Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Heste kørt ned v. Filskov - forsikring
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 13:49

Nogle bekendte til min far har kørt et par heste ned omkring Filskov idag. Begge hestene skulle vist være døde uden at jeg kender nogen nærmere detaljer...

Der har jo været en del uheld med heste på det sidste, og jeg kommer så til at tænke på hvilken forsikring, der dækker skaderne på bilerne. Skal man som hesteejer tegne en forsikring eller er det bilejerens forsikring???

Jeg mener, der er jo ingen, der med vilje kører en hest ned. Men omvendt, så har jeg da ingen forsikring på min hest, der ville dække sådan en skade. Så vil jeg selv komme til at hænge på omkostningerne som hesteejer???

Hvad med Jer andre - har I en forsikring, der dækker hvis Jeres hest løber ud for en bil???

0
0
Svar på denne tråd

jeg mener
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 13:51

så bestemt ikke at heste-ejer skal dække bilen, hvorfor er jeg ikke helt klar over. Min kærste siger det er noget med at man skal være agtpågivende steder hvor der går dyr, ved folde, skove og så videre men jeg ved ikke om det er noget i det

Jannie

Kig ind på

www.naestildgaard.dk

Næstildgårds sportsrideklub

0
0
Svar på denne tråd

det kommer an på
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 14:04

om hegnet er i orden

er hegnet i orden betaler bilejeren for han skal altid forvente at der kommer et eller andet springene ud foran bilen

er hegnet ikke i orden betaler hesteejer

sidder der en rytter på hesten betaler rytteren

taler af erfaring

"what if the one thing you feared most in life was the one thing that could set you free"

Super 4 års pony sælges vinder DSP semifinale med karakterene 10, 9,5 og 10

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 16:44

det har der været op i et af de forbrugerprogremmer der har været på tv2. Det er faktisk bilejerens egen forsikring der dækker ved påkørsel af en hest.

Som både hesteejer og bilejer kan jeg ikke lige se logikken i det, for bilen kører jo (som oftest) som den skal og en løs hest tager jo ikke lige hensyn til trafikken..

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 18:07

Der har faktisk været et par sager oppe, hvor bilejeren kom til at erstatte hesten udover skaderne på hans bil.

Det syntes jeg så er lige lovlig drastisk. Hvis man vælger at have hest, må man forsikre sig mod uheld eller leve med risikoen for at miste den.

Hvis hesten forvolder skade under rytter, er det som regel rytterens ansvarsforsikring, der skal dække. Sådan en har de fleste gennem deres inboforsikring.

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

www.lille-hovgaard.dk

Priser fra kr. 700,- pr måned

0
0
Svar på denne tråd

Kaskoforsikring
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 18:25

Skaderne på bilen dækker bilens kaskoforsikring.

Hesteejeren skal erstatte skaderne, hvis hesteejeren er ansvarlig for ulykken. Hesteejeren kan være ansvarlig ved at have gjort noget, som en almindelig hesteejer ikke ville gøre, f.eks. slippe hesten løs på vejen, eller ved at undlade at gøre noget, som en almindelig hesteejer ville gøre, f.eks. kontrollere sit hegn.
Som det tidligere er nævnt har langt de fleste hesteejere en forsikring, der dækker hesteejerens ansvar, da det er dækket af den almindelige indbo eller familieforsikring. I de fleste forsikringer vil hjemmeboende børns heste være dækket og i enkelte forsikringer også udeboende børns indtil de fylder 21 år.

Bilens ansvarsforsikring skal dække skaderne på hesten, hvis bilisten er ansvarlig for ulykken, f.eks. hvis han har kørt for stærkt.

0
0
Svar på denne tråd

Uha............
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 18:29

Det kunne være en af mine idag også for de haved lavet et hul i hegnet så det var på heste jagt her også.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 18:33

Jeg kender en der har kørt en hest ned.Den kom inde fra gården af og ud på vejen.Hesten døde på stedet.

Føren af bilen kom til at betale det hele,både skader på bil og hesten.

Mener der er kommet et lovkrav er (ikke helt sikker)eller også er det på vej.Det lyder at det bliver hesteejeren selv der skal betale,da bilejere har høje forsikringer i forvejen.

Samson R.I.P 30/9.07

0
0
Svar på denne tråd

Kaskud
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 18:51

I dette tilfælde har der ikke været kaskud på bilen - ergo dækker forsikringen ikke skaderne på bilen....

Har lige været inde på Folketingets hjemmeside tidligere idag, og kunne se, at der har været et forslag om lovpligtig ansvarsforsikring oppe, men det har kun været i 1. behandling, så det tager nok lidt tid før det bliver vedtaget, hvis det bliver vedtaget.

0
0
Svar på denne tråd

lisbeth k...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 21:44

min hest blev kørt ned i sommers så jeg kender til sagen fra helt klods hold - politiet skal godkende indhegning. Såfremt den godkendes skal bilens ansvarsforsikring dække hestene.

"Ingen hest har græsset forgæves" citat: Steffen Brandt

...

Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived..

Libero-Lucky - den største stjerne på himlen!
4.6.1997 - 11.7.2007....R.I.P.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider