|
|
| At have 2 trænere i dressur |
|
|
Hej Jeg har lige et spørgsmål - som jeg håber i kan hjælpe med. Jeg rider hos en træner som jeg er MEGET tilfreds med og som har rykket os utrolig meget. Hun er dog freelance og det er ikke muligt at ride andet en én gang i ugen. Jeg kunne dog godt tænke mig at få undervisning 2 gange i ugen - men er også lidt nervøs for at gå igang med det. For sæt nu at de 2 træningsformer ikke harmonere og at det skaber mere forvirring end forbedring, så vil det hele jo være spild. Så er der nogle af jer kære HNér som kan komme med lidt input på både godt og ondt. - Har i redet ved flere forskellige på samme tid? - Hvad har været godt? - hvad har været skridt? - Er der nogle gode råd ect.... Mvh Rikke
Til salg: 3 års hoppe - kanudos xx - Induc (deltaget ved eliteskue) 1 års hoppeplag - Heartbreaker - Induc Hoppestammen har avlet nr. 7 ved senior DM i dressur 2007 Se dem på http://www.stutteri-bruun.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min datter får undervisning af 2 trænere. Hendes træner - som hun har haft i 10 - 11 år, og hendes træners træner hver anden måned, hvor hendes træner også er med. Før denne ordning fik hun undervisning af en tidligere landsholdstræner, hvor hendes egen træner også deltog. Hvis ens egen træner er med på ideen, kan sådan en ordning kun blive 1+1=3.  Vi har ingen problemer haft - kun berigelse. 
Hilsen fra Pony-mor. Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville prøve.. |
|
|
og gøre det. Du kan jo altid stoppe med den anden underviser igen.. man bliver jo nødt til at prøve noget nyt en gang i mellem, og lykkes det ikke for en er det jo bare at stoppe igen..
- Ingen er perfekte, men alle gør deres bedste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har prøvet |
| Forfatter:  |
Puttegris |
| Dato:  |
11-01-2008 11:20 |
|
Både min datter og jeg har fået undervisning af to forskellige trænere på samme tid. Af samme årsag som Rikke, for at kunne modtage undervisning flere gange om ugen. Det var nok mest mig som lod mig forvirre i perioder (især i starten) - min datter slog bare lyttelapperne ud og gjorde hvad hun blev bedt om - og så virkede det , men jeg har sådan en irriterende vane, at skulle "forstå" alting og vil gerne i dialog om tingene. Så når tingene ind imellem drillede, ja så var jeg der straks med mine 1000 vis af forklaringer og undskyldninger og påhit. Hehe......der skal egentlig en stor pædagog til at holde sådan en rytter ud - fniiiiiiiiis. Men det lykkedes dem sgu at lære mig en masse og vi udviklede os faktisk positivt. Det fungerede skønt for os. Men man skal nok sikre sig, at underviseren har nogenlunde samme målsætning og metode at nå målet på. ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Har også redet ved 2 undervisere, men holdt hurtigt op med det da det hverken er fair overfor hest eller underviser.. Hesten bliver snot forvirret når den f.eks. tirsdag skal rides på en måde og torsdag rides på en anden måde.. Samtidig er det da super irriterende for underviseren at deres elev måske ikke gør helt 100 som de gerne vil have i timen, eller at eleven ikke rider på den måde de gerne vil have andet end den ene gang om ugen.. Så syntes ikke at det er en god ide... mange af de rigtig dygtige undervisere vil heller ikke undervise ryttere der også får undervisning ved andre... Men at have to, en til dressur og en til spring gør ikke noget  bare min mening og erfaring  Knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
fået af undervisning af 2 i sammen periode, for mig virkede det rigtig godt, men de supplerede også hinanden helt kanon godt... det kan man jo ikke vide om dine vil gøre før det er prøvet af...
Camilla Diana Olsen,Rondo Quintus og Bubber Ledig boks i Slagelse, skriv for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har også |
|
|
to undervisere. Disse underviser dog på nogenlunde samme måde. Jeg tager det jeg kan bruge fra hver især, og kombinerer det. Dette giver et godt resultat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
Ex-Blondie78 |
11-01-2008 12:21 |
|
Forklar sagen til din nuvaerende underviser, og sporg hende, om hun kan anbefale en supplerende traener, hvis undervisnings metoder osv ligner hendes egne.
