|
|
| Appropos PARTER |
|
|
Hvad er det der gør, at folk der SØGER en hest at ride på IKKE når man lægger besked GIDER vende tilbage - bare med nej tak. Først gør de sig den ulejlihed at skrive lidt om hvem de er og hvad de vil og specielt ikke vil - så ulejliger vi ander der søger part os med at læse, overveje og derfra SVARE på DERES annonce med hvem vi er og hvad vi vil. OG HØRER MAN NOGET......Næhhhhh nej. Ud af 7 svarede 1 ja du læste rigtigt en og det er nu over en uge siden. Og hvorfor er det så svært at få part. Vi er flere der søger i Smørum med lidt af hvert så.....kom ud af busken for SÅ urimelige er vi ikke Spørger bare.: HVORFOR - kommunikation går begge veje....  Hmmmmmmm Heidi
Nihil intentanum Felix vi ses igen min skat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej undskyld |
|
|
men tag det lige roligt, måske har du for mange krav, kan det tænkes, det ville være mig en ære at få lov til at ride en lipizzaner, men sådan er det mange der ikke har det, måske er de ikke lige så seriøst og bare vil have en hyggehest, ja mulighederne er mange, desværre bor jeg for langt væk, men de er godt nok søde.
Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| christina |
|
|
du svarer i øst når der spørges i vest  Jeg er enig Siglavy - uanset hvad, kan "folk" i det mindste ulejlige sig med at svare. Medmindre henvendelsen skyder helt forbi a'la : "søger shire" og bliver tilbudt shetlænder  den slags ville jeg ikke gide ulejlige mig med at svare på.... KH:)
Annette rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, det mindste... |
|
|
Ja, det mindste man kan gøre, er da at skrive, at det ikke lige er det man søger eller whatever. Slet ikke at svare er da bare totalt uhøfligt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hørt hørt |
|
|
Kender det alt for godt heidi. Det er ski.. irriterende ikke at få en tilbage melding. Fint med mig at folk ikke er interesseret alligevel, men så sig det dog for f.....! Hmm så fik jeg da også lidt luft. Mvh Nell
RODEO ER EN SAGA BLOT!
NY SIGNATUR SØGES!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke alle |
|
|
Nu er det jo ikke alle der ikke kan finde ud af at svare, da jeg for en måneds tid siden søgte hest, svarede jeg alle der skrev også selvom de tydeligvis ikke havde gidet ulejlige sig med at tjekke om mine krav stemte overens med hvad de tilbød. Men så svarede jeg til dem på en pæn måde, at det ikke var det som jeg søgte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja..... |
| Forfatter:  |
Xoco82 ♣Davina♣ |
| Dato:  |
23-01-2008 21:28 |
|
Jeg kan jo så undres over at folk der skriver på fx en pris og man svarer så snart man læser PB'en - ikke returnerer med idet mindste et "nej tak" 
Xoco82 & Davina Stud.theol Part søges!se annonce på MP. "Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ja, også har man de der gerne vil komme ud og prøve hesten. Man aftaler en tid, med klokkeslætt, dato og det hele, men kommer de? Nej, og de gider ikke at give besked engang. Så op i det hele er det nogen der er så frække at de ringer igen, og vil aftale en ny tid, hvorpå jeg på en "pen" måde har sagt, at desværre jeg må ha en part jeg kan stole på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg skulle selge den ene hesten min pga at jeg skadet ryggen og ikke hadde mulighet til å ta meg av tre hester når jeg var skadet. masse folk som sendte mail, men stort sett for å høre om det virkelig var sant at jeg hadde skadet meg, eller hvordan jeg kunne selge en farlig hest som tydligvis hadde skadet meg! ville jeg at den skulle skade andre kansje? når jeg fortalte at skaden min var IKKE hestens skyld men at jeg hadde skadet meg på jobb så trodde de ikke på meg! makan til frekkhet!
--------------------------- - Aina, Nanga og Gittiamo -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aina.. |
Xoco82 ♣Davina♣ |
24-01-2008 01:00 |
|
Xoco82 & Davina Stud.theol Part søges!se annonce på MP. "Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| partannoncer |
|
|
Helt enig - især hvis man skriver på en (ny) part søges-annonce og bruger en del tid på at beskrive hest og forhold og så bare aldrig hører noget - drøn irriterende! Eller dem, der kommer og prøver og man laver en aftale om 14 dages/1 måneds prøvetid og de lige skal vende tilbage med hvilke dage, der passer og man aldrig hører noget... Eller dem, der siger ja tak, og også starter, men så ringer/skriver at tiden ikke længere er der, hvorefter de igen har en annonce på mpl om at de søger part... Så vær dog ærlige og sig at hesten ikke er den rette - det er da helt fair! Jeg har da trods alt købt hesten, der passer mig, men kan ikke forvente at det er hesten for alle... Eller dem, der skriver efter 117 informationer og nye billeder, men ikke vil komme og prøve hesten, og hopper fra, når de hører prisen (jeg er billig i forhold til andre samme sted) - efter en uges korrespondance 
Mette Isabella Molly - 15. juni 2007 Jeg skal giftes 12/7-08 pænt, tæt, 133 liters akvarium til salg - Kbh Ø Star Shine søger rytter fredag - bor i Lynge - skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Eller de heste-ejere der siger at nu kan hesten lige pludselig ikke det man som part bruger den til (på sms), og så man senere hører at en anden rider rundt på den. Hvorfor ikke bare sige direkte at man ikke er tilfreds med nuværende part og at man ønsker en anden? Folk er konfliksky... Mvh Naja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jeg kender begge sider |
|
|
da jeg tidligere har haft egen hest og nu lige har fundet en parthest.... da jeg havde egen hest og skulle finde part var min holdning at hvis du vil vide noget om hesten må du komme og se den (en hest adfærd kan ikke beskrives men skal opleves da heste kan forandre sig afhængigt af rytteren). og hvor blev man irriteret når folk så sagde ja tak til hesten og så ikke ville når de havde fået adgang til udstyr og ligende. I dag har jeg så selv søgt part og har ikke svaret alle med det samme men svaret dem der passede til mine krav og taget ud og prøvet dem. da jeg så endelig fandt hesten har jeg valgt at efterlade min ridehjelm på stedet som udtryk for at jeg mener det seriøst og efterfølgende gået hjem og svaret alle, der har kontaktet mig, med tak for tilbudet og at jeg har fundet hesten som skal være min nye part. - til hvem jeg svaret i første sted skal det lige siges at det var dem der var i nærheden af hvor jeg bor hvilket jeg havde skrevet i annoncen at jeg ønskede det skulle være. alligevel er der nogen der kontakter mig hvor hesten står 55 km fra min bopæl. nej jeg har ikke bil jeg er ikke interesseret i din hest og det står i annoncen at jeg skal kunne cykle dertil - sådan ville jeg aldrig svare en der henvendte sig men istedet takke pænt nej tak når jeg havde fundet anden hest- af og til er det bedre ikke at sige noget hvis man ikke kan sige noget pænt... der fik jeg vist også lukket lidt §!!# ud men ja af og til kan man blive irriteret begge veje.
Esmerelda min lille hyp - du er savnet men det var nødvendigt at du fik et nyt hjem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1 uge siden |
|
|
Ja så er der gået en UGE siden jeg skrev til 6 mennesker der SØGTE part på hest. Kun EN har reageret og været ude og se dyret. Resten er naturligvis afskrevet men HVOR ER DET FOR DÅRLIGT OG SLAPT. 5 ignoranter - hvis man alligevel ikke er intressert hvod laver man så her. Hvis hesten/afstand til sted mv ikke er noget hvorfor så ikke bare skrive nej tak.
Og jeg tror ikke på disse slapsvanse er druknet i henvendelser så man er ugevis om at komme ned til mit respons - TIL STADIGHED OVERRASKER MIN MEDMENNESKER MIG og ikke ofte positivt...desværre. Tak for jeres input og holdninger. Heidi - der stadig leder efter part i smørum.....
Nihil intentanum Felix vi ses igen min skat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meurz.... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
25-01-2008 11:12 |
|
hvis der står at man skal kunne cykle er det vel forhåbentlig de færreste heste-ejere der skriver til en  Jeg har måtte afskrive flere potentielle parter fordi jeg fortalte dem der var langt på cykel fra vestegnen til Roskilde hvor jeg har valgt hun står.  Jeg forstår godt at folk ønsker en part 5-10 km væk - problemet er bare at det ofte er svært hvert fald hvis man bor i Kbh. Og jeg undres jo så over nogle af dem der SØGER PART aktivt på HN - de skriver det skal være cykelafstand fra Roskilde - men når man så skriver der er 5-6 km og der ellers går bus derud (tager 15 min) -så skriver folk der er FOR LANGT?  Det kan virkelig undre at folk der er bosat ret centralt ikke engang gider cykle så få km eller tage en bus så kort tid  Men ja så er de nok heller ikke super seriøse  Og når man så selv har små 45 km derud fra Kbh(ikke bil), og mange gange har haft mindst 30 km så undres man altså over at folk i Roskilde "centrum" kan synes at 5 km er for meget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det skal lige siges |
Asta ♣Isabella♣ |
25-01-2008 15:09 |
|
det skal lige siges at det er det samme med dem der gerne vil have en part hest..:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asta... |
Xoco82 ♣Davina♣ |
25-01-2008 17:00 |
|
har lige genlæst hele tråden og kan ikke se hvad du sigter til - hvad er det samme? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Afstande |
|
|
Ja, det er mærkeligt at folk synes 5-6 km er for langt at cykle. Jeg har haft 11 km i flere år, og på et tidspunkt boede jeg på Vesterbro (Enghave plads) og cyklede til BNR. Hvor langt der er afstandsmæssigt ved jeg ikke, men det tog da lidt tid. Mvh Naja Som synes det mindste man kan gøre er at svare folk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Da jeg søgte part fik jeg svar fra 1! Ud af 3 henvendelser - samt en helt masse som håbede på at når nu jeg søgte en hest omkring de 1,6m, primært dressurhest og garanti for at den ikke var til salg ugen efter, helt sikkert gerne ville ride på deres pony på omkring 1,3m - 1,4m som datteren var træt af og som for øvrigt kun var i vejen øh.... nej tak(!) Den eneste som jeg fik svar fra var faktisk Milos "mor" (nogen herinde ved måske at mig og mulen havde 1års jubilæum i november sidste år). Hun ringede hele to gange - første gang snakkede hun med min mor i næsten en time (var ikke selv hjemme) for derefter at ringe igen og snakke med mig i flere timer, inden hun overhovedet sagde fint for at jeg kunne komme ud og prøve det lille muledyr. Kunne rigtig godt lide at hun satte sig meget ind i hvem hun satte på sin hest. At vi så også rent trænings- og håndteringsmæssigt af Milo er meget ens er jo bare lækkert.
"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?" Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej! Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wraaaaaaaaaS |
|
|
Jeg søger, og har annonce på HN. Har fået utrolig mange henvendelser, og det er dejligt. I min annonce skriver jeg hvad jeg kan, hvad jeg har redet, hvor længe og hvordan, og alligevel spørger folk mig om det igen og igen, selvom det i forvejen står der. Desuden står der på siden, at jeg ikke kan modtage tlf opkald, da min tlf er ud¨lånt(har dog fået den tilbage) og folk blev ved med at skrive, at jeg skulle ringe. -Der var endda en der blev ved med at skrive: Hvornår kommer det opkald?? Ja hej, når jeg har en telefon skal du nok se !
N A N O U For every dark night, there's a brighter day Citat: Tupac Shakur. -
The greatest irony in life, is realizing that the only things worth living for, is the things worth dying for..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
et litt OT spm, men hva ville dere betalt for å være part på en av disse hestene: - Norsk VB ridehest, 16år, har tidligere hoppet 1.30 på landsnivå, MB dressur, blir for tiden brukt til akademsk ridning og skovturer. Snill og grei, trafikksikker osv. Søker part 2-3dager i uka, først og fremst skovturer. - Dansk VB ridehest, 15år, LB dressur, 1.10 sprang på distriktsnivå, blir brukt til sprang og akademisk ridning og skovturer. Snill og grei, men er varm. Trafikksikker osv. Søker part 2-3 dager i uka først og fremst skovturer og sprang. Begge hestene står oppstallet på privatstall med ridehus og stor egen skov. FLOTTE turmuligheter, og mulighet for instruksjon både i dressur, sprang og akademisk. Vi har ikke instruktør på stallen, men det kommer instruktører hit ca 2-3ganger pr mnd. Flott miljø i stallen. De dagene part-rytteren har hesten må det mugges og noe foringer innimellom (vi har kunn 4 hester pr idag så foringer osv går fort). Hva ville dere betalt? Lurer da hun som har part i mine hester idag skal flytte for å gå på skole.
--------------------------- - Aina, Nanga og Gittiamo -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det er jo meget forskelligt |
|
|
hvad man synes der er langt. jeg har ikke noget imod en cykeltur på 10 km hver vej men ja det er da langt at cykle. men jeg bor i aalborg og er blevet kontakt af folk i 55 km afstand (hvade skrevet i annoncen at det skulle være i nærheden af hvor jeg bor da jeg skal cykle )og det vil jeg ikke lige frem sige er cykel afstand. jeg har nu egentlig heller ikke noget imod at tage bus og tog men da jeg er studerende har jeg kun råd til at betale for part og undervisning hvis jeg ikke samtidig skal betale for bus og tog hvilket hurtigt kan rende op hvis man skal ud til hypperen et par gange om ugen. men det er også lige meget nu for jeg har fundet en hest lige ovre på den anden side af vejen så jeg kan gå over til den og glæder mig meget til at ride den fast fra 1 februar og forhåbentlig langt tid fremover. meu
Esmerelda min lille hyp - du er savnet men det var nødvendigt at du fik et nyt hjem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|