Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Besværlige heste, til nemme stævner
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 18:48

heej, jeg ville bare høre om der er andre der har en sjov historie, om et stævne???

hvor alting ikke gik som det skulle ???

Her er min historie:

jeg var til stævne og hesten var flettet og fin, da det blev skridt, trav klassen var hesten ikke sadlet ordenligt op, og trensen var kke spendt ordenligt så jeg ordnede det lige inden jeg skulle op på hesten, da vi rider ude på p pladsen (det er det vi bruger som opvarming på rideskolen, da dressur banen er helt sumpet)rider der en lille pony ind i mig og, vi siger undskyld. da jeg kommer ind i ride huset vil hesten galloppere og det må hun ikke. da vi skal til at trave er hun ved at løbe den forkerte vej men jeg når at rette op på det, jeg prøvede at få hende til at gå i holdning, det ville hun ikke, vores volter blev lidt for firkandet og da jeg hilser af går hun i den fineste holdning, er det ikke bare typisk eller hvad.???
(det er et lille lokalt stævne, jeg red på en rideskole hest, og vi fik dog en fjerde plads)

En god heste træner kan få hesten til at gøre alt,

en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan godt
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 19:36

jeg skulle til spring stævne i kildebrønde. Først havde vi lånt en 2-hjulet trailer, der var total ustabil, så det var nok hestens værste køre tur. Så kommer vi frem, så ser jeg at jeg istedet for min pose med ridebukser har taget end pose med badetøj med :( Nå men jeg låner et par sorte ridebukser af nogle i rideklubben (tak tak for god service) og skal så sadle op... Under opsadling træder min hest på sin martingal der knækker.

Jeg får varmet op uden problemer, og rider på banen. første klasse gik okay, med en enkelt pind i omspringning. Men så i LC´en kommer vi for tæt på et spring, min hest vælter ind i springet (i et forsøg på at bremse) og jeg flyver ud over hovedet ned i sandbunden og skraber begge albuer...

Det var ikke det bedste stævne jeg har været til... En optur var dog at hesten, da jeg kravlede op på den igen, gik ligeså fint på springet og sprang det uden at kigge, selvom den lige havde ligget på hovedet nede i det... Stjerne hest :)

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Kan også godt
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 20:09

Hører det ind under kategorien at ankomme til stævnestedet med hesten flot flettet, mig i mit fineste stævnepuds - og så have glemt gjorden ?

Der var desværre ingen af lånemulighederne (få), der passede - så vi kunne pakke sammen igen og drage hjem .............

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

ja da min
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 20:35

gamle skimmel skule jeg springe på, mens vi står på stald gangen og skruer mordax i sætter han i galop, styrter ud på opvarmningen ruller sig, og så kan jeg lige så stille træke ham ind igen, så jeg red uden mordax og på en gul hest

med venlig hilsen Susanne.

Dejlig gård sælges i Hobro.

3 pony søger rytter eventuelt salg.

Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2008 20:52

Alt det i der fortæller er årsagen til, at jeg altid altid altid skriver huskeseddel inden jeg skal til stævne, og pakker efter listen, og går det hele igennem inden vi kører.. ;)

Dog har jeg været til en jagt, hvor alt også bare gik galt..

For det første var hjulene på den ene trailer ved at være fladt, da vi kørte, så vi skulle ofte ind og pumpe luft i hjulene på vejen til Skive.. Det kom vi så også fint nok til skive på.. :)

Da vi skulle have min hest og hesten han stod sammen med ud, bragede min hest bare ud af traileren, hvor den anden hest så fulgte med, og så stod vi med to løse heste.. :P

Hjulet skulle også skiftes, men vi havde ikke en boltlås som passede, så vi måtte rundt og høre.. Til sidst fandt vi en, og vi kunne få skiftet hjul.. :)

Så langt så godt..

Vi fik så sadlet op, og det gik også fint nok.. Ingenting glemt eller noget..

Vi kommer afsted på jagten, når at tage et spring, og så bliver min hest sparket på forbenet, så blodet bare fosser ud og jeg bliver fuldstændig panikken.. Nå, men jeg må ride alene tilbage til skive rideklub, hvor der var totalt mennesketomt, jeg stod med en hest, som blødte rimelig vildt ud af forbenet og var helt ophidset - og jeg tudbrølede! Nå, men hesten blev sadlet af og fik skyllet ben og blødningen stoppede så småt.. Der var ingen bokse ledige, så han fik en lille løbefold at gå på.. Han var stadig rimelig meget oppe at køre..

Da de andre endelig kom hjem, skulle vi have lidt at spise osv.. Heste kom på fold, og vi ville så til at hjemad..

Men kunne vi så finde vores forbandede bilnøgler?! Nej nej nej nej.. Vi ledte i 2 timer, indtil der til sidst blev besluttet, at vi læssede de to andre heste (ikke min, da hende den anden var blevet bange for at min skulle lave samme trick som da de skulle ud deroppe) og da vi endelig kørte frem, så lå nøglerne under rampen på bilen.. De var åbenbart faldet ned, da hestene slap løs i første omgang..

Vi fik læsset min hest, og så kom vi så småt hjemad..

Nøj, en lortedag!!!

Hilsen Simone
- med vidunderdyret Garcon!

Søger jagter og D-military!

Skriv, hvis du ved noget!

Søger 3 stk. billetter til Gallashow/Hingstekåring

i Herning 2008!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider