historien....
Min datter (10 år ) bevæger sig ofte (ligeså ofte som jeg er på HN

) på et site: gosupermodel.com....hun har naturligvis en profil derinde hvor hun blandt andet har lagt et billede af sig selv og sin hest.
I går aftes konstaterer hun at der er en anden "model" der har stjålet billedet af hende og hesten, lagt den på sin profil, hævdet at det var hendes hest OG skrevet nedenunder at XXX (min datter) har stjålet billedet fra hende og at det er hendes hest og hun selv der optræder på billedet.....
Min datter bliver dybt ulykkelig og rasende og ved ikke hvad hun skal gøre....raser og raser....
I fællesskab skriver vi en mail til pigen, fortæller hende at "det hun har gang i" er ulovligt og at vi forventer at hun sletter billedet inden der er gået 1 time, og at vi i modsat fald kontakter moderator og anmelder hende. (Man kan se at hun er logget på.)
Ingen reaktion - og min datter raser videre.
Jeg bliver naturligvis mere harm på min datters vegne og mener at pigen har fået sin chance for at rydde op efter sig. Jeg skriver til moderator og gør opmærksom på "episoden" , at jeg naturligvis kan dokumentere at hesten er vores og at det er min datter der optræder på billedet, og jeg linker til min profil her på HN hvor samme billede ligger. Yderemere skriver jeg at jeg forventer at moderator sørger for at det stjålne billede bliver slettet.
En time efter er pigens profil slettet på gosupermodel.
Så langt så godt....egentlig, men.....
et par timer efter prikker min datter til mig og siger hun har lært noget idag:
"at hun burde være den lykkeligste pige på jorden, at hun havde noget, nemlig sin hest, som en million andre piger ønskede sig og aldrig fik, og derfor udlevede ønskerne i en drømmeverden hvor man "lånte sig frem ".....
Hun går glad og klogere i seng.
Og nu til mit moralske dillemma:
Pigen får sin profil på gosupermodel slettet af moderator. Hun havde opnået status af at være "topmodel" ( noget med at man optjener point på den ene og den anden måde og det ta'r laaaang laaaaang tid at kæmpe sig op i hierakiet) og topmodellen er sidste skridt på vejen inden man bliver supermodel - altså det ypperste man kan opnå.
Dvs pga mit sure opstød til moderater, sidder der nu en pige på 11 år, der har fået visket sin profil ud og skal starte helt forfra, når hun har overstået sin karantæne, vel at mærke. Ydermere har hun mistet det netværk hun via sit brugernavn har opbygget på sitet.
Retfærdighed eller ej. Jeg sidder med en rigtig øv øv øv smag i munden og er ked af det på pigens vegne - "herregud - det er jo kun børn"....
Hvad ville du ha' gjort ?
KH:)