - næste gang vil vi spare lidt mere op, så vi kan leje en 4-hjuls trækker... Vi vil gerne ind "hvor det virkelig er island" og det kommer man ikke i en lille personbil... Dog syntes jeg at der var masser at opleve langs kystvejen på den uge vi havde.

Men jeg kan kun anbefale vores måde at rejse rundt på island, altså telt og gasblus... Jeg kunne godt forestille mig at det ville være ENORMT dyrt at bo på hotel og spise på restureant... Og Island skal da opleves i vandrestøvler og sweater

Rigtig god tur - jeg misunder jer kun en lille smule

;-) Mvh. Dorte (med Sara og Ludvig og nu også verdens smukkeste hingsteføl)

0
0
Svar på denne tråd

Det er dyrt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 19:41

Vi var deroppe i 2 uger i sommers, og vi fik betalt både flybilletter og leje af ferielejlighed og biler. Til 2 voksne og 1 barn brugte vi på de 2 uger små 15.000, hvilket dækkede mad (langt de fleste dage spiste vi dog hos familie), shopping (lidt) og benzin (vi kørte enormt meget deroppe, da vi skulle besøge en masse familie, som bor i hver sin ende af landet). Det eneste sted vi var inde hvor det kostede for indgang var Den Blå Lagune (som til gengæld er dyr, men hhelt klart pengene værd).

Vi fik vores livs chock (næsten) da vi en aften bestilte pizza sammen med en del af familien - 1700 kr for 8 alm pizzaer og 2 * 1½ liter cola!!

De steder de andre nævner er rigtig gode steder at komme, det er ufatteligt smukt - den følelse man får af at stå der i sådan en overvældende natur kan slet ikke beskrives.

Vi skal helt klart afsted igen, men ikke foreløbigt. Det er dyrt og der kommer som regel nogle fra familien her til DK hvert år, så vi ser dem alligevel. Og så vil vi gerne vente til Freja er lidt større og dermed kan få mere ud af turen.

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

egvredfg
Forfatter: 
Dato:  23-01-2008 21:34

Vi var afsted for 1 år siden, og så dyrt er det altså heller ikke som man går og siger. Priserne er meget li DK nogen kroner over. Men ryger der ikke alttid lidt flere penge når man rejser.

Glæd dig, der er fantisk deroppe

Mona.

Endnu en tosse

Venner er den familie du selv vælger

Falkensteen's Bobby Brown.

www.am-rideudstyr.dk

0
0
Svar på denne tråd

Priser som i DK?!?!
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 00:50

Så må vi bestemt have været de forkerte steder - 80 kr for et pund oksefars, eller 70 kr for en pakke pølser er nu ikke de priser jeg plejer at give herhjemme Eller 1700 kr for 8 alm pizzaer samt 2 1½ liters colaer - det er i hvert fald 150 kr pr pizza, altså næsten 3 gange så dyrt som herhjemme.

Men det er jo også forskelligt hvad man synes er dyrt.

Linda.

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

150 for en pizza
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 01:22

ja det er cirka de samme priser vi har i Norge ide har på Island kan jeg se vi gir ca 150-170 for en alm pizza heroppe ..

Fars af den gode slags koster 70 kr pundet den billige 40 kr men er ikke værd at sætte tænderne i...

Men at sammenligne island med DK er for dumt det kan slet ikke lade sig gøre...

Think for yourselves and let others enjoy the privilege to do so, too.
~ Voltaire ~

0
0
Svar på denne tråd

Mette Dam
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 08:50

"Vi kørte så hele Island rundt den uge, så vi fik set det meste."

Så har i godt nok haft travlt. Island er 3x Dk's størrelse, og ikke ligefrem let tilgængeligt alle vegne .

Fedt land, selv planlægger vi den helt store tur på 2 mdr. i 2010. Vi skal køre i vores Landrover med telt på taget, men vi regner ikke med at se det hele.

god tur

tanja

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

min søn har været
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 08:51

for nogle år siden, og jeg kan huske at han var ved at gå bagover over hvad det kostede for f.eks en fransk hotdog og en cola, det er meget dyrt. Kan desværre ikke huske priserne mere.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

HEJSA!!!
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 09:48

jeg har været på island men det var hele famillen der blev inviteret.....

men jeg syntes ikke det er så dyrt...

pris mesigt ved jeg ikke....

men skal lige anbefale at

man kan få sådan noget kød man kan varme på en sten i resturanter det er faktisk sjovt....:D

go tur

// Juva

Nu med film af ponyen

0
0
Svar på denne tråd

Island
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 09:50

Boede deroppe for små 7 år siden efterhånden.

- Det ER dyrt, for som nævnt så kan de ikke rigtig dyrke så meget selv udover hestekød og fårekød.

Men jeg synes nu ikke ligefrem cola var særlig dyrt, - og det varme vand var bestemt heller ikke ;-D

Og skal man ha' en billig hotdog, så kan jeg kun anbefale at ta' ind om IKEA eller Jysk Sengetøjslager, kan ikke huske hvem af dem - mener nu det er IKEA, de har hotdogs til ingen penge *GG*

- Og softice...

Tror man på forhånd skal gøre sig klart hvad det er man vil ha' ud af at være deroppe.

- Nogle tager derop for naturen, andre for at ride, nogle for sightseeing, natliv etc.

Nu var jeg ikke rigtig turist deroppe, men generelt var mange af de daglige ting noget dyrere, hvor der så var andre ting som var noget billigere.

Man skal også huske på at tingene "ser" dyrere ud deroppe.

- 1000ISKR svarer til ca. 76DKKR...

Mvh. Julie Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

| Krogens.com - opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate...

0
0
Svar på denne tråd

Køre Island rundt
Forfatter: 
Dato:  24-01-2008 12:58

Ja Island er et stort land, men man kan nu godt nå at se en stor del af det på en uges tid - vi kørte også rundt deroppe (skulle besøge familie flere steder), og vi så de mest kendte seværdigheder og var nogle mindre kendte steder også - og ifølge mine svigerforældre så vi næsten alt der er at se som "turist". Selvfølgelig kunne vi da have set meget mere, men vi var der for at besøge familien, og det blev der brugt meget tid på *S*

Vi var selvfølgelig også ude at ride, det kan virkelig anbefales - at sidde der på en Ismule i tølt i fjeldet er en enestående oplevelse.

Glæder mig allerede til vi skal derop igen

Linda.

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider