Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har du lys på cyklen?
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 08:56

Og virker det?

Har dine børn lys på, der virker?

Mine børn har 5-6 km til skole, og cykler som regel. Ind i mellem kører jeg dem om morgenen og de tager bussen hjem .

Hver gang undrer jeg mig over alle de mange cyklister, der IKKE har lys på. Selv hvor der er gadelygter, kan det være virkelig svært at se dem, især hvis reflekserne mangler.

Vi snakker om det hver gang, og der er gået lidt sport i at lave statistik. Det er næsten halvdelen, der mangler lys.

Er forældrene ikke opmærksomme på det? Det kan da ikke være ligegyldighed!

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

jeg har lys på
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 08:59

og derudover har jeg en refleksdims om armen som blinker.

Jeg kan ikke se nogen grund til, at jeg ikke lyser så meget op i landskabet som muligt.

Det er især efter jeg har fået bil, jeg er blevet opmærksom på, hvor svært det faktisk kan være at se cyklister (og fodgængere).

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 09:01

Det kan du have ret i, - folk er nok ikke klar over, hvor svære de er at få øje på.

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

cykler
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 09:01

Da jeg cyklede i skole i tidernes morgen havde jeg altid lys på og reflekser osv. Det havde "man".

Men det er rigtig mange som ikke har, og det er MØGubehageligt at komme kørende. Dette gælder også fodgængere inde på skovveje i sort tøj uden reflekser, jeg ved ikke helt hvad de forestiller sig.

Det er lidt pudsigt når man samtidig hører om dagens småbørnsforældre der nærmest giver ungerne cykelhjelm på bare de skal på wc.

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 09:05

... noget fastmonteret på cyklen.

Men i de sjældne tilfælde jeg cykler når det er mørkt, har jeg en rød lygte sat på tasken så den kan ses bagud, en pandelygte der lyser hvidt fremad, ridelygten på venstre ben og en blinkende lygte på venstre arm.

Og så reflekser på begge ben.

Men jeg bor også ude hvor der er MØRKT og ingen gadelygter - så det gælder om selv at lyse op i landskabet :-)

Jeg synes det er skræmmende så mange der cykler omkring derude uden det mindste lys på - og derudover er der jo også fodgængere der vælger at være totalt mørkelagt.

Det er faktisk meget ubehageligt og lidt skræmmende når man kommer kørende på en lille vej hvor der ikke er fortorv eller afstribning eller andet - og så er der lige pludselig en sortklædt "usynlig" person lige foran bilen - gerne med en sort hund også. Jeg kan ikke forstå at folk ikke tænker over hvor svære de er at få øje på - og så går de på kørebanen

£isbeth & Baloo
*
Content makes poor men rich;
Discontent makes rich men poor.
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd

Ja, men...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 09:05
...kun når jeg cykler efter lygtetændingstiden! ;-)

Der er MANGE, også børn, der kører uden lys/reflekser - og det MÅ da være fordi forældrene ikke sørger for det?

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
Om vores tur til Colorado
0
0
Svar på denne tråd

Hov hov Janne
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 09:23

Du hugger mit indlæg. Jeg har faktisk flere gange overvejet at lave et meget lignende indlæg.

Jeg vil endda gå så vidt som til at sige, har du ORDENTLIGT lys på cyklen. Når jeg kører datteren til toget om morgenen, har jeg bemærket mange med de små blinkende diodelygter, der sidder i en snor helt nede ved jorden. Det er ca. lige så godt som ingen cykellygte. Specielt når det er i byen for så forsvinder de i alt det andet lys.

Jeg har på det sidste set et par cyklister med refleksvest på, det virker faktisk ganske godt. Ihvertfald når vi taler cykling på åben mark.

Men jeg savner lidt de gode gammeldags cykellygter der kan SES langt væk.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Cykler ikke så meget
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 09:28

Nu cykler jeg ikke så meget, men ja, jeg har lygter på min cykel hele tiden. Det er sådan nogle, som fungerer som en dynamo, der er bare ingen modstand.

