Jeg går jo med planer om på et tidspunkt at investere i et føl/plag... Men ved sgu ikke helt om jeg tør
hehe Tænk hvis jeg ender op med et skrummel på 178cm
Det ville aldrig gå med mine 160cm...
Jeg red i et halvt års tid dagligt på sådan en kæmpe, da jeg arbejdede i stald. Og det gik da ok(ellers havde jeg jo heller ikke fået lov at ride den
), men langt fra perfekt. Den var sød og rar, og en super springer, men det var aldrig aldrig nogenside en hest jeg selv ville have købt, af en eneste grund: Den var for stor!
Der var alt for meget at holde sammen på for lille mig. Specielt når der skulle springes, for når først jeg havde springbøjler, ja så var der altså ikke meget ben tilbage til at ramme hesten ind med 
Og det der med at komme op på den, det gik kun hvis jeg havde en stol, eller noget andet i nærheden, til at stille mig op på.
Som andre også siger, så er der jo blevet avlet større og større igennem de seneste 10-15 i de fleste varmblodsavlsforbund. Om det er med vilje skal jeg ikke kunne sige, men mon ikke det langt hen af vejen er. Der er jo i mange avlsforbund en minimumsgrænse rent højdemæssigt for om hestene kan avlsgodkendes.
Og når man så først begynder at avle efter en bestemt højde, så vil nogle jo unægteligt blive højere, og er disse stadigvæk gode, så avler man videre på dem og deres høje gener.
På den ene side kan jeg godt se pointen i større heste til en befolkning der også bliver højere og højere. Og det ser da også imponerende ud når Isabel Werth kommer ridende ind på banen med Warum Nichts med sine 183??cm i stg.(mener det er deromkring den ligger i højden)...
Men vi er desværre også stadig en hel del piger som ikke er velsinet med lange ben, der kan nå nedenom disse enorme heste og derfor langt fra kan få det fulde udbytte ud af at ride sådanne store heste.
Så jeg satser på engang at finde mig en lille superhest ligesom Thomas Sandgaards AK's Anima eller Helena Lundbecks VM-hest fra Jerez (kan det passe den hed noget med Myntha???). Den størrelse heste ville passe mig meget bedre