My love for horses seems unremarkable to me. It is part of my blood, my soul and my history. PART HEST SOGES KBH Omraadet/Nordsjaelland Se praesentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ojasdjskd |
Lady Scarlet O-hara ♥Skralle |
11-01-2008 12:28 |
|
Altså, da jeg red undervisning af Joachim Chr. Thomsen, havde jeg imens også en anden ridelærer, og det var en supper god måde at gøre det på. Jeg kan i hvert fald anbefale det!
Sagde Camilla Lady Scarlet O'Hara (NM VINDER) & Lambada ♥ Min Sorte og Hvide diamanter ♥ DEN FULDENDTE EKVIPAGE Vores hjemmeside: www.Dressurpony.tk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 trænere |
|
|
du skal bare lade være med at ride på 2 forskellige måder.... Rid på din egen måde og tag det du kan bruge fra begge trænere... Forklar dem begge at det er den måde du træner på, så kan du få rigtig meget ud af det... Men det kræver at du ikke lader dig forvirre... men som Jette siger, prøv det duer det ikke, så drop det igen...
Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!! Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp Lidt frelst og Stud.agro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har altid |
HeidiZ |
11-01-2008 14:32 |
|
fortrækket at ride ved én fast træner, og så evt supplere det op med kursuser engang imellem.. Skal man ride ved to forskellige, er det i hvertfald alfa omega, at de træner efter samme metoder og principper, ellers bliver det noget ged. Man skal i hvertfald ride på et ret højt niveau, for at være i stand til 100% at kunne sortere i, hvad man kan bruge og ikke. (kan godt være man føler, at man kan bruge det, men man alligevel får tingene blandet sammen ubevidst).. Mine trænerer de sidste mange år, har alle redet GP i dressur, så de har været yderst kompentente, så har godt kunne nøjes med en gang om ugen. Det sværeste ved at have redet ved nogle så kompentente er, at når man så flytter/ de stopper o.l, så er det dælme svært at finde nogle, som kan leve op til det undervisning man har fået 
-HeidiZ 
The trust between horse and rider creates a unique partnership
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 trænere.... |
|
|
Efter mine erfaringer er det noget af en opgave at finde to trænere der har den samme måde at give undervisning på, og har den samme holdning til f.eks. dressuren. Dette gør at jeg sys det utrolig svært at få undervisning af to forskellige da man tit vil få nogle forskellige ting at vide og hvis man så lytter til begge trænere og rider som de gerne vil have så ender man med en hest der slet ik forstår noget som helst mere, har jeg i hvert fald selv prøvet.... Men man kan slf være heldig at finde to trænere der måske kender hinanden og underviser nogenlunde ens, og så det jo kun positivt at have to 
- Marieke - Don't go around saying that the world owes you a living, the world owes you nothing, it was here first
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har |
Elsoma |
11-01-2008 19:46 |
|
Min datter rir for en trener i spring, 1 dag i ugen. Dressuren har vi løst på samme måde som pony-mor, den ene dressurtreneren vår rider også for den andre treneren vår samtidig med datteren. Også her fungerer det supert. Hun rir som minimum for underviser i dressur 2 dage i ugen. Derimot fikk datteren og ponyen problemer da de var til en kretstrening med svensk trener.Ponyen er ung, og datteren meget lydhør og fikk da undervisning etter helt andre prinsipper. Ponyen ble forvirret og datteren følte seg noget liten.  Så til datter og pony er blitt litt eldre og tryggere på egne evner holder vi fast ved det vi nå har, og takker nej til kretssamlinger til de er bedre rustet til det. Ingen tvil om at den inviterte treneren var riktig dyktig, men datteren var for ung til å sortere bort det hun ikke kunne/ville bruge.For det er ikke nemt for en ung rytter at spørge eller si fra når hun med stor ærefrykt og ærbødighed får ri for en internasjonal rytter/trener/dommer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|