Personligt, synes jeg dog ikke at det er nok, med de små blinklys. De kan godt være svære at se.

Men de er der da...

Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd

Ja, de små diodelygter...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 09:44

... kan næsten være ligemeget.

Det er svært at se den smule blink, og de er nemme at få ind bag en fold i jakken eller at de vender den forkerte vej, og så kan man slet ikke se dem.

Refleksveste derimod er en herlig ting. Der er et par af de lokale hundeluftere der bruger dem, og jeg bliver så GLAD når jeg ser det, for dem får man virkelig øje på. Er ofte fristet til at standse og takke for udvist sikkerhedshensyn - tænk at man nærmest skal være taknemmelig for at folk selv gør en indsats for ikke at blive kørt ned!

£isbeth & Baloo
*
Content makes poor men rich;
Discontent makes rich men poor.
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd

Altid lys på!
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 09:52

Jeg har ALTID lys på! Jeg har investeret i de der magnetlygter, som er fastmonteret på cyklen. Det er nok et af de bedste køb jeg nogensinde har gjort!

Man skal ikke tænke på batterier, om man nu har husket lygterne, hvor de kan sidde på cyklen, men vigtigst af alt, MAN BLIVER SET!!

Jeg kan varmt anbefale disse lygter! Dem jeg har købt, er af mærket Reelight, og sådan nogle der 'lader' op så de også blinker/lyser når man holder stille.

Jeg synes man skulle sælge alle nye cykler fremover, med disse lygter monteret!

Hilsen Helene

stud.med.vet

'Vær mod andre, som du selv ønsker at andre skal være mod dig.'

0
0
Svar på denne tråd

Nu cykler
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 09:58

jeg kun når det er lyst, men jeg sørger altid for at mine piger har lys på. Hvis det ikke er i orden, får de lov til at gå til det er blevet bragt i orden.

Mine hunde har også lys på og møder jeg nogen børn på cykel UDEN lys, om morgenene når vi går tur, får de ind imellem også lige en bemærkning med på vejen.

SÅ PÅ MED LYGTERNE!!!!

Annette

Selvom man er tyk kan man godt ha' tynd mave!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg undres
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 10:04

også tit over alle de små børn der kommer cyklende til skole uden lygter.

Mine børn har fået fastmonteret lygter så jeg er sikker på at de er der.

Vi er dog så heldige at der ind i mellem står en politibetjent ved indkørslen til skolen og det er meget effektivt. Han holder øje med forældrene i biler - seler osv.Hvis der dukker børn uden lys på tager han lige en snak med dem.

Det hjælper sørme på cykellyset. Og heldigvis for det.Jeg er nok en pyldremor, men jeg bliver da helt bekymret når jeg ser de små ase afsted i mørket uden lygter...

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Uden lys...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 10:26

... da jeg var teenager var manglende lys mere reglen end undtagelsen.... Så fik jeg kørekort! Efter jeg har fået kørekort har jeg aldrig cyklet i mørke uden lys, jeg anede ikke at man var SÅ svær at se.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

0
0
Svar på denne tråd

Altid...........
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 10:35

Har altid lygter på hele dagen kører jeg rundt med de der magnetlygter. Og når solen går ned også med diode lygter. Har reflekser overalt på cyklen.

Alligevel har jeg været tæt på at blive kørt ned 2 gange her i vinter. Folk i biler, sidder og tænker på aftensmaden, @!#$ eller hvad ved jeg.... Overvejer at spraye min cykel med en NEON farve og installere højtaleranlæg med tyrolermusik.

Hvorfor tage livet så alvorligt, man dør alligevel af det! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Her ude hvor det er mørkt...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 10:44

...rigtigt mørkt, møder vi hver gang vi kører nogen steder mindst en cyklist uden lygter og ofte helt mørke fodgængere.

Jeg må så tilstå at jeg er en af dem der ikke giver en meter for disse magnetlygter. De virker fint i byen, men her ude i det store mørke forsvinder alt der blinker! Man skal meget tæt på cyklisten før man kan se de blinkene lygter og de er ofte monteret alt for lavt. Jeg synes at de er fine som et supplement til nogle ordentlige lygter, men ellers giver de bare cyklisten en falsk tryghed.

Reflekser er faktisk noget at det der virker bedst og ses på længst afstand - cyklister med refleksvest længe leve! (rent bogstaveligt talt!)

Jeg er som andre overbevist om at cyklister uden lys eller med for dårligt lys ikke selv er bilister og rent faktisk ikke ved at de er så svære at se.

Jeg drømmer om klare regler og standardisering af lygter på cykler, samt regler om at cykler skal bære lys HELE døgnet ligesom biler.

Venlig hilsen Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

lys på.....
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 11:08

Jeg cykler kun til og fra hesten (3 km. på cykelsti, men ca. halvdelen af vejen er der ikke gadelys) Jeg har ALTID lys på. Jeg har en supersej dynamolygte på min bedstemorcykel, som nærmest lyser lige så godt som en billygte . Den oplyser ihvertfald hele vejen foran mig, de store vejskilte osv.

Bagerst har jeg en diodelygte.... og nu er jeg jo så faktisk glad for at i fortæller at de ikke er nemme at se for billister. Jeg troede netop de var efektive, men hvis ikke de er det, så vil jeg da have anskaffet mig en bedre. Min hænger bagerst på cyklen, så den kommer dog ikke ind under tøjet. Men som cyklist er det svært at vide hvor nem eller svær man er at få øje på for billister..

Da jeg var barn var regel nummer 1 lys på cyklen.... hvis jeg havde glemt lygterne måtte jeg gå. Det overholdt jeg og det sidder nok stadig i mig...

Hilsen Mette

Med Korsvangs Salina, Luna og Nyholts Weingöttin (Fine)

Søger to voksne huskatte, der kender hinanden, er renlige og vil trives med at være ude/inde katte. Til godt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Altid lys..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 11:23

Jeg cykler mine 2 piger( de er 5 og 7) i skole og børnehave hver dag..

Vi har alle 3 lys på og jeg vil hellere komme for sent af sted, end og køre uden lys. Mine piger ved hvor vigtigt det er, for de høre mig bande hver gang vi ser folk uden lys eller reflekser... De siger også hvis vi kører bil, og vi ser nogen uden lys, at det er da godt nok sindsygt og køre uden for man jo ikke se dem

dejligt med nogen børn som kan se det farlige i denne mørke tid, og så altid huske reflekser og lys

0
0
Svar på denne tråd

Har lygter
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 12:09

Har også lygter monteret fast på cyklen. Dog er det ikke nogen der blinker.

De var lidt dyre - men så skal jeg ikke tænke på det.

Nu er baglygten dog gået - så jeg skal ned til cykelmanden idag og ha lyt lys i. Hvordan an gør? Aner jeg ikke - håber han vil gøre det :-D

Og efter jeg fik kørekort fandt jeg osse ud af hvor svært det er at se cykelisterne.

Og nej, de der små blinkene lygter - ud med dem - man kan jo ikke se dem! De er jo SÅ små ..

Hilsen en der kører i KBH men alligevel har lygter på...

<3 med katten Bella <3
Blå stævne jakke sælges.

Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud.

0
0
Svar på denne tråd

ja det...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 16:50

har jeg - og de virker

ør var det bare alm cykellygter til at sætte i holderen - men i ekstra julegave fik jeg så fastmonterede lygter af kæresten da han var nede med min cykel til service.

Super praktisk og funktionel gave

Da jeg fik dem tænkte jeg lidt "hvorfor" da de andre jo virkede ligeså godt - men NU kan jeg ikke forstå jeg har levet uden. det er FANTASTISK ikke at skulle tænke på det

Apropos lygter -så skulle de der mini-diode-lygter forbydes! de har slet ikke kraftigt nok lys; irriterende ikke at kunne se forankørende

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Part søges!se annonce på MP.

"Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)

0
0
Svar på denne tråd

Har altid
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 17:07

lys på, har en diode lygte foran, og en alm lygte bagpå.

Min lygte foran lyser rigtig godt (i blåligt skær), og den lyser så langt den skal. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvis folk ikke kan se dem? Når jeg kører bil, kan jeg sagtens se dem..

Og er de tændt inden for, ligner det der holder en politibil i stuen med blink på, så kraftige er de altså.

Jeg cykler meget hver dag, og jeg møder ikke særlig mange uden lys på???

Som aktiv cykellist stemmer jeg også for, at alle billister burde cykle min. 5 km om ugen, for at have lov til at have deres kørekort.

Jeg cykler på cykelsti, men er næsten hver dag tæt på at blive kørt ned, fordi folk ikke orientere sig, inden de kører over cykelstien ned af en vej, ud fra en vej osv.

Får dælme snart dårlig nerver af det, folk som kører bil burde selv prøve det!!!

Tror simpelthen at ½ delen af DKs befolkning som er berettiget til et kørekort, simpelthen ikke er intelligente nok til at have det.

-HeidiZ :-)

2 billetter til lørdagens GALLASHOW i Herning købes!!

kontakt mig over PB

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 17:57

Jeg cykler aldrig, så jeg har ikke lys på.

MEn hver morgen kl 7.50 kører jeg på vej til en borger forbi en skole og nøj der er mange mørklagte børn - helt fra 6-7 år der går i vejkanten uden nogen form for reflekser, men også børn et par år ældre der cykler uden lys på, og reflekser for den sags skyld.

De forældre skulle simpelthen ruskes, for mange af børnene er så små at de med garanti bliver sendt hjemmefra af en forælder, og hvordan hulen de med god samvittighed lader dem gå mørke aner jeg ikke!!

Det er i en mindre by, Stege på Møn, men det er absolut ingen undskyldning synes jeg, for trafikken på vej til skole er temmelig stor fra 7.45-8.05.

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 17:59

Jeg har da en af mine veninder har været ude for at blive kørt ned, fordi bilisten ikke kunne se hende.

Så ja, altid lys på min cykel

: Emilie

Søger part på Kat. 1 pony/Lille hest i nærheden af 2840 Holte.

Så hvis du har sådan én stående, skriv endelig:)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 18:08

Jeg cykler hver eneste dag så lygter kan jeg ikke undvære. Jeg har også fået anskaffet mig de der reelight magnetlygter. Det er nok det bedste jeg nogensinde har gjort. Man skal aldrig tænke på lys og det fungerer upåklageligt. Det er altså en fantisk opdagelse. Her i Odense hvor jeg bor, er det sjældent jeg ser folk uden lys. Jeg cykler trods alt med mange mange studerende hver dag, og det er virkelig mange der bruger mangnetlygter.

De der små diodelygter giver jeg heller ingen ting for. Jo hvis de er helt nye og lyser ordentlig. Jeg har meget tit set nogle komme kørende med diodelygter hvor man ikke engang kan se de er tændte med mindre man kører lige bagved. Det er bare ikke godt nok!

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 18:11

eksakt

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Part søges!se annonce på MP.

"Han skal bringe for lyset, hvad der er skjult i mørket, og åbenbare, hvad hjerterne vil" (1 kor 4 v5)

0
0
Svar på denne tråd

Oplyst
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 18:25

Kamknorr: Jeg kan ikke forstå, at du siger at magnetlygterne er svære at se? Det har jeg på min cykel og hører ofte når jeg får trampet ud til stalden en mørk aften, at jeg er meget nem at se??

Jeg oplever også, at efter at jeg har fået en forlygte der blinker, så er bilisterne flinkere til at blænde ned, hvilket jeg tilskriver, at de lettere kan se mig. - Og for F.ANDEN hvor er det belastende når bilisterne ikke blænder ned, man kan ikke se en sk.id og ved ikke om man kører midt på vejen eller er på vej i grøften.

