Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Turde i?
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 22:07

Turde i have en hest til 75.000 kr som ikke kan forsikres (grundet alder)?

Overvejer køb, men synes det er ufattelig mange penge hvis hesten kommer ud for et uheld efter kort tid....det er jo penge man aldrig ser igen!

Turde i?

Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 22:14

Er du klar over, hvad det koster at uanvendelighedsforsikre en hest til 75.000,-?

Vores pony er uanvendeligheds-, syge- og livsforsikret for 60.000,- og det koster 4 x 1800,- pr år. Og det ville nok koste 3-4 gange så meget, hvis den skulle forsikres for det dobbelte.

Så vores to unge heste er kun livs- og sygeforsikret. Modigt? Måske!

Men så må vi jo bare passe på dem...

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

Nej ............
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 22:19

Hesten kan ikke forsikres p.g.a. alder ..........

De mener vel uanvendelighedsforsikret?

Jeg ville nok ikke turde - selvom sygdomsforsikringen sikkert stadig kunne bruges - ikke til den pris.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det..
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 22:22

tror jeg godt jeg turde - for ganske som Janne skriver, så ville det koste en jetjager at forsikre den alligevel, hvis den kunne.

Men jeg ville mere være bange for om så høj en pris ikke er for meget for så gammel en hest. Så vidt jeg ved er det først efter deres fyldte 15. år de ikke længere kan nyforsikres.

Mvh

Line

Frelst... heldigvis ;-)

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Hvis den har
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 22:29

været frisk og i fuld gang indtil nu- kan den bestemt også holde...

Regner med at den er super god

MVh Dorthe

Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.

Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd

Enig....
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 23:09

Er enig med Dorthesus, men det er ikke for sjov at det er dyrere at forsikre en hest over 10 år (i KDH) end en under. Ergo må forsikringsselskaberne have erfaring med at de ældre heste koster mere i dyrlæge end de yngre...

Vir prudens non contra ventum mingit
0
0
Svar på denne tråd

jeg forsikrer ikke uanset
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 23:19

jeg synes det er spild af penge at smide dem i forsikringen. begge mine er forsikret for 20.000 på liv og så har jeg dyrlægeforsikring. det er kun på grund af den de er forsikret. hvis ikke der fandtes dyrlægeforsikring, så var de slet ikke. skulle jeg forsikre for markedsprisen kunne jeg aflive en hest om året på forsikringen og stadig have underskud.

Hvis du ellers kan lide hesten og den har gået ind til nu, så ville jeg ikke et øjeblik betænke mig. går den igennem almindelig handels undersøgelse så er der ikke større riciko ved den end ved en 7-års

Med venstre hånd
Line og Calano

Katte købes, to styk indekatte, meget gerne hunkatte

GRÅ POWER - For mere magt til de skimlede heste

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Forsikre ikke
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 09:23

Ligemeget hvad....

Illum

Som også i 2008 forbliver sig selv, så er det nemlig svært at falde ud af "rollen" ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Ja.......
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 10:41

Det ville jeg godt turde, for hvis jeg ikke har råd til at droppe forsikringen, så har jeg reelt ikke råd til at have hest.

For mig må det aldrig blive et spørgsmål om at hesten skal lide unødigt for at jeg kan leve op til forsikringsselskabets krav. De sager har jeg set alt for mange af.

BeritH

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider