|
|
| der er en gris i haven??? |
| Forfatter:  |
Miasorensen |
| Dato:  |
11-01-2008 22:24 |
|
jeps den er god nok, da jeg kom hjem fra job i dag, blev jeg mødt at min kæreste og vores gode nabo i stalddøren. dårlig nok var jeg kommet ud af bilen inden de vilde af begejstning råbte "kom og se".. jaa jaa tænker jeg lidt imens jeg prøve at få min hunds "hej mor" poteaftryk af benene.. i tuborg's vores lille shetlænder's boks ligger der den sødeste lille gris, helt sort og med store mørke øjne..haha min kæreste havde tullet lidt rundt ude bagved vores hus, og skulle lige til at starte en traktor da han høre en lidt underlig og ret ukendt lyd og straks jagter hunden " noget" ud over marken, han blir selvfølgelig forskrækket og tænker sådan lidt mens han gnider sig i øjene.. var det en hund?? kat eller hva forgår der.. ved nærmere undren kan han se at det er en gris!!! straks ringer han over til naboen " jeg har en gris løbene rundt i haven, kan du ligge lige hjælpe mig med at fange den ?? skal siges at selvom vi bor på landet er det meget sjældent at vi ser en gris og man skal et stykke væk alligevel for at finde en grisefarm.. nåh men det blir så helt stille i telefonen "en gris siger du" haha jeg kan lige se det for mig.. men vi har så fået en overnattende gæst, på den lidt uventet men sjove måde.. her kommer bevismateriale.. taget med mobil så ikke den bedste kvalitet. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Behold ham |
|
|
hvis ingen melder sig- han er godt nok nusser MVh Dorthe
Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby. Se billede på mit HN. Øremærke nr. ZGO383 Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live. Dusør 500kr. i død tilstand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den har da vist... |
|
|
... taget det med "fritgående"lidt for bogstaveligt. Men den er da nuttet - som små grise jo er. Så er spørgsmålet hvad man stiller op hvis der ingen ejer melder sig - men om ikke andet smager sådan en fyr jo glimrende - 
£isbeth & Baloo * Content makes poor men rich; Discontent makes rich men poor. (Benjamin Franklin)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja..... |
|
|
.... søde som små... Jeg red et sted, hvor der stod en gris, som virkelig var blevet stor og som skulle slagtes og spises. Føj hvor de lugter, møver, ødelægger.... hehe.-.. Men som små er de søde 
-Christina *Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| næste det samme |
|
|
Har jeg oplevet. Vi var ude og ride en tur engang. Lige pludselig stod der en stor gris foran os Hestene blev vildt bange. Vi red hjem og tog ud i bilen og fant den igen. Der var der også kommet en mand som viste sig at kende grisen. så den fandt hjem igen. Men hvis i har plads til den og ingen gør krav på den, så behold den da, og fed den op og så spis den...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
12-01-2008 00:21 |
|
Hold k*ft den er søøød... 
Led mig ikke ind i fristelse - (Jeg kan sagtens selv finde vej) Dansk Varmblod - det eneste der dur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Den er sød og den er godtnok ikke gammel.hvis i beholder den er det nok en god ide at undersøge hvad den skal have at spise.mener man kan få noget so mælks erstatning. Dorte.
Det god stil - at køre æsel med et smil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvor er den dejlig. Hvis den er sluppet ud af en normal grisefarm, vil de ikke have den tilbage i stalden pga smittefare. Jeg er sikker på i kan finde ud af noget med landmanden, hvis bare han slipper for "problemet"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godmorgen ænder.. |
Miasorensen |
12-01-2008 08:21 |
|
ja, den er nemlig vildt sød- og den er faktisk tam, vi kan sagtens snakke med den og røre ved den. den er jo ikke ret meget større end en gravhund  her til morgen, kommer der en landmand forbi her fra egnen som ka fortælle om det er hans, hvis ikke beholder vi de nok og så må han lige fortælle hvad sådan en spiser o såen for der er vi helt blanke.  nogen har os fortalt mig at det med at fodre en gris op så den kan spises til sommer skulle være en bekostelig erfære men jeg ved ikke om det passer, det kan i måske fortælle mig. sød er den i hvert fald, og meget kælen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja den kan fedes op.. |
inger christensen |
12-01-2008 08:46 |
|
du kan købe grissefode rpå den lokale foderstofforretning, men spørg event. bondemanden, hvis ikke det er hans og han ikke vil ha den tilbage, om ikke i kan købe færdigt blandte foder af ham. Men husk på, at en gris skal være øremærket, for ellers får i ikke en reg. slagter til at slagte den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man kan fodre dem |
|
|
med alt køkken affald- jeg er kommet meget på en gård som barn- og kan huske at det at komme over med "grisespanden" fra køkken altid var en stor ting- de gode øffer blev mega glade.... Så spar det dyre foder, som mange gange er fyldt med alverden vægtfremmer og gi ham lidt af hvert- æbler i i øvrigt et hit....nu ved jeg jo ikke om en baby øf skal have noget tilskud.... Hvis det er bondens så få lige afvide hvad det er for en slags... De sviner i altså ikke- de er et af de mest renlige dyr der findes... MVH Dorthe
Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby. Se billede på mit HN. Øremærke nr. ZGO383 Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live. Dusør 500kr. i død tilstand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hvor er den sød. |
|
|
Lige et godt råd fra en grisepasser. Sørg for at den får en ven - en anden lille gris. På billedet ser det ud som om det er en 7 kgs gris, og de har behov for en del varme, så i skal også ha fat i en varmekilde, evt en stor varmelampe da det jo sikkert er koldt i den stald den er i. Grise er meget sociale så derfor er det en god ide med en ven. De har behov for godt foder mens de er meget skå så snak med landmanden om hvad han giver hans egne grise og køb foder hos ham da det er meget billigere end diverse foderforretninger. Og held og lykke med svinet 
Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald ! R.I.P. Monti Juli 1999 Broget hingste føl e. Wyatt Earp til salg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Jepsen |
Miasorensen |
12-01-2008 13:26 |
|
jamen Tuborg har været i hans boks, vi lavede i går en lille midlertidig boks til lille møffe, men han brød ud og har sovet i Marvens dækkener, det har sikkert været dejligt lunt  vi har foræret den væk, det viste sig at være jens ove's gris, men han kunne som sagt ikke tage den tilbage - men sådan en lille grissebasse skal jo ha det varmt ca 20 grader og det er der i hvert fald ikke i vores stald - så møffe er kommet til straksrode (der hvor i hentede hø)men så har vi prøvet det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He mia |
|
|
Ja det sagde Anette godt, vi kunne desværre ikke tage den, da Nick jo arbejder ved grise, og så duer det ikke at vi har en her hjemme. Men den skal nok få det godt nu, indtil den skal på spise bordet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årh... |
Kamilla-Xantippe ♥X for xtrem |
12-01-2008 19:20 |
|
Ja, 7 kilos grise er for søde. Hvor må det have været sjovt!
Kamilla König *Stud. med. vet.* Hest søges! Jeg leder efter en hest at ride 1-2 gange i ugen i Københavns området!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bambambam |
Melanie ♥Fie♥ |
12-01-2008 20:11 |
|
Nårh... hvor er den sød... nu savner jeg helt at passe grise.. Jeg kørte engang på arbejde og der var der en so.. en stor fed so, der var brudt ud af stalden... Hun lå RIGTIG og hyggede sig i den størte vandpyt/muddepyt der var lige for enden af vejen.. Hun var heldigvis ikke svær at få ind igen, men noget et chok man får sig alligevel...:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|