- Chris

Jeg er voldsomt KLOG
Og alt hvad jeg siger er RIGTIGT!!!
Sådan ER det, acceptér det!!!
0
0
Svar på denne tråd

Go debat..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 19:11

...for ja, der er er alt for mange der cykler med hovedet under armen uden lygter eller reflekser af nogen art..

Jeg cykler selv til og fra skole hver dag, og har både blink og ikke blink og reflekser på, samt en cykelhjelm på mit værdifulde hoved....

Jeg ville føle mig helt nøgen uden alt det, fatter ikke hvordan folk kan bevæge sig ud på en cykel og være totalt mørkelagte. Stakkels bilist der ikke ser dem en dag, og kommer til at køre dem ned - og hvem blir udråbt til synder.. ja det gør bilisten..

Mvh

Winnie

En af tosserne....

Du kan ikke forandre fortiden
men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden

0
0
Svar på denne tråd

lys på cyklen
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 19:17

Ja nu har jeg - slavisk hver morgen, skal ikke risikere at få en bøde, eller blive kørt ned, i den københavnske morgentrafik!

før i tiden havde jeg næsten aldrig, de blev altid væk, og jeg troede ikke det var SÅ svært at få øje på cyklisterne..

Med Tequila, Medina og Champstar <3

Snart genforenet med Montypigen <3

0
0
Svar på denne tråd

Mette....
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 19:23

Du skriver: Jeg har meget tit set nogle komme kørende med diodelygter hvor man ikke engang kan se de er tændte med mindre man kører lige bagved. Det er bare ikke godt nok

Jamen sådan nogle er da heller ikke lovligt at cykle med?? Lyser de ikke med den styrke de skal, får du en bøde for det.

-HeidiZ :-)

2 billetter til lørdagens GALLASHOW i Herning købes!!

kontakt mig over PB

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

jeg har lys på
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 19:43

jeg har lys på hver eneste gang

- Bortset fra om sommeren, der er jeg alligevel slet ikke ude mens det er mørkt

Hilsen Laura

___Zita & Lucas<3___

0
0
Svar på denne tråd

Vi har lys på
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 20:20

Vi har sådan nogle magnetlygter monteret på alle cykler i husstanden.

Så ja vi har lys på cyklen, om det er lyst, mørkt, sommer, vinter, kort eller lang tur.

Hilsen

Ane A & Hesten

~~ KLOGEST ER DEN SOM VED HVAD HUN IKKE VED ~~
-MEDLEM AF HN FREDAGS-SLANKE-SUPPORT-CLUB
0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 20:39

HeidiZ:

Jae det er logisk nok.

Men sådan tænker alle altså ikke. Jeg har selv flere veninder som bruger disse, hvor jeg virkelig synes de er for dårlige. Undskyldningen er at dioden er godkendt. Så hvor grænsen er til at det er for svagt kan man jo diskutere længe. Jeg synes bare generelt ikke de er særlig gode.

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 21:19

... Tør ikke andet. Efter jeg har fået kærekort, er jeg blevet opmærksom på, hvor usynlige en cykelist kan være.

Er heldigvis kun blevet positiv overrasket over hvor mange der bruger cykellygter, når jeg tager min morgen tur gennem hele hovedstaden.

Tuxi

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 21:44

Ja, jeg har lys på - masser af lys, og reflekser.

Lyset er ikke for at blivet set, men for selv at kunne se. Sådan er det ude på landet i det mørke Jylland ;) Reflekserne er til for at jeg kan blive set, i det tilfælde mine lygter ikke skulle være nok.

"If you can dream it

- You can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

Det burde
Forfatter: 
Dato:  17-01-2008 08:50

Give forældrene et klip i kørekortet at sende deres børn ud i trafikken uden lys og reflekser. Det er nok det eneste sprog de forstår.

Kurt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider